Fitzroy schreef:Ik heb echt wel heel veel profijt van mijn oud Grieks. De letters idd maar zeker ook de grammatica zijn daardoor sowieso bekend terrein. Manzano, ik denk daarom dat voor jou een volksuniversiteit niets is, dat tempo ligt echt veel te laag. Ik had in 2 weken het cursusmateriaal van een heel seizoen doorgewerkt en kreeg bij mijn tweede priveles al stof van het tweede jaar.
Waar gaat de reis volgend jaar naartoe?
Ik had 1 x in de week 2 uur les op de Volksuniversiteit. Dan kreeg je nog huiswerk mee, vertalingen, grammatica en dan nog luister/spreekoefeningen. Ik vond dat wel pittig hoor, met een fulltimebaan en een paard. Je kan wel binnen 2 weken de lesstof doornemen, maar kan je alle woorden die je dan geleerd hebt onthouden, schrijven, lezen en spreken en toepassen? Want dat vind ik dan wel erg knap voor een taal die je normaal niet hoort. Die letters leer je inderdaad in 1 les, maar de grammatica en de vervoegingen met uitzonderingen leren, dat is niet gemakkelijk. En privéles is natuurlijk altijd beter en sneller dan klassikaal les, dat geldt IMO voor iedere cursus/studie die je volgt.
Ik vond het ook erg gezellig op de VU. De mensen die de cursus volgen zijn allemaal Griekenlandfan.