Turkije 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:13

Bim is maar klein assortiment maar wij hebben er vorig jaar bijna alles gekocht.Allerlei soorten diepvries kebab,donur uit koelvak,Calamaris uit de vriezer en dan nog een lekker vers brood bij de bakker en je bent ook weer klaar.

Migros is wel fijn omdat ze net even wat meer hebben!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:14

Haha ja dat is in Marmaris ook ja, elektronica en tuinartikelen etc. Ik moest juist weer heel erg wennen toen we hier kwamen wonen, dat dat hier niet zo was. :+

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:18

Haha dat had ik ook! Je raakt er zo snel gewend aan :) Stiekem is het namelijk toch best handig!

Nadir

Re: Turkije 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:43

Ik ga toch echt geen diepvries kebab bij de Migros halen als ik het daar lekker vers kan krijgen hoor! ;) :9

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:55

Wij hadden vorig jaar appartement en toen was dat erg makkelijk al zijn we ook keer of 5 uit eten geweest.

Maar wij zijn geen grote eters dus elke dag uit eten zou veelste veel zijn.Bijna overal krijg je brood vooraf en fruit na...dan zit ik al vrij vol.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:02

Ik ben sowieso geen diepvries-fan. Hier ligt er alleen vlees in de vriezer haha, owja en ijs! ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:57

Nja ik denk dat t wel goed komt.. Al moet ik zeggen dat ik in badplaatsen nooit grote supermarkten zie? Alleen van die mini's waar je wat drank en chips kan kopen?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:07

Ze zijn er echt! De mensen die daar wonen moeten tenslotte ook gewoon eten! Er zijn geloof ik alleen al 4 Migros winkels. De bim heeft er een stuk of 13. De kleine plaatselijke winkel op de hoek waar ze inderdaad alleen chips verkopen zijn er helemaal in overvloed maar daar heb je niet heel erg veel aan.

Hieronder een lijstje met alle supermarkten :D
http://www.alanya.tv/en/,arama?cate=6

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:19

haha ja ik vroeg me ook altijd af hoe de locals dat deden. ik heb de grotere supermarkten iig nooit gezien. zitten die dan wat meer in de woonwijken oid?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 07:39

De locals halen ook veel spullen gewoon bij de kleine buurtsuper, bakker en slager.
Maar die wonen natuurlijk niet in de grote badplaatsen maar iets verder er vanaf waardoor je dat misschien niet echt mee krijgt?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:54

Wij zoeken ieder jaar eerst een fatsoenlijke supermarkt en een goede bakker zodat we in iedergeval drinken ,wat broodbeleg en brood kunnen halen.Savond kijken we vaak waar we zin in hebben,soms uit eten maar als het keukenspul fatsoenlijk is maken we vaak zelf iets.Scheelt ook wel dat mn vriend kok is en graag kookt!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:33

Zo doen wij het meestal ook. We ontbijten ook meestal heel anders, brood, tomaten, komkommer, fetakaas etc. Geen saaie boterham met pindakaas. We hebben ook wel eens zo uitgebreid geluncht met gözleme waardoor we 's avonds geen honger meer hadden... :+

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:58

Ja klopt doen wij ook wel eens of smiddags ergens een sandwich eten en savonds bij het appartement soep.Anders kun je me eind van de vakantie rollen!

En bijna iedere avond halen we stukje baklava ergens...zo heerlijk!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:13

Haha, dat vind ik echt niet te eten, veel te zoet. :D
Maar je kunt je daar inderdaad behoorlijk rond eten...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:58

ik vind baklava ook veeeel te zoet. mn tanden vallen al uit mn mond als ik er aan denk haha.

ben nu weer terug uit mn werk dus dat betekend: nog 2 dagen werken :D (en morgen vrij!).

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:28

Ik vind het brood daar zelfs niet te eten! Het droogt heel erg snel uit en beschimmeld ook snel. Ik haal altijd crackers en jam. Wanneer ik er langer ben ontbijt ik ook zoals Nadir zegt. Ik sla alleen de eieren over.. Voor mij geen ei %) De gebakken worst is ook altijd weer even wennen maar wel lekker!
Baklava vind ik heerlijk. Heb weleens in mijn eentje een kleine doos helemaal opgegeten! Geen problemen mee :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:40

Vind je het brood echt niet lekker? :? Ik vind het heerlijk!
Gebakken ei met Turkse worst, ik ben er gek op! Ga het vanavond toevallig ook weer eten! :9

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:41

hm ja ontbijt wordt nog even improviseren geloof ik.
is zoutloos daar toch?
of zouden ze in de toeristische badplaatsen ook een broodje met zout hebben?

en ach. anders inderdaad crackers en yoghurt.
gebakken eitje (of scrambled egg) erbij als je de nacht ervoor bent gaan stappen.. top!
ik ontbijt eigenlijk niet zo graag (ik ontbijt eigenlijk alleen als ik vrij ben en lang kan uitslapen maar dan is het meer een brunch/lunch).
geloof dat vriendinnetje wel hagelslag etc mee wil nemen. zucht.. haha

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:50

Ik weet niet of het brood zoutloos is, maar ik heb in het All Inclusive hotel geen ander brood gegeten dan in het dorp...

Hagelslag meenemen kan heel handig zijn. Ik heb daar wel een keer Nutella pasta gekocht. :9
Maar ik vind eigenlijk dat als ik in een ander land ben ik ook de gerechten die ze daar hebben moet eten. Hagelslag eet ik thuis wel weer! ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:03

Ik eet nooit zoetbeleg dus dat scheelt al. Daarnaast probeert mijn vader op vakantie in bijv frankrijk alle plaatselijke rare kazen en vleeswaren uit, waar wij dan ook altijd stukjes van moesten proeven. Meeste buitenlandse kazen vind ik dan ook 100x lekkerder dan onze eigen saaie kaas.
Avondeten vind ik ook altijd leuk om lokale gerechten te proberen.
Moet hier in nederland al niets van de hollandse pot hebben dus in t buitenland ook niet :p

sommige nederlanders kunnen ook echt zo zeuren over het eten in buitenlandse hotels..
Nee vaak is t geen standaard piepers met boontjes en een stukje vlees maar kom op.. Als je dat wil eten.. Blijf dan lekker in nederland!

(ben wel eens met een vriendin en haar ouders 2 weken mee geweest naar spanje. Mijn ouders gaan op vakantie lekker bbq'en of pasta eten of rijst oid.. Deze mensen aten gewoon serieus van de 14 dagen dat we daar waren 12 dagen aardappelen met groente en vlees. 1 keer nasi en 1x uiteten. En dan ook echt alles op zn hollands klaar gemaakt. En voor het ontbijt hadden ze hollandse kaas meegenomen en toen dat op was hebben ze alle supermarkten afgezocht naar nederlandse kaas. Nou echt.. Heb er nog trauma's van..)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:05

Haha, mooi is dat altijd he! :D
Ik ben het helemaal met je eens, een beetje proeven kan geen kwaad!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:15

Mijn ouders pesten me er nu nog mee :p.
Die mensen noemden een van die gerechten "skuttelprut" en dat was echt hemels lekker, zo moest ik tenminste al maanden van te voren aanhoren.
Eenmaal onderweg waren ze helemaal enthousiast dat ik nu eindelijk de skuttelprut kon proeven.. (ik kon me al niet voorstellen dat een gerecht met zo'n naam lekker zou zijn maar goed)..
Oke.. Eerste avond.stond gelijk de skottelprut op het menu.. Wat bleek.. Ze hadden zo"n skottelbraai (schijnt hip te zijn onder de kamperende nederlanders). De ingredienten van skottelprut waren : kipblokjes, bonen en aardappelen. Veel aardappelen. Dat werd allemaal in die skottelbraai geflikkerd en een eeuw gekookt/gebakken zodat schoenzolen nog sappiger waren en uiteraard ook alle smaken puur natuur (lees: geen kruiden of specerijen).
Zat ik daar... My god.. En zij maar enthousiast vragen wat ik er van vond waarop ik een soort van wat uit wist te stamelen waarop zij weer vertelden dat ze dit de hele vakantie aten..
Echt...trauma's...
Sindsdien grappen mn ouders elke zomer dat er skottelprut op het menu staat.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:36

Jeetje daar krijg je wel traumas van!

Vers turks brood heerlijk!Heb ik zondag nog op was net half uur uit de oven!

Vind ook die sesamringen heerlijk!En broodjes met feta en spinazie erin!

Wij eten eigenlijk op vakantie alle dagen turks!Baklava is wel zo geweldig lekker hele plaat kan ik goed op hihi!Tegenwoordig hebben ze die daar ook wel eens met chocolade erin !
En turks fruit ook al zo lekker!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:56

Het Turkse brood vind ik heerlijk. Ik bedoelde het verpakte brood zoals wij het kennen. Had het een beetje krom opgeschreven :o . Die sesamringen koop ik ook regelmatig!

Je gaat toch naar Alanya Zwitsal? Mocht je er echt niet meer uitkomen, dan kun je naar Bistro Floyd gaan en lekker pannenkoeken eten :j Of Bami, Nasi, Huzarensalade ect :D Ik geloof dat ze er zelfs appeltaart hebben.

Haha dat potje skuttelprut ken ik ook! Een hollander kan niet zonder zijn aardappelen he :+

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:12

Gewoon brood inderdaad dat smaakt nergens naar en is vrij droog.Zit geen broodverbeteraar in namelijk!

Die sesamringen zijn heerlijk met helemaal niks of met beetje smeerkaas erop!