USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:45

Fitzroy schreef:
Oké, daar komt de route: eerst rijd je langs Natural Bridges National Monument, dan kom je langs Muley Point via een onverharde weg, imo één vd mooiste plekjes op aarde. Daarna rijd je over de Moki Dugway en beneden de route door Valley of the Gods. Als laatste pak je Gooseneck SP en dan door naar MV. Echt een geweldige route !!

_/-\o_ dankjewel!!

Yasmine schreef:
Wij hebben ook een avondtocht gedaan op een speedboat met zonsondergang in Moab, echt een aanrader! Prachtig zicht zo op de zonsondergang en de omgeving :+:

Klinkt ook super! Gaat op de lijst!

Mogamba1997

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 04:53

Mijn vriend komt mij over twee weken hier opzoeken en dan gaan we samen 3 weken door Washington en Oregon reizen. Heeft iemand van jullie nog tips? :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:55

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:45

Het is altijd jammer als tattoos slecht gezet zijn, maar ik vraag me soms af wat het nut is van dat nog aan die persoon te zeggen. Hij staat dan toch al, het is niet dat er nog heel veel aan gedaan kan worden. En als ze blij zijn, dat is toch het belangrijkste?

Morgen mag ik weer naar Roald :):)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:46

Yasmine schreef:
Het is altijd jammer als tattoos slecht gezet zijn, maar ik vraag me soms af wat het nut is van dat nog aan die persoon te zeggen. Hij staat dan toch al, het is niet dat er nog heel veel aan gedaan kan worden. En als ze blij zijn, dat is toch het belangrijkste?

Morgen mag ik weer naar Roald :):)

Verkeerde topic?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:22

Oeps, ja :') Sorry :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:57

Was al aan het terug lezen of ik iets gemist had :+

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:30

Ik lees altijd mee in het tattoo topic, dus ik had het niet eens in de gaten :))

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:43

Mogamba1997 schreef:
Mijn vriend komt mij over twee weken hier opzoeken en dan gaan we samen 3 weken door Washington en Oregon reizen. Heeft iemand van jullie nog tips? :)

oOOOo leuk! Ik ben dol op de north-west (hoop zelf in het najaar weer te gaan!).

WA heeft prachtige natuur. Mt. Rainier NP en Mt. St. Helens zijn een bezoek meer dan waard, en als je tijd hebt, een rondje maken over de Olympic peninsula met het NP en een paar van de beaches (mijn favoriet is Ruby Beach). Of vanaf de peninsula (Port Angeles) oversteken naar Victoria (Canada). De oostkant van de peninsula (waar Seattle ligt) is ook erg mooi.
De oostkant van WA (ten oosten van de Cascades) kan je wel overslaan, al heeft de desert ook wel zo zijn schoonheid.

Ik heb niets met Seattle, maar Portland OR vind ik echt heerlijk om rond te dwalen. Net als WA heeft Oregon ook een mooie kustlijn. En 1 nationaal park, die echt geweldig is, maar nogal out of the way: Crater Lake.

Als je wilt shoppen, vooral in Portland inslaan (geen sales tax). :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:36

eilleen333 schreef:
Zie net dit:

http://m.telegraaf.nl/buitenland/articl ... 6179063def

Vriendin zou daar langs gaan met een busreis deze zomer. Mis je dan de hele kust of zijn er mooie alternatieven voor dit stukje highway?

Het mooiste stuk van de Highway 1 (wat mij betreft) is van SF tot ongeveer Carmel. Ben je al een paar uur aan het draaien en keren. Vanaf Carmel kun je de 101 pakken. Enige nadeel (voor zover het je boeit) is dat je dan Hurst Castle misloopt....tenzij je een omweggetje maakt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:12

Wij zitten te denken om volgend voorjaar een rondje te doen door staten die we nog niet bezocht hebben, en we kwamen uit op Georgia, Tennessee, Alabama, Mississippi enz. Iemand ervaring en/of tips? :)

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:15

Smoky Mountains! :D
Ik heb wel tips, maar nu geen tijd, dus zal vanavond even kijken voor je.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:16

New Orleans?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:32

Geen ervaring maar klinkt wel als een leuk rondje!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:57

New Orleans zijn we allebei al geweest. Smokey Mountains dacht ik inderdaad ook meteen aan! Is dat de moeite?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:57

Wij zijn er drie dagen geweest, vooral gewandeld.
Ik vond Gatlinburg een erg leuk plaatsje om te bezoeken, kleurrijk, winkeltjes net wat anders dan anders. Onder andere een laagdrempelige whiskyproeverij en Pepper Palace met allemaal producten van hete pepers. Ik houd er niet van, mijn vriend wel en nam de uitdaging aan de heetste te proeven. Hij stond binnen een minuut buiten peentjes te zweten :D

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:16

Lijkt me ook een prachtige route Yasmine, gaaf!

We zijn gisteravond in Niagara Falls aangekomen. Prachtig <3 Ook hele mooie dagen in NYC gehad, erg gaaf! Hebben ook een hele fijne auto, konden met dikke korting een gloednieuwe BMW 4-serie cabrio krijgen, dus morgen lekker het dakje eraf haha :')

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:20

Klinkt goed Tamara! Is het nog gelukt de helikoptervlucht te maken in NY?
Blijven jullie ook overnachten in Lancaster of komen jullie erlangs op doortocht?

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:51

Wij vonden Smoky Mountains zeker de moeite waard. :j

We zaten in een lodge cabin in de bossen en bergen van Servierville, meer richting Gatlinburg.

Afbeelding

Afbeelding

De kleine stadjes Gatlinburg en Pigeon Forge zijn echte attractieparken om te zien. Echt heel veel dingen te doen daar. We zijn o.a. naar het Ripley's Aquarium geweest en het Titanic museum. Dat was echt heel leuk om te zien (en doen).

Afbeelding

In het Great Smoky Mountains NP hebben we de watervallen bezocht en gewoon van de natuur genoten. Toen wij er waren was er een "explosie" van zwarte beren, dus die hebben we meerdere keren kunnen spotten in het wild, erg mooi. <3

Afbeelding

Verder hebben we Clingmans Dome bezocht (viel tegen), Cades Cove, Forbidden Caverns,Tuckaleechee Caverns, uiteraard The tail of the Dragon (en Deals Gap) en de Cherohala Skyway gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We waren er maar 10 dagen, geloof ik, of misschien 2 weken en dat was gewoon echt veel te weinig. Maar goed, dat is op de meeste plekken zo, haha.

Hier alvast een linkje voor de Smoky's:
https://smokymountains.com/park/

@Tamara: Niagara Falls wil ik ook zo graag nog een keertje zien. <3 Wel foto's showen, hoor!
Laatst bijgewerkt door Victory-Boy op 30-05-17 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:04

Dan hebben jullie geluk gehad, mijn vriend had graag beren gezien, maar wij hebben ze niet kunnen spotten.

Clingmans Dome viel ons ook tegen, maar dat kwam door het weer :D Op een gegeven moment trok de bewolking wat weg en konden we iets van het uitzicht zien, maar we zijn al snel weer naar lager gelegen gebied met beter weer gegaan.
Afbeelding

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:24

We hadden zeker geluk! Een week voor ons was een kennis van mijn moeder er nog geweest en had geen beer gezien. Wij hebben ze een stuk of 5x gezien, ook een mama met 2 babybeertjes. <3 De foto van mama staat hierboven, de baby's moet ik weer even opzoeken.
Clingmans Dome zag er bij ons zo uit:
Afbeelding
Met dit uitzicht, heel veel dode bomen:
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:55

Wauw, bedankt voor alle tips! :D Ik ga ermee aan de slag, heb er nu al ontzettend zin in! Het is een streek waar ik nog helemaal niet geweest ben dus ben erg benieuwd.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:14

Wat een gave foto's hierboven! Ook die beren, super gaaf :D

Grit, we blijven wel een nacht slapen in Lancaster :) Vertrekken morgen mooi op tijd zodat we er rond 2 uur zijn, kunnen we in ieder geval nog even wat van de Amish gaan bekijken! De volgende dag laatste stukje naar Washington. Helikoptervlucht heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan :o Vond het toch wel erg veel geld en hoorde van verschillende om me heen dat ze het niet echt een toegevoegde waarde vonden in NY. Volgend jaar maar wel in de Grand Canyon denk ik, dat lijkt me dan nog aparter :)

Kleine preview :D <3

Afbeelding

Zo mooi!! Vanochtend ook met de boot naar de watervallen gevaren en vanmiddag naar de Horseshoe Falls gelopen, heel tof <3

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:44

Wat een gave foto's allemaal. Ik krijg steeds meer zin in mijn reis volgend jaar!

Is het de moeite om meerdere dagen bij de Niagara watervallen te blijven? Ik denk erover om een bustrip vanuit Canada (Toronto) naar Kentucky te doen en dan ook te stoppen bij de watervallen, dat is daar zo dichtbij!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:11

Tamara, gave foto!
Wij zijn ook een nacht in Lancaster gebleven in een of ander redelijk nieuw maar vreemd hotel. Maar wij zaten in Morgantown zie ik nu, een stukje verderop dan in Lancaster.