purny schreef:Katja schreef:Voordeel van Washington is dat het juist in vakantie tijd goedkoper is. Mocht je interesse hebben dan weet ik een hoop leuke adressen voor je.
ik heb wel intresse
Als overnachtings locatie zou ik kiezen voor Dupont Circle, vanuit daar zit je met de metro binnen de kortste keren overal en er is super veel te doen 's avonds. Adams Morgan is ook een leuke buurt en de laatste reis hebben we een paar dagen via Airbnb geslapen in de wijk Columbia Heights wat ook leuk is. Wij sliepen hier: https://www.airbnb.com/rooms/333398
Voor hotels kun je zeker kijken op Priceline en Hotwire. In het weekend zijn de prijzen een stukje lager en kun je soms goede deals krijgen.
Het Capitool is gratis te bezoeken. Je kunt via de website een tijd voor een toer aanvragen maar buiten het hoogseizoen kun je er ook gewoon binnenlopen voor een plekje. Houd rekening met een wachtrij bij de controle voor je binnen mag. Deze rij kun je omzeilen door vanaf het Library of Congress ondergronds naar het Capitool te lopen. Ook de bibliotheek is gratis te bezoeken, dit kan met of zonder toer.
Washington heeft ontelbaar veel musea. Degene die onder de Smithsonian vallen zijn gratis te bezoeken. Mijn persoonlijke favorieten zijn het Air and Space museum en het Museum of Natural History. Verder vind ik de botanische tuinen mooi (ook gratis), de dierentuin (ook gratis) en het National Museum of American History is ook de moeite waard. Op de mall zitten niet heel veel restaurants maar het restaurant wat in het National Museum of the American Indian zit vind ik wel erg leuk. Het laatste museum vind ik niet erg boeiend.
The National Archives is ook leuk om te bezoeken. Hier ligt onder andere the declaration of independence. Uiteraard kun je hier gratis naar binnen. Zie je al een patroon?

Vlakbij is The Old Postoffice. Hierin zitten wat winkels en restaurantjes maar het leukste is dat je naar de boven kunt in de toren en dan een mooi uitzicht over de stad hebt. Toegang gratis.
Verder zijn de monumenten erg de moeite waard om te bezoeken. Ik vind ze in het schemer het mooiste dan zijn ze prachtig verlicht maar het Vietnam Memorial is juist in daglicht wel erg mooi. De monumenten liggen in de hoek van het Witte Huis en dat is mooi met elkaar de combineren.
Arlington Cemetary is ook prachtig om te bezoeken. Hier heb je het graf van de onbekende soldaat die altijd bewaakt wordt en ook het graf van John F Kennedy. Schrik niet, als je hier met een vervoer overheen moet dan moet je daar wel voor betalen.
Betaalde musea die de moeite waard zijn vind ik het Newseum en het Spy Museum maar met alles wat je gratis kunt bezoeken zou ik daar niet aan beginnen.
In het kasteel van het Smithsonian heb je informatie over alle musea en ook gratis wifi voor het geval je dingen wilt opzoeken.
Openbaar vervoer met de metro is super goed maar niet heel goedkoop. Als je van de metro gebruik gaat maken ben je al snel het goedkoopste uit met een weekkaart dus het is de moeite waard om daar gelijk in te investeren.
Qua eten zit je altijd goed in DC want ze houden daar erg van lekker eten. Een paar van mijn favorieten zijn Open City voor ontbijt. Als je geld over hebt voor een echt goede maaltijd dan is Fogo de Chao de moeite waard hier kun je geweldig vlees eten. Naast de deur van Fogo zit Elephant and Castle een keten waar je goed "pub" voer kunt krijgen en enorme toetjes.
Zaytinya is súper lekker en hip en één van mijn favorieten. Bij Dupont kun je de lekkerste pizza's en salades voor een goede prijs eten bij Pizzaria Paradiso.
Om te shoppen kun je naar Georgetown. Een hele charmante wijk met heel veel leuke winkels.
Mocht je de tijd hebben om een dagje met de auto op stap te gaan dan rijd je heel makkelijk naar Great Falls NP wat super mooi is en ook Mount Vernon is de moeite waard.
Als je een smartphone hebt dan kun je gratis de app van Tripadvisor City Guides downloaden. Deze app werkt volledig offline.
Hiermee kun je restaurants en attracties in je buurt vinden. Het dichtstbijzijnde metrostation, kaart van de metro en hij wijst je naar dingen waar je naartoe wilt. Absoluut de moeite waard.
Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het graag.