Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:28

Horseyfries, vraagje voor jou. Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare dressuur instructeur in Jozi.
Ik rij geen hoog niveau, doe voornamelijk jonge paarden trainen, heb wel ambities voor meer en vind het belangrijk dat ik daarbij ook ondersteuning krijg en mezelf blijf ontwikkelen Weet jij iemand die betaalbaar is en die naar Marlboro zou kunnen komen voor een les af en toe?

horseyfries

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:13

Jeetje dat is een moeilijke vraag. Ik heb wel iemand lesgegeven die volgens mij daar redelijk dicht in de buurt woont, maar volgens mij geeft zij zelf geen les. Zij heeft les van Marianne, een heel goede Afrikaanse instructrice. Maar vrees dat die buiten jouw definitie van betaalbaar valt?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:15

_Michelle_ schreef:
Ik heb in mijn hoofd dat ik rond oktober/november ongeveer een maand op reis wil. Hoe zijn Zuid-Afrika of Tanzania om als jonge vrouw alleen te reizen? Mijn beeld erbij is dat het niet heel veilig is, maar hoe hebben mensen dat hier zelf ervaren? Is het makkelijk te reizen qua openbaar vervoer en slaap gelegenheden (hostels?)? Ik wil al jaren heel graag op safari maar volgens mij hebben die landen nog wel meer moois te bieden dan dat :)

Het belangrijkste als je alleen reist is om alles vantevoren heel goed te plannen zodat je nergens in een verlaten plek in je eentje staat, maar altijd zorgt dat je samen met een groep of mensen die je kent reist. Verder is een vuistregel dat je zorgt dat je voor donker binnen bent en niet nog ergens buiten in je eentje rondloopt. Het is prima te doen als je goed plant en geen overbodige risico's neemt.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:34

Ik ga ook met de Bazbus reizen, Ik vertrek komende dinsdag naar Zuid Afrika! We slapen het eerste nachtje in Johannesburg en daarna gaan we 4 dagen naar het Krugerpark voor safari. Dan komen we zondag weer terug in Johannesburg en vertrekken vanaf daar maandagochtend verder, waarschijnlijk gelijk naar Durban! :) De rest hebben we nog niet gepland!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:59

horseyfries schreef:
Jeetje dat is een moeilijke vraag. Ik heb wel iemand lesgegeven die volgens mij daar redelijk dicht in de buurt woont, maar volgens mij geeft zij zelf geen les. Zij heeft les van Marianne, een heel goede Afrikaanse instructrice. Maar vrees dat die buiten jouw definitie van betaalbaar valt?

Het mogen best wel Nederlandse prijzen zijn hoor, maar om nu 50 euro per uur te gaan betalen met het salaris dat ik daar verdien vind ik wel erg veel van het goede, ook omdat ik zelf nog maar richting M niveau rijdt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:32

Misschien dat je iemand kan vinden die daar bij de Lipizaners werkt of gewerkt heeft?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:45

Dat is wel een goed idee! En als jij in de buurt bent af en toe kan je misschien eens langskomen haha.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:28

RRRRRRRRRROADTRIP!

Ik heb net besloten dat ik en mn beste vriend daar een roadtrip van 4 dagen gaan maken. We vertrekken vanuit Joburg, heeft iemand een goede tip? Stiekem wil ik op safari, maar dat hebben we laatst ook al gedaan (Pilanesberg) Wellicht Swaziland of de Drakensberg?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:37

horseyfries schreef:
_Michelle_ schreef:
Ik heb in mijn hoofd dat ik rond oktober/november ongeveer een maand op reis wil. Hoe zijn Zuid-Afrika of Tanzania om als jonge vrouw alleen te reizen? Mijn beeld erbij is dat het niet heel veilig is, maar hoe hebben mensen dat hier zelf ervaren? Is het makkelijk te reizen qua openbaar vervoer en slaap gelegenheden (hostels?)? Ik wil al jaren heel graag op safari maar volgens mij hebben die landen nog wel meer moois te bieden dan dat :)

Het belangrijkste als je alleen reist is om alles vantevoren heel goed te plannen zodat je nergens in een verlaten plek in je eentje staat, maar altijd zorgt dat je samen met een groep of mensen die je kent reist. Verder is een vuistregel dat je zorgt dat je voor donker binnen bent en niet nog ergens buiten in je eentje rondloopt. Het is prima te doen als je goed plant en geen overbodige risico's neemt.

Geldt dat ook voor overdag?

En wat is jullie tip qua budget voor 4 weken rondreizen (kaapstad naar johannesburg) met de bazbus en slapen in hostels. Waar moet ik ongeveer aan denken per dag/maand?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:49

Op sommige plekken in Zuid-Afrika zou ik overdag ook absoluut geen autopech willen hebben. Het ligt er heel erg aan in wat voor een stad/dorp je rondrijdt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 14:11

Onze auto had wat rare dingen tijdens de vakantie..... werd ook steeds wat zenuwachtig bij de bordjes "don't stop! Crime area" :')

Uiteindelijk hebben we 1x pech gehad, een lekke band, in het kruger.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:51

Babel schreef:
Dat is wel een goed idee! En als jij in de buurt bent af en toe kan je misschien eens langskomen haha.

Kwam op mijn laatste clinic een instructrice mee met een meisje wat een paard kwam uitproberen, ik vond haar op basisniveau erg goed lesgeven met het voor haar vreemde paard. Zal ik voor je proberen uit te vinden wie dat was? Zij had ook bij de Lipizzaners gewerkt, dit was in Pretoria maar kan goed zijn dat ze uit Joburg komt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:54

_Michelle_ schreef:
Geldt dat ook voor overdag?

En wat is jullie tip qua budget voor 4 weken rondreizen (kaapstad naar johannesburg) met de bazbus en slapen in hostels. Waar moet ik ongeveer aan denken per dag/maand?

Ja, dat geldt ook voor overdag. Als je de omgeving niet kent en je weet niet welke straten en buurten veilig zijn en welke niet, zou ik altijd proberen om minstens met twee te zijn.
De koers is momenteel uitermate gunstig voor ons, 1 euro is momenteel meer dan 15 rand. Alles is er sowieso al goedkoper qua eten en drinken. Wat je bus en hostels kosten kun je nu al uitzoeken, verder hangt het er natuurlijk erg vanaf hoe luxe je het wil maken. Je kunt voor heel weinig geld daar al in je basisbehoeften voorzien.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:05

horseyfries schreef:
Babel schreef:

Kwam op mijn laatste clinic een instructrice mee met een meisje wat een paard kwam uitproberen, ik vond haar op basisniveau erg goed lesgeven met het voor haar vreemde paard. Zal ik voor je proberen uit te vinden wie dat was? Zij had ook bij de Lipizzaners gewerkt, dit was in Pretoria maar kan goed zijn dat ze uit Joburg komt.

Dat zou tof zijn, thanks voor het meedenken :)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:11

Nog even over het minstens met zn tweeën zijn, in mijn gastgezin hadden ze de regel dat je minstens met zn 5en moest zijn en dat er het liefst 1 of meerdere jongens bij zijn. Dus dat is wel wat strenger dan met zn tweeën. Ook was dit gewoon in het 'goede' deel van de stad.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:00

Dat kan ik me ook wel voorstellen als je de verantwoordelijkheid hebt als gastgezin over andermans kinderen (ik neem tenminste aan dat ik me dat moet voorstellen bij "gastgezin"?).
Maar denk dat dat niet haalbaar is als je op reis gaat als volwassenen, dus vandaar dat ik zover niet wil gaan.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:32

Het was gewoon een gezin en daar bleef ik dan, was geregeld vanuit school.
Dus die regels waren gewoon voor hun kinderen zeg maar.
Maar ja als volwassene is dat niet haalbaar inderdaad, maar het zegt wel wat over hoe goed je moet opletten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:22

Nog twee daagjes en dan vlieg ik naar mijn zusje in Mozambique. Van de week even geskypt en waarschijnlijk gaan we volgende week een paar dagen naar het Kruger *\o/* *\o/*
Ik heb er zo'n zin in!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:22

Ik zit nu in Mozambique. Morgen gaan mijn zusje en ik en mijn kleine neefje drie dagen naar het Kruger. Hoop dat we leeuwen spotten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 22:45

Gaaf!! Heel veel plezier!!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:02

Heerlijk zeg, geniet van het Kruger!

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:08

Kruger the best place to be!!! Enjoy supervixen!! :) :)
Waar zit je in Kruger?
Satara en Lower Sabie area zijn bekend om zijn vele leeuwen....maar ze zitten natuurlijk overal!

Toch kan ik het niet nalaten onze Zuid Afrika gangers te waarschuwen NIET naar zogenaamde opvangparken te gaan waar toeristen leeuwtjes en zo kunnen aaien!!
Waarom? Je zult zo het Canned Hunting in stand houden!! Dit zijn opfokbedrijven die onder het mom van Wildlife protection zogenaamd goed werk doen. Maar dat klopt helemaal niet. Het zijn puur fokplaatsen waar semi wilde leeuwen in een park gezet worden om dan door rijke toeristen te worden afgeschoten. Waarbij het dier geen enkele kans heeft om te overleven.

Voor meer info zie:

bigcatrescue.org/abuse-issues/issues/canned-hunting/‎

http://www.cannedlion.org/

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 10:10

Ja beetje jammer dat ik het van te voren niet wist........... en er niet voor gewaarschuwd was.
Vooral omdat je er veel geld aan hebt uitgegeven en nu je het wel weet is de ervaring ook verpest :=

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:36

Ow.... :(
Nee wordt ook niet van de daken geroepen want het toerisme verdient eraan...

Het leek mij ook erg leuk om leeuwtjes te aaien....Ik zou er ook zijn ingetrapt hoor.
Ware het niet dat mijn hub daar veel connecties mbt wildlife heeft!
Nu hoef ik niet meer...en wil het zoveel mogelijk bekend maken. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 10:38

Het was n.a.v. een tip in dit topic dat we er geweest zijn haha. Beetje jammer!