Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Bedankt voor het delen, interessant om te lezen.
Ik twijfel een beetje om volgend jaar in de winter naar Azië te gaan. We gaan bijna elk jaar naar de Canarische Eilanden om op te laden, maar een andere betaalbare zonbestemming vind ik ook lastig te bedenken. Naar Azië vliegen is wel duur, maar als je er eenmaal bent kan het heel goedkoop zijn.
Roosch schreef:Ja, ik ga er vooral heen voor de prachtige onderwaterwereld.maar als je er echt graag op uit wil.. een bokker heeft er onlangs een mooie rondreis gemaakt, maar het is niet heel gebruikelijk. Maar wat voor mij echt het verschil maakt ten opzichte van bijvoorbeeld de canarische eilanden is de prachtige onderwater. Ik ben in coronatijd naar Gran Canaria geweest omdat buiten Europa nog niet mocht en hoewel de zon wel lekker was vond ik het stukken minder mooi. Ik miste het aquarium.
moonsparkle schreef:Ik ken het, zeg al jaren dat ik een keer naar Azië wil, haha. Wat me vooral tegenhoud is dat ik een moeilijke eter ben met gevoelige maag en dat ik normaal het liefst zelf een auto huur om rond te rijden maar dat lijkt me daar niet zo heel handig omdat ze links rijden en als ik soms de drukte zie op tv![]()
Veel huren een scooter maar mijn man en ik hebben beide weinig ervaring met scooter rijden dus dat lijkt me toch wat risicovol.
Dus eigenlijk de vraag hoe kun je dan makkelijk dingen bezoeken of van plek naar plek met je koffer?
Ik twijfel al jaren over Borneo, Thailand of de Filipijnen. Buitenom een vliegticket zal de totale reis misschien net zo duur zijn als 2 weken Canarische Eilanden en de natuur lijkt me fantastisch.
moonsparkle schreef:Ik ken het, zeg al jaren dat ik een keer naar Azië wil, haha. Wat me vooral tegenhoud is dat ik een moeilijke eter ben met gevoelige maag en dat ik normaal het liefst zelf een auto huur om rond te rijden maar dat lijkt me daar niet zo heel handig omdat ze links rijden en als ik soms de drukte zie op tv![]()
Veel huren een scooter maar mijn man en ik hebben beide weinig ervaring met scooter rijden dus dat lijkt me toch wat risicovol.
Dus eigenlijk de vraag hoe kun je dan makkelijk dingen bezoeken of van plek naar plek met je koffer?
Ik twijfel al jaren over Borneo, Thailand of de Filipijnen. Buitenom een vliegticket zal de totale reis misschien net zo duur zijn als 2 weken Canarische Eilanden en de natuur lijkt me fantastisch.
roosjenat schreef:Heel herkenbaar.. Ik heb teveel plannen maar te weinig vrije tijd haha. Zat zelfs te denken om op wereldreis te gaan maar ik weet niet als ik dat durf alleen..
Ijsland is echt heel erg leuk, ik wil er weer graag eens naar toe. Wat een heerlijk rustgevend land is dat![]()
Voor nu zijn de plannen:
April - Marokko?
Juni - Polen
Juli - Camperreis
Oktober - Egypte
In Februari wil ik ook nog graag weg, ik zit te kijken naar een groepreis buiten Europa. Maar er is teveel keuze
roosjenat schreef:Wat is het stil hier, jullie nog leuke vakantieplannen voor 2025?
Hier al wat leuke reisplannen gemaakt maar ook nog druk aan het oriënteren!
Heeft iemand hier ervaring met Marokko? Hoe veilig is het daar? Lijkt mij een leuke bestemming om in april heen te gaan.