

Maar indd wel goed dat ze zo'n beveiliging hebben. Voor het zelfde geld valt de machinist in slaap of weet ik veel wat, en dan is er toch nog een redmiddel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaike5581 schreef:maroescha schreef:Ik heb echt een hekel aan de trein tegenwoordig..
Ze kunnen geen trein toestel nummers meer omroepen bij treinen die gaan splitsen, door de speakers zijn ze 9 van 10 x niet te verstaan en dat je dan een noodstop moet maken omdat er te hard gereden wordt, is al helemaal belachelijk.
Machinisten doen hun best om op tijd te arriveren op t station vooral als er gesplitst moet worden, dit kost tijd.
Treinen zijn beveiligd met een ATB {automatisch treinbeïnvloeding} die zorgt ervoor dat de trein niet harder gaat dan het spoor aan kan.
In sommige gevallen zal deze ingrijpen, dat gebeurd pas als de machinist geen vaart mindert.
De trein zal bij ingreep va ATB volledig tot stilstand komen en ja dat is vergelijkbaar met een noodstop.
Vaak gebeurd het dat het signaal van de ATB niet hoorbaar is, en dat gebeurd vaak in een icm.
Wees blij dat het gebeurt....
Speakers en omroep is zeker een punt waar aan gewerkt word....
lonniejj schreef:Nou, gisteren was het op station Roosendaal weer een chaos hoor! Weet niet wat er allemaal aan de hand was. Er was wel een vertraging op de trein naar Vlissingen vanwege logistieke redenen?
Gelukkig kwam ik net vanuit Vlissingen terug naar Roosendaal, maar de stoptrein naar Den haag centraal had ook een paar minuten vertraging, gelukkig viel het bij mijn trein wel mee, maar het was echt druk voor de trein naar Vlissingen..