Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:44

Maaikemuis, ik vroeg het aan Francis. Jij kan makkelijk antwoorden, omdat jij er geweest bent en dat volgens jou heb meegemaakt. Maar iedereen kan het anders ervaren.

Verder ga ik met Ceriadwen mee.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:45

xx_Horsiex schreef:
Bedouin heeft nog niet een keer haar excuses aangeboden aan de meiden maar wij zouden haar wel moeten helpen? Ga gauw fietsen!

Viel mij ook op ja, helemaal nadat er steeds meer verhalen naar boven kwamen, en er steeds meer bevestigd werd.. :\

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:46

Ik vind het jammer dat juist Bedouin veel afschuift op 'de Tunesische cultuur'. Ik ben zelf in Tunesië geweest, al een hele poos terug. En heb daar een topervaring gehad. Op Djerba een tocht te paard gemaakt, met een mannelijke begeleider. Netjes en respectvol behandeld. De man in kwestie werd echter diezelfde week door zijn vrouw het huis uit gegooid, omdat hij een nachtje bij de paarden was blijven slapen. Wat hier precies achter zit zal je nooit weten, maar het is heus niet zo dat Tunesische vrouwen alles pikken en Westerse vrouwen puur en alleen als lustobject gezien worden. De gehele reis trouwens netjes en naar behoren behandeld. En ik heb me toch niet elke keer helemaal netjes bedekt, zoals dat daar misschien liever gezien wordt.

Ook in bijvoorbeeld Marokko goede ervaringen. Een keer met alleen twee blonde meiden op stap geweest, die inderdaad iets te opdringerig aangesproken werden en aan de arm getrokken. Toen ik toesiste (in het frans) dat ze van ze afblijven moesten, was het ook direct klaar.

Het opdringerige van deze vent zit echt niet puur in zijn cultuur. Het zal iets er mee te maken hebben, maar het feit dat hij geen 'nee' accepteert is toch echt iets van hem.

Nog een ander voorbeeld. Een vriendin van me is Tunesische. Binnenkort gaat ze, in Tunesië, met een jongen trouwen die daar woont (en nooit ergens anders geweest is, dus niet zogenaamd verwesterd is). Ik zou blindelings in mijn ondergoed alleen met hem over straat durven (dronken en 's nachts). Hij zal niet aan me zitten en mijn eer tegenover eventuele andere mannen beschermen. Dát doe je als goed gastheer in een dergelijke cultuur. Ook al keur je mijn gedrag niet perse goed!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:47

MontyRulezz schreef:
IMJ schreef:
Cam, ze zal haar man vertrouwen in wat hij doet. Het is ook lastig, wat als dit soort verhalen over jouw man de ronde doen? Geloof jij het direct? Zet je dat dan ook op een openbaar forum?
Ik wil het daarmee niet goed praten, helemaal niet. Denk alleen niet dat je er hier, op een openbaar forum uit gaat komen..

Volgens mij heb je het niet goed gelezen, ze zegt niet dat ze het niet gelooft, sterker nog, ze heeft haar man aangesproken over de 'incidenten' en die heeft haar huilend zijn excuses aangeboden. Hij heeft haar beloofd dat het nooit meer zal gebeuren.... Dát zegt ze.
Wat hun verder privé hebben zal mij een worst wezen.... dat interesseert niet, dat hoef ik ook niet terug te lezen op een openbaar forum, maar ze erkent dat er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen, alleen ja, haar man heeft zijn excuses aangeboden en gezegd dat het niet meer zal gebeuren.... en dan is het toch goed??!! 8)7 .
Dáár gaat het hier over, dáár vallen de mensen over.

Dit begrijp ik en heb ik gelezen. Echter haar man interpreteerde het anders naar Bedouin toe. Hij zegt dat het slechts goede bedoelingen zijn en normaal in de cultuur.
Ik geef hiermee niemand gelijk. Zeg ook niet dat hij niet liegt. Wil hierin eigenlijk onpartijdig zijn en aangeven dat er hier, op een openbaar forum met veel speculaties en emoties -wat logisch is- niet uitgekomen gaat worden.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:47

Vealosz schreef:
Maaikemuis, ik vroeg het aan Francis. Jij kan makkelijk antwoorden, omdat jij er geweest bent en dat volgens jou heb meegemaakt. Maar iedereen kan het anders ervaren.

Verder ga ik met Ceriadwen mee.

Maaikemuis is duidelijk niet de enige, er zijn er nog meerderen die 'volgens hun' zoiets meegemaakt hebben, we praten hier niet over de ervaring van één persoon, maar over dezelfde ervaringen van meerdere personen. Wie ben jij om dan te zeggen dat iemand anders het anders kan ervaren. Als iemand met zijn tengels aan jou zit, in een vreemd land waar je de taal niet spreekt, waar je niemand kent, waar je op dat moment nergens naartoe kunt, hoe zou jij dat dan ervaren...!!

Vealosz

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:49

Monty, dat hoort natuurlijk niet, maar ik heb het ook over de overige dingen. Ik ben Stefanie om te zeggen dat iedereen dingen anders kan ervaren ;)!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:52

Ik vind het heel erg voor de meiden. Dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren.

Ik hoop dat er een aantal bokkers b kunnen helpen om het bedrijf beter te maken. Dus met een plan van aanpak enz. En misschien willen er een aantal bokkers volgend jaar een tocht maken en die bespreken met b zodat daar weer lering uit gehaald kan worden. En daar een verslag van kunnen plaatsen op bokt. Die dan hopelijk positief is.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:56

Vealosz schreef:
Maar Francis, kunnen wij achter dit scherm wat er allemaal wel klopt van het verhaal en wat niet? Dat kunnen wij niet, en zullen we eerst zelf moeten zien. DAN PAS kan je ervan uit gaan of je iemand wel of niet moet waarschuwen ;)!

En gelukkig Vealosz is TS degene geweest die uit eerste bron heeft besloten om dat ook te doen.
Dat er vele zijn gekomen met zelfde verhalen is dus een gevolg van haar waarschuwing.
Spijtig genoeg ging het niet alleen over "de slechte zorgen" die daar aanwezig waren, je hoort namelijk ook andere kanten van de dames, maar over een persoon waarin je denkt te kunnen vertrouwen en die dat vertrouwen op een hele slechte manier schaadt.

En waarom zouden we niet kunnen en mogen reageren op dit onderwerp?
Het zelfde gebeurt op dit hele forum, iemand plaatst iets en anderen reageren, wel of niet positief.
Hier bestaat Bokt uit.
Zouden we alleen op de "lichte" zaken mogen reageren dan zal niemand meer hun problemen plaatsen, en voor veel mensen is juist deze manier het "makkelijkste" om het hart te luchten, het leven is niet alleen maar rozengeur en manenschijn.

Edit: Quote toegevoegd om het duidelijk te maken waar ik op reageer.
Laatst bijgewerkt door Woestein op 08-08-12 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:57

Ceriadwen schreef:
Ik begrijp echt de gevoelens van de meiden.. maar ik denk niet adt we het oplossen door alleen maar te blijven schoppen. Ik vind het moeilijk omdat ik van mening ben dat Bedouin echt wel goede bedoelingen had en heeft. Niemand wil toch op zo'n manier in de kijker worden gezet, laten we even realistisch blijven hier. Worst nightmare come true zeg maar.

Ipv nu nog 150 posts te krijgen over hoe dom en onverantwoord etc etc Bedouin is, zou ik het eigenlijk ewl kunnen waarderen als we nu eens gaan bekijken hoe Bedouin dingen zou kunnen oplossen bedrijfsmatig zodat het wellicht beter gaat in de toekomst?

Het is nu bij een ieder wel duidelijk hoe iedereen er tegen aan kijkt, maar we kunnen toch niet blijven trappen.. als iemand eenmaal op de grond ligt moet er ook een hand uitgestoken worden om iemand weer overeind te helpen.

En nee ik zeg echt niet dat ik de meiden niet geloof, ik vind het een enorm probleem en kan me voorstellen dat iemand verschrikkelijk geschrokken is.. maar alsjeblieft laten we nu proberen vooruit te gaan kijken.
Ik heb bokt mooie dingen zien doen ( een meisje bedolven onder honderden kaarten met een harttransplantatie vorig jaar) ik zie soms steun voorbij komen in topics waar ik echt een traan om kan laten. Dit moet toch ook wel op te lossen zijn?

Mee eens. Maar dan moet B het wel willen ..... en in willen zien dat A geen goed doet in het bedrijf. Ook geen idee hoever A financieel in het bedrijf zit. A veranderen is denk ik onbegonnen werk. B heeft hem er volgens mij eerder op aangesproken maar hij ging gewoon door....

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:58

rustig, ik was nog aan't typen :D Ik probeer m'n woorden zorgvuldig te kiezen dus even geduldje ;)
Vealosz schreef:
en zullen we eerst zelf moeten zien. DAN PAS kan je ervan uit gaan of je iemand wel of niet moet waarschuwen ;)!

Maar degenen die hier hun ervaringen gedeeld hebben HEBBEN dat toch zelf gezien! Het gaat hier om ervaringen uit eerste hand. Wil jij beweren dat wanneer jij 5 onafhankelijk van elkaar opgedane ervaringen niet serieus zou nemen als jij op het punt stond deze reis te boeken?
Sorry maar als ik meerdere onafhankelijke verhalen lees dat ergens iets niet in de haak is dan ga ik niet zelf meer naar zo'n bedrijf toe om te kijken of iemand misschien toch ongelijk heeft... dan neem ik het zekere voor het onzekere, waarbij ik echt niet op de gekleurde mening van 1 persoon af ga die 't allemaal een beetje tegen vond vallen. Was het hier bij 'slecht eten en een vies toilet' gebleven dan had ik de gok echt wel durven nemen dat het een enkele persoon betrof die gewoon niet door heeft dat 't in andere landen vaak ook wat 'anders' toe gaat.
Als je een hotel boekt zoek je toch ook eerst naar reviews van gasten die daar geweest zijn? Als een groot percentage zegt 'baggerhotel', ga jij daar dan je zuur verdiende vakantiecentjes spenderen? Zoek je toch ook een hotelletje met een wat betere beoordeling?

En zoals gezegd, het gaat hier niet om een vies toilet en slecht eten. Komop, zeg nou zelf, zou jij willen dat dit achter gesloten deuren besproken werd tussen B. en de slachtoffers, terwijl vrijdag weer 3 jonge meiden nietsvermoedend richting Douz vliegen? Lijkt me toch niet!
JUIST omdat B. herhaaldelijk niets aan de problemen doet, alles vergoeilijkt en de schuld zelfs bij haar gasten legt, vind ik dat hier gewaarschuwd mag worden. B. in ieder geval door Maaikemuis uitvoerig op de hoogte gesteld van problemen, ze zijn besproken, beterschap is beloofd en Maaikemuis heeft helaas zélf moeten concluderen dat er een jaar later niets is veranderd. Als bedrijf hebben ze MEER dan genoeg kansen gehad om zich te beteren en die niet benut, tja, dan moet je de gevolgen daarvan toch echt een keer gaan dragen.
Laatst bijgewerkt door Francis op 08-08-12 13:01, in het totaal 4 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:59

quera schreef:

Ik hoop dat er een aantal bokkers b kunnen helpen om het bedrijf beter te maken. Dus met een plan van aanpak enz. En misschien willen er een aantal bokkers volgend jaar een tocht maken en die bespreken met b zodat daar weer lering uit gehaald kan worden. En daar een verslag van kunnen plaatsen op bokt. Die dan hopelijk positief is.

Als ik tegen die tijd weer beter ben ( ze vermoeden een tumor achter mijn baarmoeder helaas, maar blijf wel positief denken) Zullen we dan samen gaan?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:01

En weer wordt ik bijna gek als ik lees hoe mensen zich durven op te stellen...

Hoe durf je het aanranden van iemand en het opsluiten op de ranch midden in de nacht te verschuilen onder: een miscommunicatie en je had je beter moeten verdiepen in de cultuur...Ik moet er bijna van kotsen, zo walgelijk vind ik het...
En het hebben over ´de goede dingen van bokt´ Ik stuur een kaartje ja aan een ernstig ziek meisje, maar ga niet iemand helpen die willens en wetens haar man de hand boven het hoofd houdt..

Over het niet onmiddelijk vertrekken na de eerste keer problemen is interresante lectuur te verkrijgen wat veel verduidelijkt..een aanrader..voor de slimmerikken hier die zogenaamd wel meteen de benen hadden genomen in een land waar mannen domineren en je echt in je uppie niets waard ben.

Voor de slachtoffers: heel veel sterkte!! En als jullie het aankunnen, zoek elkaar op en doe er wat mee!! Bekijk de juridische mogelijkheden, want dit mag niet nog eens gebeuren.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:02

Vealosz schreef:
Maar Francis, kunnen wij achter dit scherm wat er allemaal wel klopt van het verhaal en wat niet? Dat kunnen wij niet, en zullen we eerst zelf moeten zien. DAN PAS kan je ervan uit gaan of je iemand wel of niet moet waarschuwen ;)!

Nee, dit is een recensie en is zeer gangbaar voor vakanties.
Als je een vakantie boekt, al is het op een 5 sterrenresort in Turkije of een duikvakantie in Egypte of zoals hier een paardrijvakantie, je kan altijd ervaringen van vorige klanten gaan zoeken op het net. Zowel positief als negatief
Veel reisbureaus en boekingsagentschappen hebben die optie zelfs op hun sites.
Dit gaat altijd om 'meningen'. Dat iemand het eten niet lekker vond, hoeft bijvoorbeeld voor iemand anders dan weer geen probleem te zijn. Zoiets is nooit absoluut.
TS en enkele anderen vonden het noodzakelijk andere geïnteresseerden te waarschuwen op basis van hun ervaringen. Dat is hun goed recht. Het is dan aan de geïnteresseerde om daaruit te filteren wat hem aanbelangt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:02

Ik vind het ook wel een beetje naïef om te denken dat je met een span meiden die kant op kunt gaan om de dingen beter te maken. Ik weet ook niet of je dat moet willen. Buiten het feit om dat ik denk dat A echt niet zit te wachten op nog meer blanke vrouwen die hem willen corrigeren vind ik B ook niet echt overkomen als iemand die geschikt is voor de toeristische sector.

Ceriadwen, ik duim voor je, heel veel sterkte.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:03

B niks aan de problemen doet? Ze doet haar best om haar kant van het verhaal te vertellen, waar geen enkele begrip voor getoond word. Ze probeert met alle tips die haar gegeven word wat te doen. Dat de tips nou minimaal zijn, is onze fout. Ipv. haten, en alleen maar commentaar geven op het verhaal kunnen wij ook tips geven! En ja, ik wil er nog steeds na toe en ben ook aan het bekijken wat het gaat kosten. En ja ik ga mijn geld uitgeven als 1000e mensen zeggen dat het slecht is. Nogmaals iedereen ervaart het anders!!! Het kan zijn dat ik het juist weer als goed ervaar, en jij weer niet. Tuurlijk. Met de handen horen ze van me af te blijven, maar dat er omheen boeit me echt niet. Misschien te snel gezegd, maar dit is mijn mening.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:03

cam schreef:
Maura ik snap je wel maar waarom houdt B zich dan niet aan de aanbeveling die ze zelf doet op haar site en laat ze Lala alleen met haar man in de avond op pad gaan ?

Cam, dat weet ik niet. Zoals aangegeven zou ik het zelf vermoedelijk anders hebben aangepakt. Maar wat betekent het dat Bedouin zich kennelijk niet houdt aan haar eigen aanbeveling? Wat betekent het dat ik niet weet waarom ze zich niet aan haar eigen aanbeveling houdt? Rechtvaardigt dat dit topic? Maakt het het oké om onbekenden te veroordelen op basis van getuigenissen van andere onbekenden?

Het is al vaker gezegd en ik benadruk het nog eens: in dit land is eenieder onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En dan gaat het om feitelijke bewijzen, niet om forumgebruikers die vanachter een beeldscherm vinden dat ‘Bedouin net zo fout is als haar man’ of andere begrijpelijke maar emotionele uitspraken. Dit verhaal had wat mij betreft ook nog best op Bokt gemogen, mits anoniem. Ik vind het ontzettend onverstandig en eerlijk gezegd ook weinig integer om een verhaal met naam en toenaam op deze manier de ruimte te geven. De discussie die het oproept is op zichzelf hartstikke waardevol en leerzaam (hopelijk in elk geval voor mensen die overwegen zelf een avontuurlijke reis te gaan maken, altijd doen maar neem zelf de verantwoordelijkheid voor je voorbereiding, laat dat niet aan anderen over, zorg dat je altijd zelf je verblijfplaats en vervoer bepaalt en een plan B hebt voor als er onderweg iets misloopt), maar ook zonder namen en plaatsen te noemen hadden er harten onder riemen gestoken kunnen worden en had er een waardevolle discussie gevoerd kunnen worden. Over hoe je zo’n reis voorbereidt, hoe je een geschikte plek vindt (overigens vind ik een locatie buiten toeristengebied in een islamitisch land waar minder dan een jaar geleden een revolutie heeft plaatsgevonden sowieso geen geschikte plek voor jonge onervaren reizigsters, maar dat terzijde), hoe je om kunt gaan met opdringerige mannen et cetera. Ook dan had de moed om de ervaringen te delen eventuele nare ervaringen voor andere meiden kunnen voorkomen, maar dan zonder het (kleine) risico dat een potentieel levensvatbaar bedrijf onterecht kapot gemaakt wordt. Zelfs als Bedouin nu een aantal radicale wijzigingen doorvoert (bijvoorbeeld geen single vrouwen meer uitnodigen, uitsluitend mensen die de Franse taal goed beheersen, een kaartje met de belangrijkste lokale gedragsregels uitgeschreven voor iedere gast, twee brommertjes voor vrij gebruik door de gasten) is dat waarschijnlijk al te laat om de zaak nog te redden. Dat vind ik niet kloppen en de mogelijkheid dat Bedouin inderdaad zo fout is als een aantal mensen hier lijken te denken is geen excuus om dan zelf ook maar discutabele dingen te doen.

Francis schreef:
maura schreef:
.
Wie een reis door de woestijn wil maken doet er goed aan een reisaanbieder te kiezen die is aangesloten bij een organisatie en wie klachten heeft over een aanbieder doet er goed aan contact op te nemen met de betreffende organisatie en/of juridische stappen te ondernemen. Wie op basis van goed vertrouwen op een reis door de woestijn gaat en daar een afschuwelijke ervaring aan overhoudt kan een eigen website openen, kan zijn verhaal neerleggen bij de kanalen via welke de betreffende aanbieder adverteert en/of een jurist inschakelen, maar een dergelijk verhaal hoort zoals gezegd naar mijn idee niet thuis op een openbaar internetforum.

Dit is precies wat de dames doen!
Bokt een van de plekken waar de reis - zeer fanatiek zelfs - aangeboden wordt, dus vind ik dat er ook waarschuwingen geplaatst mogen worden over dit bedrijf.

Zo zie je weer hoe snel je een verschil van interpretatie hebt. Ik vind namelijk helemaal niet dat de dames hun verhaal neerleggen bij Bokt. Ze leggen het neer op Bokt, in het openbaar. Wat ik bedoelde is dat je in dergelijke gevallen contact kunt opnemen met het beheer dat ervoor kan kiezen de advertenties van de betreffende aanbieder te verwijderen. Bij dat beheer kun je je verhaal neerleggen en dat beheer kan op basis van jouw verhaal besluiten om advertenties van de aanbieder weg te halen en eventueel later weer toe te staan als de aanbieder kan aantonen dat wel alles in orde is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:07

Ik heb al zat reacties langs zien komen van mensen die willen helpen, en dat is ook een mooi streven.

Maar eerlijk? B. weet dondersgoed wat er aan de hand is, in welke situatie ze haar gasten brengt, en ondanks behoorlijk wat zeer dringende waarschuwingen komen er steeds weer meiden in hele vervelende situaties terecht.

B. noemt deze situaties "incidenten", wimpelt ze weg, en geeft zelf ook nu nog steeds aan dat ze geen mogelijkheid ziet om het anders te regelen dan in een samenwerking met A. Kortom: B. ziet de noodzaak niet in van verandering, het enige dat er volgens haar moet veranderen is de "houding" van de gasten want die veroorzaken de problemen met hun brutaliteit en provocatie enzo.

Er zijn al genoeg pogingen geweest om haar te helpen, van dezelfde meiden die de vervelende ervaringen hebben gehad notabene!

Ondanks het gevoel van een "hetze" en het zeer bewust zijn dat het ongecontroleerde zwartmakende verhalen zijn, kun je met goed fatsoen en gezond verstand eigenlijk maar tot 1 conclusie komen en dat is dat B. helemaal niet geholpen wil worden (het probleem zit immers niet bij haar en A. in haar visie) en dat de meiden gewoon de waarheid vertellen.

Laten we er even vanuit gaan dat het hier en daar misschien niet helemaal correct is, wellicht iets gekleurd omdat hun beleving was dat A. iets anders bedoelde dan hoe zij het interpreteerden.

Maar dan nog blijven het stuk voor stuk verhalen van meiden die in hetzelfde verhaal vertellen wat er allemaal voor vervelends is gebeurt, EN hoe geweldig de reis op andere punten weer was, hoe erg ze hopen dat het een incident was, en hoe erg graag ze willen dat de problemen opgelost worden omdat ze het concept zo ontzettend geweldig vinden.

Door zo overwegend positief te zijn en te hopen of verbetering geven ze al aan dat ze nog steeds positief tegenover B. staan, ondanks alles!! En dat ze zelfs nog hun ervaring stil hebben gehouden omdat ze B. geen schade wilden berokkenen en oprecht geloofden dat B. oprecht zou voorkomen dat dergelijke "incidenten" nog vaker zouden gebeuren.

En dat geeft toch perfect en onweerlegbaar aan dat ze er niet op uit zijn om B. of haar bedrijfje kapot te maken, in tegendeel zelfs.

B. daarentegen....spreekt behoorlijk bot over haar gasten.

Zal in wezen best een fijne vrouw zijn anders zouden alle meiden niet nog steeds zo met haar begaan zijn.

Maar het wegzetten van de verhalen van de meiden als eventueel uit de duim gezogen verhalen / een soort vete ofzo dat gaat gewoon te ver, gezien de omstandigheden en de toon waarop ze hun verhaal doen :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:08

Er heen gaan zolang A in het bedrijf zit, heeft totaal geen zin en zou ik zeker afraden. De problemen zitten hem niet in bedrijfsvoering maar in de bedrijfsvoerder. Zolang hij daar rondwaart, kun je geen enkele meid daarna toe laten gaan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:09

quera schreef:

#) denk jij echt dat dat gaat helpen?? Het zit hem niet in de koelkast hoor, ik kan bedouin wel even uitleggen in mijn PvA dat die schoon moet zijn en ook nog dat ze misschien wat meer moet lachen en meehelpen of wat dan ook...

Waar het hier verdraaid nog aan toe om gaat is dat er iemand aangerand is, opgesloten, geslagen, achtervolgt en bespuugd...en joost mag weten of er in dit land of bij de buren nog iemand rondloopt die geen nee durfde te zeggen en een iets groter probleem heeft. Nogmaals: ik walg hoe men hier praat over dit soort verschrikkelijke ervaringen..ik heb mensen om minder volledig zien doordraaien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:09

quera schreef:
lieveli schreef:
Ik vind het ook wel een beetje naïef om te denken dat je met een span meiden die kant op kunt gaan om de dingen beter te maken. Ik weet ook niet of je dat moet willen. Buiten het feit om dat ik denk dat A echt niet zit te wachten op nog meer blanke vrouwen die hem willen corrigeren vind ik B ook niet echt overkomen als iemand die geschikt is voor de toeristische sector.

Ceriadwen, ik duim voor je, heel veel sterkte.

Ho als ik daar heen zou gaan.. Dan ga ik hem niet corrigeren. Ben z'n moeder of vrouw niet. Tenzij die z'n handjes niet thuis zou houden natuurlijk :)

Ja maar jij bent ook pas 21 dan, ben je er echt vol van overtuigd dat jij voor jezelf opkomt? Want tot nu toe heeft bijna niemand dat gedaan, hij heeft 2 vrouwen geslagen en is ook behoorlijk fel op Bedouin als ik het zo lees.

Ik vind het een naïef en mooi plan, om daar heen te gaan en Bedouin te helpen die reis op poten te zetten. Maar je verandert zo'n man niet zo gauw, en juist hij is degene die het zo verziekt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:10

Vealosz schreef:
B niks aan de problemen doet? Ze doet haar best om haar kant van het verhaal te vertellen, waar geen enkele begrip voor getoond word. Ze probeert met alle tips die haar gegeven word wat te doen. Dat de tips nou minimaal zijn, is onze fout.

Dan moet je de berichten van Maaikemuis beter lezen. Die heeft na haar eerste reis uitvoerig contact gehad met B., aanbevelingen gedaan enz. en is zelfs teruggegaan omdat ze het vertrouwen had dat het een incident betrof en B nog een kans wilde gunnen. Dat vertrouwen is op een gruwelijke manier beschaamd, aanbevelingen niets mee gedaan, waardoor M. voor een tweede keer aan de grillen van A. bloot gesteld wordt!

Verder geeft B. na vele berichten hier met alleen maar vingerwijzingen naar haar gasten in een kort berichtje aan te gaan onderzoeken hoe ze kan verbeteren, vraagt hulp en blijkt die naar eigen zeggen via PB ook te krijgen, en een bericht later vervalt ze weer net zo hard in het beschuldigen van haar gasten. Ik had tot halverwege dit topic echt nog het vertrouwen dat er dingen konden veranderen maar dat vertrouwen heeft B. eigenhandig de grond in geramd.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:12

slimmerik schreef:
Er heen gaan zolang A in het bedrijf zit, heeft totaal geen zin en zou ik zeker afraden. De problemen zitten hem niet in bedrijfsvoering maar in de bedrijfsvoerder. Zolang hij daar rondwaart, kun je geen enkele meid daarna toe laten gaan.

Inderdaad, en dan nog dan ga je ernaartoe met een groepje. Heb je een droomtrektocht, alles gaat helemaal goed en er wordt een vrolijk positief verhaaltje geschreven voor hier op bokt.

Wie zegt dat er de volgende trektocht niet weer een incident gebeurd? Dat kan toch niemand garanderen? Het gedrag van een onstabiel persoon is niet te voorspellen, dan was het wel een stabiel persoon geweest.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:14

maura schreef:
Zo zie je weer hoe snel je een verschil van interpretatie hebt. Ik vind namelijk helemaal niet dat de dames hun verhaal neerleggen bij Bokt. Ze leggen het neer op Bokt, in het openbaar. Wat ik bedoelde is dat je in dergelijke gevallen contact kunt opnemen met het beheer dat ervoor kan kiezen de advertenties van de betreffende aanbieder te verwijderen. Bij dat beheer kun je je verhaal neerleggen en dat beheer kan op basis van jouw verhaal besluiten om advertenties van de aanbieder weg te halen en eventueel later weer toe te staan als de aanbieder kan aantonen dat wel alles in orde is.

Ik vermoedde wel dat je dat zou aanhalen, ik lees wel en interpreteer wel degelijk wat je schrijft. Echter, het gaat niet alleen om advertenties op Bokt, het gaat om meerdere topics waarin Bedouin herhaaldelijk haar bedrijf promoot, all over Bokt, niet alleen maar in 1 tunesië-topic. Als Bedouin die vrijheid krijgt om reclame te maken, hebben haar gasten dan niet net zoveel recht op de vrijheid hun ervaringen te delen?
Laatst bijgewerkt door Francis op 08-08-12 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

rOcky_lofz

B. weet wat er is gebeurd, en weet waar het fout gaat Alleen doet ze er niets aan.
Waarom dan nog tips geven en die kant op (willen ) gaan ??
Tuurlijk zet ze dat hier neer, omdat andere mensen het kunnen lezen als zij gaan googlen, of omdat andere bokkers niet meer komen.

Als ze haar bedrijf echt wou helpen, had ze allang stappen ondernomen ;)

quera

Even voor de mensen die het over mij hebben.

Ik weet dat ik jong ben. Daar valt niet over te discuseren :) maar ik weet van mezelf dat ik sterk in m'n schoenen sta. Dit omdat ik een legeropleiding heb gedaan. Helaas alleen niet af kunnen maken door mijn rugproblemen.

En zoals sommige opgemerkt hebben heb ik mijn spw diploma. Ik werk met verstandelijk beperkten met gedragsproblematieken. Dit alles op een gesloten woonafdeling. Mijn volgende stap word of gevangenis of psychiatrie ( waar ik nu al mee te maken heb).

Je kan iemand niet helemaal veranderen. Maar ik kan mezelf wel goed verdedigen :) mocht dit nodig zijn.