Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:34

de trein ontdooit al rijdend :')

ik had net allemaal mensen in paniek.. 4 treinstellen op spoor negen.. Kwamen allemaal uit rotterdam.. Moesten er 2 naar enschede en twee terug.. Paniek joh men begreep niet dat de voorste eerst naar enschede zouden gaan :') terwijl het zelfs in de treinen goed aangegeven stond..

En 8 intercities weer per uur tussen gouda en utrecht!!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:50

Jans schreef:
de trein ontdooit al rijdend :')

ik had net allemaal mensen in paniek.. 4 treinstellen op spoor negen.. Kwamen allemaal uit rotterdam.. Moesten er 2 naar enschede en twee terug.. Paniek joh men begreep niet dat de voorste eerst naar enschede zouden gaan :') terwijl het zelfs in de treinen goed aangegeven stond..

En 8 intercities weer per uur tussen gouda en utrecht!!

nice :D dan kan ik weer die van 28 ipv 13 over van alexander nemen

Ja vanmorgen kwam ik kwart voor 8 aan met de intercity uit rotterdam en toen riepen ze ook om van utrecht centraal is het eind station van deze trein. En het deel naar zwolle ofzo, of elk geval eentje die nog wel een andere kant op ging, zou nog komen, maar toch wilde veel mensen instappen in de trein waar ik uit kwam.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:47

Pfff, ik probeer via nshispeed.nl een kaartje te kopen, maar het schiet niet erg op. Last van overbelasting? Lijkt me niet echt, toch?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:56

Nee, NShispeed.nl is 1 van de meest waardeloze website :)
Las laatst een andere site waar je ook een kaartje kon bestellen maar ik weet niet meer welke.
Waarnaartoe moet je?

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:58

Ik moet morgen van Gent naar Rotterdam en normaal hoef ik geen kaartje te kopen, maar ik heb een weekendabbonnement, dus moet nu wel een kaartje hebben. Ik koop ze liever niet op het station, want dat heb ik een toeslag. 8)7

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:00

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:02

Nou het reed wel weer vandaag tussen Schiphol en Utrecht. Terug dacht ik, he we zijn mooi op tijd op Bijlmer, ondanks dat trage rijden steeds. Keek ik nog een keer goed, zag ik dat we half uur vertraging al opgelopen hadden op dat stukje (normaal 15 minuutjes). Ik ben benieuwd, voor morgen en vrijdag geven ze weer sneeuw op, voor het westen niet zoveel. Ik hoop dat de treintjes blijven rijden.
Morgen maar lekker op tijd met de bus naar Schiphol, ik heb geen zin in tijden in de kou staan op Nieuw-Vennep.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:06

MoonChloe schreef:
Volgens mij kun je op belgische site ook gewoon kaartjes kopen: http://www.b-europe.com/Reizen/Kopen/Treintickets

Ook naar NL. Rotterdam herkent hij iig wel :j

Probleem daarvan is dat je dat met je Nederlandse pas niet kunt betalen. Ik heb iDeal, en dat staat er niet tussen.
Edit: de site van de Hispeed geeft nu aan dat er voor mijn aanvraag geen reizen beschikbaar zijn. :?
Laatst bijgewerkt door __Martine__ op 22-12-10 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:07

Ohhh, geen belgische vrienden o.i.d?

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:15

Nee, dat lukt niet meer voor morgen. Nouja, ik probeer het morgen nog eens en anders maar een toeslag.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:17

ik mag morgen weer met de trein, van den haag naar beverwijk. ben benieuwd wat we gaan beleven

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:38

nou ging lekker net op de terugweg van groningen naar nijverdal.
Trein van 19.46 om 20.00 mogen we allemaal uitstappen omdat de trein defect is, we hadden ongeveer 5 meter op het station in groningen afgelegd. Toen konden we instappen in de stoptrein van 20.08 na 10 minuten mochten we ook daar uitstappen (nog steeds op het station) omdat ook deze trein kapot was. De voorste 2 delen van de trein deden het nog wel en die zouden vertrekken. Jullie kunnen je voorstellen dat het proppen was daar natuurlijk. Ik zeg zo tegen mijn moeder: kom die 1e klas is nog helemaal leeg, nu mogen we best daar gaan zitten. Vele mensen volgden ons voorbeeld :+ Conducteur zei ook niks met controleren. Er moesten nog tientalle mensen blijven staan.
Uiteindelijk maar 40 min vertraging gehad, viel nog mee maar vrolijk word je er niet van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 08:13

Ik heb ook weekend... als je naar Roosendaal wilt dan zit er geen toeslag op... had daar nog een kaartje voor en heb gister via de gewone NS site een ticket gekocht van Roosendaal naar Dordrecht. Geen gedoe met buitenlandse reis, want dat werkt echt voor geen meter die site en heb ook geen Belgische pas voor de Belgische site.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 08:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 09:15

Omdat wij zo slecht voorbereid zijn moeten duitse monteurs kerst missen? Wat sneu zeg.. Vind ik dan ook weer niet kunnen.. T gaat prima nu toch? Mijn trein was op tijd.. Tis alleen geen slt maar een nieuwe virm.. Mij hoor je niet klagen hoor.. Al was het Mat64 geweest..

Bovendien.. Er staan bij Amersfoort en Amsterdam vast nog wadlopers.. Heb daar ook nog wat mat54 gespot.. En dieseltjes Plan U.. Die zijn winterhard.. Zet dan die tijdelijk in..

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:09

wordt het nou wel een beetje beu. Er is hier in breda geen vlokje sneeuw gevallen maar ben verdorrie al 5 kwartier bezig om breda te verlaten naar tilburg toe. Wat me normaal 20 min kost. Na 2 treinen weg hebben zien rijden ben ik eindelijk breda uit. Roepen ze 1 min voor vertrek om dat trein van ander spoor vertrekt. Ja als je dan eenmaal daar bent rijdt ie weg natuurlijk. Samen met andere mensen toch wel even erg boos geworden. Moet om 10 uur beginnen op het werk. En volgende trein ging pas weer om 10 uur vanwege vertraging. Baas heeft er gelukkig veel begrip voor maar is wel weer minder salaris.. Pff ben benieuwd vanmiddag hoe laat ik weer thuis ben..

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:37

Ik heb nu al een stuk minder last van vertragingen, alleen die bussen komen nog steeds erg laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:37

Ik had nergens last van? Al twee dagen niet overigens..

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:19

Gelukkig blijft het westen bespaard van sneeuw _/-\o_ ! Moet straks weer met de trein

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 14:40

alweer extra aangepast dienstregeling in het zuiden. Ben benieuwd straks of ik een beetje optijd thuis kom.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:00

Nee ;( Ik hoop echt zo ontzettend dat de treinen richting Heerlen/Maastricht morgen gewoon rijden... Nu rijden ze maar tot Den Bosch.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:24

had de trein van 11.47 dacht ik uit utrecht naar rotterdam. Maar we moesten over een "spoorslangbreuk" ofzo rijden maar we moesten eerst wachten en we mochten maar met 5km per uur erover? Ik kon niet echt goed verstaan door de omroep wat het nou moest zijn :P , maar het was iets met breuk, ik geloof iets na nieuwerkerk. Hadden 25 min vertraging, ook bij utrecht eerst een rood sein ofzo. Maar werd wel steeds direct omgeroepen wat er was. +:)+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 18:24

Gaat vast wel weer goedkomen als morgen de sneeuw gevallen is, dan rijden de treinen er vaak wel doorheen. :j
Ik moet ook richting Limburg, en we zien het wel. Treinen reden nu alweer stuk beter volgens de planner. Ook in het zuiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:25

Goh het zal Nieuwerkerk eens niet zijn _O- dat is wel verholpen inmiddels denk ik he?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:28

Jans schreef:
Goh het zal Nieuwerkerk eens niet zijn _O- dat is wel verholpen inmiddels denk ik he?

ik zou gokken van wel :P

Maar iemand een idee wat voor iets het geweest kon zijn? Ik verstond dus spoorslang breuk maar denk niet dat dat uberhaupt iets is? :P