Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:17

Wij gaan 19 juni en verwachten ook flinke hitte :=
Maargoed, ik ben als leerkracht gebonden aan schoolvakanties vanaf volgend jaar, dus dit was eigenlijk laatste jaar dat ik in juni goedkoop op vakantie kon :) We zullen zien, wij gaan naar Hurghada.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:22

Zefana, kun je niet buiten het hoogseizoen op vakantie? In juli is het inderdaad heul erg heet in Egypte. Helemaal als je echt voor de cultuur gaat en graag ook nog het eea wilt gaan bekijken.
Wij zijn 2 keer geweest, eerste keer in augustus en kon niet eens in de zon liggen, zelfs met lopen stroomde het zweet al over je rug... Vorig jaar ben ik in oktober geweest en toen was het ook nog heel erg warm, maar veel lekkerder dan in augustus.

In Hurghada loopt de grond langzaam af en moet je de zee inlopen en je kan staan in zee, deze plek is centraler ten opzichte van Caïro en Luxor. In Sharm moet je via een pier het water in en is het in 1 keer diep, vanaf hier kun je weer makkelijker naar Jordanië (Petra) en Jeruzalem. In Sharm vond ik het onderwaterleven iets mooier dan in Hurghada, in Sharm kun je langs de kliffen snorkelen en al de schitterende vissen zien, zelfs een zeeschildpad of een kleine haai met een beetje geluk.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 06:52

Storm76 schreef:
Zefana, kun je niet buiten het hoogseizoen op vakantie? In juli is het inderdaad heul erg heet in Egypte. Helemaal als je echt voor de cultuur gaat en graag ook nog het eea wilt gaan bekijken.
Wij zijn 2 keer geweest, eerste keer in augustus en kon niet eens in de zon liggen, zelfs met lopen stroomde het zweet al over je rug... Vorig jaar ben ik in oktober geweest en toen was het ook nog heel erg warm, maar veel lekkerder dan in augustus.

In Hurghada loopt de grond langzaam af en moet je de zee inlopen en je kan staan in zee, deze plek is centraler ten opzichte van Caïro en Luxor. In Sharm moet je via een pier het water in en is het in 1 keer diep, vanaf hier kun je weer makkelijker naar Jordanië (Petra) en Jeruzalem. In Sharm vond ik het onderwaterleven iets mooier dan in Hurghada, in Sharm kun je langs de kliffen snorkelen en al de schitterende vissen zien, zelfs een zeeschildpad of een kleine haai met een beetje geluk.

ben ik blij dat ik een koukleum ben, Licht getinte huid heb en perfect tegen warmte kan! Niet dat ik niet zweet ofzo

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:53

ik vertrek 22 juni, ben ook al in augustus in egypte geweest en vond de warmte wel draaglijk...
nu maar hopen dat mijn vriend dat ook vindt :+

iemand van jullie al in Caïro geweest in juni-juli? ben benieuwd of dat een hele dag vol te houden is...

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:39

Ik vraag me hetzelfde af als _JL_ (hierboven).

En nog wat: krijgen veel mensen last van reizigersziekte (oftewel diarree :+ )? Want dat lijkt me erg jammer van de dagen die je moet missen. En niet handig als je net een reisdag hebt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee (niet in detail, ik bedoel meer als zijnde nog mogelijk om te reizen / krijgt iedereen hier last van ;) )

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:05

Goed op letten dat je verzegelde flessen water hebt en daaruit drinkt.
Geen ijsklontjes (die fout heb ik gemaakt :') )

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:37

nog geen last van gehad, maar ben geen referentie, heb nogal een betonnen maag :+
ik eet gerust ijs in egypte...

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:22

Serveren ze standaard ijsklontjes? (dat je dus moet vragen zonder ijs)
Anders ga ik het gewoon overal vragen: no ice please :+

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:43

Gewoon overal zeggen dat je geen ijs wilt.
Ik wist dat ik geen ijsklontjes moest hebben, maar toch eigenwijs zijn als je ergens wat gaat drinken langs de Nijl en je cola met ijsklontjes krijgt en gewoon stug opdrinken. Volgende dag natuurlijk diarree, maar gelukkig niet ernstig ofzo. In de avond was het alweer over.
Verder heb ik nergens last van gehad.

Oja je mag ook niet in het water van de nijl springen of in water stappen wat geen zwembad is ivm wormpjes die daar in zitten en wij daar niet tegen kunnen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:06

NoeskaMoos schreef:
Ik vraag me hetzelfde af als _JL_ (hierboven).

En nog wat: krijgen veel mensen last van reizigersziekte (oftewel diarree :+ )? Want dat lijkt me erg jammer van de dagen die je moet missen. En niet handig als je net een reisdag hebt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee (niet in detail, ik bedoel meer als zijnde nog mogelijk om te reizen / krijgt iedereen hier last van ;) )

In de meeste hotels en andere toeristische dingen worden ijsklontjes van mineraalwater gemaakt dus dat is ook geen probleem. Ik heb wel eens last gehad van de vloek van de Pharao zoals ze het daar noemen, maar je hebt er een geweldig middeltje voor dat je bij elk ziekenhuis zonder recept kan halen. Zal morgen ofzo wel even aan mijn moeder vragen hoe dat ook alweer heet.... Dan ben je zo van alle problemen af! De nederlandse middeltjes helpen hier vaak niet tegen omdat het een bacterie is die in Egypte wel veel voorkomt maar waar nederlandse medicijnen niet tegen zijn opgewassen (als we de hostess mogen geloven). Pillen helpen bij mij in ieder geval altijd super!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:03

Storm76 schreef:

Nee kan helaas niet buiten het hoogseizoen. Mijn vriend zit vast aan de bouwvak...
Op zich wil ik wel wat zien en een excursie doen maar ben meer een zon, zee en strand liefhebber.

Zag al toen ik hotels aan het kijken was dat veel hotels in Hurghada aan het strand zitten en dat je in Sharm vaak met een shutttlebus naar het strand toe moet.
Kleine haaitjes.. brrr bijten die niet? Ben niet zo'n held in de zee :D :o

Hoe zijn de dorpjes/ stadjes van beide plaatsen? Kan je er 's avonds een beetje leuk op uit trekken?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:31

In Hurghada heb je vier gebieden, Sekalla (erg druk, veel winkeltjes en een heerlijke koffietent genaamt Costa), de village road, stuk rustiger, ook veel winkeltjes waaronder twee grote shopcentra waar alles al geprijst is geen gezeur maar ook niet onderhandelen over de prijs, hier zit trouwens ook de orangebar een nederlands cafe waar je senseo kunt drinken en bitterballen kan krijgen :D), downtown (hier wonen de meeste egyptenaren, is rustiger in vergelijking met Sekalla, hier zie je ook meer egyptenaren) en als laatste de new marina ( ligt in de buurt van Sekalla is de nieuwe haven van Hurghada met mooie chique boten, veel restaurantjes, niet zoveel winkels, kun je wel rustig lopen en als je geen alcohol drinkt, dat is overal prijzig in egypte, kun je overal wel even een drankje doen).

Waar ik het meeste kwam was toch wel downtown, restaurantjes en bars langs de zee echt heerlijk!! Maar ja ik had al die plekjes zelf ook niet ontdekt :). Dat is weer het geluk als je met een egyptenaar op stap gaat!

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:00

evdpanne schreef:
In Hurghada heb je vier gebieden, Sekalla (erg druk, veel winkeltjes en een heerlijke koffietent genaamt Costa), de village road, stuk rustiger, ook veel winkeltjes waaronder twee grote shopcentra waar alles al geprijst is geen gezeur maar ook niet onderhandelen over de prijs, hier zit trouwens ook de orangebar een nederlands cafe waar je senseo kunt drinken en bitterballen kan krijgen :D), downtown (hier wonen de meeste egyptenaren, is rustiger in vergelijking met Sekalla, hier zie je ook meer egyptenaren) en als laatste de new marina ( ligt in de buurt van Sekalla is de nieuwe haven van Hurghada met mooie chique boten, veel restaurantjes, niet zoveel winkels, kun je wel rustig lopen en als je geen alcohol drinkt, dat is overal prijzig in egypte, kun je overal wel even een drankje doen).

Waar ik het meeste kwam was toch wel downtown, restaurantjes en bars langs de zee echt heerlijk!! Maar ja ik had al die plekjes zelf ook niet ontdekt :). Dat is weer het geluk als je met een egyptenaar op stap gaat!

welke winkeltjes liggen het dichtst bij arabella en is aan te lopen? :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:46

Niet..... je zal altijd een taxi moeten nemen naar de stad daarom heb ik dus niet weer voor Arabella gekozen. Het is een super leuk hotel echt geweldig maar omdat je altijd afhankelijk bent van een taxi vond ik dat wel jammer.
Je heb wel wat winkeltjes maar dat is niet echt veel.

Lopen aar het centrum... 20/25 minuten ongeveer

Koop wel gelijk diaree remmers, te koop bij iedere apotheek en begin maar gewoon met slikken .. doe ik ook en de vloek is dan minder hahahaha.
naam: Antinal of Entocid kost een paar euro ...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:07

Antinal dat was het ;).

Wij zijn trouwens wel een paar keer naar Sekalla gelopen en ook naar de New Marina vanaf Arabella. Het is wel een stukkie lopen maar met de nieuwe verlichting is het goed te doen! Ook wel grappig om te zien want je loopt dan door een wijk waar de slager en alles zit en geiten los lopen. Je hoeft niet bang te zijn dat er wat gebeurd want het is er absoluut niet gevaarlijk! Alleen goed naar de grond kijken dat je geen put in loopt als je vol verwondering naar de slager aan het kijken bent waar het vlees gewoon buiten hangt. Taxi is trouwens ook niet duur, 10 pond of minder naar Sekalla :P, ligt eraan hoe goed je bent in onderhandelen.... Villige road is wel rustiger om te winkelen.

Op het hotelterrein zelf zit ook een bazar en als je van het terein af loopt heb je links en rechts ook winkeltjes. Maar daar liggen de prijzen wat hoger ;).

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:11

denk dat die bazar en die paar winkeltjes al genoeg zijn voor ons ;) vorig jaar in tunesie hadden we maar 1 winkeltje op het resort en in de weide omgeving niks te bekennen. maar werd goed vermaakt op het resort en ben voornamelijk ernstig lui op vakantie... :Y)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:15

Het animatieteam wordt op Arabella wel elk jaar leuker ;). En ach ernstig lui zijn kan ook heel goed hoor! De drankjes werden zelfs bij ons bed gebracht op het strand :D. Is wel verschillend met wie er staat, maar de bar is anders ook niet ver lopen... Ik wil ook weer terug naar Arabella :), vind het er elk jaar weer super!!

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:18

ik ga naar grand resort voor de 2e keer, ben benieuwd of er in 4 jaar tijd veel veranderd is,
toen was er nog geen straat aangelegd tussen de winkeltjes aan het hotel,
nu is er blijkbaar een hele boulevard?
mensen daar onlangs nog geweest?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:21

Is dat daar bij de villageroad? Ik heb ook in een resort met grand erin gezeten het eerste jaar dat ik ging... Toen zat die ook nog niet aan de boulevard vast. Nu liep de boulevard wel een stuk verder door. Je kan daar 's avonds echt heerlijk lopen, alleen jammer dat het zo rustig is omdat alle mensen in het hotel blijven zitten aangezien het zo gevaarlijk is buiten het resort :=.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:22

evdpanne schreef:
Het animatieteam wordt op Arabella wel elk jaar leuker ;). En ach ernstig lui zijn kan ook heel goed hoor! De drankjes werden zelfs bij ons bed gebracht op het strand :D. Is wel verschillend met wie er staat, maar de bar is anders ook niet ver lopen... Ik wil ook weer terug naar Arabella :), vind het er elk jaar weer super!!

kijk dat klinkt super :D
na al die reacties te hebben gelezen, weet ik bijna zeker dat arabella niet eenmalig wordt.
ben alleen benieuwd mbt de kamer, want heb voordeelkamer geboekt, maar achteraf ben ik bang dat ik "drie hoog achter" kom te zitten. maar ja we zien wel...

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:22

gevaarlijk? leg uit...
ik heb daar toen mooi met 2 meisjes alleen gelopen enzo ook hoor...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:42

Rachell: Voordeelkamer is alleen goedkoper, maar het is geen andere kamer :). Is een soort actie van een reisbureau. Wij boeken ook altijd de voordeelkamer ;). Laatste keer hadden we zelfs zeezicht maar dat had de schoonmaker voor ons geregeld (die moest en zou ons in zijn blok hebben). En op zich zijn alle kamers prima in Arabella, bijna alles is twee hoog alleen bij het grote zwembad hebben ze drie hoog. Zelf vind ik het A-blok het leukste, maar daar denkt iedereen weer verschillend over. Mensen die wij elk jaar weer tegen komen zitten weer het liefst in D bij het grote zwembad. Je kunt ook veel regelen bij de receptie, eventueel kun je nog wisselen van kamer. Enige wat dit jaar wel opviel was dat de animatie (inclusief hun harde muziek) ineens bij het kleine zwembad zat (A-blok). Dus nu had ik niet in 'onze kamer' A106 willen zitten want dan zit je met boxen voor je kamer :P.

JL: Ik heb al erg veel mensen mee gemaakt die het park niet af durfde omdat ze verhalen hadden gehoord dat het te gevaarlijk zou zijn. Dit is allemaal onzin maar houd wel veel mensen op het resort :P. Ik zou persoonlijk liever 's avonds in Hurghada rond wandelen dan in een achterbuurt (of misschien zelfs het centrum) van Amsterdam.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:45

bedankt voor de uitleg! klinkt hoopvol! ik hoop op zeezicht, dat lijkt me echt heerlijk :D
ga jij altijd in dezelfde periode naar arabella?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:48

De laatste drie jaar ben ik altijd half april naar Arabella geweest, en het andere nederlandse stel toevallig ook :). Het eerste jaar hadden wij ze niet gezien, maar het tweede jaar was het bij inchecken ineens he zijn jullie er ook weer. En dit jaar zagen we ze al in het vliegtuig :D. Vorig jaar ben ik ook in november geweest, lekker luxe twee keer! Ben er dus al vier keer geweest ;).

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:51

evdpanne schreef:
De laatste drie jaar ben ik altijd half april naar Arabella geweest, en het andere nederlandse stel toevallig ook :). Het eerste jaar hadden wij ze niet gezien, maar het tweede jaar was het bij inchecken ineens he zijn jullie er ook weer. En dit jaar zagen we ze al in het vliegtuig :D. Vorig jaar ben ik ook in november geweest, lekker luxe twee keer! Ben er dus al vier keer geweest ;).

haha ja dat is wel toevallig zeg!! :Y)
wij zijn op arabella gekomen door mensen die we vorig jaar in tunesie hebben ontmoet. die waren nogal enthousiast, dus wij zijn erg benieuwd :D
helemaal luxe idd 2 x naar arabella in 1 jaar.
ik ga binnenkort eerst nog naar corfu en dan paar maanden later lekker naar arabella 8-)