[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:42

Beetje laat vandaag, maar voila voor bij jullie kopje thee. Wel eens van valse wespennesten ter bestrijding van wespen gehoord? Nee, moet je zeker dit filmpje kijken:
https://youtu.be/yfjx_WHPNGs

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:30

Ik hoop voor je dat de wespen nesten helpen maar volgens mij doet ie niks hoor. Er is een interessant topic hier op Bokt over wespen.
Prachtig zwembad zo in je tuin, hapje drankje erbij, wie doet je wat.
Ik moest stiekem wel even grinniken om de verkeerde baan behang. Wat een lappen zijn dat! Het werkt een stuk beter zo te zien met z’n tweeën.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:19

Ik heb ook een hard hoofd in die nepwespennesten (pfff moet je eens snel proberen te tikken dat woord), maar Erwin vond het een goed idee. Ze kosten gelukkig een drol. Ik weet niet of wespen kleuren kunnen zien, maar we hadden dan misschien ook leuke lampionnetjes kunnen ophangen ;-) leuk ledje erin 's avonds...

Ik denk eerder dat ze nu wegblijven omdat het zeil van het zwembad af is, daar zaten ze onder de rand. En we zijn er nu dagelijks dus ik denk ook dat dat meehelpt om weg te blijven voor ze. Ook is het rond het zwembad nu weer helemaal gesnoeid, dus geen bloemetjes meer.

Pfff dat behang, ik snap wel waarom mensen zeggen dat als je wilt gaan scheiden dat je dan moet gaan behangen, tjemig, we hebben veel samen gedaan maar dit is wel gedoe zeg. En ja, ik was dus in mijn eentje begonnen, omdat Erwin, laten we zeggen, het liefst sec grote structuren bouwt en terreinonderhoud doet. De afwerking doet hij niet. Ik ben dan dus degene die verft, tegelt en vloeren legt. En dus ook behangt. Maar ik heb hier hulp bij gevraagd, want idd erg lange lappen met meer dan 3m en dus ook zwaar. En de eerste twee gingen nog wel, maar daarna stond de ladder zo te wiebelen dat ik hulp gevraagd heb. Hij heeft ook her en der een stukje plafond gewit. Yay.

Maar goed de muur zit nu voor de tweede keer in de verf en ziet er oké uit. We zien nog wel de imperfecties en daar hoef je geen eagle eye voor te hebben, het is nog steeds vreselijk, maar dit is het beste wat ik ervan heb kunnen maken en dus doen we het er maar mee.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:00

Ach het is een oud huis, dan mogen er imperfecties zijn toch. Hier zijn de muren ook niet overal strak, en de deuren ook niet.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:14

Ach, ik moest vooral gewoon omdat het mijzelf ook zo zou gebeuren. Ongelofelijk lange lappen ook. En al met al is het er toch een stuk van opgeknapt. Jullie hebben je vrije zondag ruimschoots verdiend.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:22

Jammer dat de zolderverdieping zo'n grote uitdaging is geworden, maar jullie slaan je er dapper doorheen.
Een heerlijke plek bij het zwembad 'terug veroverd op de wespen'. Hopelijk genieten jullie er vandaag dubbel van.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 9 min geleden

Tinka schreef:
Ach het is een oud huis, dan mogen er imperfecties zijn toch. Hier zijn de muren ook niet overal strak, en de deuren ook niet.

Ja, Odette, daar heb je inderdaad een punt. Ik moet het meer van die kant bekijken. Dank je voor het verhelderende inzicht! Soms zie je dat gewoon zelf niet meer omdat je zo lang met iets bezig bent.

balance schreef:
Ach, ik moest vooral gewoon omdat het mijzelf ook zo zou gebeuren. Ongelofelijk lange lappen ook. En al met al is het er toch een stuk van opgeknapt. Jullie hebben je vrije zondag ruimschoots verdiend.

O ja, dat snap ik helemaal, mij overkomen ook altijd zulke dingen. (off topic: laatst bijv schreef ik nog op bokt dat iets mij ook precies zo had kunnen overkomen, namelijk in een nieuwsbericht had iemand getikt Ada Even, als kind van Ankie v G. Maar ze heet Ava Eden, hahahahhaha zoiets overkomt mij ook met regelmaat.)
En ja het is enorm opgeknapt, mega veel zelfs, heb ook jij helemaal gelijk in, Balance, ik blijf teveel hangen in het gedoe wat we ermee gehad hebben. Geef me maar een schup onder de kont, heel goed, het is klaar ik moet niet blijven hangen in het verleden!

senna21 schreef:
Jammer dat de zolderverdieping zo'n grote uitdaging is geworden, maar jullie slaan je er dapper doorheen.
Een heerlijke plek bij het zwembad 'terug veroverd op de wespen'. Hopelijk genieten jullie er vandaag dubbel van.

En ik denk dat we nog wel meer uitdagingen ervan gaan krijgen, idd Senna, maar wat ik hierboven schreef, met volle moed vooruit!
Het zwembad is heel klein hoor, maar het is zo'n fijn plekje!

Vandaag hebben we een uitje gemaakt en o boy, kwamen we weer een troc tegen (Trocante is dat en dat is een brocante (2e handswinkel) waar je troct, troc is ruilen officieel, maar dan wel tegen geld, hahaha)

Ja, en ik kastengeil kon het niet laten. We willen ooit een vitrinekast voor alle trouvailles (vondsten) die we hier gedaan hebben. Je voelt het al aankomen, volgende week kunnen we dit antieke
schatje ophalen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding