Efteling liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 15:48

Aah oke. Ik kon de premium nieuws bladen niet lezen..
Maar dan zal dat volgende week maandag wel weer meevallen! Haha. Gelukkig dat we niet nu gingen..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:21

Ze hebben input gevraagd mbt de studiedagen maar op 6 december na heb ik niet het idee dat ze de informatie ook echt verwerkt hebben.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:00

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:09

Ja die kan ik dus niet lezen idd haha! Maar thanks! Vond het idd zo vreemd dat t zo druk was

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:24

Begrijpelijk hoor, ik heb geprobeerd kort maar krachtig samen te vatten wat erin stond :')

In de iets uitgebreidere versie stond ook nog dat ze het niet drukker vonden dan verwacht, maar er was een binnenweg afgesloten en er stond file voor de ingang dus dat vind ik voor een 'normaal' dag toch wel erg druk persoonlijk. Maar goed, dat had ik hierboven ook al gezegd. Ik zie de studiedagen van mijn kind niet terug in de drukte (op 1 na) terwijl die dagen daadwerkelijk wel echt drukker zijn.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:34

Ja precies. 4weken terug was het echt prima. En hoop aankomende maandag ook weer.
Er mag best iets te zien zijn, maar gewoon max 10 min is altijd wel lekker hahaha

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:09

File is ook maar een momentopname natuurlijk. Als je soms ziet hoe mensen parkeren, of al het verkeer ophouden omdat ze een discussie aangaan met een verkeersregelaar. Dan ontstaat er al snel een flinke opstopping.
Ik hoor vaak zat dat er 's ochtends wordt geroepen "het wordt druk want er stond file" en dat het allemaal wel mee blijkt te vallen of niet drukker is dan anders.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:14

Wij gaan morgenmiddag als dochter klaar is van school. Mijn vriend heeft sowieso vrij op woensdag en ik ben toevallig morgen ook vrij, dus de ideale dag om met de kinders te gaan. De jongste is bijna een jaar en met die leeftijd is een wachtrij uitdagend, maar daar zullen we morgen niet zoveel last van hebben denk ik.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:01

Balen
Afbeelding

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:09

Ik mag misschien wel! Zou heel tof zijn en ik overweeg dan om mijn wens om de onride af te wachten te negeren :')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:34

dalena schreef:
Balen
[ Afbeelding ]

Ik heb nog helemaal geen mail gehad… is dat goed nieuws of gewoon nog geen nieuws

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 12:50

Ik had ons moeder opgegeven voor de niet abonnement win actie. Ben benieuwd wanneer die mail krijgt

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:17

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:43

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:53

leintje_ schreef:
Vind dit er best wel tof uitzien!

Efteling onthult personeelskleding Danse Macabre: nieuw leven voor oude materialen
https://www.looopings.nl/weblog/26957/E ... ialen.html

Ik ben er persoonlijk geen fan van. Tenminste, sommige delen van de kleding vind ik wel mooi, sommige delen niet.
Wel tof dat er gebruik wordt gemaakt van oude kleding.
Zo hebben wij op de afdeling tasjes gemaakt van personeelskleding, gemaakt door collega's. Voor als we het park door moeten voor een boodschap.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:30

Is hier iemand die wel eens gebruik heeft gemaakt van een faciliteiten kaart in de Efteling? Hoe is dat bevallen? Met name wanneer je een niet zichtbare ziekte/beperking hebt. We zijn een dagje Efteling aan het plannen maar hebben iemand die niet lang kan staan vanwege een ziekte/beperking. Niet op eerste oog zichtbaar. Contact gehad met de Efteling via de mail en die adviseren om een pas aan te vragen (gedaan in de app) en eventueel afspraken mee te nemen als bewijs mocht daar naar gevraagd worden.
Is jullie ervaring ook daadwerkelijk gevraagd wordt naar “bewijs”?

Ter verduidelijking: het gaat er niet om dat we niet willen wachten maar een reguliere wachtrij met enkel staan is een lastige opgave.

Hoe hebben jullie dit ervaren? Zou de eerste keer Efteling worden waarin iemand gebruik zou moeten maken van de andere ingangen van attracties.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:34

Ik heb er geen ervaring mee, maar het is niet meer zo dat je persee veel sneller bent idd. Dus het is nu gewoon waar het voor bedoelt is, het niet lang kunnen staan.
Ik heb er dan ook geen moeite mee dat er soms even iemand voor me gaat.
Al paar keer gehad dat ik ongeveer tegelijk attractie in liep en ik er al uit ging voor diegene erin ging.

Denk dat je het dus gewoon moet doen en niet teveel over de rest moet denken haha

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:42

De laatste keer dat ik naar de Efteling was was er ook iemand mee met een niet zichtbare beperking. En daar werd niet perse moeilijk over gedaan (heb je bewijs? zulke dingen werden er niet gevraagd).
Ik kan niet spreken uit diegene waarmee ik was. Het beviel best goed maar je bent er niet altijd sneller door (voor als je zo’n persoon bent die alles snel wilt doen).
Er waren ook bij droomvlucht en carnaval festival banken waar je op kon zitten.
Veel plezier alvast!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:50

Ik heb hem zelf gebruikt toen ik last had van mijn bekken in de zwangerschap (niet altijd zichtbaar met winterjas) en ik ben meegeweest met iemand met een niet zichtbare beperking. De pas wordt overal gevraagd maar nergens is om bewijs gevraagd.

Ik zou je zeker niet bezwaard voelen, je weet zelf waarvoor jullie hem gebruiken en als je het kunt gebruiken om te kunnen zitten, dan is het gewoon een hele fijne oplossing.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 21:36

Wij hebben zowel ervaring met zichtbare als niet zichtbaar, het voelt misschien de eerste keer onwennig maar de efteling-medewerkers zijn heel vriendelijk daarin. Ze vragen om je pasje/app en daarna moet je vaak nog even wachten en word je er ergens tussen gelaten.

Meestal geven ze ook meteen aan hoe lang je ongv moet wachten.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 21:44

Het is inderdaad ook niet met de insteek om eerder aan de beurt te zijn. We begrijpen ook heel goed dat dat niet de insteek is van zoiets. Het is fijn als er een rustige wachtoptie is zodat het comfortabel zal zijn. Ze adviseerden een rolstoel te reserveren voor het geval er ergens geen zitgelegenheid is. Dan is dat misschien wel verstandig om te doen. Beter eentje hebben en kunnen gebruiken dan de optie niet hebben natuurlijk.

Fijn dat jullie er met onzichtbare beperkingen wel goede ervaringen mee hebben en dat er niet moeilijk over werd gedaan door het personeel.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 23:09

harriehoef schreef:
Is hier iemand die wel eens gebruik heeft gemaakt van een faciliteiten kaart in de Efteling? Hoe is dat bevallen? Met name wanneer je een niet zichtbare ziekte/beperking hebt. We zijn een dagje Efteling aan het plannen maar hebben iemand die niet lang kan staan vanwege een ziekte/beperking. Niet op eerste oog zichtbaar. Contact gehad met de Efteling via de mail en die adviseren om een pas aan te vragen (gedaan in de app) en eventueel afspraken mee te nemen als bewijs mocht daar naar gevraagd worden.
Is jullie ervaring ook daadwerkelijk gevraagd wordt naar “bewijs”?

Ter verduidelijking: het gaat er niet om dat we niet willen wachten maar een reguliere wachtrij met enkel staan is een lastige opgave.

Hoe hebben jullie dit ervaren? Zou de eerste keer Efteling worden waarin iemand gebruik zou moeten maken van de andere ingangen van attracties.

Ik heb er zelf een aantal keer gebruik van gemaakt. Op dat moment was mijn beperking wel zichtbaar, zat in een rolstoel en had krukken bij, al kon ik 3/4 keer de transfer zonder krukken maken. Mijn ervaring is heel goed. Bij de mindervalideningang wordt de faciliteitenkaart gecheckt en als het jouw beurt is wordt je naar je plek in de attractie gewezen. De medewerkers zijn tegen mij altijd geel vriendelijk en heel behulpzaam geweest. Een medische verklaring mag niet worden gevraagd wegens privacy, dus dat gebeurt ook niet.

Als lang staan een probleem is, dan kan een rolstoel huren idd wel verstandig zijn. Ik weet niet op welke dag je gaat, maar als het druk is in het park, dan kan het bij de MIA ook heel druk zijn, waardoor je daar soms minstens net zo lang moet wachten als in de gewone wachtrij

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 01:19

Ik gebruik deze ook op slechte dagen. Niet zichtbaar. (Nouja soms met rolstoel dus dan misschien wel)

Nooit moeilijk over gedaan. Bij veel attracties ben je niet sneller aan de beurt maar kan je wel zitten en zijn er minder prikkels. Dus dat is ideaal.
Hou er wel rekening mee dat je dus in een aparte rij staat en bij sommige attracties dus de voorshow/verhaal mist. Het gave bij danse macabre is dat invaliden dit wel kunnen meemaken!

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:58

Zijn er hier mensen die vandaag al mochten in danse macabre

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 17:32

Ik ga maandag :D