Leuk, Steffiy, Florida is super. Op het Floridaforum lees ik veel dat mensen via attractiontickets.de of .ie bestellen, die schijnen het goedkoopst te zijn.
Ik ga mij maar eens inlezen wat betreft kaartjes. Ik heb zojuist mijn planning/route gemaakt met de bijbehorende hotels. Dingen die we sowieso willen doen: Disney Kennedy Space Everglades Paardrijden(heb al adresje gevonden net onder Orlando) Key west St. Augustine old jail
Airboatride in de Everglades of in de buurt van Orlando. Outles shopping centers. Ijsje bij Kilwins in st. Augustine. Fort in st. Augustine.
SteffiiY
Geplaatst: 04-05-17 13:45
Keet schreef:
Airboatride in de Everglades of in de buurt van Orlando. Outles shopping centers. Ijsje bij Kilwins in st. Augustine. Fort in st. Augustine.
Yasmine
Geplaatst: 04-05-17 13:45
Airboat is inderdaad een must in de Everglades En dan best zo rond zonsondergang, want dan zie je héél veel vogels.
Bij Fort Myers is Edison & Ford Winter Estates ook heel erg mooi. Dat zijn de buitenverblijven van Ford en Thomas Edison, indrukwekkende huizen met een prachtige tuin met allemaal zeldzame bomen.
Airboats mogen toch alleen net buiten de Glades? Nou was ik er ongeveer 20 jaar terug. Dus kan veranderd zijn. haha Maar toen was er een alligatorfarm net vlak voor je de Glades in ging en daar kon je wel met zo'n airboat. In de Glades zelf niet.
Klopt hoor, Needje. Ze komen niet in het NP zelf, maar alleen er buiten. Ik raad je een airboattocht aan vanuit Everglades City. Deze boten zijn zeer kleinschalig en varen door prachtige mangroves. Imo veel mooier dan die massale dingen langs de Tamiami trail over al platgevaren grassland.
Ik vind het met Key West erbij een erg druk programma voor 16 dagen. Maar ieder het zijne.
SteffiiY
Geplaatst: 07-05-17 20:25
Plannen gewijzigd en net reis vastgelegd Is op aanvraag dus even afwachten, maar komt meestal wel goed
San Francisco-Monterey-Carmel-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Zion-Bryce Canyon city-Glen Canyon Dam - Page- Grand Canyon- Los Angeles
Dat is wel een enorme verandering Het ZW ipv van Florida. Vanwaar die switch?
SteffiiY
Geplaatst: 07-05-17 21:15
Fitzroy schreef:
Dat is wel een enorme verandering Het ZW ipv van Florida. Vanwaar die switch?
Mijn man en ik hadden westkust al heel lang bovenaan het lijstje staan maar we vonden dat we nog even moesten sparne daarvoor en via via kwamen we eigenlijk bij Florida uit en dat klonk zo gaaf. Toen gingen we gisteren eens uitrekenen wat Florida ons zou kosten en wat westen ons dan zou kosten en dit scheelde nog maar zo weinig dat we allebei zeiden: '' We doen het gewoon''
Fitzroy
Geplaatst: 07-05-17 22:15
Wanneer gaan jullie? Want Florida is toch echt in de zomer een stuk voordeliger dan het Zuidwesten, althans dat is mijn ervaring. Of hebben jullie een reisbureaureis met hotels die heeeeel ver van de NP's afliggen?
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 07-05-17 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
SteffiiY
Geplaatst: 07-05-17 22:15
Fitzroy schreef:
Wanneer gaan jullie? Want Florida is toch echt in de zomer een stuk voordeliger dan het Zuidwesten.
Ik mis Orlando zo heel erg! :'( Wil weer terug, wie weet een goedkope oplossing?
Nikeyy
Geplaatst: 10-05-17 15:02
Hoi reizigers!
Over 3 weekjes ga ik met m'n moeder 6 dagen naar New York Beetje een 'out of the blue' trip, dus ben nog niet zo goed voorbereid. We zitten in het Riu Plaza Times Square, naar wat ik weet redelijk centraal. Ben nooit zo van het plannen, maar denk dat 't in dit geval toch wel nodig is. Scheelt 't veel tijd als je skip-the-line tickets koopt? In de rij staan vind ik zonde van de tijd, en ik kijk dan niet op een paar dollar meer
Ben nu lijstje aan het maken met to-do dingen. Uiteraard staan daar de standaard dingen om te zien op, maar ben ook benieuwd of jullie nog dingen weten wat minder bekend zijn, maar je toch eigenlijk gezien moet hebben of erg leuk is om te doen. Zoals The Loeb Boat House kwam ik hier tegen, en dat stond bijv. nog niet op m'n lijstje maar wel erg leuk! Musea gaan we niet bezoeken, dat is niets voor ons. Bezienswaardigheden hebben we doorgaans wel 'snel' bekeken en daarom boeken we vaak geen extended tour of iets dergelijks en kijken we liever zelf wat rond. (In Dubai was ik na 15min. wel klaar op de Burj Khalifa haha en in London waren we ook binnen 10min. weer weg bij het paleis bijvoorbeeld haha).
En ik ben zeeeer benieuwd waar die dikke sorbet/milkshake gehaald kan worden in New York een aantal pagina's terug!! hahaha
Leuk Nikeyy, wat heb je tot nu toe op de planning staan? Het is idd wel aan te raden om eea alvast uit te zoeken zodat je daar precies weet waar je heen moet. Ik had voor de meeste dingen vooraf online al kaartjes gekocht zodat ik daar niet in de rij hoefde te staan.
rockey
Geplaatst: 10-05-17 15:59
Ik heb van te voren geen kaartjes gekocht en nergens lang in de rij gestaan.
Ik heb enkel maar top of the rock bezocht, natural museum of history, 9-11 memorial, helicopter vlucht, maar toch nergens hoeven wachten.
ik vond het boat house heel leuk, als het lekker weer is bootje huren en je kunt er heerlijk lunchen.
voor de milkshakes moet je naar Black tap.
wij zijn de brooklyn Bridge over gelopen, mooi uitzicht!
lekkere ontbijtzaakjes in soho: the egg shop, Two hands
lekker lunchen: delicatessen, balthazar, plaza hotel
Oh leuke tips over NY!! Had hier een tijdje terug al een keer wat geplaatst, maar over 1,5 week is het voor mij al zo ver! Ik ga ook met mijn moeder; 5 dagen NY, 2 dagen Niagara Falls, 1 dagje Lancaster en 3 dagen Washington. Komt nu wel heel dichtbij en super veel zin in!
Heb al wel verschillende tickets gekocht voor NY en voor de rest zien we wel. Wij zitten in het Pennsylvania Hotel, hoorde van verschillende dat die super moet zijn qua ligging. In het blok ernaast zit het Empire State en het is een kleine 10 minuten lopen naar Times Square, dus ben erg benieuwd! In Washington zitten we in het Hyatt Palace National Mall, dus ook mooi dichtbij de meeste bezienswaardigheden.
Heb al wel allemaal reisgidsen en kaarten, dus de voorpret kan beginnen
We hebben op de planning staan: - Empire State Building - 9/11 memorial + one world observatory - battery park - een rondje in een ferry die vlak langs vrijheidsbeeld gaat (?) - public library - brooklyn bridge - The Loeb boat house - Central park - Wall street - grand central station - Times square, maar die telt eigenlijk niet mee, want dat is 2 min. lopen haha
We willen wel dingen combineren die bij elkaar in de buurt zijn, zodat we zo min mogelijk reistijd kwijt zijn.
We gaan donderdag weg en komen rond 12.00 uur AM aan op JFK. Die donderdag willen we sowieso al dingen doen die op (korte) loopafstand zijn (empire state building, times square, grand central station, public library etc). We hebben de volle vrijdag, zaterdag en zondag. Maandag gaan we 's avonds weer weg, maar zal ook een dagje zijn met dingen in de buurt doen.