Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Michelle_ schreef:Ik heb in mijn hoofd dat ik rond oktober/november ongeveer een maand op reis wil. Hoe zijn Zuid-Afrika of Tanzania om als jonge vrouw alleen te reizen? Mijn beeld erbij is dat het niet heel veilig is, maar hoe hebben mensen dat hier zelf ervaren? Is het makkelijk te reizen qua openbaar vervoer en slaap gelegenheden (hostels?)? Ik wil al jaren heel graag op safari maar volgens mij hebben die landen nog wel meer moois te bieden dan dat
horseyfries schreef:Jeetje dat is een moeilijke vraag. Ik heb wel iemand lesgegeven die volgens mij daar redelijk dicht in de buurt woont, maar volgens mij geeft zij zelf geen les. Zij heeft les van Marianne, een heel goede Afrikaanse instructrice. Maar vrees dat die buiten jouw definitie van betaalbaar valt?
horseyfries schreef:_Michelle_ schreef:Ik heb in mijn hoofd dat ik rond oktober/november ongeveer een maand op reis wil. Hoe zijn Zuid-Afrika of Tanzania om als jonge vrouw alleen te reizen? Mijn beeld erbij is dat het niet heel veilig is, maar hoe hebben mensen dat hier zelf ervaren? Is het makkelijk te reizen qua openbaar vervoer en slaap gelegenheden (hostels?)? Ik wil al jaren heel graag op safari maar volgens mij hebben die landen nog wel meer moois te bieden dan dat
Het belangrijkste als je alleen reist is om alles vantevoren heel goed te plannen zodat je nergens in een verlaten plek in je eentje staat, maar altijd zorgt dat je samen met een groep of mensen die je kent reist. Verder is een vuistregel dat je zorgt dat je voor donker binnen bent en niet nog ergens buiten in je eentje rondloopt. Het is prima te doen als je goed plant en geen overbodige risico's neemt.
Babel schreef:Dat is wel een goed idee! En als jij in de buurt bent af en toe kan je misschien eens langskomen haha.
_Michelle_ schreef:Geldt dat ook voor overdag?
En wat is jullie tip qua budget voor 4 weken rondreizen (kaapstad naar johannesburg) met de bazbus en slapen in hostels. Waar moet ik ongeveer aan denken per dag/maand?
horseyfries schreef:Babel schreef:Dat is wel een goed idee! En als jij in de buurt bent af en toe kan je misschien eens langskomen haha.
Kwam op mijn laatste clinic een instructrice mee met een meisje wat een paard kwam uitproberen, ik vond haar op basisniveau erg goed lesgeven met het voor haar vreemde paard. Zal ik voor je proberen uit te vinden wie dat was? Zij had ook bij de Lipizzaners gewerkt, dit was in Pretoria maar kan goed zijn dat ze uit Joburg komt.