Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:29

Je VOG krijg je wel hoor. Is gewoon een papiertje. Die heb je hier in Nederland bij bepaalde bedrijven ook nodig.

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:44

Oeps ja zie idd dat het Omtrent gedrag is en niet Onbesproken :$

Maar inderdaad, als je niks ernstigs hebt gedaan krijg je hem gewoon.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:02

Ja hoop dat ik visum en alles, met een beetje hulp van anderen, zelf aan kan vragen :)
En een VOG moet ik wel zo kunnen krijgen, als beschaafd burger trutje :D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:38

Flaaf schreef:
@SanderD Ooh leuk! Ben je er al vaker geweest? En weet je al een beetje waar je naartoe wilt?

Nope, gaat mijn eerste keer Amerikaanse continent worden, dus dat is sowieso best spannend.

Wel moet ik me nog helemaal inlezen, heb nog niks voorbereid en weet nog niet eens welke route ik wil gaan doen. Heb wel al een paar idealen, zoals whale-watching, maar ik weet bijvoorbeeld nog niet of ik het hele land door wil trekken, of alleen de oostkant.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:37

Zit er iemand nu in Canada? Zit toch wel stiekem te lachen met al die lui die denken dat het hier koud is en dat er veel sneeuw ligt. Ik heb in Ottawa wel eens meer dan 3 meter sneeuw gezien en ook gevoelstemperatuur van -45.. Dat begrijpen de meeste Nederlanders niet eens, hoe koud dat is.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:41

joostvangestel schreef:
Zit er iemand nu in Canada?

Zat ik er maar!
Afgelopen kerst was ik er voor het laatst.
Heb het een en ander aan familie daar.

Heerlijk land!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:43

Ja, ik. Flauw he? Smile..

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:01

joostvangestel schreef:
Zit er iemand nu in Canada? Zit toch wel stiekem te lachen met al die lui die denken dat het hier koud is en dat er veel sneeuw ligt. Ik heb in Ottawa wel eens meer dan 3 meter sneeuw gezien en ook gevoelstemperatuur van -45.. Dat begrijpen de meeste Nederlanders niet eens, hoe koud dat is.

Nee idd, kreeg een paar weken geleden ook al bericht van familie die daar zit, het was overdag -15 en snachts -30. En idd elk jaar weer die gevoelstemperatuur die naar de -50 gaat.
Denk wel dat ik een bikkel wordt als ik daar naartoe ga :d

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:02

balance schreef:
Ja, ik. Flauw he? Smile..

Ja zit jij in canadaa? }:0

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:05

Ik ook! Maar hier in Vancouver is het helemaal niet koud... Alleen maar nat!
Wil eigenlijk richting Toronto verhuizen. Iemand ervaring met Toronto ten opzichte van Vancouver? Leuker/veelzijdiger/goedkoper/makkelijker werk te vinden?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:19

Flaaf schreef:
Nee idd, kreeg een paar weken geleden ook al bericht van familie die daar zit, het was overdag -15 en snachts -30. En idd elk jaar weer die gevoelstemperatuur die naar de -50 gaat.
Denk wel dat ik een bikkel wordt als ik daar naartoe ga :d

Jup, wij waren er vorig jaar met -50 gevoelstemperatuur. Ik heb momenteel dus moeite om dit weer hier in Nl serieus te nemen :+

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:21

ik vind het wel lekker weer buiten met -8, beter dan +2 of zo.. :D

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:22

Maar wat ik me dan afvraag he, want ik moet toegeven dat ik het hier best wel een beetje koud vind :D, hoe die canadezen zo leven.. blijven ze in huis en zijn ze megadik ingepakt óf kan je aan die temperaturen wennen?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:27

Uhmmm ze zijn goed ingepakt, wennen aan de temperaturen en ja, je bent minder buiten dan in de zomer. Maar je hebt natuurlijk verwarmde malls etc.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:28

En zoals de wegen, hoe doen ze dat dan? Aangezien nederland geneens z'n wegen schoon kan houden met 2 cm sneeuw..

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:28

De kou is daar anders.
Wij hebben een hoge luchtvochtigheidsgraad en voelt het veel kouder aan dan dat het is

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:29

Yoshimi schreef:
Ik ook! Maar hier in Vancouver is het helemaal niet koud... Alleen maar nat!
Wil eigenlijk richting Toronto verhuizen. Iemand ervaring met Toronto ten opzichte van Vancouver? Leuker/veelzijdiger/goedkoper/makkelijker werk te vinden?

Alberta niets voor je Renate>?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:30

Dat is waar amaldas. Maar alsnog is -5 hier in nl niet te vergelijken met gevoelstemperatuur van -50 in Canada.

Flaaf, in mijn belevenis reageren ze daar heel anders op sneeuw. Men is hier gelijk gestrest als er iets uit de lucht komt zetten.

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:50

@ amaldas: Alberta trekt me niet heel erg, maar heb er eigenlijk ook niet echt over nagedacht.. Ik wil graag naar Toronto, omdat de Canadese muziekindustrie zich daar concentreert.. Maar in Alberta is het misschien weer makkelijker om werk in de paarden te vinden... Keuzes, keuzes, keuzes!! Wat is wijsheid..

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:53

Hier in AB (ja flaaf, ik woon hier) kun je althans bij mijn gemeente, een contract krijgen om de wegen te verzorgen al dan niet met je eigen machines. In de zomer is dat het onderhouden van de gravelwegen en in de winter betekend dat sneeuwruimen.
De waterkou bij jullie vind ik verschrikkelijk, brrrr.... Overigens gaan we inderdaad naar buiten maar veel activiteiten zijn ook binnen. En d'r is wintersport natuurlijk.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 05:50

Zout strooien hoef je in ieder geval niet op te wachten in Canada over het algemeen. Dat werkt namelijk al niet meer bij -15. Er wordt veel geplowed, en er wordt zand gestrooid om te zorgen dat er in ieder geval grip blijft op de wegen. Maar je ziet er niet voor niets bijna alleen maar SUV's en grote auto's! :)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 05:56

oooh canada hier is het nog maar -1 ;)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:11

Canada is een groot land, met veel klimaatverschillen. Vancouver heeft een soort zelfde winter als Nederland. In de prairies waait het volgens door merg en been. Ik heb jaren in Finland gewoond, als het koud is daar (-20 tot -30), is het altijd lekker droog en staat er weinig wind.

De winters in Ottawa zijn vochtig als Nederland, met Nederlandse wind, maar Finse temperaturen. Berekoud dus ;-)

Het fijne van Ottawa is dat het in de winter een stuk later donker is dan hier of in Finland (Ottawa ligt even zuidelijk als Milaan) en dat de winter doorgaans 6 weken korter duurt dan in Finland. En de zomers zijn ook altijd zomers. Hoewel mijn airco kosten in de zomer hoger waren dan de stookkosten in de winter :(

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:35

Ik ben nu net een maandje terug in nl na 4 maanden in New brunswick (fredericton) te hebben gezeten :)

En ik las iets over VOG dat iemand die al heeft maar nog geen aanvraag heeft gedaan? Grote kans da je hem opnieuw moet aanvragen ;) hij is namenlijk maar een half jaar of jaar geldig voor een aanvraag. Ik zit op dit moment helemaal in. Ons plan is goedgeeurd en alle papieren gaan nu van Canada naar berlijn. In de hoop dat we snel bericht krijgen :D

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:14

Ik heb mijn VOG inderdaad al liggen,maar sinds vorige week dus die is nog wel ff geldig.

Nu nog beslissen of ik echt ga aanvragen of niet,lastig als je vriend niet mee gaat en kan! :(