Pretparken & uitjes.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 20:15

Ghostattack schreef:
Dat is jammer! Heb je Steeplechase gedaan? En Valhalla? En Icon? :D Ben benieuwd wat je het leukste vond!

Gave foto!

Welke parken ga je doen in Dubai?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 20:22

Ghostattack schreef:
Mijn Dubai & Abu Dhabi reis werd helaas van de week geannuleerd wegens te weinig aanmeldingen (groepsreis). Echt super balen. Maar nu heb ik een andere organisatie gevonden die een soortgelijke reis doet, alleen dan met vertek in juni ipv februari. Dus even over nagedacht en toen lekker impulsief maar ingeschreven. Dus ik ga alsnog naar de UAE volgend jaar!

Wat jammer dat je eerst geboekte reis geannuleerd werd. Wel dapper dat je nu in juni gaat, het is daar dan echt stikheet! Wij gaan in december 13 dagen weer naar Dubai, hebben een hotel redelijk bij de parken daar in de buurt. Waren er voor het laatst in december 2019 dus benieuwd wat er veranderd is!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 20:29

Ja mijn eerste twijfel was ook wel de temperatuur! Maar deze organisatie is al eerder in juni geweest en veel parken in de UAE zijn indoors! Dus goed te doen gelukkig :))

Ik ga sowieso Ferrari World en Motiongate doen, daarnaast waarschijnlijk IMG Worlds of Adventure, SeaWorld en Warner Bros.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 20:44

Ghostattack schreef:
Ja mijn eerste twijfel was ook wel de temperatuur! Maar deze organisatie is al eerder in juni geweest en veel parken in de UAE zijn indoors! Dus goed te doen gelukkig :))

Ik ga sowieso Ferrari World en Motiongate doen, daarnaast waarschijnlijk IMG Worlds of Adventure, SeaWorld en Warner Bros.

Wij zijn vorig jaar geweest in juni. Was snikheet, maar inderdaad veel binnen. Ik vond het wel echt heel matig en had mezelf beloofd nooit meer terug te gaan. Totdat Disney aangekondigd werd :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 21:42

Niks zal matiger zijn dan Hossoland in Polen _O- En ik vermaak me wel snel :))

Ja Disney daar, heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:24

Zijn er mensen naar Portaventura geweest? Wat zijn de ervaringen? Is 1 dag park genoeg of 2 dagen nodig? Ik zit erover te denken om rond 30 september daarheen te gaan.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:41

janneke584 schreef:
Zijn er mensen naar Portaventura geweest? Wat zijn de ervaringen? Is 1 dag park genoeg of 2 dagen nodig? Ik zit erover te denken om rond 30 september daarheen te gaan.

Jaaaren terug. Vond het een heel leuk park. Alleen dus geen recent bezoek.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:27

Ik hoor vooral dat de operations drama is.
Dus er wordt niet doorgewerkt en je moet lang wachten.
Iedereen zegt: neem die voordring pas, anders is het niet te doen.

Zelf ben ik nog niet geweest, mede door deze reden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 13:08

PortAventura staat hier ook nog op de lijst, maar nog niet aan toe gekomen.

Hoor inderdaad veel drama qua operations en schijnen ook veel queue jumpers te zijn daar := Beetje een hit or miss, maar ik zou er wel rekening mee houden dat je inderdaad een fastpass moet aanschaffen.

Al dacht ik dat het park wel overgenomen was door een andere organisatie die de boel wil verbeteren? Maar eerst zien dan geloven :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 12:23

Unicum wachtrij maar om te wachten tot er voldoende mensen zijn om te starten walygator _O- :)) 10 minuten om 8 mensen te krijgen voor de houten achtbaan

Nieuwe onderhang wachtten ze zodat gv de trap op kon lopen hihi
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-09-25 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 12:25

Dat is het tegenovergestelde van Parc Asterix op dit moment dan :') Ik heb een fastpass moeten kopen a 55 euro om nog dingen te kunnen doen. Echt nog way dat ik 60-80 minuten ga wachten hier _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 12:27

Oef dat is balen. Nu meteen weer in de onderhang iedereen loopt om en gaat nog een keer

Afbeelding

Een monster wel

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 12:31

Dat is het betere werk!

Toutatis heb ik via de single rider kunnen doen, wat een apparaat is dat zeg! Dat is mijn nieuwe #1 *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 13:35

Die leek gv ook leuk. Alleen de verkeerde richting op.

Veel orginele attracties hier.

Net een hoop lol op nep paarden zitten en schieten op robot overvallers uit het wilde Westen met de hele groep. ik was Tweede. Zo leuk om te doen :D

Deze is ook heftig

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 14:08

Wat is dat voor een ding dan _O-

Ik kreeg net de backrow toegewezen van Tonnere2Zeus. Ik wist van tevoren al dat dit echt een heftige houten achtbaan is, maar holymoly. Ik kreeg er gewoon koppijn van! Wel heel hard gelachen, maar zo lomp! Gelukkig niet pijnlijk zoals Weerwolf of Bandit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 15:41

Klinkt niet comfortabel

Die achtbaan moeten vliegtuigjes voorstellen die tergend langzaam over de kopgaan in een soort rol terwijl de hele constructie ronddraaid. G krachten ten top maar dan in slow motion.

Grappig spookhuis in halloweenstijl met wat acteurs. En een belabberd aangeklede erg toffe wildwaterbaan waar je verzopen uitkomt. En dat drie keer achter elkaar. Het enige "echte" spul waar mijn lijf tegen kan. Ik was na de eerste ronde al verzopen tot en met een drijfnat ondergoed en soppende schoenen. Dan nog maar twee keer blijven zitten omdat er niemand was verder. Toen was het voor mij fysiek wel klaar. Ik ben nu droog omgekleed bij de bus een dutje gedaan en wachten op gv.

Tof park, hier en daar kwa onderhoud mwa maar heel aardig personeel behulpzaam. Dat ook echt plezier heeft in het werk. Dansen,zingen lol maken en heel precies op veiligheid. Brandschoon nette prijzen kwa voedsel. Enige minpuntje de snoeihard muziek die overal doortetterd.

Bleek ooit walibi schtroumpf. Waar ik bedacht ik me al eens was geweest. Voorspellingen kwa weer waren dramatisch slecht met 16 graden en continue regen. Maar 10 spetters en verder zon en 18/20 graden.

Favoriete atractie ooit de wildwest schootout op bewegende nep paarden. Voor de allerkleinsten een autootje. Erggoed bij de wildwaterbaan zwemvesten voor de kleinsten. Gv wilde dat monster en die vliegtuigjes nog een aantal keren doen geloof ik. Nu wel wat drukker

Gewoon zo jammer dat mijn lijf dit niet meer aankan. Wildwaterbaan gaat nog net. Het allersufste kleine kindjes achtbaantje met moeite alleen als er maar een minimale dip in zit van max 3 meter of zo. En misschien een draaimolen maar meer gaat echt niet. Maar kijken is al leuk

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 16:19

Nette prijzen is altijd wel fijn! Moet zeggen, de prijzen van eten hier zijn ook niet heel slecht. Een menu 15 - 20 euro, alleen de kwaliteit is matig. Niet slecht, maar gewoon net niet goed.

Via fastpass ook Goudurix kunnen doen binnen 2 minuten, ik wist van tevoren dat deze echt slecht bekend staat. Maar als achtbaanfan ben ik wat gewend en doe ik alles minimaal 1x. Nou, dat heb ik geweten! Nog nooit gehad dat ik tijdens het ritje wilde dat het zou stoppen. Wat een vreselijke ervaring was dat zeg. Condor in Walibi is oncomfortabel, maar deze is nog een factor 100x zo erg. Geen enkele bocht in de track is soepel, het lijken wel hoeken van 90 graden. Ik dacht altijd dat mensen overdreven als het ging om vreselijke achtbanen, maar deze mogen ze wat mij betreft echt per direct sluiten en slopen. Dat er nog niemand gewond uitgekomen is, is een wonder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 16:42

Brrr hopelijk niet bont en blauw

Hier was 14.5 euro voor een groot stuk stokbrood met goede runderworst. Royale portie friet, heel veel sausjes. Halve liter drinken en een portie appelmoes. Die laatste mocht ik hebben.en de naturel bretzel voor 3,25 maar ik kreeg er twee mee. Die waren erg smakelijk. 5 euro parkeren maar we kregen een uitrijmunt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 16:52

5 euro parkeren! Ik moest hier direct 20 euro dokken bij het oprijden van de parking

Ruilen? :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 16:54

Wil jij mijn lijf hebben erbij? :+

Maar moet je maar eens heen dan toch. Iets boven Metz :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 20:19

Ik zal m op de to do list zetten! :))

Hier uiteindelijk een hele toffe dag gehad ondanks de drukte! Aan het eind kwam ik nog Joe van Theme Park Insanity op YouTube tegen, dus samen met hem en zijn gezin nog een rondje Toutatis gedaan. Echt een geweldige achtbaan!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:43

Wij zijn nu in Noorwegen met de Disney cruise. Als je een Disney fan bent, echt een aanrader.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 17:12

Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen maar ben wel benieuwd naar foto's :D

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 17:42

L_iek schreef:
Wij zijn nu in Noorwegen met de Disney cruise. Als je een Disney fan bent, echt een aanrader.

Gaaf! Dure aangelegenheid volgens mij, maar lijkt me wel leuk. Wat zijn de extra's van een Disney Cruise voor een volwassene?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 18:50

Cool! Ik zou eigenlijk in 2026 een Disney cruise doen, maar door omstandigheden gaat dat helaas niet door :P

Ik was maandagavond even naar Wiener Prater, een achtbaan gedaan voor de leuk (want weinig tijd). Het is pay per ride daar helaas, dus die ene achtbaan kostte me €8,50 :=