Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:16

Die noodstop had ik ook een x gehad in de trein O:) d8 ff dat er iemand voor de trein wilde springen ofzo :=
Maar indd wel goed dat ze zo'n beveiliging hebben. Voor het zelfde geld valt de machinist in slaap of weet ik veel wat, en dan is er toch nog een redmiddel.

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:21

Maar ik snap niet waarom alleen afremmen niet genoeg is, maar waarom het direct een noodstop moet zijn.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:27

maroescha schreef:
Maar ik snap niet waarom alleen afremmen niet genoeg is, maar waarom het direct een noodstop moet zijn.

ATB is gekoppeld aan noodrem systeem het systeem voert dus een noodremming uit.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:28

maaike5581 schreef:
maroescha schreef:
Ik heb echt een hekel aan de trein tegenwoordig..
Ze kunnen geen trein toestel nummers meer omroepen bij treinen die gaan splitsen, door de speakers zijn ze 9 van 10 x niet te verstaan en dat je dan een noodstop moet maken omdat er te hard gereden wordt, is al helemaal belachelijk.

Machinisten doen hun best om op tijd te arriveren op t station vooral als er gesplitst moet worden, dit kost tijd.
Treinen zijn beveiligd met een ATB {automatisch treinbeïnvloeding} die zorgt ervoor dat de trein niet harder gaat dan het spoor aan kan.
In sommige gevallen zal deze ingrijpen, dat gebeurd pas als de machinist geen vaart mindert.
De trein zal bij ingreep va ATB volledig tot stilstand komen en ja dat is vergelijkbaar met een noodstop.
Vaak gebeurd het dat het signaal van de ATB niet hoorbaar is, en dat gebeurd vaak in een icm.
Wees blij dat het gebeurt....

Speakers en omroep is zeker een punt waar aan gewerkt word....

Even een aanvulling, het kan ook een baanvakstoring of een storing in het matrieel zijn waardoor de ATB ingrijpt, het hoeft niet persee te hard rijden te zijn. En de ATB grijpt ook in als de machinist niet hard genoeg remt volgens zijn programma, dat is soms ook een verassing voor de machinist :) .
@Marouscha, de ATB kan alleen constateren dat er harder word gereden dan op dat moment toegstane baanvaksnelheid, stel dat de trein te snel op een wissel afgaat, of erger, op een rood sein af. Vandaar dat de boel dan in een noodstop gaat en niet alleen afremt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:29

Noodstops heb ik wel eens gehad ja, nu je het zo zegt. Is niet ontzettend aangenaam, je schrikt je echt kapot als je ook staat bijv. in een volle IC.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:25

Ergens snap ik het wel, maar er werd hier duidelijk gemeld dat het om te hard rijden ging (ze kwamen namelijk net kaartjes controleren) En die vrouw vloog ook bijna op der mondje.. Maar het gevoel is zo verdomd onprettig..
Ben zeker blij dat het op de terug weg gebeurde, heenweg stonden we als sardientjes op elkaar..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:15

Op het traject Gouda-Apeldoorn/Zwolle heb je toch geen last van spitsende treinen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:39

Op de heenweg splitst hij wel bij Utrecht geloof ik? Dan gaat een deel naar den haag en deel naar rotterdam.
En op de terugweg koppelt hij aan bij Utrecht en ontkoppeld hij in Zwolle weer ;) nou moest ik er in Zwolle uit, maar de dames naast mij niet.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:42

Hij splitst inderdaad in Utrecht voor Den Haag en Rotterdam, maar als je naar Gouda moet maakt dat niet uit - daar stoppen beide treinen nog. Alleen de aankomsttijd op Gouda verschilt 3 minuten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:46

Kijk, dat wist ik dus niet.. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:51

Ehm, Den Haag komt eerder aan als Rotterdam ( die rijd later weg ) :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:59

Ja precies, maar als je op Gouda eruit moet maakt dat niet veel uit. :)

Alhoewel ik toch altijd Den Haag pak, zit vaak al op mn fiets als de Rotterdam-trein binnen rijdt. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:14

Ik wou zeggen ik heb nooit rekening gehouden met welke splitst.. ik weet dat op Apeldoorn de voorste altijd naar Rotterdam gaat :+

En beiden stoppen nog op Gouda, vroeger werden ze daar gesplitst :j

En van ATB kijk ik al lang niet meer op _O- zo lang je geen BAM hoort, of gillende mensen van vooruit de trein, dan is het de ATB.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:18

:') Gillende mensen whut.

Ach, ik heb zo vaak dat ik op perrons te wachten sta of ergens naartoe loop en mensen me vragen of ze wel goed zitten ofzo :p Dat ik denk 'Je kan toch lezen?' Gemiddeld 2 borden per perron. Mwah. Veel mis gaan kan er toch niet. ( Tenzij ze ontzettend gaan zitten schuiven. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:21

Toch vraag ik het liever als ik het niet zeker weet dan dat ik toch misschien ergens verkeerd eindig.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:03

Waarom heeft NS de weekabbo's afgeschaft als je ze nodig hebt -_-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:19

ik zat net weer in een nieuwe sprinter richting zwolle :P (van amersfoort naar putten) xD Zoveel chiller O:)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:29

^ Ik zag 'm gister rijden ja!

Ik moet morgen de 6:46 hebben, wekker op 5:15. Ik overleef 't niet. Weltrusten!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:31

ik moet morgen weer de sprinter van 6:32 hebben :P 1e van de dag xD

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:46

Oei, dat is vroeg op := Succes!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 06:43

Mijn trein naar Amsterdam is uitgevallen... Had liever wat langer blijven liggen ipv als een dooie hier op station te staan }>

Piep NS...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:40

Ik kwam er gisteravond toen ik al half sliep ineens achter dat ik de trein die ik had gepland niet kan nemen, omdat ie tien voor 9 vertrekt. Ivm reizen met korting. Leuk joh. :') Nu dus of twee kaartjes kopen of half uur later de trein..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:50

lonniejj schreef:
Nou, gisteren was het op station Roosendaal weer een chaos hoor! Weet niet wat er allemaal aan de hand was. Er was wel een vertraging op de trein naar Vlissingen vanwege logistieke redenen?

Gelukkig kwam ik net vanuit Vlissingen terug naar Roosendaal, maar de stoptrein naar Den haag centraal had ook een paar minuten vertraging, gelukkig viel het bij mijn trein wel mee, maar het was echt druk voor de trein naar Vlissingen..

Ik hoorde dat er iemand voor was gesprongen tussen berge en roosendaal?

Ik had eens een noodstop oefening..dan schrik je je ook dood :=
rijd de trein in the middle of nowear.. en plots boem noodstop..
riep de machinist om ' zoals jullie voelde dit was onze noodstop...en het werkte nog goed he :)) :') )
ik dacht er springt iemand voor :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:13

Babsiej schreef:
Mijn trein naar Amsterdam is uitgevallen... Had liever wat langer blijven liggen ipv als een dooie hier op station te staan }>

Piep NS...

De trein vanaf Obdam? :o?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:40

Nee Hoorn... Die van 6:40 viel uit..