USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:06

Wij boeken vaak via een bureau. Maar checken alle hotels en locaties voor er geboekt wordt en als we iets niets vinden dan halen we die eruit bij hun en boeken we zelf.

Atlanta viel ons heel erg mee vorige zomer. Konden zo doorlopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:42

Ik plan mijn reizen het liefst zelf, vooral naar een land als de VS. Alles is daar zo goed geregeld dat zelfs als je echt een keer een foutje maakt je het onderweg nog wel kan aanpassen. Wij hebben veel van onze hotels pas de dag van tevoren of op de dag zelf geboekt en een aantal keer ter plekke gevraagd of we nog een nachtje konden blijven en dat is meestal geen enkel probleem.

Vliegmaatschappijen heb ik geen voorkeur voor. We zijn nu met Jet Airways en Air Canada gevlogen, dat is prima bevallen behalve wat verschrikkelijke klantenservice van Jet Airways waardoor we uiteindelijk vanuit de VS naar India moesten bellen om onze stoelen alsnog te reserveren (ik ben bijna 1.90 en m'n vader nog een stukje langer dan dat dus voor een lange vlucht door de nacht boeken we sowieso nooduitgangstoelen, anders is het niet te doen).

Ik gebruik zelf kiwi.com om m'n vluchten en routes te zoeken omdat die automatisch andere routes uitkiest die goedkoper uitvallen. Soms loont het super veel om vanaf Brussel of Antwerpen te vliegen ipv Schiphol, of met een overstap die niet helemaal logisch zou klinken. Directe vluchten zijn natuurlijk het prettigst, maar die zijn vaak ook erg duur in de zomermaanden. Dus zoeken via kiwi.com en dan boeken via momondo.com, die hebben vaak de goedkoopste vluchten uiteindelijk. Scheelt doorgaans hooguit een paar tientjes met kiwi.com maar die paar tientjes zijn wel weer lekker meegenomen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:57

Ik ben zowel naar Amerika als naar Canada via Fox gegaan, georganiseerd dus. En beide keren is dat ontzettend goed bevallen. Ja, op sommige plekken ben je korter dan je zelf zou doen, of juist langer. Maar ik vond het ontzettend comfortabel reizen, en we hebben dingen gezien en gedaan waar we zelf nooit op waren gekomen. De reden dat we voor georganiseerd hebben gekozen is overigens niet omdat we niet dachten dat we het niet konden, maar ik ging met mijn mams. En 3 weken met mijn mams in een camper... dat wordt er niet gezelliger op :)) En een half jaar voor we naar Amerika zouden gaan is ze van de motor gestuiterd, met een geruïneerde schouder tot gevolg. Toen was georganiseerd helemaal heel fijn.

Zou ik met m'n partner gaan, dan zou ik (zeker omdat ik er nu al een keer geweest ben) wel voor zelf reizen gaan. Maar zo'n eerste keer was het best heel prettig om achterover te kunnen leunen en het te laten gebeuren :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:11

Ik zou absoluut zelf alles los boeken en regelen :j
Dan ben je vaak goedkoper uit en je kan zelf kiezen hoe lang je ergens blijft.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:45

Leuk dat jullie geboekt hebben Aranel! Verstandig de overstap in Frankfurt :)

SdaphneS schreef:
Hallo!

Wij willen een reis naar Amerika gaan maken, waarschijnlijk volgend jaar of het daarop.
Maar heeft iemand tips waar je alvast kunt kijken voor vliegtickets?
Ik vlieg zelf erg graag met KLM, maar de prijzen zijn fors in de zomermaanden. Iemand andere aanbieders/sites die ik in de gaten kan houden voor tickets?

Ik gebruik nagenoeg altijd skyscanner. Verander ook wel eens tussen .com .es .nl .de etc, kan echt helpen! En cookies legen

SdaphneS schreef:
Bedankt voor jullie tips!
Ik ga de websites eens bekijken. Boeken en organiseren jullie liever je eigen reis of is een rondreis met een reisorganisatie beter aan te raden?

Reis van een bureau een beetje als inspiratie maar verder lekker zelf plannen :) En Wat meer tijd aanhouden dan een bureau, die gaat vaak mega vlot overal langs

Plien91 schreef:
Wij zijn inmiddels een week onderweg en wát een gaaf land is dit zeg! Ik geniet van elke minuut hier.

Leuk joh! Jullie foto's zien er ook erg gaaf uit!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:17

Prachtige foto's, Plien!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:34

Zojuist mijn esta gewijzigd, maar ik krijg nog steeds bij contactpersoon het hotel te zien... vaag

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:37

Bedankt voor alle informatie en tips!

@Paulien: wat een prachtige foto's! Fijne vakantie nog de komende drie week!

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:39

Hi dames!

Leuk om dit topic te volgen! Mijn vriend en ik zijn druk bezig met onze westkust/nationale parken route uit te stippelen. Het plan is om mei 2018 heen te gaan.
We hebben volgende week een afspraak bij Tioga tours in Zwolle. Iemand ervaring met dit reisbureau? Ik zag dat ze goed aangeschreven staan. We vinden het nog een beetje eng om alles los te boeken of op de bonnefooi te gaan, aangezien het onze eerste keer Amerika is.

We willen ongeveer 3/4 weken weg, en het plan is om het volgende te bezoeken:
- San Francisco
- Yosemite NP
- Death Valley
- Las Vegas
- Grand Canyon NP
- Page
- Zion NP
- Bryce Canyon NP
- Grand Teton NP
- Yellowstone NP
En dan terugvliegen via Salt Lake City.

het laatste stukje vanaf Bryce richting Grand Teton en Yellowstone is niet in 1 dag te doen denk ik. Daartussen zoeken we nog een leuke tussenstop. Iemand tips/ideeën?

Ik vraag me ook af of het uberhaupt haalbaar is in 3/4 weken. We willen wat extra tijd doorbrengen in SF en ook Yellowstone. Jullie nog tips of aanraders?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:01

SF is in 3-4 dagen prima te doen, zelfs als je rustig aan doet. Als je (gek veel) langer blijft ga je je volgens mij vervelen......

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:08

Zoiets hadden we ook in gedachten! Aankomstdag reken ik niet mee. We willen iig graag Alcatraz bezoeken en een fietstochtje doen over de Golden Gate Bridge en een paar highlights SF (oa Lombard street, Chinatown) zien. Daar hebben we denk ik 2 dagen voor nodig. We willen een klein stukje Highway 1 doen richting Monterey, daar Whale watchen en de 17 Mile Drive rijden. Dat kost ons ook een dag denk ik. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:26

Ik ben zelfs een dagje heen en weer geweest naar LA toen ik in SF was

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:16

Suusoi schreef:
Hi dames!

Leuk om dit topic te volgen! Mijn vriend en ik zijn druk bezig met onze westkust/nationale parken route uit te stippelen. Het plan is om mei 2018 heen te gaan.
We hebben volgende week een afspraak bij Tioga tours in Zwolle. Iemand ervaring met dit reisbureau? Ik zag dat ze goed aangeschreven staan. We vinden het nog een beetje eng om alles los te boeken of op de bonnefooi te gaan, aangezien het onze eerste keer Amerika is.

We willen ongeveer 3/4 weken weg, en het plan is om het volgende te bezoeken:
- San Francisco
- Yosemite NP
- Death Valley
- Las Vegas
- Grand Canyon NP
- Page
- Zion NP
- Bryce Canyon NP
- Grand Teton NP
- Yellowstone NP
En dan terugvliegen via Salt Lake City.

het laatste stukje vanaf Bryce richting Grand Teton en Yellowstone is niet in 1 dag te doen denk ik. Daartussen zoeken we nog een leuke tussenstop. Iemand tips/ideeën?

Ik vraag me ook af of het uberhaupt haalbaar is in 3/4 weken. We willen wat extra tijd doorbrengen in SF en ook Yellowstone. Jullie nog tips of aanraders?

Mooie route!! :)

In het voorjaar ben ik met Tioga naar NY-Niagara Falls-Lancaster-Washington geweest en is super bevallen! Hele fijne begeleiding vanuit daar en goede tips met het plannen van de route. Ook alles top geregeld! :) Mijn ouders hebben vorig jaar de westkust ook via hen gedaan en waren ook erg positief! Daarom zelf in het voorjaar ook via Tioga geboekt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:20

Suusoi schreef:
Zoiets hadden we ook in gedachten! Aankomstdag reken ik niet mee. We willen iig graag Alcatraz bezoeken en een fietstochtje doen over de Golden Gate Bridge en een paar highlights SF (oa Lombard street, Chinatown) zien. Daar hebben we denk ik 2 dagen voor nodig. We willen een klein stukje Highway 1 doen richting Monterey, daar Whale watchen en de 17 Mile Drive rijden. Dat kost ons ook een dag denk ik. :)

Monterey en de 17 mile drive zijn op een dag wel te doen. Denk ik wel dat je niet op de heen- en terugweg de Highway 1 kunt pakken, dan ben je gesloopt tegen de tijd dat je terug bent. Dus zit je minstens 1x op de 101 en that's boring.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:59

Even een stipje. Ga eerst even een deel van het topic lezen voor inspiratie en tips voor ik vragen ga stellen die al voorbij gekomen zijn :))
Volgend jaar gaat mijn zusje voor studie een half jaar naar Amerika en willen wij (ik en twee neefjes) in augustus aansluiten en 3/4 weken met de camper rondreizen.
Het enigste wat we weten is dat we starten in San Francisco, verder nog helemaal niks.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:02

Tomorrow schreef:
Even een stipje. Ga eerst even een deel van het topic lezen voor inspiratie en tips voor ik vragen ga stellen die al voorbij gekomen zijn :))
Volgend jaar gaat mijn zusje voor studie een half jaar naar Amerika en willen wij (ik en twee neefjes) in augustus aansluiten en 3/4 weken met de camper rondreizen.
Het enigste wat we weten is dat we starten in San Francisco, verder nog helemaal niks.

Dan begin je in elk geval prima!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 17:54

Gaaf hoor, daar kun je een mooie route uitstippelen. Hier in het topic staan idd een hoop ervaringsverhalen en tips.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 02:18

Heee is er iemand momenteel in amerika die ook de eclips gaat bezichtigen ? :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 02:52

Wij zitten er net iets te noordelijk voor :\. Was anders wel gaaf geweest!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 02:55

Ahh jammer! waar zit je?
Je kan wel de gedeeltelijke eclips zien waarschijnlijk..

Anywayss, wij gaan naar de smokey mountains in North Carolina (Lake Santleetah). Kan ik weer een staat van mn lijstje schrappen :D
Ben echt blij dat we dit gewoon gaan doen, is 'maar' 8 uur rijden voor ons. En zoiets maak je niet zomaar mee in je leven haha.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 03:11

Gaaf dat jullie 'm helemaal gaan zien!

We zitten nu even buiten Washington DC en willen vrijdag doorrijden richting Shenandoah voor een paar dagen. Misschien lukt het om een stukje van de de eclips mee te pakken!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:29

:wave: uit Atlanta! Korte overstap onderweg naar Jamaica maar wel lang genoeg om weer onze jaarlijkse portie verschrikkelijk lekkere fastfood te eten :Y)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:44

Veel plezier in Jamaica Yasmine! En geen verkeerde tussenstop hihi

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:49

Dat is zeker geen verkeerde tussenstop? Wat hebben jullie genuttigd als gezonde maaltijd?

Zelf ga ik eind oktober/begin november weer even naar vrienden in Californië. Moet nog even kijken wanneer precies, want heb een nieuw medicijn die nogal precies komt met inspuiten 1x in de maand.
Ga waarschijnlijk 10 dagen, beetje een impuls vakantie zullen we het maar noemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:45

Ik hoop dat er in Atlanta bij mijn overstap een Starbucks zit :D Heerlijke koffie
Of een Dunkin Donuts is ook goed :D

Off topic: Er komt zeer waarschijnlijk een DD in Den haag