USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:46

nog 3,5 week en dan vlieg ik naar Denver :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:33

Pfft, wat een onzin. Ik moet nu dus een US tourist visum gaan aanvragen omdat ik in Canada ga studeren en mijn tripjes naar Seattle/Hawaii/NYC/Missouri niet binnen één periode van 90 dagen gaan vallen. Wordt weer fijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:32

Yasmine, had jij geen Amerikaans paspoort? Dan kan je in en uit reizen wanneer je wil toch?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:53

Ik heb er één, maar die is al een tijdje vervallen. Sinds we niet meer in Amerika wonen, gebruik ik eigenlijk altijd mijn Belgisch paspoort om daarheen te reizen. Dan moet ik die ook weer gaan vernieuwen (wat nog meer geld kost dan een visum) en daarvoor moet je ook sowieso een afspraak maken met de ambassade. Ik zou in principe wel gewoon weer een Amerikaans paspoort kunnen aanvragen en dan gewoon met 2 paspoorten reizen, één voor Amerika en één voor de rest. Maar ik weet niet hoe het zit met een Amerikaans paspoort als je geen social security number of permanente woonplaats daar hebt. Heb ook geen zin om aan de grens problemen te krijgen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:48

Volgens mij moet je juist op een Amerikaans paspoort naar Amerika reizen als je recht hebt op zo'n paspoort. Maar ik weet niet waar ik die wijsheid vandaan heb dus het zou maar zo niet kunnen kloppen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:49

Ik zou gewoon bij de ambassade informeren naar de regels en de voor- en nadelen. Een visumaanvraag is nu eenmalig, met je Amerikaanse paspoort zou je vijf jaar vooruit kunnen (toch?).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:53

Katja schreef:
Volgens mij moet je juist op een Amerikaans paspoort naar Amerika reizen als je recht hebt op zo'n paspoort. Maar ik weet niet waar ik die wijsheid vandaan heb dus het zou maar zo niet kunnen kloppen.

Ja, dat hebben ze mij de laatste keer bij de ambassade ook verteld. Bij wet moeten Amerikanen met een Amerikaans paspoort de Amerikaanse grens over. Daarom dat ik dus altijd bid dat ze op mijn Belgisch paspoort niet naar mijn geboorteplaats kijken :D

Ik heb iig al van meerdere mensen met dubbele nationaliteit gehoord dat zij gewoon met 2 paspoorten reizen, afhankelijk van waar ze heen gaan. Maar dat waren altijd Belgen in Amerika, met een permanent residence, inkomen, die taxen betalen en een social security nummer hebben. Dat heb ik allemaal niet.

Ik geloof dat die inderdaad 5 jaar geldig is. Ik had een mail gestuurd naar de ambassade maar die antwoorden met een standaard "hier is een lijst met FAQ's, daar staat je antwoord vast wel tussen" mail dus daar ben ik ook niet veel mee. Morgen maar even bellen, dan.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:47

Ik ben eindelijk weer bekomen van mn jetleg :=

Nog wat foto's van onze trip:
15 seconds of fame op Times Square. De M&M shop in New York. Museum of Natural History.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Eekhoorntje voeren in Battery Park. Statue of Liberty :Y) En 's Avonds op Rockefeller centre!

Een o-zo gevaarlijk wasbeertje voeren in Central Park! Golden Gate Bridge, San Francisco! & Old Sacramento!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:52

Leuke foto's! Jullie hebbenv ast een geweldige trip gehad.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:14

leuke foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 00:21

Leuke foto's! Hier nog een met jetlag en dat na slechts een weekje :). Halverwege de week heb ik wel besloten om niet teveel naar de plaatselijke tijd toe te gaan. Daardoor was ik tussen 5 uur en half 6 wakker, ging ik bij zonsopkomst hardlopen op het strand, daarna een bakkie koffie, krantje lezen, nieuws kijken, tegen 9 uur ontbijten en daarna tot half twaalf-twaalf uur op het strand en lekker in de oceaan dobberen, winkelen, lunchen, nog een uurtje strand, eten, borrelen en zo kwam ik de dag wel door op South Beach :).

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 00:22

Leuke foto's! Pas wel op met wasbeertjes voeren hoor; ze zijn erg schattig, maar grote kans op rabies. :P

Ik ga over een week of drie voor het eerst naar Ohio. Hebben jullie nog leuke tips?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:13

Ooh, ik vind wasberen echt zo lelijk van dichtbij! Ik dacht dat ze heel schattig waren, maar het zijn net grote ratten :+

Lovely, klinkt goed :) Hoe viel de temperatuur een beetje mee tijdens deze periode?
Guinevere, Ohio ben ik ook nog niet geweest dus hier geen tips.

Mijn visa troubles zijn trouwens opgelost, CBP heeft gemaild dat de 90 dagen limiet van VWP niet geldt als je verblijf in Canada langer dan 30 dagen is.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:58

ArabianRanch schreef:
wij waren zo moe van heel de dag Disney, dat we hebben overnacht in Oceanside, 1 uur ten zuiden van San Diego. Leuk havenplaatsje, gezellig, daar lagen de Sealions op de dock te slapen :') luiaards. Van daaruit doorgereden naar Palm Springs, lekker luieren bij t zwembad, t is hier wel f*cking heet pfff

Afbeelding

Wij hebben familie wonen in palm springs en vertrekken onze reis vanaf daar ;-) Lijkt me echt helemaal geweldig daar! Ik krijg na het zien van de foto er nog meer zin in!
Wij moeten nog een paar maanden wachten :j

Ik zou ontzettend graag een paardenranch bezoeken.
Iemand enig idee of dat kan? En of je dat daar kunt regelen?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:01

Yasmine schreef:
Mijn visa troubles zijn trouwens opgelost, CBP heeft gemaild dat de 90 dagen limiet van VWP niet geldt als je verblijf in Canada langer dan 30 dagen is.

Gelukkig maar +:)+

Mooie foto's Debbie!! :j

Ik ben gestopt met stage/school voor dit jaar, volgend jaar weer het jaar opnieuw doen.
Het is dat ik geen geld heb door mijn geboekte reis naar Indonesië, anders was ik mooi weer terug naar Californië gevlogen O:)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:25

leuke foto's! voor mij nog 4,5 week, ik kan niet wachten.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 15:06

Leuke foto's Debbie!
Ziet er allemaal erg gaaf uit!

Voor mij nog maar 2,5 week wachten :):)

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:16

Veel plezier allemaal dames!

Ik moet helaas nog wachten tot 28 augustus, pffffffff, dan eindelijk 4 weken USA!
Ik wacht al vanaf begin januari dus al wel over de helft heen haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:46

Yasmine schreef:
Ooh, ik vind wasberen echt zo lelijk van dichtbij! Ik dacht dat ze heel schattig waren, maar het zijn net grote ratten :+

Lovely, klinkt goed :) Hoe viel de temperatuur een beetje mee tijdens deze periode?
Guinevere, Ohio ben ik ook nog niet geweest dus hier geen tips.

Fijn dat je gedoe met het visum is opgelost, is toch weer een zorg minder.

In MIA was het meest low 80's en een paar keer tegen 90, er stond wel vaak een duidelijke bries en daarmee was het heerlijk weer om in de oceaan te drijven. Een dag ben ik naar Aventura geweest met de (stads) bus, maar verder heb ik alles gelopen tussen 4th en Lincoln Road. Iedere winkel, bar, restaurant is voorzien van airco en de terrassen hebben allemaal vans, vaak ook met verneveling. Je krijgt dus niet erg veel kans om het echt warm te krijgen :D. In juni, juli en augustus is het echt te warm, maar in mei kan het nog net.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:23

haflingertje schreef:

In Palm Springs?

Je kan in Palm Springs wel buitenritten door de woestijn doen bij Smoke Tree Stables, maar de ranch zelf stelt niet zoveel voor. Als je een western ranch wil zien zoals in de films kan je beter iets anders zoeken; voor een buitenrit door prachtige omgeving is het wel een aanrader. Lijkt me wel ontzettend heet in de zomer ... wij liepen in de winter al flink te puffen.

Ik vond op Google nog een paar maneges vlakbij Palm Springs, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee:
- Coyote Ridge Stable
- Crazy Horse Ranch
- Joshua Tree

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:35

Weet iemand of de Amerikaanse wafels ook in Nederland te koop zijn?

De gewone (vaak ingevroren) wafels die even in het broodrooster moeten? Zo heerlijk voor ontbijt :Y)

Begin ze toch een beetje te missen :')

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:04

Wat een heerlijke ervaringen weer allemaal, komen herkenbare foto's voorbij!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:14

Ik heb zelf trouwens geen foto's gemaakt op vakantie, er is namelijk geen stukje van South Beach wat niet al door een veel betere fotograaf op de kiek is gezet.

Komt 'ie:
Mijn hotel bij nacht:
Afbeelding

Werkruimte van redders in nood:
Afbeelding

De boardwalk in het park tussen Ocean Drive en het strand:
Afbeelding

Het strand. Het eerste stuk is hard en daar kun je dus mooi hardlopen:
Afbeelding

De oceaan:
Afbeelding

Drankje drinken:
Afbeelding

Hapje eten:
Afbeelding

Burger en een drankje doen in een zaak met de onuitspreekbare naam Van Dyke:
Afbeelding

Winkel middagje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ochtendritueel:
Afbeelding

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:40

Guinevere schreef:
haflingertje schreef:

In Palm Springs?

Je kan in Palm Springs wel buitenritten door de woestijn doen bij Smoke Tree Stables, maar de ranch zelf stelt niet zoveel voor. Als je een western ranch wil zien zoals in de films kan je beter iets anders zoeken; voor een buitenrit door prachtige omgeving is het wel een aanrader. Lijkt me wel ontzettend heet in de zomer ... wij liepen in de winter al flink te puffen.

Ik vond op Google nog een paar maneges vlakbij Palm Springs, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee:
- Coyote Ridge Stable
- Crazy Horse Ranch
- Joshua Tree

Super bedankt voor de linkjes!!
We gaan de hele maand september en we gaan rond trekken, van Palm springs naar las vegas en dan via een andere route weer terug met alle tussenstops die we nu langzaam aan aan het plannen zijn.
Dus het hoeft niet in de buurt van palm springs te zijn maar wel een beetje in de richting van "ons" rondje ;-)

Dat rijden in palm springs lijkt me super!! Maar wel ontzettend warm.. :\

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:42

ah joh rij je lekker door naar Kentucky kom je hier lekker paardrijden :-)