USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:27

Leo: Je hebt helemaal gelijk en ik vind het welzijn van de dieren belangrijker dan mijn stapritje dat zo mooi kan zijn :j ik ga het dus ook niet van te voren boeken en ik bekijk het ter plekke wel.

Een collega vertelde mij dat je voor de national parken natuurlijk entreegeld per auto moet betalen en dat je ook een national park pass kan kopen voor 80 dollar voor alle parken. Nu bezoeken wij maar 5 parken dus weet niet of dit ''rendabel'' is maar toen vertelde mijn collega dat ik op Marktplaats maar een 2e hands pas moest kopen die nog geldig was en dat dit prima kon. Nu voelt dit een beetje ''illegaal'' voor mij. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik las iets overhandtekeningen etc achterop het kaartje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:27

Met een binnenlandse vlucht terug naar NY zou best wel eens goedkoper kunnen zijn :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:32

Een jaarpas kost idd 80 dollar, entree wisselt per park merkten we dit jaar (van 20 tot 30 dollar, maar we hebben ook 15 dollar gezien). Ik heb mijn pas vorig jaar aan een bevriende bokker gegeven die in het najaar nog ging. Wij hebben één handtekening ingevuld en de tweede is door haar ingevuld. Bij de pas moet je namelijk een ID van de pashouder tonen.
Het kan dus wel, mag officieel niet maar meer controle dan een ID is er dus niet op. Ik weet niet of ik hem van marktplaats zou halen :o dan moet je echt goed kijken naar de geldigheid en of je nog een handtekening kwijt kunt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:34

Leo schreef:
Een jaarpas kost idd 80 dollar, entree wisselt per park merkten we dit jaar (van 20 tot 30 dollar, maar we hebben ook 15 dollar gezien). Ik heb mijn pas vorig jaar aan een bevriende bokker gegeven die in het najaar nog ging. Wij hebben één handtekening ingevuld en de tweede is door haar ingevuld. Bij de pas moet je namelijk een ID van de pashouder tonen.
Het kan dus wel, mag officieel niet maar meer controle dan een ID is er dus niet op. Ik weet niet of ik hem van marktplaats zou halen :o dan moet je echt goed kijken naar de geldigheid en of je nog een handtekening kwijt kunt.

Precies. Ik dacht eraan om eentje op marktplaats op te zoeken en deze persoonlijk te halen. Zodat ik eerst kan zien of er plek is voor 2e handtekening en geldigheids datum :j
Dus als de tweede plek voor de handtekening nog leeg is en geldigheids datum is oke, dan is het wel te doen? :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:14

Margoooo schreef:
Ik kom me ook weer melden. Ik ga vanaf januari 7 maanden stage lopen in Baltimore. Ik wil daarna als het geld het toelaat een beetje rondreizen, voor nu denk ik aan de westkust. Maar dit kan natuurlijk nog 10000x veranderen.. Nu wil ik wel binnenkort een vliegticket boeken, maar echt open tickets bestaan blijkbaar niet meer; het enige wat handig is, is een wijzigbaar ticket boeken (à 75 per wijziging (datum/plaats) + verschil tussen prijzen).

Wat zouden jullie doen? Het lastige is dat ik dus echt niet weet of ik kan rond reizen, niet wanneer en niet waarheen. Kilroy had bv een ticket dat ik naar Baltimore heen vlieg, en terug vanaf NY (630€). Maar als je die gaat wijzigen naar de westkust zal die nog wel een stuk duurder worden lijkt me? Tips?

Waarom boek je niet gewoon enkeltjes? Enkele vlucht naar Baltimore heen, en dan bekijk je wel hoe en wanneer en van waar je terugkomt.

Fitzroy

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:12

De annual park pass discussie heb ik al vele malen gevoerd. Ik vind het persoonlijk not done. Dat is eigenlijk bedoeld voor familieleden die apart reizen. En ik denk dan altijd maar, wat is nu $ 80,- op zo'n reis en waar je zoveel moois en goede voorzieningen voor terug krijgt?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:17

Doorverkopen zou ik ook niet doen. :n heb het geld graag betaald. Als ik een vriend er blij mee kan maken dan doe ik dat wel :j maar ik wilde vooral aangeven dat het in zekere zin mogelijk is.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:48

Ik vind het ook not done. Eerlijk gezegd, als je het geld hebt om naar Amerika te gaan, een auto te huren, hotels te betalen, dan kan die $80 er toch ook vanaf? Het is geld dat rechtstreeks gaat naar het conserveren van die parken dus het is niet alsof je geld uitgeeft aan niets. Vind het zelf behoorlijk asociaal om het dan pakweg door te verkopen en zelf nog wat geld te verdienen terwijl de national parks dat geld keihard nodig hebben voor het onderhoud van de parken.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:05

Yasmine schreef:
Margoooo schreef:
Ik kom me ook weer melden. Ik ga vanaf januari 7 maanden stage lopen in Baltimore. Ik wil daarna als het geld het toelaat een beetje rondreizen, voor nu denk ik aan de westkust. Maar dit kan natuurlijk nog 10000x veranderen.. Nu wil ik wel binnenkort een vliegticket boeken, maar echt open tickets bestaan blijkbaar niet meer; het enige wat handig is, is een wijzigbaar ticket boeken (à 75 per wijziging (datum/plaats) + verschil tussen prijzen).

Wat zouden jullie doen? Het lastige is dat ik dus echt niet weet of ik kan rond reizen, niet wanneer en niet waarheen. Kilroy had bv een ticket dat ik naar Baltimore heen vlieg, en terug vanaf NY (630€). Maar als je die gaat wijzigen naar de westkust zal die nog wel een stuk duurder worden lijkt me? Tips?

Waarom boek je niet gewoon enkeltjes? Enkele vlucht naar Baltimore heen, en dan bekijk je wel hoe en wanneer en van waar je terugkomt.

Enkeltjes zijn dus wel echt een heel stuk duurder schijnbaar... En ik weet eigenlijk ook niet of ik wel een enkeltje mag boeken ivm visum?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:23

Nog even een vraagje wat betreft de tussenlanding. Daar gaan we niet onderuit komen (of we betalen 2000 euro per ticket), dus nu zit ik een beetje te dubben wat het meest praktisch is.
Qua prijs scheelt het een paar euro.

Amsterdam - Frankfurt - Denver
Denver - Frankfurt - Amsterdam

of

Amsterdam - Chicago of Detroit - Denver
Denver - Chicago of Detriot - Amsterdam

Beide tussenlandingen zijn ongeveer 2 uur. Ik begreep dat een tussenlanding in Amerika zelf soms lastiger is ivm het zelf opnieuw moeten inchecken van bagage en de enorm lange wachtrijen bij de douane waardoor het risico op het missen van je aansluiting groter is.
Nadeel van de overstap op Frankfurt is dat we dan 1 lange vlucht van 10 uur maken. Aan de andere kant, Detroit is ook zo'n 8,5 uur vliegen.. Lastig, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:31

Ik zou overstappen op Frankfurt. 2 uur is vrij kort als je je bagage opnieuw moet checken en door customs moet. Soms valt het mee maar wij hebben op Toronto echt onwijze stress gehad voor de Amerikaanse customs en dat terwijl we 2.5 uur overstaptijd hadden. 10 uur is balen maar overleef je echt wel.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:33

Ik zou inderdaad ook voor FF gaan ivm de bagage :j

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:34

Zo lang mogelijk in een groot vliegtuig; absoluut Frankfurt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:50

We hebben de tickets geboekt!! :):) We zijn inderdaad voor Frankfurt gegaan.
530 euro per persoon, ach het kan goedkoper wellicht maar vast ook duurder. Nu nog 10 maanden wachten tot vertrek :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:56

O haha, te laat met mijn advies dan. Ik had juist de tussenstop in Detroit gedaan. Dan ben je maar vast door Immigrations en in Denver zo op pad.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:06

Voor beide is wat te zeggen :j
Moet zeggen dat mijn voorkeur eerst ook naar overstap in Amerika uitging, zodat de tijd van de lange vlucht korter was, maar uiteindelijk zitten we dan alles bij elkaar langer in het vliegtuig.
De eerste dag hebben we sowieso niets gepland, we komen om half 4 in de middag aan in Denver en dan is het denk ik toch iets te eten halen en dan naar het hotel, ik neem aan dat we niet veel waard zijn die dag dus iets ondernemen zit er niet in, haha.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:20

Ik zou zelf ook voor de overstap niét in Amerika gaan als je de keuze hebt. Ik heb echt al te vaak 2+ uur staan aanschuiven aan immigrations. Vind dat veel te onvoorstelbaar om op te rekenen bij een overstap.

Maar goed, ik moet niet zoveel zeggen, volgende week hebben wij ook maar 2 uur overstap in Atlanta als we naar Jamaica gaan :+ Alleen was dat de enige betaalbare optie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:08

Ik heb heen een rechtstreekse vlucht en terug een overstap van 4 uur op Atlanta

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:32

Hallo!

Wij willen een reis naar Amerika gaan maken, waarschijnlijk volgend jaar of het daarop.
Maar heeft iemand tips waar je alvast kunt kijken voor vliegtickets?
Ik vlieg zelf erg graag met KLM, maar de prijzen zijn fors in de zomermaanden. Iemand andere aanbieders/sites die ik in de gaten kan houden voor tickets?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:45

momondo.com vind ik erg compleet met goede aanbiedingen :j

Dit jaar vlogen wij voor 400 euro naar Canada via die site en volgend jaar dus voor 530 naar Denver, beide in de zomer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 23:18

Het ligt er ook maar aan waar je overstap is. Atlanta is een chaotisch vliegveld en berucht om de wachttijden maar Detroit valt wel mee.

Ik kijk zelf altijd op Chaser.nl omdat deze direct alle mogelijkheden meeneemt, zoals Brussel, Antwerpen en Dusseldorf. En ook bij aankomst luchthavens kun je er 3 ingeven, dus bv Las Vegas, Los Angeles en San Francisco.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 23:27

Bedankt voor jullie tips!
Ik ga de websites eens bekijken. Boeken en organiseren jullie liever je eigen reis of is een rondreis met een reisorganisatie beter aan te raden?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 00:25

Georganiseerde rondreis zou ik persoonlijk niet voor kiezen, ik hou wel van de vrijheid van zelf bedenken en aanpassen :)). Wij hebben vanaf maandag 14 dagen een huurauto en we willen oa naar de kust. Als het mooi weer is, is het ook wel heerlijk om de vrijheid te hebben ergens wat langer te blijven, of juist sneller door te gaan reizen als we dat willen.
Met een lonely planet, kaart van Amerika en Booking.com kom je een heel eind :D.

Wij zijn inmiddels een week onderweg en wát een gaaf land is dit zeg! Ik geniet van elke minuut hier.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 00:42

Even een fotoverslagje van onze eerste week :)

Zaterdagmiddag - dinsdagochtend Boston:
-Freedom trail
- Harvard
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dinsdagmiddag tm komende maandag New York:

Afbeelding
Uitzicht hotelkamer, we zitten letterlijk op drie stappen van Times Square :D

Afbeelding
Times square

Afbeelding
Afbeelding
9/11 memorial & museum

Afbeelding
Afbeelding

Central park

Afbeelding
Op fietse :):)

Afbeelding
Empire State Building

Verder zijn we nog naar The Met geweest (aanrader als je het rijksmuseum ook te gek vindt!), het museum of Natural History bezocht (ik kan jullie nu álles vertellen over dino's :')), boottocht over the Hudson gemaakt en bij een comedy club geweest.
We willen vanavond nog naar the top of the rock en morgen wandeling over the high line maken.
Tot dusver is onze reis zó gaaf, zo onbeschrijfelijk tof! Nog ruim 2,5 voor de boeg, dus binnenkort doe ik nog wel een foto-update als jullie dat leuk vinden :).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 07:33

Leuk, Plien.

Daphne, ik zou altijd zelf een reis boeken. Georganiseerde reizen staan er om bekend dat alles afgeraffeld wordt en dat je vaak ver buiten je eigenlijke bestemming zit.
Wanneer ga je en waar wil je naartoe? Dat maakt nog wel wat uit voor het al dan niet vastleggen van hotels/campings.