Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:44

Mijn vader en ik hebben een meningsverschil.

Hij heeft in de Fyra gezeten en hij zegt dat de trein echt niet harder gaat dan een "gewone" trein... ik ben van mening dat een Fyra wel harder gaat, hoe kan het anders dat je in 20 minuten van Amsterdam naar Rotterdam bent? Met Google kom ik er niet echt uit... wie heeft er gelijk? :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:49

Volgens mij zit het verschil 'm er vooral in dat de Fyra grotendeels over het hogesnelheidstraject rijdt, waardoor ze niet langs alle stations hoeven te rijden en veel minder last hebben van andere treinen op het traject. Ze kunnen dus vrijwel altijd gewoon in een ruk door naar hun bestemming, zonder oponthoud. Zoiets :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:09

De fyra rijd 160 en rijd directer. De andere treinen mogen maar 140.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:17

Szan schreef:
Volgens mij zit het verschil 'm er vooral in dat de Fyra grotendeels over het hogesnelheidstraject rijdt, waardoor ze niet langs alle stations hoeven te rijden en veel minder last hebben van andere treinen op het traject. Ze kunnen dus vrijwel altijd gewoon in een ruk door naar hun bestemming, zonder oponthoud. Zoiets :D

Zoiets dus ja. :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:19

Volgens mij zit de meeste reistijd voor de fyra vanaf hoofddorp tot amsterdam CS, dat is zo'n druk stukje. Mag fyra daar eigenlijk 160? De meeste treinen vind ik niet bepaald hard rijden tussen Schiphol en Amsterdam CS, lijkt wel of ze in Amsterdam altijd rustiger rijden (ook de intercity's die niet stoppen tussen A'dam CS en Schiphol).

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:22

Horsefreak schreef:
, lijkt wel of ze in Amsterdam altijd rustiger rijden (ook de intercity's die niet stoppen tussen A'dam CS en Schiphol).

Klopt :j , daar liggen veel wissels dus de baanvaksnelheid is lager

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:36

Dank je Inoterry... dan heb ik dus toch gelijk... :P Had ik er nu maar een echte weddenschap van gemaakt :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:44

Zo, hier is het stil zeg. Ik heb er weer de nodige treinreisjes opzitten inmiddels.
En, vandaag een reis met CityNightLine naar München geboekt! Heel veel zin in, lekker slapen in de trein :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:57

Ik ben al maanden niet meer echt met trein geweest :\ Ik studeer inmiddels in de stad waar ik woon. Maar volgend week Amsterdam-Zevenaar, lekker even treinen :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:55

Ik ga gemiddeld zo'n 2x per week met de trein en dat ging al een tijd goed. Vanochtend helaas wat minder. Sprinter naar Schiphol (en utrecht) reed al niet en ik had geen zin om nog 15 minuten in de kou te staan. Dus de sprinter naar Leiden CS genomen. Daar prima overstap, ik kwam het perron op lopen en de trein naar Utrecht kwam binnen rijden. Uiteindelijk in Alphen a/d rijn aangekomen, maar toen mochten we niet verder, defecte trein ergens tussen Bodegraven en Woerden. Dus tja, toen maar op de sprinter naar Gouda (die echt achterlijk vol zat) en toen de intercity die gelukkig wel naar Utrecht ging :D Al met al klein uurtje vertraging. Dat vind ik wel weer genoeg voor de komende weken.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:24

Ik had helaas last van de aanrijding tussen Amersfoort en Utrecht. Moest via Hilversum. Nu in Utrecht, dus nog een klein stukje.

Één voordeel, krijg wel de helft van mn geld terug!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:20

MarrieLeen schreef:
Ik had helaas last van de aanrijding tussen Amersfoort en Utrecht. Moest via Hilversum. Nu in Utrecht, dus nog een klein stukje.

Één voordeel, krijg wel de helft van mn geld terug!

Klopt inderdaad! Ik kwam vanaf Hilversum maar zag op Twitter ook al tussen Hilversum en Utrecht Overvecht gezeur!
Gisteravond was er ook een springer.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:11

Pff, tot december werkzaamheden tussen almere en weesp.. Schiet lekker op..

Idd, t lijkt wel weer springtijd..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:20

Herfst hè, de blaadjes vallen weer van de bomen.. :\

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:06

Pff vanochtend Trein van bergen op zoom richting goes, waren op de Brug en Trein maakt.een volle.noodstop :=
Stonden kwartier stil helaas werd niet omgeroepen er aan de hand was :+

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:43

Hier is het elke dag wel raak met vertragingen...

Moet over amsterdam centraal en ze zijn daar nog steeds aan t verbouwen. Daardoor steeds een minuut of 3-5 vertraging. Op zich normaal niet zo'n probleem maar heb maar 8 minuten overstaptijd..

Net als vandaag als ie dan op 2 stopt en ik moet naar 14B dan moet ik echt een paasei rennen in 3 minuten .. Met alle mensen die in de weg lopen -O-

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:01

Heb iets gehoord over dat de werkzaamheden rondom Zwolle, van dit weekend, misschien uitgebreid worden en dat ze er volgende week ook zouden kunnen zijn.. klopt dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:07

Staat nog niks op ns.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:47

Zwolle weet ik niet. Ik weet alleen rond Leiden, Schiphol - Leiden - Bodegraven / Gouda. Daar blijven ze komende week aan het werk.
Wel lachen gisteren op schiphol een trein naar Utrecht vinden. Ik vond de Intercity, die geloof ik 3 stations over zou slaan, lijkt meer veredelde stoptrein. Conducteur wist ook niet precies waar ze nou allemaal zouden stoppen en hoe snel de trein dan in Utrecht zou zijn. Vanaf Zuid reed gelukkig een snellere intercity naar utrecht, dat was wel fijn.
Ik ben benieuwd hoe het vrijdag gaat, dan weer terug naar huis en ze blijven aan het werk.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:55

Ik had vrijdag ook weer wat op Utrecht Centraal. Ik kwam om 15.30 aan in Utrecht en zag dat de sprinter van 15.26 uur richting Tiel er nog stond, dus ik daarheen. Bleek dat de deuren van t achterste deel van de trein niet open gingen maar volgens de conducteur konden we wel in het voorste gedeelte gaan zitten. Dus een eind naar voren gelopen en daar gaan zitten. Nou er werd omgeroepen in de sprinter dat er een technische storing was, maar dat we met wat vertraging echt wel zouden vertrekken. Om 15.40 wordt er omgeroepen dat de trein niet meer ging rijden en we maar mee moesten met de sprinter naar Breda die aan de overkant stond. Iedereen stormt de sprinter uit, en wat rijdt daar weg van het station? Juist 'm, de sprinter van 15.41 uur richting Breda (kunnen ze niet even communiceren met elkaar ofzo? :')). Nou goed, de sprinter van 15.56 richting Tiel kwam er al snel aan, dus iedereen daar in gaan zitten want tja, er stond dat ie van dit spoor ging vertrekken. 5 minuten later verspringt het bord ineens op het perron en zou ie van een ander spoor gaan. EN JA HOOR... Of we even van trein willen wisselen. :') En die sprinter kon ineens wel wachten tot iedereen over was... xD

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:46

Wat lees ik nu? Ns gaat muziek luisteren verbieden in de trein? Wat is dat voor iets raars? :oo

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:47

Dat is een grapje :+ althans dat is wat ik hoorde _O- de NS ontkent het.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:48

Bron? Zou wat zijn.. :?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:49

Ooh, ik zie het nu ook, een hoax! Ik schrok al haha! De officiële Twitter van ns ontkracht het bericht! :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:26

Ik schrok ook al. :} Maar blijkt inderdaad een grap te zijn (gelukkig xD)