Pretparken & uitjes.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:27

JoT schreef:
L_iek schreef:
Wij zijn nu in Noorwegen met de Disney cruise. Als je een Disney fan bent, echt een aanrader.

Gaaf! Dure aangelegenheid volgens mij, maar lijkt me wel leuk. Wat zijn de extra's van een Disney Cruise voor een volwassene?

Je kan het zo duur maken als je zelf wil, afhankelijk van bijvoorbeeld kamertype. Voor volwassenen zijn er adults only gedeeltes. Verder moet je echt van Disney houden anders is het wel to much. Helaas nu weer op het vliegveld om terug naar huis te gaan.

JoT

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:53

Wij gaan over een paar weken naar Disney Parijs toe, voor het eerst met de auto (ben nu al zenuwachtig, ik ben niet zo'n held op de weg...). Weet iemand hoe het met oplaadpunten staat op de route? We twijfelen of we met mijn elektrische auto gaan of met de benzineauto van mijn zus.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 20:38

Nog parken met Halloween op de planning?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 20:45

Ja wij misschien. Twijfelen tussen phantasialand, movieworld of walygator of misschien een ander, of meer, hangt een beetje af van hoe komende maand gaat lopen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 08:56

Phantasialand doet toch helemaal geen halloween? Wel Wintertraum, is heel gaaf.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 16:00

L_iek schreef:

Al het geld gaat mee naar Orlando (horror nights en Mickey’s not so scary Halloween party). Jan’s is helaas groot dat stardust racers dicht gaat zijn

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 16:07

Luxorvalkje schreef:
L_iek schreef:

Al het geld gaat mee naar Orlando (horror nights en Mickey’s not so scary Halloween party). Jan’s is helaas groot dat stardust racers dicht gaat zijn

Zwaar jaloers op de Horror nights! Dat was het beste event waar ik ooit geweest ben. Mickey’s not so scary voornamelijk in de rij doorgebracht voor een foto met de zeven dwergen :') Veel plezier daar!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 07:26

Ik vertrek vandaag naar Duitsland! Heide Park en Hansa Park :D Heel benieuwd want beide parken zijn nieuw voor mij!

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 07:36

JoT schreef:
Wij gaan over een paar weken naar Disney Parijs toe, voor het eerst met de auto (ben nu al zenuwachtig, ik ben niet zo'n held op de weg...). Weet iemand hoe het met oplaadpunten staat op de route? We twijfelen of we met mijn elektrische auto gaan of met de benzineauto van mijn zus.

Is prima te doen onderweg kom je heel veel laadplekken tegen gewoon net zoals hier op de snelweg.
Bij disney kun je hem ook aan de stekker zetten !

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 15:41

Ik zie dat Phantasialand vanaf halverwege oktober Wintertraum heeft. Hoe zit het dan met drukte? Wij gaan namelijk altijd liever als het iets rustiger is, dus dan gaan wij buiten de vakanties en vermijden we de drukte.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 17:10

Seventeen schreef:
Ik zie dat Phantasialand vanaf halverwege oktober Wintertraum heeft. Hoe zit het dan met drukte? Wij gaan namelijk altijd liever als het iets rustiger is, dus dan gaan wij buiten de vakanties en vermijden we de drukte.

Ik vind Phantasialand altijd druk, maar misschien ga ik op verkeerde dagen :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 18:14

Als je goed plant via Queue Times website, dan kun je wel een goeie rustige dag vinden!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 14:12

Ghostattack schreef:
Als je goed plant via Queue Times website, dan kun je wel een goeie rustige dag vinden!

Klopt die site vaak qua drukte of hoe komen zij hier bij?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 14:21

Die scrapen gewoon de app/websites van parken. Klopt voor 100% en is ook live. Alleen niet alle parken geven de toegang om de tijden bij te houden (zoals bijvoorbeeld Hansa Park waar ik maandag was).

Ik ben nu in Heide Park en queue times geeft exact weer wat in het park ook staat. De voorspellingen zijn ook aardig betrouwbaar want gebaseerd op oude data. Je moet alleen wat common sense gebruiken

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 14:27

Ghostattack schreef:
Die scrapen gewoon de app/websites van parken. Klopt voor 100% en is ook live. Alleen niet alle parken geven de toegang om de tijden bij te houden (zoals bijvoorbeeld Hansa Park waar ik maandag was).

Ik ben nu in Heide Park en queue times geeft exact weer wat in het park ook staat. De voorspellingen zijn ook aardig betrouwbaar want gebaseerd op oude data. Je moet alleen wat common sense gebruiken

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker gebruik van maken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 17:25

Ik heb er twee achtbanen in mn top 10 bij!

Der Schwur des Kärnan en Flucht von Novgorod, beiden in Hansa Park. Wat een onwijs gave achtbanen zeg, damn! Ik ga er niks over zeggen want spoilers, maar ik was bij beiden echt wel flabbergasted :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 17:52

En hoe vindt je de rest van het park?

Ik was laatst in Europapark, vond de nieuwe achtbaan daar maar niks, heel oncomfortabel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:15

Ik vond zowel Hansa Park als Heide Park heel erg gaaf. Hansa Park is een heel stuk kleiner en compacter, waardoor het heel gezellig aanvoelt. De twee grote achtbanen zijn daar wel de enige echte mega attracties (oke en Highlander, maar die heb ik overgeslagen. Geen fan van droptowers). Hansa heeft vrij veel water attracties, maar het meeste is wel echt oud. Ik hou daar wel van, oude nostalgie. Dat merk je wel aan het hele park hoor. Thema is erg mooi gedaan!

Heide Park is voornamelijk massaal. Lange brede paden en erg uitgestrekt. Dit park heeft minder publiekstrekkers, eigenlijk alleen Flug der Dämonen en Colossus - Kampf der Giganten. Flug is absoluut een van m'n favoriete wingcoasters wel! Super elementen en qua lengte ook goed. Colossus doet zn naam eer aan, want hij is niet te missen. Helaas is hij veel en veel te smooth voor een houten achtbaan.. Zo zonde! Maar alsnog een hele gave baan. Heide Park heeft een heel stuk minder thematisering, of het is enkel de wachtrij/station. Gemiste kans wel. Dämonen Gruft is wel een prima creepy darkride, maar als schijtluis zeg ik zelfs; gemiste kansen qua scenes en geluid.

De parken zijn simpel met elkaar te combineren als je een hotel ergens rondom Hamburg pakt. Qua thrill geef ik Hansa de voorkeur met Kärnan en Novgorod, die kun je eindeloos doen en ze blijven je verbazen. Heide heeft wat meer opties qua flat rides en transport rides - dus makkelijker om 2 dagen te spenderen. Plus Heide is van Merlin Entertainment dus die hebben een perfect werkende app met unlimited onride photos voor €26 totaal. Daar hebben wij unlimited gebruik van gemaakt ;) Hansa heeft dit allemaal niet, zelfs wachttijden zijn daar moeilijk te vinden (daarvoor moet je met de park wifi verbinden en de app hebben).

Europapark ga ik volgend jaar weer heen gok ik. Voltron moet ik nog doen, maar ik ben groot fan van Mack Rides dus ik verwacht dat die mijn top 10 wel in komt.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 15:47

moonsparkle schreef:
En hoe vindt je de rest van het park?

Ik was laatst in Europapark, vond de nieuwe achtbaan daar maar niks, heel oncomfortabel.

Eens, had gewoon hoofdpijn nadat ik in Voltron ben geweest.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 20:11

Ik ook een keer vond ik genoeg, dat heb ik bijna nooit

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 20:53

Seventeen schreef:

Halverwege november toch? de 15e. Vorig jaar op de eerste dag van Wintertraum geweest, was wel erg druk ja. Jaar ervoor een keer doordeweeks geweest, en toen "gezellig druk".

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 18:24

Iemand ervaring met Halloween in Slagharen?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 15:22

L_iek schreef:
Iemand ervaring met Halloween in Slagharen?

Ik ben vorig jaar geweest.
Het was leuk gedaan. Verwacht geen Walibi of toverland niveau, maar ze hadden zeker hun best gedaan. Zowel op de walkout als de karakters.
Overdag was er een gratis huis, geënt op kinderen. Niet eng. En in de avond gingen de spookhuizen open.

Wij hadden vorig jaar een abonnement op slagharen, dat was iets van 42 euro voor goud. Zo konden we daar Halloween mee pakken. Gratis snack menu. En we konden gratis naar movie park (niet met Halloween) en Bobbejaanland. Dus dat betaalde zich terug.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 08:03

Vorige week drie dagen Disneyland Parijs gedaan, was hartstikke leuk! Vorige keer was tien jaar geleden, dus we hadden wat in te halen. Leuk dat er toch wel wat veranderingen waren, vooral in het Studiopark. De ingang is echt aanzienlijk verbeterd, stuk meer sfeer zo. En het Marvel gedeelte vonden we ook leuk. We zijn nog op de kiek gegaan met Spiderman en met de Mandalorian *-:) Die webslinger attractie vonden mijn zus en ik allebei helemaal geweldig, we waren bloedfanatiek :+ Het hoofdpark zag er weer mooi uit in de Halloween sfeer. En leuk dat Star Tours was aangepast! We kwamen er de laatste dag achter dat er meerdere scenario's waren :P Hyperspace Mountain vond ik nogsteeds een k*trit, maakt niet uit wat ze daar voor thema tegenaan gooien, het blijft een hoofdpijn-achtbaan.

Van afstand het nieuwe Frozen gedeelte gezien in het Studiopark, zag er mooi uit. Dus we hebben besloten om over 2 jaar weer te gaan *\o/* Dan gaan we wel de meest rustige periode uitzoeken, dan maar wat minder sfeer.

Overigens was er best wel veel dicht en jammer dat de Village in een bouwterrein is veranderd. Doet toch een beetje af aan de sfeer.

Volgend jaar gaan we naar Phantasialand, eens kijken wanneer het daar enigszins rustig is.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 09:35

Wij hebben de laatste weken Toverland, Slagharen en Walibi gedaan voor Halloween. Aankomend weekend Bobbejaanland en twijfel nog over Movie park. Daarna kan het wel weer even :')