Maargoed, ik ben als leerkracht gebonden aan schoolvakanties vanaf volgend jaar, dus dit was eigenlijk laatste jaar dat ik in juni goedkoop op vakantie kon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Storm76 schreef:Zefana, kun je niet buiten het hoogseizoen op vakantie? In juli is het inderdaad heul erg heet in Egypte. Helemaal als je echt voor de cultuur gaat en graag ook nog het eea wilt gaan bekijken.
Wij zijn 2 keer geweest, eerste keer in augustus en kon niet eens in de zon liggen, zelfs met lopen stroomde het zweet al over je rug... Vorig jaar ben ik in oktober geweest en toen was het ook nog heel erg warm, maar veel lekkerder dan in augustus.
In Hurghada loopt de grond langzaam af en moet je de zee inlopen en je kan staan in zee, deze plek is centraler ten opzichte van Caïro en Luxor. In Sharm moet je via een pier het water in en is het in 1 keer diep, vanaf hier kun je weer makkelijker naar Jordanië (Petra) en Jeruzalem. In Sharm vond ik het onderwaterleven iets mooier dan in Hurghada, in Sharm kun je langs de kliffen snorkelen en al de schitterende vissen zien, zelfs een zeeschildpad of een kleine haai met een beetje geluk.
NoeskaMoos schreef:Ik vraag me hetzelfde af als _JL_ (hierboven).
En nog wat: krijgen veel mensen last van reizigersziekte (oftewel diarree)? Want dat lijkt me erg jammer van de dagen die je moet missen. En niet handig als je net een reisdag hebt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee (niet in detail, ik bedoel meer als zijnde nog mogelijk om te reizen / krijgt iedereen hier last van
)
Storm76 schreef:Zefana, kun je niet buiten het hoogseizoen op vakantie? In juli is het inderdaad heul erg heet in Egypte. Helemaal als je echt voor de cultuur gaat en graag ook nog het eea wilt gaan bekijken.
Wij zijn 2 keer geweest, eerste keer in augustus en kon niet eens in de zon liggen, zelfs met lopen stroomde het zweet al over je rug... Vorig jaar ben ik in oktober geweest en toen was het ook nog heel erg warm, maar veel lekkerder dan in augustus.
In Hurghada loopt de grond langzaam af en moet je de zee inlopen en je kan staan in zee, deze plek is centraler ten opzichte van Caïro en Luxor. In Sharm moet je via een pier het water in en is het in 1 keer diep, vanaf hier kun je weer makkelijker naar Jordanië (Petra) en Jeruzalem. In Sharm vond ik het onderwaterleven iets mooier dan in Hurghada, in Sharm kun je langs de kliffen snorkelen en al de schitterende vissen zien, zelfs een zeeschildpad of een kleine haai met een beetje geluk.
evdpanne schreef:In Hurghada heb je vier gebieden, Sekalla (erg druk, veel winkeltjes en een heerlijke koffietent genaamt Costa), de village road, stuk rustiger, ook veel winkeltjes waaronder twee grote shopcentra waar alles al geprijst is geen gezeur maar ook niet onderhandelen over de prijs, hier zit trouwens ook de orangebar een nederlands cafe waar je senseo kunt drinken en bitterballen kan krijgen), downtown (hier wonen de meeste egyptenaren, is rustiger in vergelijking met Sekalla, hier zie je ook meer egyptenaren) en als laatste de new marina ( ligt in de buurt van Sekalla is de nieuwe haven van Hurghada met mooie chique boten, veel restaurantjes, niet zoveel winkels, kun je wel rustig lopen en als je geen alcohol drinkt, dat is overal prijzig in egypte, kun je overal wel even een drankje doen).
Waar ik het meeste kwam was toch wel downtown, restaurantjes en bars langs de zee echt heerlijk!! Maar ja ik had al die plekjes zelf ook niet ontdekt. Dat is weer het geluk als je met een egyptenaar op stap gaat!
evdpanne schreef:Het animatieteam wordt op Arabella wel elk jaar leuker. En ach ernstig lui zijn kan ook heel goed hoor! De drankjes werden zelfs bij ons bed gebracht op het strand
. Is wel verschillend met wie er staat, maar de bar is anders ook niet ver lopen... Ik wil ook weer terug naar Arabella
, vind het er elk jaar weer super!!
evdpanne schreef:De laatste drie jaar ben ik altijd half april naar Arabella geweest, en het andere nederlandse stel toevallig ook. Het eerste jaar hadden wij ze niet gezien, maar het tweede jaar was het bij inchecken ineens he zijn jullie er ook weer. En dit jaar zagen we ze al in het vliegtuig
. Vorig jaar ben ik ook in november geweest, lekker luxe twee keer! Ben er dus al vier keer geweest
.