Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 21:26

Katja,
Paar jaar terug had ik evenwichtproblemen en vorig jaar een hernia. Ik heb een opvouwbare wandelstok.
Ik heb die weleens meegenomen, dat geeft net wat meer steun en als je hem niet nodig hebt, past deze gewoon in een grote hand of schoudertas.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 21:28

Ik loop nog me krukken waarschijnlijk omdat ik nog niet volledig mag belasten dus dat geeft in ieder geval steun.

kosseh schreef:
Weet niet of het op Kos kan, maar op Kreta iedergeval wel gezien. Het huren van een scootmobiel? Zodat je toch makkelijk door het stadje en de omgeving kan gaan.
Dat is wel een goed idee om even naar te kijken als het nodig zou zijn. Ik hoop echt een beetje rond te kunnen schuifelen maar in het slechtste geval mag ik echt heel weinig en dat voelt ook wel weer zonde.

Bonnelover

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 21:45

Katja, als je contact opneemt met Miranda tours, kan ze je vast helpen met zoeken van scootmobiel. Ze woont er al meer dan 25 jaar en heeft een touristen winkel met souvenirs en trips. Maar van krukken tot broodrooster alles is bij haar te leen. En kan je super, gratis, advies geven over mooie plekjes en zaken op Kos

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 12:36

Kun je niet beter je vakantie uitstellen dan? Het is ook zonde als je zo weinig kunt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 19:49

We gaan gewoon lekker op vakantie. Ik kan thuis ook net niets en even eruit zijn is echt super lekker. Ik ben wel toe aan een weekje vrij en thuis ben ik daar héél slecht in en als ik dan niet op stap kan ik het nog erger. We hebben een super lekker hotel dus in het slechtste geval ga ik heel veel boeken lezen en veel te veel eten en cocktails drinken. En we kunnen hopelijk een beetje fietsen en wat met de auto rondrijden.

Daarbij lijkt me niet dat dit onder je annuleringsverzekering valt dus dan zou ik het geld kwijt zijn dat is helemaal zonde.
En ik weet ook niet wanneer ik wel weer echt op de been ben. Dat zou ook pas eind van het jaar kunnen zijn dus dan heb ik dit alvast meegepikt.

Bonnelover schreef:
Katja, als je contact opneemt met Miranda tours, kan ze je vast helpen met zoeken van scootmobiel. Ze woont er al meer dan 25 jaar en heeft een touristen winkel met souvenirs en trips. Maar van krukken tot broodrooster alles is bij haar te leen. En kan je super, gratis, advies geven over mooie plekjes en zaken op Kos
Goed om te weten. Ik weet ook nog niet of ik een scootmobiel wil/ nodig heb maar in ieder geval een handige naam om op te slaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 21:18

Ik zou inderdaad lekker gaan.
Beetje lezen, beetje zonnen, lekker eten en bijvoorbeeld een buggy huren en een beetje het eiland verkennen.

Let alleen wel op je telefoon.
In de buurt van de Thermen maakten onze telefoons automatisch verbinding met een Turkse netwerk, dat is geen Europa.
Dus je roaming uitzetten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 21:22

Turkije valt bij Vodafone gewoon onder je EU bundel dus daar heb ik gelukkig geen last van. Maar we gaan met vrienden dus ik zal even checken hoe dat bij hun zit. Thanks voor de tip.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 21:48

Katja schreef:
Turkije valt bij Vodafone gewoon onder je EU bundel dus daar heb ik gelukkig geen last van. Maar we gaan met vrienden dus ik zal even checken hoe dat bij hun zit. Thanks voor de tip.

Ok, ik weet dat toen wij er waren, dat veel mensen, daar wel last van hadden.
Sommigen kregen rekeningen van meer dan € 100, heb ik begrepen.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 21:59

Daar had ik helaas ook niet goed op gelet en daarna een dikke rekening. -O- Dus inderdaad goede tip om daar even op te letten!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 22:09

Fietsen in de drukte is wel een uitdaging. Veel buitenlanders zijn niet gewend aan fietsers. Dus die lopen als een kip zonder kop zo voor je het fietspad pp.
Als van je fiets afspringen geen mogelijkheid is, zou ik niet gaan fietsen.
Dan huur je beter auto.
Waar zit je ergens?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 22:32

Dat is wel echt zuur als je zoveel moet betalen voor iets waarvan je niet door had dat je het gebruikte.

We zitten in het Astir Odysseus hotel tussen Tigaki en Kos Stad in. Ik moet sowieso flink hard aan de studie als ik daar zit dus ik hoop op mooi weer en dan kan ik me best vermaken op een bedje met mijn laptop.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 13:46

Katja schreef:
We gaan gewoon lekker op vakantie. Ik kan thuis ook net niets en even eruit zijn is echt super lekker. Ik ben wel toe aan een weekje vrij en thuis ben ik daar héél slecht in en als ik dan niet op stap kan ik het nog erger. We hebben een super lekker hotel dus in het slechtste geval ga ik heel veel boeken lezen en veel te veel eten en cocktails drinken. En we kunnen hopelijk een beetje fietsen en wat met de auto rondrijden.

Daarbij lijkt me niet dat dit onder je annuleringsverzekering valt dus dan zou ik het geld kwijt zijn dat is helemaal zonde.
En ik weet ook niet wanneer ik wel weer echt op de been ben. Dat zou ook pas eind van het jaar kunnen zijn dus dan heb ik dit alvast meegepikt.

Daar is toch juist een annuleringsverzekering voor lijkt me. :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 16:15

Die is alleen voor als je niet kunt reizen en niet als je misschien minder vakantieplezier hebt door beperkingen. Ik heb er na mijn vorige post nog naar gekeken of het een optie zou zijn ook al was ik het niet van plan. Ik kán gewoon reizen, mijn arts zal ik ook geen advies geven om dat niet te doen. Mijn annuleringsverzekering dekt als ik niet meer zou kunnen reizen door ziekte of ongeluk maar niet ongemak tijdens de reis.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 19:14

Ik heb even gekeken waar je zit. Richting lambi is het nog wel oje om te fietsen.
Wr zit niet al te ver van jullie Ampeli, een taverna in een wijngaard. Die is best leuk.

Mylos beachbar is ook goed te doen. Daar liggen ook veel houten vlonders.

Er zit een redelijk grote supermarkt Konstantinos, vanaf daar wordt het drukker en daarmee onveiliger om te fietsen. Tegenover Konstantinos zit Istros, heerlijk eten. In de drukkere periodes wel reserveren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 23:25

Super bedankt voor je tips.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 10:50

Om hoge belkosten te voorkomen kun je roaming uitzetten, maar dan kun je niks meer totdat je het weer aanzet of ergens wifi hebt.

Je kunt ook het automatisch netwerk kiezen uitzetten. Dan kies je een netwerk en zet je die vast. Raak je buiten bereik van dat vastgezette netwerk, dan heb je geen mobiel netwerk meer, dus ook geen onverwachte kosten. Maar tot die tijd kun je met een gerust hart het mobiele netwerk gebruiken.

Op mijn Samsung is dat: Instellingen - Verbindingen - Mobiele netwerken - Netwerkoperators - Automatisch selecteren uitzetten (en dan handmatig eentje selecteren)

In Kroatië (EU), dichtbij Bosnië (geen EU) werkte dat perfect. We hebben geen extra kosten gehad.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 11:18

Oh, die fout heeft mijn vader een keer gemaakt, volgens mij op Cyprus. Kon even 800€ aftikken 8)7