Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:41

Het was heerlijk!! 7 dagen stappen tot in de late uurtjes. Lekker zeilen en slapen op de boot. Genieten was het!! Ook de Akropolis nog bezocht. Lekker onderhandelen met de taxichauffeur ;) Ik wil weer terug!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:57

Mijn halve familie is zo ongeveer naar Rhodos afgereisd afgelopen nacht, heb ze nog naar de Schiphol pendelbus gebracht en ben zelf thuis gebleven om de paarden te verzorgen.Krijg ik een telefoontje van mijn zoon, dat mijn zus gevallen is, ze had nog niet eens de sleutel van de hotelkamer in ontvangst genomen, nu blijkt haar heup gebroken te zijn. Ziekenhuis is ook niet jevanhet ze heeft 1 tabletje zonder water als pijnstiller gekregen, ze schijnt het uitgegild te hebben van de pijn toen ze op bed gelegd werd en het is echt een bikkel, die piept niet gauw. Ze is per taxi naar het ziekenhuis gebracht, ook wel apart. We hadden wel een ietwat andere voorstelling van deze vakantie. |(

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:49

oh das naar zeg! Je heup breken is al niet bepaald een fijne ervaring, helemaal niet als je dan in het buitenland zit! Sterkte voor je zus!

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:22

Ik ben vandaag weer trug gekomen na een weekje milatos, echt super genoten.... kom je vandaag trug in de regen dan wil je meteen weer in t vliegtuig stappen en trug naar de zon.... Maar wat een heerlijk eiland!!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:54

He, jij was dat met die vraag over auto of scooterverhuur? Is dat nog gelukt?
Mijn nichtje is nu in Griekenland en ik zag dat het nog erg mooi weer is daar, lekker hoor.
Ik ga zondag naar Zuid-Spanje voor een bruiloft, ik hoop op net zulk mooi weer :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 06:28

Hoe is het nu met je zus, staroo? Wat ellendig zeg .. In Griekenland moet je niet in ziekenhuizen zijn en ik spreek helaas uit ervaring.

Hèt is zeker mooi weer, mooier dan een paar weken terug.

Electra, heel veel plezier!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:02

Het gaat helemaal niet goed met mijn zus, 1e operatie gaf geen botgroei en gisteren is ze voor de 2e x geopereerd en de arts is zich rot geschrokken. Er moest een kogel in het heupgewricht geplaatst en normaliter moet de binnenkant van het bot keihard zijn en tikken ze de kop er in met een hamer, maar de kom van het heupgewricht is net zo zacht als een spons. Ik ben de enige die hier thuis is en zit er flink door heen. Het 1e ziekenhuis was volgens mijn man te vergelijken met een slagerij, nu ligt ze in een privé kliniek Euromedica, medisch gezien heel hoog aangeschreven de verzorging is verre van dat wat wij verwende Nederlanders gewend zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:21

Sommige klinieken, vooral in Athene, staan hoog aangeschreven. De meeste artsen hebben hun opleiding in Italië of USA genoten. De verzorging is inderdaad niet te vergelijken en moet je voornamelijk zelf (de familie) doen. Hebben jullie wel contact met de ANWB of verzekering?
Maar als het heupgewricht zo zacht is, zal dat niet door de val komen, maar had je zus misschien al problemen met haar botten/gewrichten, zonder dat zij het zelf wist?
Ik hoop i.i.g. dat het snel beter gaat met je zus, ik weet uit ervaring hoe rot het is, als je zieke/gewonde familieleden hebt in het buitenland. Sterkte!!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:38

Dank je wel voor je oppepper! Het is mijn tweeling zus en ik heb idd heel erg slechte botten, een paar weken terug heb ik hier als een soort van extra service een botmeting gehad bij de orthopeed en die deed er erg laconiek over, nu ga ik toch maar eens met de uitslagen bij de huisarts langs. Mijn zus heeft te horen gekregen dat er een nieuw medicijn is die ook de botaangroei stimuleert, het middel wat we nu slikken stabiliseert alleen nog maar. Ze ligt in Rhodes. Een aantal jaren terug vroeg ze bij de huisarts of er bij haar ook een meting gedaan kon worden, kreeg ze als antwoord: wat denkt u wel, we zijn de AH niet! Onzemoeder is vroeg overleden en we zijn notabene erfelijk belast! Zo even off topic.

Maar goed de rest van de familie probeert er nog wat van te maken op het mooie eiland Rhodos, hoorde dat mijn zoon naar Faliraki is vandaag, vind ik zelf een heel leuk plaatsje en kom er graag, alleen waait het daar minder en als de temperatuur dan hoog is kan je beter aan de Westkust zitten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:43

Mijn nichtje is 5 jaar geleden aan een schedelbasisfractuur en meerdere botbreuken (bekken, dijbeen, ribben enz.) door een scooterongeluk geopereerd in Athene en dit is fantastisch gedaan, volgens de artsen in Nederland. De artsen zijn daar echt capabel, maar het klinkt bij je zus wel gecompliceerd door de erfelijke belasting. Hou je taai !

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:51

Ze mag voorlopig niet naar huis, de artsen willen eerst botaangroei zien en zijn zich rotgeschrokken van de conditie van de botten, ze hebben moeten zoeken naar een plek om de prothese te plaatsen. Chirurgen hebben een heel erg slechte avond gehad, ze heeft ook iemand horen schelden. Gisteravond waren ze nog zo gestressed, dat ze er van shaketen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:53

staroo schreef:
Ze mag voorlopig niet naar huis, de artsen willen eerst botaangroei zien en zijn zich rotgeschrokken van de conditie van de botten, ze hebben moeten zoeken naar een plek om de prothese te plaatsen. Chirurgen hebben een heel erg slechte avond gehad, ze heeft ook iemand horen schelden. Gisteravond waren ze nog zo gestressed, dat ze er van shaketen.

Vervelend, maar misschien is het wel beter dat ze in het ziekenhuis blijft, daar heeft ze toch de beste zorg. Alleen wel erg jammer van haar vakantie! Maar er volgen vast nog wel meer vakanties, moet je maar denken. Haar herstel is nu het belangrijkste!

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:58

Electra63 schreef:
He, jij was dat met die vraag over auto of scooterverhuur? Is dat nog gelukt?

Nou we hadden gekeken in het hotel zelf of via de reisorganisatie maar dat was echt onwijs duur! Scooters verhuren ze daar niet. Via een ander koppel die daar al een tijdje zat hebben we een telef-nr gekregen van iemand die alles verhuurt tegen een hele leuke prijs. Helaas kregen we dat nr te laat want we zijn met excursies gegaan en hadden alleen zondag nog als vrije dag. Hebben t tel-nr wel doorgegeven aan andere mensen en die waren errug tevreden!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:09

Ok, jammer.
Ik huur in juni altijd een simpele auto voor € 25 per dag.
In februari had ik in Gran Canaria een simpele auto voor € 45 per dag.
Ik ga volgende week een week naar Spanje (Malaga) en heb daar een grote auto voor € 180 voor een week gehuurd.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:11

Ja hier was t 59,- per dag. Vond ik toch wel veel....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:28

arabcarla schreef:

Ja, ik zou het wel doen, als ik ergens was waar ik iets van de omgeving zou willen zien. Dus voor een dagje toeren zou ik het wel doen.
In Griekenland huur ik een auto, omdat ik allerlei familiebezoeken moet afleggen en graag naar andere stranden ga, dus huur ik een auto voor het gemak, dan vind ik € 25 wel meer dan genoeg, maar wel goedkoop.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:30

Staroo, wat akelig allemaal. Ik hoop dat er snel botaangroei plaatsvindt, maar bij mij heeft dit een half jaar geduurd dus ik mag niet hopen dat ze je zus zo lang houden daar. :=

Wij waren de laatste keer iets van € 215,- kwijt voor 10 dagen, maar ik vond zowel de auto als de service niet echt top. Dit was via economycarrentals.com. Dat is een broker en we kwamen ut bij AutoUnion. Lang wachten op shuttle naar verhuurbedrijf en ook lang wachten bij het verhuurbedrijf zelf. Ook een oudere auto. Keer daarvoor waren we iets van 500,- kwijt voor 2 weken via Alamo, maar dat was echt veel beter. Auto's stonden ook bij de luchthaven dus geen tijdverlies en veel nieuwere auto's.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:33

Haai! Kom even binnenvallen..

Ik ga vrijdag voor 8 dagen naar Corfu, heeft iemand nog tips wat we MOETEN zien?
We gaan naar iets moeilijkst met een P :')

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:10

Electra63 schreef:
Ok, jammer.
Ik huur in juni altijd een simpele auto voor € 25 per dag.
In februari had ik in Gran Canaria een simpele auto voor € 45 per dag.
Ik ga volgende week een week naar Spanje (Malaga) en heb daar een grote auto voor € 180 voor een week gehuurd.

He wat leuk...ga je op visite...doe HC de groeten van me....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:11

Electra63 schreef:
arabcarla schreef:

Ja, ik zou het wel doen, als ik ergens was waar ik iets van de omgeving zou willen zien. Dus voor een dagje toeren zou ik het wel doen.
In Griekenland huur ik een auto, omdat ik allerlei familiebezoeken moet afleggen en graag naar andere stranden ga, dus huur ik een auto voor het gemak, dan vind ik € 25 wel meer dan genoeg, maar wel goedkoop.

Kijk bij een goedkope verhuurder wel goed uit of je verzekerd bent.....heb eens problemen gehad met een gehuurde scooter op Samos..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:16

Dank je voor je zorgen PPG, maar ik weet wat ik doe met het huren van auto's, zeker in Griekenland. :D

En wie weet, ik ga wel naar de regio van HC, dus als ik hem tegenkom (dat kan natuurlijk niet missen) dan doe ik hem zeker de hartelijke groeten van ons. ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:32

Laat het dan een waarschuwing voor andere bokkers zijn....controleer altijd of je verzekerd bent,en bij de huur van een scooter,,,weet dan dat je daar in Griekenland wel degelijk een motor rijbewijs voor nodig hebt.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:01

Barbabientje schreef:
Haai! Kom even binnenvallen..

Ik ga vrijdag voor 8 dagen naar Corfu, heeft iemand nog tips wat we MOETEN zien?
We gaan naar iets moeilijkst met een P :')

Leuk, wij gaan binnenkort ook 8 dagen naar Corfu :)
We hebben in elk geval wel 8 dagen een auto, zat bij de reis inbegrepen, is toch wel een must!
Zullen indd ff checken of we dan wel goed verzekerd zijn, is via Eliza was here, iemand ervaring mee?

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:23

In griekenland heb je geen motorrijbewijs nodig hoor! Tenminste daar heb ik nix over gehoord + de mensen die t wel hadden gehuurd, 5 stuks hebben allemaal geen motorrijbewijs dus dat hoet ni.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:25

Ligt eraan hoe zwaar (hoeveel CC) de brommer is.
Maar wat je moet hebben en wat ze je meegeven zijn 2 verschillende dingen. Ze zijn er vrij laks in (tot er wat gebeurd...... )