
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Szan schreef:@ suvan: maar je hoeft nog niet in- en uit te checken als je niet wilt? Papieren kaartjes uit de automaat zijn (voorlopig) nog gewoon geldig bij NS.
Veseosunce schreef:Ik reis iedere doordeweekse dag het traject Groningen - Zwolle en omgekeerd. Houd er van om met de trein te reizen. Volgende week ga ik naar Antwerpen met de trein. Heb er super veel zin in!
Courses schreef:Veseosunce schreef:Ik reis iedere doordeweekse dag het traject Groningen - Zwolle en omgekeerd. Houd er van om met de trein te reizen. Volgende week ga ik naar Antwerpen met de trein. Heb er super veel zin in!
Houden van trein reizen?Nee, dankje. De NS is echt, drama.
Vanmorgen moest ik voor de verandering van H'wijk naar Utrecht ( woon momenteel in Hilversum ) en natuurlijk, 10u vakantie, allemaal kleine kinderen.
En krijsen die kinderen, krijsen! Als je dan met de trein reist houd je kinderen in de hand, mijn god.
maaike5581 schreef:Klopt maar ook een trein kan stuk.
Ook een sein kan er niet bij komen.
Men weet zo weinig van hoe het spoor werkt en dat is jammer.
Vergeet niet dat ns maar 1 ding doet, en dat is de trein rijden, de rest is allemaal in handen van prorail.
Balen als er iemand gesprongen is, tsja afgelopen woensdag weer een bij Best, vervelend voor reizigers maar vergeet het personeel niet.
Deze machinist ken ik en heb hem gesproken een aantal uur na de aanrijding..
Aantal weken geleden nog 1 onder mijn trein vandaan getrokken.. Die wachte doodleuk tot we over zijn keel zouden rijden..
maaike5581 schreef:Zonder lucht rijd de trein niet, lucht is nodig om de remmen te lossen.
De remcilinders werken op luchtdruk, als de lucht wegvalt gaat de trein remmen.
Maar het is altijd zo makkelijk om de ns de schuld te geven, overal is een goede reden dus kom maar op met je ns drama..
Wees blij met de trein, is ver lopen hoor Hilversum-Harderwijk....
Babsiej schreef:Natuurlijk is het vervelend... ook voor de NS veranderd niets aan het feit dat ik betaal voor die dienst en dat zij dus moeten zorgen dat ik op tijd van a naar b kom
Courses schreef:Nou, als ik ergens eerst zit en vervolgens komen er krijsende kinderen binnen, dan ga ik niet verzitten.
Daarbij heb ik wel meer drama met de NS gehad.
Ik heb net een half uur zitten wachten omdat er 'geen lucht in de trein zat'. Joost mag weten waar de lucht voor nodig is, maar we stonden in ieder geval lekker lang stil.
Babsiej schreef:Dus ja ik vind de kritiek zeer terecht..
maaike5581 schreef:Ok, ff snelle berekening, met de trein kost een dagretour €17,40.
Met de auto (ideale omstandigheden en zuinige auto en zuinig rijden) €15,40.
Reistijd met de trein 1u en 7min, met de auto rond de 40 min.
Dus qua geld scheelt het eigenlijk niets.
Voordeel van de trein is dat je je geld terug krijgt bij vertraging.
Ik zie rijkswaterstaat dat niet doen.
Ik werk dus als conducteur, ik kan je vertellen hoe het gaat.
Op het moment dat ik mensen aanspreek om stil te zijn in de stilte coupe kijken ze je aan of je gek bent.
Of je krijgt een grote bek, of men is even stil totdat je verder bent gelopen.
Regels zijn er inderdaad, maar helaas je kan men nog zo vaak aanspreken maar je kan maar op 1 plek tegelijk zijn.
Daarbij zie bovenstaand.
Vertragingen, god daar zijn zoveel redenen voor en helaas in de spits is de grootste oorzaak de reizigers zelf.
Er is kennelijk maar 1 deur in de trein waar je kan instappen tijdens de spits.
Ik heb het een keer bijgehouden op het stukje van Rotterdam naar Dordrecht, we hebben bijna 10 min vertraging opgelopen door de reizigers die instappen bij 1 deur en dit terwijl er nog genoeg deuren waren waar niemand bij stond.
Het is zo makkelijk de ns de schuld te geven van vertagingen maar er komt zo veel meer bij kijken.
Vraag me af, geef je KLM ook de schuld als je te laat vliegt of vertrekt?
Rijkswaterstaat bij file?