Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blacknorton

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:38

lange leven alle eigen spullen ;) ookal vervloek ik me eigen skieschoenen ook wel eens, maar huur dingen gooi ik al eerder de berg af :P ik heb ietwat dikke kuiten waardoor me skischoen vaak knellen, dus gooi ze vaak los in de lift en doe ze boven weer vast. heb nu lowa's en dat gaat vrij goed. hiervoor alleen maar technica's gehad maar die had de winkel niet meer in zijn artsortiement. had er een hele hoop aangehad maar eigenlijk niks beviel echt..... maarja me oude waren echt op. plastic bewoog mee terwijl de schoon goed vast zat :+ (koop alles in oostenrijk, kan je tenminste alles op de berg uit proberen en terug brengen als het niet bevalt.)
eerste dagen ook wel blauwe plekken gevoel op me scheenbenen, maar dat is na een dag of 2 wel weer weg. toch wat anders dan je gewone schoenen :p

bij voorbeel bericht staat knop img daar tussen link plaatsen en dan heb je foto in je bericht. staat ook wel ergs in een van de forums uit gelegd hoe het werkt.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:02

Wij hebben trouwens ons materiaal ook allemaal gekocht in Duitsland. Want a)langlaufmateriaal is volgens mij praktisch niet verkrijgbaar in Nederland en b) daar weten we zeker dat we goed geholpen worden. We hebben daar eerst altijd gehuurd en toen gekocht. Gewoon écht een heel goed zaakje. Voor mensen die naar het Zwarte Woud gaan: SkiWehrle in Farnberg ;-) Écht een aanrader. Ook voor alpine-skies, snowboards en eventueel zelfs een schansski-spring-skies of hoe je het ook wilt noemen.
(Dat schansski-springen is zo populair daar!)

P.S. hij zegt alleen als ik dat doe: De afmetingen van de afbeelding konden niet bepaald worden.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:26

Lydalfa schreef:
(p.s. hoe zet je trouwens foto's in een bericht? Ik heb wel een foto van 'mijn outfit' op picasa, maar geen flauw idee hoe ik dat erop zet... }:0)

Dan moet je denk ik op je rechter muisknop drukken (op de foto), eigenschappen en dan zie je als het goed is ergens 'URL' staan, en dat moet je dan tussen [img] [/ img] zetten. :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:38

blacknorton schreef:
lange leven alle eigen spullen ;) ookal vervloek ik me eigen skieschoenen ook wel eens, maar huur dingen gooi ik al eerder de berg af :P ik heb ietwat dikke kuiten waardoor me skischoen vaak knellen, dus gooi ze vaak los in de lift en doe ze boven weer vast. heb nu lowa's en dat gaat vrij goed. hiervoor alleen maar technica's gehad maar die had de winkel niet meer in zijn artsortiement. had er een hele hoop aangehad maar eigenlijk niks beviel echt..... maarja me oude waren echt op. plastic bewoog mee terwijl de schoon goed vast zat :+ (koop alles in oostenrijk, kan je tenminste alles op de berg uit proberen en terug brengen als het niet bevalt.)
eerste dagen ook wel blauwe plekken gevoel op me scheenbenen, maar dat is na een dag of 2 wel weer weg. toch wat anders dan je gewone schoenen :p

bij voorbeel bericht staat knop img daar tussen link plaatsen en dan heb je foto in je bericht. staat ook wel ergs in een van de forums uit gelegd hoe het werkt.

indd, ik heb ook brede kuiten xD Dus tja.... das wel balen.
T drukt zo ontzettend dat ik bang ben dat ik er dit jaar ook weer last van ga krijgen en helemaal niet meer kan skiën!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:05

zou je dan aan raden om in het skigebied naar een goede skiwinkel te gaan. hun kennen de spullen het beste, doen het hele seizoen niet anders. (heb alleen ervaring met oostenrijk)
lowa's zijn het proberen waard. me moeder heeft echt brede kuiten en die past alleen daar in (zonder de schacht heel strak vast te maken)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:44

wij hebben altijd eigen spullen, eigen skie-schoenen/snowboard-schoenen. ski's/snowboard.
en natuurlijk kleding! :P
Waar ik ben heengeweest:
Frankrijk: Les Gets (eigen huis)
Oostenrijk: Bach (herberg..)
Amerika: Vail (Hotel) = super mooi, zeker een aanrader hele grote en brede pistes.
Zwitserland: Zurich (Hotel) =super koud!!

aankomende gaan we weer naar La France,
wat doen jullie liever: Skiën? of snowboarden?
ik heb mijn hele leven geskiet (hoe schrijf je dat?)
en ben sinds 2 jaar bezig met snowboarden, conclusie = veel blauwe plekken!! en spierpijn..oohh, maar de schoenen zitten heeerrlijk

Petrax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:14

Ik ga de week na de voorjaarsvakantie op wintersport! Super veel zin in, is al me 5de jaar!
Waar we heen gaan weten we nog niet,, maar ik ga zeker weer snowboarden 8-)
Ook volg ik altijd nog les, maar nu wel bij gevorderden, dus eens kijken wat ik dit jaar erbij leer

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 02:16

Zo ben net pas thuis van het snowboarden bizar. :=

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 03:23

Ga dit jaar naar Andorra. Met deze groep waarschijnlijk voor het laatst. Ze zijn op zoek naar nieuwe locatie.

Ik doe skien. Snowboarden heb ik 15 minuten opgestaan en vond het maar vreemd zo vast niets voor mij

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 03:41

Ik ga dit jaar voor de derde maal op wintersport in Zwitserland. Berner oberland, Jungfrau region, Grindelwald.
Ik doe skieen. Ooit wel snowboarden geprobeerd, vond de schoenen heerlijk, maar lag alleen maar op de grond. Vond er niets aan..........
Ik heb al mijn spullen zelf op ski's na.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:26

Bij missen ook alleen de ski's, en de stokken :+

Heb gisteren mijn allerlaatste tentamen gehaald, dus nu kan ik helemaal niet wachten tot we vertrekken, gelukkig is dat vrijdagnacht al!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:27

x_Mliss schreef:
Zo ben net pas thuis van het snowboarden bizar. :=
?? :wow:
Andorra klinkt ook wel heel gaaf Tyke!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:47

Misschien moet ik ook eens op zoek naar een paar lowa's..
ik heb nu Dalbello skischoenen, heb ik al weer 7 jaar geleden in Amerika gekocht. Zitten qua kuit prima, alleen komt altijd mijn hak wat omhoog, maar heb nog nergens schoenen gevonden waarbij dat niet gebeurt.

Langlaufen gaat geloof ik niet mijn ding worden, ben ik niet fanatiek genoeg voor :+ ik vind het heerlijk om in de lift te ZITTEN, heb een poephekel aan sleepliften. Kun je even chillen en dan weer een flinke afdaling pakken, zalig toch!
Zaterdagochtend om 4.15 vertrekken we... er is al weken geen sneeuw gevallen en zondag wordt het 13 graden... hopelijk vinden we ergens nog wat fijne sneeuw :+

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:54

Tsjah waar wij heen gaan zijn geen liftjes waar je in kunt zitten. Dat zijn allemaal van die doodenge sleep-ankers >.<'

Waar wij heen gaan ziet het er trouwens niet verkeerd uit. Hopen dat dat over 2 weekjes nog zo is. :D

Afbeelding
Dit is het dorp

Afbeelding
De piste in het dorp

Afbeelding
De boerderij van de 'buren' als het ware.
Laatst bijgewerkt door Lydalfa op 03-02-11 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:58

In Flachau hadden we zit liften met stoelverwarming, heerlijk!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:08

Oeee stoelverwarming dat is helemaal luxe zeg! Maar gewone moderne stoeltjesliften, met zo'n kap vind ik ook al heel prima. Ik vind alles in stoelvorm wel prima :)

Hier ga ik in de voorjaarsvakantie heen:
Afbeelding

en hier komende week:
Afbeelding

Over de voorjaarsvakantie maak ik me niet al te veel zorgen, allen komende week weet ik het nog zo net niet, t is toch wel aardig groen!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:16

ziet er wel mooi uit, welke gebieden zijn het? De stoelverwarming had ook nog een kap, echt heel relaxt en warm dus haha.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:29

Heb je het dan niet vervolgens ijskoud als je de lift weer uit gaat. Kan het me zo voorstellen als je even met jas en alles aan zo in een warme ruimte zit?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:31

ziet er nog best aardig wit uit miccamaaike ;) ik ben met groener weg gegaan 14 jan. inmiddels wel een meter sneeuw gevallen. alleen nog gene idee wanneer ik terug gaat.

ik kom ook weleens omhoog met hiel in me skieschoen. is niet altijd hinderlijk. maar meestal moet ik dan gewoon wat strakker vast zetten ;)

duitsland ziet er ook mooi uit!!

voor mij geen snowboard meer. dat overleven me knieen niet. en vind het stiekem ook dood eng :P

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:32

Nee hoor, die kap hoeft ook alleen maar dicht als het sneeuwt. Het wordt er niet bloedheet binnen, maar een warme kont in de lift is toch wel erg fijn.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:52

Stoelverwarming is ook heerlijk. Laatst met de liftwedstrijd naar Praag hadden we op het laatst een superdeluxe mercedes met stoelverwarming. Ondertussen over de bergen Tsjechië in (want de tunnel was dicht) en een sneeuw! Heeeeerlijk! Vooral als je net hebt staan koukleumen op een tankstation om een volgende lift aan de haak te slaan. Hmmmmzzz. En buiten was het net wintersport, nog mensen zien skiën op een verlichte piste. Helaas zo gauw we beneden waren en Praag in gingen was de sneeuw zo goed als weg |(
In de nieuwe auto van paps en mams zit nu ook stoelverwarming _/-\o_

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:52

Ik vind dat dus echt niet fijn, net alsof er net iemand een scheet heeft gelaten ofzo.. :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 12:54

felinetibor schreef:
Ik vind dat dus echt niet fijn, net alsof er net iemand een scheet heeft gelaten ofzo.. :')

Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik voor de eerste keer op zo'n verwarmde bank ging zitten :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:55

Gelukkig, ben ik toch niet de enige. Maar vind het echt niet fijn. :))

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:56

haha! Ja kan me voorstellen dat op een voorverwarmde stoel je dat gevoel inderdaad hebt. Maar hem zelf aanzetten en h'm dan warm voelen worden: hemels in de winter!

Maar om weer een beetje On-Topic te komen hier nog mijn 'outfit', maar dan voor het langlaufen. :P Die is toch lichterlijk anders, hihi. Strakke broek hé :+
Afbeelding