Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:22

Wat een stilte hier! Niemand die nog naar Griekenland gaat dit jaar?
Wij gaan nog wel een keer.

Ook zat ik al een beetje voor volgend jaar te kijken en ik zag gewoon dat sommige accommodaties al vol zitten :roll:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 15:17

Fitzroy schreef:
Wat een stilte hier! Niemand die nog naar Griekenland gaat dit jaar?
Wij gaan nog wel een keer.

Ook zat ik al een beetje voor volgend jaar te kijken en ik zag gewoon dat sommige accommodaties al vol zitten :roll:

Nee, helaas ga ik volgende maand naar Zuid-Spanje voor een bruiloft en plak daar er dan 1 weekje vakantie nog aan vast.
Volgend jaar ga ik wel, naar Syros, maar dat is alleen een vlucht boeken. Appartement regel ik zelf.
Waar wil jij heen dit jaar of volgend jaar?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 15:55

Ach, Zuid Spanje is ook niet verkeerd toch?

Wij zijn een beetje luxebeestjes en daarom kijk ik graag naar villa's met privézwembad. Niet zo gek dat die snel vol zijn. ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:00

Ik ben met een vriendin (san123) naar Rhodos, Trianda geweest. Erg leuk gehad! Rhodos is een mooi eiland, genoeg te zien :)
Zijn naar Lindos, Rhodos stad en Symi geweest en hebben nog een scootertje gehuurd, hilarisch!

Hadden terug 4,5 uur vertraging...
voor degenen met meer dan 3 uur vertraging, je kunt VEEL geld terug krijgen waarschijnlijk, wij zijn dat nu aan t proberen :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:58

Fitzroy schreef:
Ach, Zuid Spanje is ook niet verkeerd toch?

Wij zijn een beetje luxebeestjes en daarom kijk ik graag naar villa's met privézwembad. Niet zo gek dat die snel vol zijn. ;)

In Spanje heb ik ook een luxe villa met privébad, maar ik hou meer van gezelligheid en drukte. Ook vind ik october geen fijne maand op met vakantie te gaan :D , maar goed, ik ga zeker niet klagen, weekje tussendoor naar de zon (hoop ik) en vooral niet werken/huishouden doen is zeker niet verkeerd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:13

Ik weet al dat we volgend jaar niet naar Griekenland gaan. Een keertje iets anders heet dat.....

...ik ga dat iets anders vast nog leuk vinden...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:18

NatasjavE schreef:
Ik weet al dat we volgend jaar niet naar Griekenland gaan. Een keertje iets anders heet dat.....

...ik ga dat iets anders vast nog leuk vinden...

Ik ben dit jaar (voor het eerst in 15 jaar ofzo) ook niet geweest. Vreselijk veel spijt van, maar dat is meer omdat ik mijn schoonouders daardoor niet gezien heb. Mijn man gaat in oktober nog wel naar Athene voor zijn werk en gaat dan wel even aanwippen.

Wat zijn je plannen voor volgend jaar dan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:22

Bali...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:31

NatasjavE schreef:
Bali...

Waar ligt dat? :D

Ik hoop dat je het leuk hebt daar, kan vast niet tippen aan Ellada :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:42

Electra63 schreef:
NatasjavE schreef:
Bali...

Waar ligt dat? :D

Ik hoop dat je het leuk hebt daar, kan vast niet tippen aan Ellada :P

In de gordel van smaragd.

Ik will zooooooo graag naar Santorini ;(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:54

Haha, natuurlijk wist ik dat, grapjas.
Leuk hoor Bali, maar dan niet zeilen zeker?

Santorini blijft nog wel even bestaan hoor, daar kan je altijd nog wel heen.

Ik moet nog een zonvakantie voor de winter uitkiezen, maar ik wil nooit lang weg (i.v.m.gezondheid, kind en paard), 8 dagen ofzo, zon, zee en strand, dus verre bestemmingen die komen dan te vervallen.
Ik wil graag naar Cyprus, maar in februari/maart is het daar dan nog niet warm, jammergenoeg.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:16

24 september is het zover dan gaan we naar milatos. Nu heb ik begrepen dat sissi op 45 minuten loopafstand ligt, wie weet hoe het zit met autoverhuur of scooterverhuur op t eiland. Ik wil niet alleen maar vast geplakt zitten aan t hotel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:36

Overal vind je autoverhuurbedrijven. Je kan het ook via je touroperator of hotel regelen, maar is vaak wel duurder.
Hou er rekening mee, dat auto's vaak beschadigingen hebben, je ze meestal afgeleverd krijgt met een lege tank en de banden bijvoorbeeld weinig profiel kunnen hebben, dus glad zijn. Gewoon even naar binnen lopen bij een verhuurbedrijf, soms heeft je hotel ook folders liggen. Informeren naar de prijs, auto goed nakijken, desnoods foto's maken van de beschadigingen. Al heb ik nog nooit problemen meegemaakt, ik doe het wel uit zelfbescherming.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:10

Ik ga in oktober naar Kreta (Piskopiano). Wie heeft er nog tips voor mij? :) Ik zal ook dit topic eens door gaan zoeken.

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:56

Woehoe wij hebben gister ook geboekt, we gaan de 24e naar Rethymnon 12 dagen genieten! We gaan naar Marino's beach, hadden eerst een lekker luxe hotel uitgekozen met een mooie aanbieding, kwartier te lang getwijfeld toen was die weg helaas :') dus toch maar wat simpels en er zit een keukentje in wat we belangrijk vonden, was ook nog niet heel makkelijk te vinden :D . Als er tips, do's and dont's zijn hoor ik het heeel graag natuurlijk!

http://www.zoover.nl/griekenland/kreta/ ... ppartement

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:20

Dames,
Als je op onderstaande link klinkt en dan bijv. rechts boven Prikbord = forum kun je allerlei goede info over Kreta vandaan halen. Er is in ieder geval heel veel te doen.
http://kreta.startpagina.nl/

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:36

Toch ook maar even aanmelden om de voorpret te vergroten: ga een week zeilen! Vanaf Athene naar iig hydra, poros, aegina. Heb er zin in! :))

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:50

Zucchero schreef:
Toch ook maar even aanmelden om de voorpret te vergroten: ga een week zeilen! Vanaf Athene naar iig hydra, poros, aegina. Heb er zin in! :))

Leuk, die route heeft mijn man 2 jaar geleden gedaan, super leuk!!

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:24

Vraagje, wij willen graag een scooter/quad huren op kreta. We zitten in Milatos. Weet iemand een organisatie die in de buurt zit die goed en betrouwbaar is?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:42

Hier sinds vannacht weer terug van 11 dagen Lefkas.
Heerlijk eiland, geweldige mensen echt super naar onze zin gehad!
En als iemand naar Lefkas gaat kan ik appartementen Iris zeer aanbevelen, geweldige lieve mensen zijn dat! En voor boottochten raad ik de mensen van de Ionian Star boot aan, hele goeie kapitein waar we nogal wat avonturen mee beleefd hebben haha!

Na deze vakantie is mijn voorliefde voor Griekenland alleen maar weer groter geworden, hoe vaker ik er kom hoe verliefder ik word op dat land! (om dan nog maar niet te spreken over het eten haha!) :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:52

Hoe was het weer op Levkas, Verona?

Ook wij zijn weer terug na 9 dagen Peloponessos. Het weer was niet echt super, 3 dagen bewolkt en 1 avond en nacht stortregen en onweer. Ook nog 1 avond storm. Temperatuur was verder prima dus we hebben verder wel heerlijk genoten van het strand, zwembad en zowel de Golf van Messinie en van Lakonia.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:53

O, jammer dat het weer wat minder was, het is pas half september.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:07

Het duurde ook best lang voor wat ik tot nu toe mee heb gemaakt. Vaak heb je wel wat buien maar dan is het de volgende dag weer blauw en dat was nu niet zo. Gisteren was het zelfs nog bewolkt en hadden we regen in Athene, terwijl in de Mani de zon scheen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:52

Het weer was goed, alleen vrijdag en zaterdag stortregen hele flinke windkracht en onweer gehad, maar de rest van de dagen 30 graden :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:55

Gelukkig toch nog wel goed weer. Ik heb dat jaren geleden op Kos gehad rond 20 september. Van de 8 dagen, 3 dagen regen (met bakken uit de hemel), dat is echt niet leuk!