Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:29

Dat is wel vreemd. Er zit een label en een aparte sticker op de koffer. Zijn er echt zo veel koffers zonder een van die twee? Kan mij haast niet voorstellen. Want dat heeft niets met de huidige drukte te maken. Dat zou normaliter dan ook zo vaak mis moeten gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:31

In Amerika hebben ze van die grote winkels waar je unclaimed baggage kunt kopen.
Misschien willen ze dat ook invoeren in Nederland? :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:32

Je kunt allang bagage opkopen in Nederland :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:33

Lestria schreef:
Er zitten toch gewoon labels van de luchtvaartmaatschappij aan die koffers. Zo kunnen ze toch makkelijk herleiden van wie welke koffer is? Dat is nu net het nut van die labels. Dat ze weten wat de bestemming en wie de eigenaar is. Hoe denk je anders dat ze koffers van niet op dus verschenen passagiers uit het ruim halen?

Om ze snel te kunnen herleiden zou je eigenlijk gelijk de naam moeten zien.
Nu zou je dus eerst moeten gaan sorteren op luchtvaartmaatschappij en vluchtnummer. Dubbel werk dus

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:34

Voorletter en achternaam staan op het label

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:35

Lestria schreef:
Voorletter en achternaam staan op het label

Das ook weer waar

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:13

AnneliesHem schreef:
Jillz1 schreef:
Heeft er iemand ervaring met de check-in op P3 lang parkeren?

Dus auto parkeren en meteen jezelf en bagage inchecken en dan door naar security?

Is dat echt sneller dan in de vertrekhal?

Balie is open van 6.00 tot 12.00 dus je hoeft niet te wachten opdat de incheck voor je vluchtnummer opengaat?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Wij vliegen komende zaterdag en kunnen ook inchecken bij Transavia bij P3. Iemand ervaring mee?

Wil je ff laten weten hoe dat gegaan is?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 02:14

Het kwam hier in het nieuws onlangs dat Icelandair eigen bagage personeel mee stuurt met de vluchten op Schiphol...

AnneliesHem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:29

AnneliesHem schreef:
Jillz1 schreef:

Hier ben ik ook benieuwd naar. Wij vliegen komende zaterdag en kunnen ook inchecken bij Transavia bij P3. Iemand ervaring mee?

Wil je ff laten weten hoe dat gegaan is?

Ja zal ik doen!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:47

Een bepaalde vlucht gaat elke dag om 17.20 uur. Deze staat tot nu toe vrijwel altijd op geannuleerd. De dag dat hij nog 'op schema' stond, werd een gate wijziging, 50 minuten vertraging en uiteindelijk werd de vlucht geannuleerd.
In de komende dagen/weken kan ik zien dat de vlucht op enkele dagen is geannuleerd, ruim van tevoren dus. Maar hoe groot is nu de kans dat hij daadwerkelijk gaat op de dagen die nu nog 'op schema' staan? Hoe spannend zouden jullie dit vinden?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:55

_Lorette_ schreef:
Een bepaalde vlucht gaat elke dag om 17.20 uur. Deze staat tot nu toe vrijwel altijd op geannuleerd. De dag dat hij nog 'op schema' stond, werd een gate wijziging, 50 minuten vertraging en uiteindelijk werd de vlucht geannuleerd.
In de komende dagen/weken kan ik zien dat de vlucht op enkele dagen is geannuleerd, ruim van tevoren dus. Maar hoe groot is nu de kans dat hij daadwerkelijk gaat op de dagen die nu nog 'op schema' staan? Hoe spannend zouden jullie dit vinden?

Heel spannend.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:26

Zowel de adres tag als de band die ik om mijn koffer had zijn verdwenen in het luchtruim. Gelukkig zat er om mijn onopvallende zwarte koffer ook nog een fel blauw slot én een lelijk maar opvallend lintje aan het handvat. Anders had ik hem niet herkend en was ik hem misschien ook kwijt geraakt.

Ik denk echt dat het belangrijk is dat je koffer opvalt en dat er verschillende stickers/labels aan hangen zodat hij opvalt.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:30

Wij nemen alleen handbagage mee en ik hang er nog een eigen adres label aan. Ga er van uit dat koffer uiteindelijk toch in ruim belandt omdat iedereen handbagage meeneemt. En ik neem wat oudere kleding mee die kwijt mag raken. Badlakens kopen we in Griekenland. Travel Light zeg maar. Wel ff wennen. Tis dat we niet meer kunnen annuleren. Volgende keer maar weer met auto op pad. Vind het niet zo'n fijne start van vakantie eigenlijk dat gedoe op de luchthaven

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:36

Ro0sje schreef:
Zowel de adres tag als de band die ik om mijn koffer had zijn verdwenen in het luchtruim. Gelukkig zat er om mijn onopvallende zwarte koffer ook nog een fel blauw slot én een lelijk maar opvallend lintje aan het handvat. Anders had ik hem niet herkend en was ik hem misschien ook kwijt geraakt.

Ik denk echt dat het belangrijk is dat je koffer opvalt en dat er verschillende stickers/labels aan hangen zodat hij opvalt.

Ik heb ook een fluoriserende gele band om de koffer zitten, valt goed op.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:38

Blij dat ik een hele opvallende koffer heb gekocht, een knalgroene met watermeloenen erop :D

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:03

Wij vliegen pas in augustus hopelijk is alles dan weer iets meer op orde als nu.
We hebben een ingebouwd koffernaam label waarop naam en telefoonnummer kan komen te staan die kan er gelukkig dus niet van kwijt raken.
En een felle turquoise blauwe koffer.

We testen momenteel een Apple airtag en gaan die er ook in doen hebben we in iedergeval een beter idee waar we moeten gaan zoeken. Hahaha.
Hoeft er alleen maar iemand langs te komen met een iPhone. En we krijgen een ping binnen van de airtag.

Best handig of het ook op een vliegveld werkt is afwachten. Ik heb hem nu in mijn auto liggen om te testen haha tot op heden kregen we overal melding.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:17

Paardenfan25 schreef:
Wij nemen alleen handbagage mee en ik hang er nog een eigen adres label aan. Ga er van uit dat koffer uiteindelijk toch in ruim belandt omdat iedereen handbagage meeneemt. En ik neem wat oudere kleding mee die kwijt mag raken. Badlakens kopen we in Griekenland. Travel Light zeg maar. Wel ff wennen. Tis dat we niet meer kunnen annuleren. Volgende keer maar weer met auto op pad. Vind het niet zo'n fijne start van vakantie eigenlijk dat gedoe op de luchthaven

Ik heb dit ook heel even gedacht, voorafgaand aan mijn reis. Maar het is me echt alles mee gevallen qua drukte en chaos. Zowel heen als terug.

Daarbij blijft vliegen in mijn ogen veel ontspannende dan 14 uur in een auto zitten, eindeloze files, auto pech, vieze toiletten langs de snelweg….

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:30

fabske schreef:
Wij vliegen pas in augustus hopelijk is alles dan weer iets meer op orde als nu.
We hebben een ingebouwd koffernaam label waarop naam en telefoonnummer kan komen te staan die kan er gelukkig dus niet van kwijt raken.
En een felle turquoise blauwe koffer.

We testen momenteel een Apple airtag en gaan die er ook in doen hebben we in iedergeval een beter idee waar we moeten gaan zoeken. Hahaha.
Hoeft er alleen maar iemand langs te komen met een iPhone. En we krijgen een ping binnen van de airtag.

Best handig of het ook op een vliegveld werkt is afwachten. Ik heb hem nu in mijn auto liggen om te testen haha tot op heden kregen we overal melding.

Apple AirTags werken perfect, ook op de luchthaven!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:32

Er is een tijd geweest dat er gewaarschuwd werd om geen adreslabel aan je koffer te doen.
Er scheen een groep te zijn die dat weer doorgaf en dan werd er ingebroken omdat de bewoners weg zijn.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:33

chanicha schreef:
Er is een tijd geweest dat er gewaarschuwd werd om geen adreslabel aan je koffer te doen.
Er scheen een groep te zijn die dat weer doorgaf en dan werd er ingebroken omdat de bewoners weg zijn.

Naam en mobiel nummer dan maar

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:10

_Lorette_ schreef:

Weet je zeker dat die niet vanaf Luik ofzo vertrekt?
Ik ga in augustus naar Corfu.
En zag dat alle vluchten in jullie geannuleerd stonden op Schiphol.

Maar na een beetje zoek werk blijken die vanaf Luik te vertrekken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:46

Het gaat om deze vlucht: https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/TP675

Ik houd het nu al een aantal dagen in de gaten. Deze vlucht en de latere vlucht worden steeds geannuleerd. Vluchten van TAP naar Lissabon eerder op de dag gaan grotendeels wel. Wij hebben natuurlijk tickets voor TP675. Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat onze citytrip niets gaat worden.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:52

_Lorette_ schreef:

Ik houd het nu al een aantal dagen in de gaten. Deze vlucht en de latere vlucht worden steeds geannuleerd. Vluchten van TAP naar Lissabon eerder op de dag gaan grotendeels wel. Wij hebben natuurlijk tickets voor TP675. Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat onze citytrip niets gaat worden.

Maar je kan dan wel omboeken naar eerder/later die dag, als dat lukt met vrije dagen etc...
Zou er in je planning iig rekening mee houden dat je een vroegere vlucht kan nemen die dag.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:55

_Lorette_ schreef:

Ik zie wel eens wat voorbij komen maar heerst er zowiezo geen vloek op jullie vakanties?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:03

Ja, er rust een vloek op onze vakanties. Dus ik zie de bui al hangen en kijk ook nergens meer van op. :')

We hebben al gezocht in de voorwaarden, maar durven nou niet met zekerheid te zeggen dat we dit kosteloos kunnen omboeken (vooraf, als de vlucht nog niet is geannuleerd).