USA 2012 - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:01

OK, poging twee want om onduidelijke reden ging mijn browser zichzelf verversen -O-

purny schreef:
Katja schreef:
Voordeel van Washington is dat het juist in vakantie tijd goedkoper is. Mocht je interesse hebben dan weet ik een hoop leuke adressen voor je.

ik heb wel intresse

Als overnachtings locatie zou ik kiezen voor Dupont Circle, vanuit daar zit je met de metro binnen de kortste keren overal en er is super veel te doen 's avonds. Adams Morgan is ook een leuke buurt en de laatste reis hebben we een paar dagen via Airbnb geslapen in de wijk Columbia Heights wat ook leuk is. Wij sliepen hier: https://www.airbnb.com/rooms/333398
Voor hotels kun je zeker kijken op Priceline en Hotwire. In het weekend zijn de prijzen een stukje lager en kun je soms goede deals krijgen.

Het Capitool is gratis te bezoeken. Je kunt via de website een tijd voor een toer aanvragen maar buiten het hoogseizoen kun je er ook gewoon binnenlopen voor een plekje. Houd rekening met een wachtrij bij de controle voor je binnen mag. Deze rij kun je omzeilen door vanaf het Library of Congress ondergronds naar het Capitool te lopen. Ook de bibliotheek is gratis te bezoeken, dit kan met of zonder toer.

Washington heeft ontelbaar veel musea. Degene die onder de Smithsonian vallen zijn gratis te bezoeken. Mijn persoonlijke favorieten zijn het Air and Space museum en het Museum of Natural History. Verder vind ik de botanische tuinen mooi (ook gratis), de dierentuin (ook gratis) en het National Museum of American History is ook de moeite waard. Op de mall zitten niet heel veel restaurants maar het restaurant wat in het National Museum of the American Indian zit vind ik wel erg leuk. Het laatste museum vind ik niet erg boeiend.

The National Archives is ook leuk om te bezoeken. Hier ligt onder andere the declaration of independence. Uiteraard kun je hier gratis naar binnen. Zie je al een patroon? :+
Vlakbij is The Old Postoffice. Hierin zitten wat winkels en restaurantjes maar het leukste is dat je naar de boven kunt in de toren en dan een mooi uitzicht over de stad hebt. Toegang gratis.

Verder zijn de monumenten erg de moeite waard om te bezoeken. Ik vind ze in het schemer het mooiste dan zijn ze prachtig verlicht maar het Vietnam Memorial is juist in daglicht wel erg mooi. De monumenten liggen in de hoek van het Witte Huis en dat is mooi met elkaar de combineren.

Arlington Cemetary is ook prachtig om te bezoeken. Hier heb je het graf van de onbekende soldaat die altijd bewaakt wordt en ook het graf van John F Kennedy. Schrik niet, als je hier met een vervoer overheen moet dan moet je daar wel voor betalen.

Betaalde musea die de moeite waard zijn vind ik het Newseum en het Spy Museum maar met alles wat je gratis kunt bezoeken zou ik daar niet aan beginnen.
In het kasteel van het Smithsonian heb je informatie over alle musea en ook gratis wifi voor het geval je dingen wilt opzoeken.

Openbaar vervoer met de metro is super goed maar niet heel goedkoop. Als je van de metro gebruik gaat maken ben je al snel het goedkoopste uit met een weekkaart dus het is de moeite waard om daar gelijk in te investeren.

Qua eten zit je altijd goed in DC want ze houden daar erg van lekker eten. Een paar van mijn favorieten zijn Open City voor ontbijt. Als je geld over hebt voor een echt goede maaltijd dan is Fogo de Chao de moeite waard hier kun je geweldig vlees eten. Naast de deur van Fogo zit Elephant and Castle een keten waar je goed "pub" voer kunt krijgen en enorme toetjes.
Zaytinya is súper lekker en hip en één van mijn favorieten. Bij Dupont kun je de lekkerste pizza's en salades voor een goede prijs eten bij Pizzaria Paradiso.

Om te shoppen kun je naar Georgetown. Een hele charmante wijk met heel veel leuke winkels.

Mocht je de tijd hebben om een dagje met de auto op stap te gaan dan rijd je heel makkelijk naar Great Falls NP wat super mooi is en ook Mount Vernon is de moeite waard.

Als je een smartphone hebt dan kun je gratis de app van Tripadvisor City Guides downloaden. Deze app werkt volledig offline.
Hiermee kun je restaurants en attracties in je buurt vinden. Het dichtstbijzijnde metrostation, kaart van de metro en hij wijst je naar dingen waar je naartoe wilt. Absoluut de moeite waard.

Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het graag.

purny

Re: USA 2012 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:11

Zo dat zie ik wel zitten zeg! 344 euro per week is echt goedkoop! :wow:

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:18

Hoeveel dagen heb je minimum in DC nodig Katja?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:21

Houd er wel rekening mee dat je echt bij iemand thuis slaapt met alle voor- en nadelen.
Wij vonden het top voor drie nachten en zijn daarna nog twee nachten naar een hotel gegaan. Voordeel is wel dat je de kosten heel laag kunt houden doordat je ook een koelkast tot je beschikking hebt en je neemt wel deel in het echte Amerikaanse leven. Daphne was een topgastvrouw waar ik graag nog een keer naartoe ga

Ik ben de eerste keer twee nachten geweest, de tweede keer vier en de laatste keer vijf maar door de orkaan hebben we toen een dag gemist.
Zelf zou ik minimaal drie nachten doen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:23

En is het in de winter een beetje te doen voor een koukleum? :brr:

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:25

Het ligt zuidelijker dan NY maar volgens mij kan het er ook erg koud worden. Ben er zelf alleen in de zomer geweest en nu dan net in het najaar.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 04:09

Kom er net achter dat we twee dagen vrij zijn met Thanksgiving.. Ben serieus aan het kijken voor een weekendje DC - de bus is nog hardstikke goed te betalen en de condo van Katja's link is ook nog vrij. Alleen even kijken of alle sightseeing opties open zijn!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:28

Volgens mij zijn de musea van de Smithsonian alleen gesloten met kerst (of als er een orkaan is) en ik gok dat het Capitool wel dicht zijn omdat het een overheidsgebouw is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:59

hmm nog maar even denken dan. Denk niet als je daar slaapt dat je je echt vrij voelt om te gaan en staan waar je wilt. Ongemerkt houd je toch rekening met de ander.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:07

Wij hebben het verdeeld tussen daar en hotel en dat was wat mij betreft perfect. In het weekend kun je goedkoop naar hotels en je pakt ook een stukje van het leven mee. Enige nadeel is dat je een keer extra met je bagage moet slepen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:04

Ik heb de keus gemaakt en ga voor NYC. Ik begin het nu al spannend te vinden haha.. Hebben jullie misschien nog tips waar ik rekening mee kan houden wat betreft wijken om die 5 maanden te gaan wonen? Het bemiddelingsbureau zal mij daar ook wel mee helpen maar ik vind het belangrijk dat het veilig is en niet ver van alles af..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:34

Het hangt natuurlijk af van waar je stagebedrijf zit, maar in Manhatten is alles goed te bereiken, wel zou ik onder 100th street blijven qua veiligheid. Maar je belangrijkste factor zal de huurprijs zijn ;)

Sommige delen van Brooklyn zijn ook goed te doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:19

Over slechts 10 dagen zit ik eindelijk in het vliegtuig naar Vegas! Heb er 1,5 jaar op moeten wachten, maar dan is het ook eindelijk zo ver!!!

Ik ben van plan daar een gitaar te kopen, maar ik hoor dat ik absoluut niet alleen op pad moet in Vegas. Ik ben er eerder geweest, in 2009, en ik voelde me absoluut niet onveilig. Het was druk op straat en ik ben nooit aangesproken door iemand of lastig gevallen oid.
Wat is jullie mening daarover?
Er is een gitaarwinkel, ergens aan het eind van de Strip, en daar wil ik dus naar toe. Maar eigenlijk vind ik lopen (ookal is het een takkeneind) veel leuker dan een taxi of de bus. Maar is dat wel verstandig?

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:28

Ik ben nog steeds op zoek naar een ticket naar Los Angeles, wil 4 of 5 december weg... Iemand een goede tip?

Ik heb vind nu met Virgin Atlantic dus via Heathtrow voor €590....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:30

Volgens mij is dat best redelijk toch? Ik zou naar Vegas toen 800 kwijt zijn, minstens.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:17

eilleen333 schreef:
Over slechts 10 dagen zit ik eindelijk in het vliegtuig naar Vegas! Heb er 1,5 jaar op moeten wachten, maar dan is het ook eindelijk zo ver!!!

Ik ben van plan daar een gitaar te kopen, maar ik hoor dat ik absoluut niet alleen op pad moet in Vegas. Ik ben er eerder geweest, in 2009, en ik voelde me absoluut niet onveilig. Het was druk op straat en ik ben nooit aangesproken door iemand of lastig gevallen oid.
Wat is jullie mening daarover?
Er is een gitaarwinkel, ergens aan het eind van de Strip, en daar wil ik dus naar toe. Maar eigenlijk vind ik lopen (ookal is het een takkeneind) veel leuker dan een taxi of de bus. Maar is dat wel verstandig?

Op de Strip vind ik het prima te doen met genoeg mensen, in het oude vegas of allerlei zijstraatjes - geen idee. Twee keer in Vegas geweest en beide keren gezellig de strip afgelopen (ook een keer alleen).

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:20

Simoon__ schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar een ticket naar Los Angeles, wil 4 of 5 december weg... Iemand een goede tip?

Dat is toch een hele mooie prijs voor een vlucht van meer dan 11 uur? Volgens mij krijg je ze niet veel goedkoper... Je kunt eens kijken op momondo.com

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 00:36

Strip is prima te doen. Daar is zoveel volk en 90% zijn toeristen.

Met je gitaar wel opletten met invoerkosten enz. Een camera kan je nog verdoezelen/verstoppen aan de douane maar bij een gitaar kan dat moeilijk.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:39

Lijkt mij ook geen verkeerd bedrag.
We zijn in Vegas in een hotel wat meer achteraf terecht gekomen, niks raars gebeurd, maar een nacht was meer dan voldoende. Gangdeur had een kier van zeker 15 cm, wat daar het idee achter was :+

Sundral, keuze gemaakt, dus nu kun je gaan beginnen met de voorpret!

Macavityl, mooie kans om Washington toch nog even mee te pikken :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:41

Heeft iemand van jullie een idee wat de hoogte van die invoerkosten is? Waar kan ik dat vinden? Op google lees ik een beetje wazige dingen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 01:11

Is je gitaar duurder dan €430?

Voor die prijs zou ik direct boeken Simoon__.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:21

Ik wil onder die prijs blijven. 200 tot 300 max.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:23

Zolang je dan niet heel veel andere dingen koopt heb je geen invoerkosten.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:29

Simoon__ schreef:

Vind ik een hele mooie prijs voor een vlucht naar LA!

Over Las Vegas, op de Strip is constant zoveel volk dat je daar echt wel veilig bent :j Rond de Stratosphere tower schijnt het wel een beetje shady te zijn, ons werd in ieder geval door locals aangeraden onze auto daar niet neer te zetten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:43

Ik ben wel van plan flink te gaan shoppen, maar als ik de kaartjes er af knip enzo lijkt dat me geen probleem toch?