Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:54

@ MarrieLeen: Ze hebben alleen voor morgen weer opnieuw sneeuw opgegeven...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:24

SimoneDV schreef:
"spoorslangbreuk"

Spoorstaafbreuk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:38

ggratis erwtensoep in utrecht.. Maar ik moest mn trein halen ;(

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:23

Jans schreef:
ggratis erwtensoep in utrecht.. Maar ik moest mn trein halen ;(

echt :wow: oh heb ik helemaal gemist, het werd nog wel omgeroepen maar ze zeiden alleen koffie en thee! :P

Inoterry schreef:
SimoneDV schreef:
"spoorslangbreuk"

Spoorstaafbreuk ;)

ah dan zal dat het zijn geweest, ik dacht ook al dat mijn vertaling niet klopte maar ik verstond het echt niet goed. En eh wat is dat dan precies? Klinkt alsof ergens een breuk in het spoor zit? :o?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:33

Het is zoals het klinkt, er zit een breuk in het spoor :) .

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:52

ik was gister van enkhuizen naar utrecht via a'dam erg vertraging bij a'dam heen weg 50 minuten en terug 1.27:(
had het ijskoud dus haalde lekker kopje thee <3

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:54

Inoterry schreef:
Het is zoals het klinkt, er zit een breuk in het spoor :) .

oke, dan had ik dat nog goed bedacht :P

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:33

mijn bus reed zowaar op tijd. Zit nu in de trein naar tilburg die 10 min te laat is vertrokken. Was al bang dat ze het zelfde geintje uit gingen halen als gister want 2 min na normale vertrektijd riepen ze om dat hij van een ander spoor ging vertrekken. Gister deden ze dat 1 min voor vertrek waardoor iedereen op het perron achter bleef. Nu hebben ze tenminste even gewacht. Hopelijk dat het vanmiddag ook voorspoedig loopt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 10:43

Ik ga straks op weg naar midden-Limburg vanuit Twente, fingers crossed dat alles blijft rijden. :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:53

Succes MarrieLeen! Ik hoop dat alles blijft rijden. Ook voor mezelf :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:55

zo, ik dacht altijd dat de belgische spoorwegen een ramp waren maar in NL is het soms even erg blijkbaar!

Kan je voor een ticket via de belgische site niet gewoon betalen via een kredietkaart? Visa, Mastercard ofzo? Zou me verbazen voor die internationale tickets....

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:56

Ik verwacht twee dochters vanuit Limburg thuis vandaag maar hoe lang dat gaat duren,bij de NS is dat altijd een vraag:P

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:40

nou het was me dagje wel gister.
het begon al in de bus.
normaal gesproken ben ik met bus 30 in 20 min op het centraal denhaag, maar gister dus niet, op een gegeven moment reed de bus de snelweg op richten ypenburg, nootdorp en leidschenveen, ben ik maar op leidschenveen uitgestapt en heb daar de RR maar gepakt naar cs den haag. maar omdat ik een uur te laat was ging ik maar even vragen welke trein ik moest hebben naar beverwijk.
ik in de trein gestapt welke mij werd aangewezen. ik naar beverwijk gebeld dat ik een uurtje later er zou zijn.
rijden we station haarlem binnen krijg ik te horen dat we er uit moeten want de trein reed niet verder! ik snel kijken welke trein naar beverwijk ging, duurde nog eens drie kwartier! uit eindelijk toch nog op beverwijk gekomen, maar wel 3u en een kwartier er over gedaan, terwijl ik er nog maar 1uur en een kwartier er over doe.

op de terug eerst goed gekeken welke trein er naar cs den haag reed. in die trein gestapt, er werdt nog om geroepen toen we haarlem inreden dat deze trein vanaf haarlem als intercity door reed naar cs den haag. mooi dacht ik, staan we stil op haarlem word er omgeroepen dat dat toch niet door ging dus iedereen moest uit stappen en de trein naar dordrecht nemen. 20min staan wachten en ingestapt, ondertussen me vader gebeld dat die me ipv cs den haag me in delft op moest halen. nee worden we er op HS den haag er uit gegooid, ik me vader weer gebeld, maar die kon niet bij t hs den haag komen, dus maar de tram gepakt. ergens beland waar ik niet eens de weg wist! ook hier weer veel langer over gedaan dan normaal!!

1 ding is zeker, ik wacht wel tot ik me rijbewijs heb voor dat ik weer eens het westland uit ga!!!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:04

Bij mij ging het wel weer redelijk.
Gisterenochtend was ik erg vroeg, durfde niet aan om naar station te gaan, trein rijdt maar 2x per uur en valt met deze omstandigheden regelmatig uit, daar had ik geen zin in. Dus bus gepakt, had nog een bus eerder dan verwacht en uiteindelijk ook nog een trein eerder, nu was ik eens blij met die 10 minuutjes vertraging. Terug gisteren was minder leuk, Ajax moest voetballen, dus bomvolle trein. En hij was nog eens minstens 20 minuten te laat. Wilde terug met de bus, die kreeg steeds paar minuten vertraging erbij, dus uiteindelijk ging de trein wel op tijd, dus die maar gepakt.
En vanochtend weer zo'n 15 minuten vertraging en terug gewoon geen vertraging :D Misschien toch iets vaker via Leiden ipv Schiphol gaan?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:54

woooow, vandaag een goede treinrit gehad. Geen vertraging gehad..

MAARRR...... er was wel een koploper op mijn traject.... Ik geloofde mijn ogen niet :wow: Ik zag hem aankomen en ik dacht he da's geen VIRM of DDAR. Maar een koploper kan niet!! Toch wel.. *D

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:23

Even op google gezocht wat voor een treinen dat zijn, maar ik heb de afgelopen week ook veel in een koploper gezeten. Lekker ruim!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:25

Ik zag laatst op Den Bosch een VIRM die een aangekoppelde Sprinter wegsleepte. Ik geloofde mijn ogen niet, wist niet dat dat kon :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:28

Ik heb wel eens gekkere dingen gezien 4 jaar terug in Limburg.. Bakken ICL met daartussen een stukje DDAR :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 02:41

Het heeft ongeveer 9 jaar geleden nog gekker rondgereden tussen Den Haag en Venlo, 5 verschillende rijtuigsoorten in 1 trein gepropt _O- _O- .
En in principe kan bijna elke trein een andere trein slepen, als het juiste wegsleepmatrieel maar aanwezis is :D .

Ik heb mezelf suf gegoogled, dus ik kan er van uit gaan dat de bewuste foto niet op internet is geplaatst -O- , maar een paar jaar geleden is er een museumstelletje blokkendoos geweest, die een kappotte IRM naar Utrecht had gesleept _O- .
Maar ik vind dit ook wel een leuk voorbeeld dat het allemaal kan :D

http://www.spoorsitenl.nl/fotoweken/200 ... 071_Dr.jpg

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 02:44

haha zoiets zou k ook nog wel eens voorbij willen zien rijden :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 02:46

Haha geweldig. Ik moet morgenvroeg naar belgie vanuit zeeland, hoop dat ik het iig tot antwerpen centraal vlotjes kan doen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:47

Inoterry schreef:
Maar ik vind dit ook wel een leuk voorbeeld dat het allemaal kan :D

Dat is net mijn Legospoor van jaren geleden. :D

Ik checkte vanmorgen rond 8.55 uit en hoefde maar het bedrag te betalen dat ik normaal op de terugweg betaal. Is er deze week ook 40% korting vóór 9 uur?

Verder redelijk wat uurtjes in de trein doorgebracht de afgelopen week. Deventer-Roosendaal is een prima traject (toch, Ino? ;) ), normaal gesproken tot Antwerpen ook (als er geen treinen uitvallen en je de stoptrein moet nemen, of op de terugweg maar 2 minuten overstaptijd hebt) maar Roosendaal-Brugge v.v. had beter gekund. Nou ja, iig lekker kunnen uitrusten, dat was me met de auto niet gelukt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:32

Er was ook altijd op wikipedia een foto van de ICR met eenstukje dubbekdekker ertussen.. die zoek ik even wacht _O-
Afbeelding

Hier DDM in ICR _O-

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:24

haha dat ziet er echt grappig uit. Ook als je door die trein loopt, huh :wow: ineens een trap :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:04

Hihi, wat een combinatie. :))

Mijn reis vorige week naar Limburg is in principe goed gegaan! Het verbaasde me zo dat ze nog reden, arme treinen zaten vol ijs gepakt. :oo
Maar goed, onze IC was tussen Den Bosch en Eindhoven een stopper geworden, dus net de aansluiting gemist in Eindhoven.
Toen moesten we daar een uur wachten, maar al met al ging het verder prima, echt complimenten toen.

En gister diezelfde reis gedaan terug, no problemo. :)