USA

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:16

Je kan ook heel gemakkelijk op Google Maps kaarten downloaden zodat ze offline beschikbaar zijn. Dan kan je je telefoon als gps gebruiken :)

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:56

Dat hebben wij ook gedaan. Even een telefoonhouder mee en gaan.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:54

En een auto oplaadsnoertje :) zo een die in de aansteker kan :)

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:54

Wauw, die drop off charge (dus denk ik one way fee? ) is voor de route die ik wil duurder dan de autohuur zelf 8)7

Elke86

Berichten: 2249
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:18

Klopt de one way fee kan duur oplopen, maar wij hebben enkele verhuurmaatschappijen (Alamo en Hertz) waar bij de wagen vermeldt stond dat deze fee gratis is. Misschien dat ze vanaf een bepaald bedrag deze niet mee aanrekenen.

1400€, wat een absurt hoog bedrag! Wij kunnen voor 594€ een SUV huren voor 15 dagen lang (met gratis one way fee en ongelimiteerde km).

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:12

Elke86 schreef:
Klopt de one way fee kan duur oplopen, maar wij hebben enkele verhuurmaatschappijen (Alamo en Hertz) waar bij de wagen vermeldt stond dat deze fee gratis is. Misschien dat ze vanaf een bepaald bedrag deze niet mee aanrekenen.

1400€, wat een absurt hoog bedrag! Wij kunnen voor 594€ een SUV huren voor 15 dagen lang (met gratis one way fee en ongelimiteerde km).


Ik had bij Alamo gekeken.. ik heb niet echt een hele lange afstand en maar voor enkele dagen dus waarschijnlijk is de one way fee daardoor duur.. :/

Leo

Berichten: 50253
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:14

Wij hadden vorig jaar ook een behoorlijke one way fee (Denver - San Francisco) maar kwam het voordeligst uit (Alamo) met plussen en minnen. Dit jaar hebben we wel een rondreis. Wij zijn een kleine 1000 kwijt voor 22 dagen SUV en dus retour op hetzelfde punt.

SteffiiY

Berichten: 22551
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:21

Keet schreef:
Gps huren wij nooit mee. Zonde van je geld. Wij gebruiken een gratis offline navigatie app, super handig

welke is dat? ben benieuwd!

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:24

Ik wil van Lexington Kentucky naar New York.. met een omweg via louisville en nashville denk ik :) Helaas heb ik maar een week en wil nog 2 dagen New York doen, dus hooguit 5 dagen met de auto rijden voor +- 1100 mijl. Misschien iets te enthousiast of niet :=

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:25

SteffiiY schreef:
Keet schreef:
Gps huren wij nooit mee. Zonde van je geld. Wij gebruiken een gratis offline navigatie app, super handig

welke is dat? ben benieuwd!





Keet schreef:
Dacht osmand. Wij zetten thuis ook altijd alvast wat interessante dingen winkels supermarkten e.d erin :) en de hotels

Elke86

Berichten: 2249
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:30

PreciousViva schreef:
Elke86 schreef:
Klopt de one way fee kan duur oplopen, maar wij hebben enkele verhuurmaatschappijen (Alamo en Hertz) waar bij de wagen vermeldt stond dat deze fee gratis is. Misschien dat ze vanaf een bepaald bedrag deze niet mee aanrekenen.

1400€, wat een absurt hoog bedrag! Wij kunnen voor 594€ een SUV huren voor 15 dagen lang (met gratis one way fee en ongelimiteerde km).


Ik had bij Alamo gekeken.. ik heb niet echt een hele lange afstand en maar voor enkele dagen dus waarschijnlijk is de one way fee daardoor duur.. :/


Heb je gekeken via http://www.rentalcars.com/ ?
Jammer van het hoge bedrag!

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:46

SteffiiY schreef:
Keet schreef:
Gps huren wij nooit mee. Zonde van je geld. Wij gebruiken een gratis offline navigatie app, super handig

welke is dat? ben benieuwd!


Google maps kun je downloaden en offline gebruiken!

De meeste auto's hebben wel een usb aansluiting (ofwel alle 'nieuwe' huurauto's)

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:03

Thanks Elke86, daar kom ik een stuk goedkoper uit, bij sommige staat er wel dat er nog toeslag bij komt maar bij andere niet (daar staat dan bij inclusief premium locatietoeslag, dus neem aan dat die one way fee dan inclusief is?)

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:43

Daar zou ik maar niet vanuit gaan. Rentalcars geeft vaak een kale prijs, waarbij ze zeggen dat je dit soort toeslagen ter plekke moet betalen. Je zou nog eens kunnen kijken op usareise.de of de Engelstalige versie drive-USA.de
Zij bieden vaak gunstige one way tarieven aan.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:26

Fitzroy schreef:
Daar zou ik maar niet vanuit gaan. Rentalcars geeft vaak een kale prijs, waarbij ze zeggen dat je dit soort toeslagen ter plekke moet betalen. Je zou nog eens kunnen kijken op usareise.de of de Engelstalige versie drive-USA.de
Zij bieden vaak gunstige one way tarieven aan.


Dankjewel :)!

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:15

Eens met Fitzroy. Lees bij het huren van auto's ook erg goed de kleine lettertjes, ook bij het ophalen. Zijn er nogal wat die daar onverwachte kosten in zetten, dus kijk ook naar reviews. Ik heb goede ervaringen met Alamo (Spanje en USA), wilde voor december voor Avis kiezen, maar na de reviews maar niet....

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:22

Met Rentalcars moesten wij inderdaad ook even slikken in Australië. We waren allemaal nog 23 en de persoon van Rentalcars had ons verzekerd dat de underage fee inbegrepen was, maar ter plaatse mochten we plots $1000 extra ophoesten.

Ook toen ik vorig jaar in Ierland (was toen al 26+ dus geen underage fee meer) via Rentalcars geboekt had, moesten we plots nog €10 per dag voor de extra driver bijbetalen. Goed mee opletten, dus.

Cowboy55
Berichten: 8583
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:23

knabbelgirl schreef:
Eens met Fitzroy. Lees bij het huren van auto's ook erg goed de kleine lettertjes, ook bij het ophalen. Zijn er nogal wat die daar onverwachte kosten in zetten, dus kijk ook naar reviews. Ik heb goede ervaringen met Alamo (Spanje en USA), wilde voor december voor Avis kiezen, maar na de reviews maar niet....


In de VS probeert ook Alamo je verzekeringen aan te smeren die je niet nodig hebt. Althans dat is mijn ervaring. Ik heb me in Florida ook een keer een cabrio (tegen meerprijs!) laten aansmeren. Daar heb je tussen 10:00 uur en 20:00 uur dus helemaal niks aan.....tenzij je een zonnesteek wil oplopen. Het blijft oppassen bij de car rental.

Leo

Berichten: 50253
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:30

Alamo wilde ons vorig jaar opschalen naar een SUV in verband met naderende sneeuwstorm.... ah dat zal wel meevallen :+ we hadden het die keer maar beter wel kunnen doen _O-
(De volgende ochtend, op een tweebaans snelweg:)
Afbeelding

Idd oppassen met al die verzekeringen die ze je aan de balie ter plekke nog willen aansmeren..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:37

De extra verzekering is inderdaad niet nodig.
Wij hadden de laatste keer Florida ook een suv upgrade aangeboden gekregen en die hadden we eigenlijk gewoon moeten doen maar man had al nee gezegd voor ik het doorhad.
Met alle spullen voor gup erbij hadden we wel wat ruimte kunnen gebruiken :)

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:38

Toch vreemd dat zoveel die ervaringen hebben. Over het algemeen is het zo dat er een kopie van de rijbewijzen wordt gemaakt, handtekening zetten, rondje om de auto lopen en rijden maar. Afgelopen keer hadden we Budget, maar we hebben in verschillende landen verschillende huurbedrijven gehad. Enige wat we altijd navragen is met volle tank weer inleveren, dat scheelt ook veel en pas bij de airport het laatste beetje erin.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:50

Wij huren bij Hertz elke keer en dat gaat prima. Ze bi3den die verzekering aan maar dringen hem niet extreem op. Bieden een upgrade aan. Twee bestuurders en inleveren met een lege tank is daar een huurklasse die we altijd kiezen. En dan de auto opzoeken in de garage, rondje om de auto voor eventuele schade en dan op pad

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:09

Je huurt toch gewoon zodanig dat je geen schades hoeft te betalen? Dan hoef je ook niet om een auto te lopen en kun je met lege tank inleveren. Dat hadden wij gedaan in februari. Het was sleutels inleveren en klaar. Niemand die er naar keek hoe we de auto inleverden.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:14

Wij checken de auto altijd en maken foto's van eventuele zaken zodat ze ons daarover achteraf niets kunnen maken.
Bij Hertz controleren ze de auto bij aflevering

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:53

Cowboy55 schreef:
knabbelgirl schreef:
Eens met Fitzroy. Lees bij het huren van auto's ook erg goed de kleine lettertjes, ook bij het ophalen. Zijn er nogal wat die daar onverwachte kosten in zetten, dus kijk ook naar reviews. Ik heb goede ervaringen met Alamo (Spanje en USA), wilde voor december voor Avis kiezen, maar na de reviews maar niet....


In de VS probeert ook Alamo je verzekeringen aan te smeren die je niet nodig hebt. Althans dat is mijn ervaring. Ik heb me in Florida ook een keer een cabrio (tegen meerprijs!) laten aansmeren. Daar heb je tussen 10:00 uur en 20:00 uur dus helemaal niks aan.....tenzij je een zonnesteek wil oplopen. Het blijft oppassen bij de car rental.

Maar daar kun je gewoon nee tegen zeggen toch? Ik regel de extra no risk thuis, en verder zeg ik overal nee tegen. Dus daar ben je wel zelf bij, dat doen ze allemaal. Ik doelde vooral op kosten die niet verteld worden en wel in de kleine lettertjes staan waar je voor tekent. Vaak lezen mensen die nl niet en tekenen ze maar klakkeloos

Auto controleren doe ik ook, ondanks dat ik dat eigen risico afkoop. Niet alleen voor hun, maar ook voor mezelf :) Maar ik sluit niet de lege tank extra erbij af. Vind ik niet nodig aangezien ze er vaak dichtbij zitten, en dan moet je erop gaan letten dat je wel goed uitkomt ipv dat hij nog 3 kwart vol is (anders vind ik het het geld niet waard)