Tinka schreef:Volgens mij jagen ze hier bijna alleen maar op zwijnen, lijkt mij best zwaar, want ze moeten door onherbergzaam terrein. Vaak heel steil ook. Het zijn ook locale mensen, geen dronkenlappen uit de stad ofzo.
Ik denk niet dat ze iemand tegen gekomen met dat zwijn op die auto, het was zondag middag en er staan hier bijna geen huizen.
Ik zie het ook als wildbeheer. Gisteren waren ze zeker met 10 man en hebben ze in totaal 2 zwijnen afgeschoten. Ik zie nu ook overal omgewoelde stukken, op paden en langs wegen, in weilanden.
Niet leuk om zo'n dood zwijn te zien, wel een noodzakelijk kwaad.
Ze jagen op alles. Je moet alleen een bepaalde prijs betalen voor het dier dat je afschiet. Zwijnen zijn goedkoop en er zijn er veel. Dus een makkelijk doelwit. Reeën zijn duurder en herten zijn al helemaal duur. Dus die schieten ze niet vaak, meestal worden die afgeschoten door rijke lui uit de stad (vaak Montpelier).
Echt zwaar is het niet, het is namelijk drijfjacht, vandaar ook de honden. De president van onze jachtgemeenschap was zo stevig dat hij amper goed kon bewegen, maar die schoot genoeg af. Ze staan langs de weg te wachten totdat er een zwijn omhoog wordt gejaagd door de honden, en dan schieten ze het af.
Ik ben het met je eens, het is wild beheer. Al vind ik drijfjacht dan weer niet de meest vriendelijke manier. Maar met pijl en boog zitten wachten is ook weer zo wat.
Mooie schuilstal! Ben benieuwd hoeveel ze er gebruik van gaan maken.