Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 00:36

Bedankt voor de suggestie, maar Egypte lijkt me geen bestemming voor mij. Ik hou ook van groen en van zelf op pad gaan om te hiken. Wat daar volgens mij niet aan te raden is(correct me if I'm wrong). Ik kies ook nooit voor het meest toeristische gebied op de Canarische Eilanden maar meer een rustig afgelegen accomodatie.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 00:44

Ja, ik ga er vooral heen voor de prachtige onderwaterwereld. <3 maar als je er echt graag op uit wil.. een bokker heeft er onlangs een mooie rondreis gemaakt, maar het is niet heel gebruikelijk. Maar wat voor mij echt het verschil maakt ten opzichte van bijvoorbeeld de canarische eilanden is de prachtige onderwater. Ik ben in coronatijd naar Gran Canaria geweest omdat buiten Europa nog niet mocht en hoewel de zon wel lekker was vond ik het stukken minder mooi. Ik miste het aquarium. :))

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 00:55

moonsparkle schreef:
Bedankt voor het delen, interessant om te lezen.

Ik twijfel een beetje om volgend jaar in de winter naar Azië te gaan. We gaan bijna elk jaar naar de Canarische Eilanden om op te laden, maar een andere betaalbare zonbestemming vind ik ook lastig te bedenken. Naar Azië vliegen is wel duur, maar als je er eenmaal bent kan het heel goedkoop zijn.

Je kunt daar prachtig zitten voor €150.- per week met zn 2en, kost idd geen drol, eten en drinken ook niet. Mocht je hulp nodig hebben, stuur me maar een pbtje :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 00:58

Roosch schreef:
Ja, ik ga er vooral heen voor de prachtige onderwaterwereld. <3 maar als je er echt graag op uit wil.. een bokker heeft er onlangs een mooie rondreis gemaakt, maar het is niet heel gebruikelijk. Maar wat voor mij echt het verschil maakt ten opzichte van bijvoorbeeld de canarische eilanden is de prachtige onderwater. Ik ben in coronatijd naar Gran Canaria geweest omdat buiten Europa nog niet mocht en hoewel de zon wel lekker was vond ik het stukken minder mooi. Ik miste het aquarium. :))

Ik vind snorkelen ook leuk, maar alleen veilig rondrijden, hiken en groen ook :D

Travel_me

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:27

Ik zou ook zeker naar Azië gaan. Ticket is dan misschien wel duur, maar inderdaad daar zelf is het mega goedkoop :)

Zelf zit ik te kijken naar Sri Lanka in maart. Wil ik al jaren heen, maar telkens boek ik iets anders... hahaha

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:58

Ik ken het, zeg al jaren dat ik een keer naar Azië wil, haha. Wat me vooral tegenhoud is dat ik een moeilijke eter ben met gevoelige maag en dat ik normaal het liefst zelf een auto huur om rond te rijden maar dat lijkt me daar niet zo heel handig omdat ze links rijden en als ik soms de drukte zie op tv :P

Veel huren een scooter maar mijn man en ik hebben beide weinig ervaring met scooter rijden dus dat lijkt me toch wat risicovol.

Dus eigenlijk de vraag hoe kun je dan makkelijk dingen bezoeken of van plek naar plek met je koffer :D ?

Ik twijfel al jaren over Borneo, Thailand of de Filipijnen. Buitenom een vliegticket zal de totale reis misschien net zo duur zijn als 2 weken Canarische Eilanden en de natuur lijkt me fantastisch.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 17-11-24 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:11

Ik kreeg een mail van KLM. Ze hebben een nieuw spaarprogramma geïntroduceerd.
Voor 28 euro per maand kun je elke maand 2000 miles sparen.
En dan kun je weer tickets boeken.

Het is wel interessant vind ik. Nog meer vliegen en weekendjes weg.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:38

Oeh wat een leuk topic! Net laatste loodjes van de studie afgerond voor dit jaar en nu eindelijk tijd om onze tripjes echt iets concreter in te vullen.

Hoe vinden jullie de balans tussen ‘go with the flow, ik zie wel wat ik ga doen’ en ‘een exacte tijdlijn voor elke minuut’. Merk dat bij mij altijd een of het ander is :’)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:43

Als we echt een rondreis maken dan is het soms 1 dag iets plannen volgende dag niks hoeven, maar dan plan ik aan het eind ook vaak nog een of twee dagen met bewust niks. Lekker aan het strand liggen en als je nog wat wil doen kun je het dan nog beslissen. Vakantie is er ook om tot rust te kunnen komen.

Ik ben ook niet van het ergens overnachten en de volgende dag weer een paar uur auto rijden. Ik probeer meestal minimaal 2 hele dagen op een plek te zijn.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:23

moonsparkle schreef:
Ik ken het, zeg al jaren dat ik een keer naar Azië wil, haha. Wat me vooral tegenhoud is dat ik een moeilijke eter ben met gevoelige maag en dat ik normaal het liefst zelf een auto huur om rond te rijden maar dat lijkt me daar niet zo heel handig omdat ze links rijden en als ik soms de drukte zie op tv :P

Veel huren een scooter maar mijn man en ik hebben beide weinig ervaring met scooter rijden dus dat lijkt me toch wat risicovol.

Dus eigenlijk de vraag hoe kun je dan makkelijk dingen bezoeken of van plek naar plek met je koffer :D ?

Ik twijfel al jaren over Borneo, Thailand of de Filipijnen. Buitenom een vliegticket zal de totale reis misschien net zo duur zijn als 2 weken Canarische Eilanden en de natuur lijkt me fantastisch.

Als je niet bang bent om te rijden is het wel te doen. Het is echt druk in de grote steden, maar als je daar buiten blijft (dus eerst paar dagen in de stad evt. boeken en daarna pas de huurauto ophalen op het vliegveld), is het qua drukte gewoon te doen.
Onze eerste ervaring in Azië was in Thailand, hier waren we eerst een paar dagen in Bangkok en overwogen we serieus om de huurauto te annuleren, maar nadat we de auto ophaalde reden we rondom Bangkok over de tolweg, waar dus bijna geen Thai gebruik van maakt, en rijdt je fluitend eromheen.
Wij hadden wel al vaker links (en automaat) gereden. De "verkeersregels" (grootste auto gaat voor) heb je zo geleerd is onze ervaring, maar soms moet je dus wel wat dapper zijn en zeker als het om wat bergachtige gebieden gaat met niet altijd een vangrail langs de weg.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:33

moonsparkle schreef:

Ah ja dat zijn wel dingen om rekening mee te houden. Auto huren zou ik inderdaad daar niet doen. En scooter huren doe ik zelf ook niet. Tevaak gehoord dat het misging.
Ben zelf 3 maanden in Azië geweest, maar er is altijd wel een tuktuk ofzo wat je ergens heen kan brengen. Borneo is een dure bestemming. Vooral voor buitenlanders. Ik wil er ook graag heen, maar de vriendin van mijn broertje komt ervandaan, dus die kan wel goedkopere tours regelen.

Thailand is zo gericht op toeristen, dat je daar heel makkelijk van plek naar plek kan. Dat plus tourtjes boeken.
:)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 15:26

Scooterrijden of autorijden wil best wel hoor, je went er heel snel aan. :)

@Gianti wil hebben een combi daarvan. Ik boek wel altijd op voorhand de overnachtingen, maar hoe we de reis verder invullen zien we wel als we daar zijn. Mijn man kijkt vaak vooraf wel naar de activiteiten, wat we kunnen doen en wat we echt willen zien, maar we houden ons daar niet strak aan vast.
Ik boek overigens liever vooraf omdat ik echt goed wil weten waar we zitten. Want ik ben een slechte slaper en ik ben chronisch moe, dus ik wil zeker zijn dat ik een goede plek heb.

Overigens ben ik ook een moeilijke eter, ik ben niet zo avontuurlijk qua eten als ik zou willen zijn. Maar daar heb ik in Azië nog geen enkele keer last van gehad. Je kunt vrijwel overal ook gewoon Westers eten vinden dus dat scheelt wel. En anders lust bijna iedereen wel gefrituurde kip met saus en rijst toch? :P

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 16:46

Maar scooter blijft een risico. In veel landen ben je niet verzekerd zonder motorrijbewijs. Voor mij een reden om het niet te doen. Natuurlijk gaat het 99% vd tijd goed, maar heb een ernstig scooterongeval gezien (geen toerist overigens) en als je dat gebeurd dan ben je de rest van je leven de sjaak zeg maar..

Ik boek overigens ook meestal vooraf. Soms maar een dag of 2 vooruit, maar last minute vind ik niet prettig. Wil liever ook weten waar ik slaap.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:27

Met grab kan je ook heel makkelijk je vervoer regelen voor weinig. Wij zitten nu in Sri Lanka, daar kan je met een gehuurde tuktuk ook zelf rijden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:58

fokfanaat schreef:
Met grab kan je ook heel makkelijk je vervoer regelen voor weinig. Wij zitten nu in Sri Lanka, daar kan je met een gehuurde tuktuk ook zelf rijden.

Veel plezier, blijft een van mijn tofste reizen ooit! Tijdje ook achterin bij een Duitser meegereisd, die een tuktuk gehuurd had haha

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:25

Wat is het stil hier, jullie nog leuke vakantieplannen voor 2025?

Hier al wat leuke reisplannen gemaakt maar ook nog druk aan het oriënteren!

Heeft iemand hier ervaring met Marokko? Hoe veilig is het daar? Lijkt mij een leuke bestemming om in april heen te gaan.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:38

Hier ook nog aan het oriënteren. Zijn teveel bestemmingen die ik leuk vind en vliegtickets te duur hahah.
Zit nu lig te denken aan IJsland en Madagascar en dan heb ik nog 4 weken over. Eerste plan was Sri Lanka lig, maar tickets zitten echt over de 800 euro en dat vind ik vrij heftig nog,

Welke plannen heb je al gemaakt?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:44

Heel herkenbaar.. Ik heb teveel plannen maar te weinig vrije tijd haha. Zat zelfs te denken om op wereldreis te gaan maar ik weet niet als ik dat durf alleen..

Ijsland is echt heel erg leuk, ik wil er weer graag eens naar toe. Wat een heerlijk rustgevend land is dat <3

Voor nu zijn de plannen:

April - Marokko?
Juni - Polen
Juli - Camperreis
Oktober - Egypte

In Februari wil ik ook nog graag weg, ik zit te kijken naar een groepreis buiten Europa. Maar er is teveel keuze :Y)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:47

Ik denk dat ik voor een singlereis naar Sri Lanka ga in oktober!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-24 22:55

Ik ga in mei naar Amerika om te stormchasen, en in November gaat mijn man naar Japan met zijn broer.
Misschien doen we in de bouwvak nog een kleine vakantie samen.

In 2026 gaan we met mijn schoonouders waarschijnlijk naar Bali.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 23:01

roosjenat schreef:
Heel herkenbaar.. Ik heb teveel plannen maar te weinig vrije tijd haha. Zat zelfs te denken om op wereldreis te gaan maar ik weet niet als ik dat durf alleen..

Ijsland is echt heel erg leuk, ik wil er weer graag eens naar toe. Wat een heerlijk rustgevend land is dat <3

Voor nu zijn de plannen:

April - Marokko?
Juni - Polen
Juli - Camperreis
Oktober - Egypte

In Februari wil ik ook nog graag weg, ik zit te kijken naar een groepreis buiten Europa. Maar er is teveel keuze :Y)

Zeker gewoon alleen gaan. Als je voor een beetje doorsnee backpack bestemmingen gaat, kom je meer dan genoeg mensen tegen. Ik ben vorige winter 6 maanden alleen op reis gegaan :)

Ik zit nu vooral in mijn hoofd met echt duurdere bestemmingen, maar heb nu besloten dat ik gewoon 1 duurdere bestemming kan kiezen en dan de rest kortere reizen (dat wordt dan Madagascar, al heb ik ook nog lichte twijfel over Mongolie of Groenland).

Ik ben vooral aan het kijken voor een leuke bestemming begin april. Heb dan 2-2,5 week. Plan was Sri Lanka, maarja die verrekte vliegtickets hahaha. Dus ben nog aan het rondkijken

Wat zijn je keuzes voor een groepsreis?

Ik had eerst een leuk groepje gevonden voor Oman, maar helaas wou iedereen begin februari en tja dat lukte mij qua werk niet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 23:30

Ik heb vandaag een babymoon geboekt, in mei naar Tenerife. Ik heb alleen nog akkoord nodig van werk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 23:44

Hier in maart naar Curaçao. Verder ben ik aan het hopen dat de vliegtickets naar Amerika met klm in de aanbieding komen.
Ik moet voor december 2025 nog een keer vliegen met klm anders ben ik mijn miles kwijt. Dus het is niet anders

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 23:55

roosjenat schreef:
Wat is het stil hier, jullie nog leuke vakantieplannen voor 2025?

Hier al wat leuke reisplannen gemaakt maar ook nog druk aan het oriënteren!

Heeft iemand hier ervaring met Marokko? Hoe veilig is het daar? Lijkt mij een leuke bestemming om in april heen te gaan.

Ik ben er vorige jaar november geweest. Ik vond het erg leuk en zeker een aanrader.
Onveilig heb ik mij daar nergens gevoeld. Tuurlijk is het chaos in Marrakesh, maar met een simpele nee hielden de verkopers wel op.
Wel is het soms handig om Frans te kunnen, Engels is soms lastig.
Ik spreek geen Frans, maar was erg blij om iemand mee te hebben die dat wel kan.

Voor komend jaar heb ik alleen Lapland in februari staan met familie. Word de 4de keer op rij naar Lapland in de winter.
Heerlijk even ontspannen daar, genieten van de rust en lekker wandelen of langlaufen.

Verder nog (niet echt concrete) plannen om in augustus of september naar Fins-lapland te gaan. Om de plekken waar ik de afgelopen jaren ben geweest ook zonder sneeuw te zien. Lekker hiken, mountenbiken en misschien raften/kanoën.
Samen met 2 vrienden, die ik ontmoet heb op de reis naar Marokko :D

Verder voor werk ook nog 6x een week weg, dus weet nog niet of ik naast de plannen hierboven nog iets ga plannen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 00:05

Ik heb een rondreis door Marokko gemaakt.
Zal morgen even uitgebreider reageren