Wij zijn dit jaar niet over de plas gegaan maar zuidelijker, naar Marokko. Was een mooie reis (slapen onder de sterrenhemel in de Sahara is wáánzinnig gaaf) maar we zijn het er wel over eens: volgende keer gewoon weer richting USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PreciousViva schreef:Wat een gave foto's allemaal. Ik krijg steeds meer zin in mijn reis volgend jaar!
Is het de moeite om meerdere dagen bij de Niagara watervallen te blijven? Ik denk erover om een bustrip vanuit Canada (Toronto) naar Kentucky te doen en dan ook te stoppen bij de watervallen, dat is daar zo dichtbij!
Angela_ schreef:PreciousViva schreef:Wat een gave foto's allemaal. Ik krijg steeds meer zin in mijn reis volgend jaar!
Is het de moeite om meerdere dagen bij de Niagara watervallen te blijven? Ik denk erover om een bustrip vanuit Canada (Toronto) naar Kentucky te doen en dan ook te stoppen bij de watervallen, dat is daar zo dichtbij!
Wij zijn in de middag bij de Amerikaanse kant aangekomen en daar hebben we de devilstrail gelopen. Deze is pittig, en niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Maar je loopt er praktisch alleen, het is helemaal niet toeristisch en zo verschrikkelijk mooi! Rond etenstijd zijn we de grens over gegaan, en daar konden we zo doorrijden, rond die tijd is het helemaal niet druk. We zijn toen wat gaan eten en hebben de falls by night gezien. Heel spectaculair.
De volgende ochtend zijn we al vroeg naar de boot gegaan (van te voren kaartjes gekocht, scheelde geld en tijd) en hebben we het toeristische rondje gedaan van de boot, de journey behind the falls, etc. In de middag zijn we weer verder gereden. Wij vonden een nachtje genoeg.
Angela_ schreef:Je moet wel je paspoort laten zien, en krijgt ook een stempel maar je hoeft verder niks van te voren aan te vragen. Wat je bijvoorbeeld als je door de lucht reist wel moet. Het gaat heel snel, ze vragen je wat je komt doen etc. Wij konden gewoon met onze amerikaanse huur auto naar Canada, was allemaal geen enkel probleem.
Citaat:Welke reizigers zijn vrijgesteld van een ETA Canada?
• Reizigers over land of over zee
• Diplomaten
• Luchtvaart/cabinepersoneel
• Houders van een “study permit” verkregen vanaf 1 augustus 2015
• Houder van een “work permit” verkregen vanaf 1 augustus 2015
• Personen met een permanente verblijfsvergunning van Canada
Sakura789 schreef:purny schreef:Maar zouden ze vallen over 1 pilletje? Ik krijg altijd zo'n border security gevoel met dat ze je helemaal gaan ondervragen
Ga je met de auto in en uit? Dan denk ik dat je geen vragen gaat krijgen. Voordat je het weet ben je aan de andere kant van de grens.
PreciousViva schreef:Wat een gave foto's allemaal. Ik krijg steeds meer zin in mijn reis volgend jaar!