USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:17

Tamara, als je de kans hebt om over de Grand Canyon te vliegen: zeker doen! Dat is zó ontzettend gaaf, en pas dan zie je hoe immens hij is. Is wel prijzig, maar wij vonden het absoluut de moeite waard :j

Wij zijn dit jaar niet over de plas gegaan maar zuidelijker, naar Marokko. Was een mooie reis (slapen onder de sterrenhemel in de Sahara is wáánzinnig gaaf) maar we zijn het er wel over eens: volgende keer gewoon weer richting USA :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:36

PreciousViva schreef:
Wat een gave foto's allemaal. Ik krijg steeds meer zin in mijn reis volgend jaar!

Is het de moeite om meerdere dagen bij de Niagara watervallen te blijven? Ik denk erover om een bustrip vanuit Canada (Toronto) naar Kentucky te doen en dan ook te stoppen bij de watervallen, dat is daar zo dichtbij!

Wij zijn in de middag bij de Amerikaanse kant aangekomen en daar hebben we de devilstrail gelopen. Deze is pittig, en niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Maar je loopt er praktisch alleen, het is helemaal niet toeristisch en zo verschrikkelijk mooi! Rond etenstijd zijn we de grens over gegaan, en daar konden we zo doorrijden, rond die tijd is het helemaal niet druk. We zijn toen wat gaan eten en hebben de falls by night gezien. Heel spectaculair.

De volgende ochtend zijn we al vroeg naar de boot gegaan (van te voren kaartjes gekocht, scheelde geld en tijd) en hebben we het toeristische rondje gedaan van de boot, de journey behind the falls, etc. In de middag zijn we weer verder gereden. Wij vonden een nachtje genoeg.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:40

Angela_ schreef:
PreciousViva schreef:
Wat een gave foto's allemaal. Ik krijg steeds meer zin in mijn reis volgend jaar!

Is het de moeite om meerdere dagen bij de Niagara watervallen te blijven? Ik denk erover om een bustrip vanuit Canada (Toronto) naar Kentucky te doen en dan ook te stoppen bij de watervallen, dat is daar zo dichtbij!

Wij zijn in de middag bij de Amerikaanse kant aangekomen en daar hebben we de devilstrail gelopen. Deze is pittig, en niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Maar je loopt er praktisch alleen, het is helemaal niet toeristisch en zo verschrikkelijk mooi! Rond etenstijd zijn we de grens over gegaan, en daar konden we zo doorrijden, rond die tijd is het helemaal niet druk. We zijn toen wat gaan eten en hebben de falls by night gezien. Heel spectaculair.

De volgende ochtend zijn we al vroeg naar de boot gegaan (van te voren kaartjes gekocht, scheelde geld en tijd) en hebben we het toeristische rondje gedaan van de boot, de journey behind the falls, etc. In de middag zijn we weer verder gereden. Wij vonden een nachtje genoeg.

Bedankt! Dus je kan daar gewoon zonder problemen de grens oversteken als toerist? Minder moeilijk als op een vliegveld bijvoorbeeld? Ik neem aan dat je alsnog wel je paspoort/visum moet laten zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:45

Je moet wel je paspoort laten zien, en krijgt ook een stempel maar je hoeft verder niks van te voren aan te vragen. Wat je bijvoorbeeld als je door de lucht reist wel moet. Het gaat heel snel, ze vragen je wat je komt doen etc. Wij konden gewoon met onze amerikaanse huur auto naar Canada, was allemaal geen enkel probleem.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:47

Prachtige foto, Tamara! Ben dol op watervallen. <3

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:53

Angela_ schreef:
Je moet wel je paspoort laten zien, en krijgt ook een stempel maar je hoeft verder niks van te voren aan te vragen. Wat je bijvoorbeeld als je door de lucht reist wel moet. Het gaat heel snel, ze vragen je wat je komt doen etc. Wij konden gewoon met onze amerikaanse huur auto naar Canada, was allemaal geen enkel probleem.

Wat apart zeg! Ik vlieg eerst naar Canada en vanuit daar ga ik naar Amerika. Dat zou dus betekenen dat ik voor Amerika geen visum moet aanvragen :oo ?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:16

Jawel. Je moet voor beide visum hebben.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:29

Wat een geweldige foto's komen er allemaal voorbij zeg! Super tof al die foto's van Victory-Boy ook. Goed getroffen met de beren toen

Tamara mooie foto, fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:25

Hoe zit het als je voor een dagje de grens overgaat met Canada? Heb je dan ook een visum nodig?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:34

Visum is iets anders als ETA en ESTA.
Maar ik lees dat als je met de auto gaat je geen ETA nodig hebt, maar dat het wel tijd scheelt aan de grens als je er wel een hebt.

edit:
Citaat:
Welke reizigers zijn vrijgesteld van een ETA Canada?

• Reizigers over land of over zee

• Diplomaten

• Luchtvaart/cabinepersoneel

• Houders van een “study permit” verkregen vanaf 1 augustus 2015

• Houder van een “work permit” verkregen vanaf 1 augustus 2015

• Personen met een permanente verblijfsvergunning van Canada

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:45

Het is absoluut niet nodig om een ETA te hebben als je over land naar Canada reist. Het scheelt niks in tijd, als jij je verdacht gedraagt pikken ze je er uit. Wij waren met 5 minuten de grens over.

edit: en omgekeerd ook niet trouwens, van Canada naar USA.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:09

Met de auto kun he gemakkelijk de grens over. Was bij ons in een paar minuten gepiept. Is wat anders dan dat je bij Mexico de grens over komt :+ Slapen in Niagara Canada is door de weeks ontzettend goedkoop, daar hoef je het echt niet voor te laten. Het is ook leuk om in de avond nog de lichtshow en het vuurwerk te bekijken.

Wij rijden vandaag door Lancaster, ben heel benieuwd, heb in Canada de Mennonieten gezien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:14

Dat zijn wij van plan. Om aan de Canadese kant de niagara te bekijken en te overnachten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:23

Steden en plekken zoals Niagara boeken we meestal met Hotwire.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:29

Priceline is ook een handige site, daar heb je express deals. Met een beetje puzzelwerk vind je heel makkelijk uit welk hotel het is.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:41

Ja prachtig hè <3

Haha dat is toevallig Sakura, wij gaan zo ook in de auto richting Lancaster! :D Zitten in Hotel Lancaster en stoppen eerst in Amish Village :)

Bedankt voor de tip Berdien! Hoor er inderdaad meerdere mensen over en lijkt me ook echt heel gaaf :)

Dagje Niagara Falls is zeker de moeite waard, vond het zo indrukwekkend dat natuurgeweld :) 1 dag js ook meer dan zat! Zijn er 2 nachten geweest; 's avonds aangekomen, 1 hele dag hier en vanochtend op tijd naar Lancaster. Gisteren dan met de boot geweest en op ons gemakje overal gekeken naar de watervallen. Daar kan je wel uren naar blijven kijken <3

Over de grens is echt super makkelijk hoor! Even paspoort laten zien en een paar vragen, en weer doorrijden. Waren in een paar minuten weer weg :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:57

Maar zouden ze vallen over 1 pilletje? Ik krijg altijd zo'n border security gevoel met dat ze je helemaal gaan ondervragen

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:32

Ik ga over 23 dagen alweer richting san fransisco. :D

Nog even een extra epipen regelen en een nieuw mondkapje aanschaffen en lief vragen of ze wat drinken voor mij uit de koeling willen houden en dan komt de vliegreis helemaal goed.

Purny, hangt af van het type pilletje. Staat het op lijst 1 of 2 dan zullen ze er gerust over vallen. Als ze toevallig met honden gaan zoeken dan halen ze die er vrij makkelijk uit. Als je iets hebt wat onder de opiumwetgeving valt dan zou ik het goed regelen. Ook voor 1 pilletje.

Mijn twee weken beginnen ondertussen al aardig vol te raken en dat nog voor ik in Amerika ben. Normaal regel ik daar alles met mensen, maar ze hebben de chats ontdekt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:40

Zal nog eens met m'n tante overleggen hoeveel dagen we in totaal in Canada zijn

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:49

purny schreef:
Maar zouden ze vallen over 1 pilletje? Ik krijg altijd zo'n border security gevoel met dat ze je helemaal gaan ondervragen

Ga je met de auto in en uit? Dan denk ik dat je geen vragen gaat krijgen. Voordat je het weet ben je aan de andere kant van de grens.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:57

Yasmine schreef:
Wij zitten te denken om volgend voorjaar een rondje te doen door staten die we nog niet bezocht hebben, en we kwamen uit op Georgia, Tennessee, Alabama, Mississippi enz. Iemand ervaring en/of tips? :)

Valt Texas daar ook onder?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:34

Sakura789 schreef:
purny schreef:

Ga je met de auto in en uit? Dan denk ik dat je geen vragen gaat krijgen. Voordat je het weet ben je aan de andere kant van de grens.

Ja we gaan met de auto

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:55

Texas zijn mijn vriend en ik beiden al geweest dus die slaan we deze keer over. :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:20

Ik ben weer terug uit NY BOEHOEE ;(

Hoogtepunten deze keer:

-Fietsen in Central Park, het was prachtig weer en we zijn helemaal rondgekomen ook al waren sommige stukken niet helemaal legaal door fietsverbod op sommige stukken vanwege de drukte 8-) {:} ) AANRADER! (En ik hou helemaal niet van fietsen!)
-Bijwonen van Stephen Colbert's Late Show *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
-Heerlijk vegan gegeten bij By Chloe's
-Ons prachtige appartement MIDDEN in Manhattan, we hadden echt bijna alles op loopafstand <3
Coney Island viel een beetje tegen. Ik vond het een beetje Walibi Flevo qua volk maar dankzij de enigszins vergane Stephen King sfeer wel gaaf om mee te maken
-Top of The Rock, waar ik vrienden maakte met bijna alle medewerkers dankzij mijn Beastie Boys shirtje :+
NB: voor hét mooiste uitzicht én buiten op t dak rondlopen moet je hier zijn, en niet naar de Freedom Tower waar je alleen binnen alles kan zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:22

PreciousViva schreef:

Een dagje absoluut, als je langer dan dat blijft zou ik ook naar Niagara on the Lake gaan (super mooi plaatsje). Langer dan 2 dagen zou ik niet doen... de falls en het dorpje zijn al best makkelijk in 1 dag te doen als je niet per se de boottocht etc hoeft te doen