Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:09

Ik vind telemarken wel stoer, je ziet ze wel eens omhoog lopen... alleen denk ik dan altijd, je kunt ook lekker met de lift :+ maar kende t al wel, ik gok van je zus ;)
Langlaufen heb ik nog nooit gedaan, maar lijkt me niet echt wat... ik ga graag naar beneden :) (ok ik ben gewoon lui)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:11

scheelt je ook een skipas met telemarken hihi.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:21

vroeger langlaufde ik altijd met opa!! eigenlijk zou ik het weer graag doen, maarja geen spullen en wel skies en pas. dan is de keuze al snel gemaakt.

telemarken ziet er altijd erg gaaf uit, hebben er bij ons ook altijd een aantal. maar ik denk dat ik dan al me spieren in me lijf scheur ;)

telemarkers nemen meestal ook gewoon de lift (tenminste bij ons). de mensen die omhoog lopen zijn tourskiers en die klikken hun skies boven weer vast en dan komen ze als 'gewone' skiers naar benenden.

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:31

Hoi!
Ik val een beetje binnen hier, maar ik zit net even te googelen op de weersverwachting voor de Franse Alpen maar die ziet er niet best uit.. := Geen sneeuw en overdag temperaturen rond de 10 graden.
Nou gaan wij pas in maart maar ik kan nu al hysterisch de weersverwachting in de gaten houden.. :o meer mensen hier last van? Of zijn er bokkers met juist goede (weers)berichten uit de Franse Alpen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:43

Miccamaaike: Telemarken is iets anders dan hochtouren hoor ;)

Ik wil ook eigenlijk gaan telemarken voor erbij, maar het ik heb moeite met de bocht naar links op één skie, dus moet nog even blijven dooroefenen. Een collega van mij doet het al jaren. Ik ben drie weken terug wat met hem wezen oefenen op de normale ski, ter voorbereiding op het telemarken, maar dat viel mij best zwaar :+

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:55

Hmm nooit van gehoord. :=
Maar ik hou het voorlopig bij snowboarden. :D
En voor er bij skieen maar dat zie ik me voorlopig niet meer doen.

Maar wil wel van die freestyl lessen gaan nemen met boarden dus daar ben ik voorlopig wel zoet mee. :D
Maar pas na de vakantie of misschien in de vakantie als het mogenlijk is eerst maar even aankijken hoe of wat. :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:02

Ik had hier ooit al eens mn outfit laten zien, ga het wel weer even zoeken. :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:07

felinetibor schreef:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Dit is de mijne, niet precies dezelfde broeken maar wel die kleuren. :))

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:44

Leuke outfit!

Zal mijn outfit straks ook eens zoeken.. is niet alleen niet zo hip als jullie outfits!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:59

Mootje schreef:

Ik wil ook eigenlijk gaan telemarken voor erbij, maar het ik heb moeite met de bocht naar links op één skie, dus moet nog even blijven dooroefenen. Een collega van mij doet het al jaren. Ik ben drie weken terug wat met hem wezen oefenen op de normale ski, ter voorbereiding op het telemarken, maar dat viel mij best zwaar :+

Er komt daar toch echt een kerel met telemarkski's naar beneden en volgens mij loopt hij omhoog...

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:04

@Yucca

Nou ik zoeken want vind hem echt onwijs!
Maar dat word geloof ik nog lastig.

Want kan hem niet op een NL site vinden ik Duijvestein gebeld nope niet meer aan tekomen in geen enkele winkel van hun.
Skihut in scheveningen heeft hem nog in het zwart dus ga donderdag even passen maar wil hem het liefst in het wit...
De kleur van jouwe is echt super gaaf! Alleen jij zei dat hij meer naar het paars kleurt?

(Ga hem in scheveningen passen dan bestel ik hem wel via internet)

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:04

miccamaaike schreef:
Mootje schreef:

Er komt daar toch echt een kerel met telemarkski's naar beneden en volgens mij loopt hij omhoog...

Waar je zin in hebt om naar boven telopen :=
Word al moe bij de gedachte haha.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:17

Het is ook meer het idee dat je dan dus niet van de gebaande piste's naar beneden gaat. Je kunt dus zegmaar 'offroad'. En misschien voor de mensen die de lift eng vinden? (Zoals ik :P, hoewel ik bij de piste ook niet omhoog klim hoor!)
En wat betreft een voorkeur hebben voor afdalen, laat ik je één ding zeggen: een fikse afdaling op langlaufskies met een paar mooie haarspeldbochten en dan op die dunne wiebelige errrug lange latten: dát is echt wel kicken! En dat je dan zelf ook omhoog geklommen bent op een mooi pad door het bos, dat geeft mij in elk geval wel extra voldoening :D

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:46

Ja het is maar net wat je leuk vind en iedereen heeft zo zijn eigen ding. :D

Alleen ik vind het al zwaar iritand om naar boven temoeten met de sleeplift in een indoor skihal.
Laatstaan dat ik naar boven zou moeten lopen. :')
Of ik moet gewoon niet zo hart naar beneden dat kan ook. :+
Ze moeten gewoon die liften opvoeren. _O-

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:49

Heb al een tijdje niet gereageerd, sorry :o Nog 4 weekjes :):)
Zijn er al weer een aantal terug zo te lezen, was de sneeuw erg weinig of ligt er nog wel wat?
Leuk ook om ook die andere wintersporten te zien!
Leuke outfits komen er weer voorbij! Zal mijne zo ook wel ff zoeken als ik plaatjes kan vinden.
Mliss zullen we bij de uithof gaan zeuren dat de liften moeten worden opgevoerd O:) Evenals bij Snow? Wel een stunt van die gast om keihard onderuit te gaan :')

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:51

Nou ik ook nog een keer dan. :')
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Zat net een plaatje tezoeken van mijn jas maar kom alleen maar de zelfde kleuren tegen...
Hebben wij dan niet de zelfde jas Yucca?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:11

Hier mijn setjes dan ook nog maar. Let niet op mijn leuke hoofd :+ Kon geen los plaatje van mn jas vinden. Hierbij m'n jas, broek en helm+bril. Heb er ondertussen een andere bril bij maar daar heb ik geen foto van (hij is wit met soort zwarte verspetters) En heb nog een nieuwe broek erbij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:44

Leuke outfits komen allemaal voorbij! Mijne staat niet meer op de internet, maar zal ff een foto zoeken waar ik het allemaal aan heb.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:10

Whoehoe vanavond weer snowboarden. *\o/*
Samen met 3 vrienden word weer een gezellige boel. :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:17

Gaan vandaag kijken voor huur skischoenen *D
Bij Beversport denk ik :j
Tenminste daar stond op de site dat ze spullen verhuren xD

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn outfit, heb er nog een felroze dasdingetje bij, zwarte handschoenen en een zwarte sinner skibril.

Beetje bij elkaar geraapt zooitje, maar kan er iig mee vooruit!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:17

Hoezo is toch een leuke set?
Die jas en die schoenen zou ik zelf ook zo uit kiezen hoor en die helm is ook mooi. :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:18

Haha dankje!
Ik wilde eigenlijk geen zwarte broek, maar vooral een goedkope en toen kwam ik bij deze uit :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:14

hmm schijnt dat geen van alle skischoenen te verstellen zijn bij de scheenbeen :7
Bij mij knelt het als een gek altijd bij mijn scheenbeen bij skischoenen....
Dus we gaan maar gewoon in Duitsland kijken voor schoenen, die kunnen we altijd nog terugbrengen. Desnoods ga k lekker langlaufen ofzow :') whahah die hebben zachte schoenen :P
(snowboarders ook, maar ik durf niet te snowboarden)

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:29

Inderdaad! Ik heb 1 keer op alpine skies gestaan en had enorme blauwe plekken op mijn scheenbenen. Maar huur-langlaufspul is ook lang niet altijd even lekker hoor. Wat een braggels ik wel niet op heb gestaan! En dan zijn de schoenen ook niet alles.
Oh wat ben ik blij met mijn eigen materiaal :D

(p.s. hoe zet je trouwens foto's in een bericht? Ik heb wel een foto van 'mijn outfit' op picasa, maar geen flauw idee hoe ik dat erop zet... }:0)