USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:07

We zijn (helaas) al 2,5 week weer thuis -O-

De rest van onze trip was heerlijk, eigenlijk vooral heel erg veel gevierd dat we verloofd zijn, dus veel lekker gegeten :D Het weer was wat minder in het noorden (17-19° tegenover 28° in Miami en de Keys aan het begin van de vakantie), maar het was nog altijd ontzettend leuk. We zijn nog naar Kenneddy Space Center geweest, wat ik een van de toppers van de vakantie vond :j

Bellex

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:19

Leuk hoor! Jammer van het weer dat wel, maar dat vieren, groot gelijk :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:46

Ondertussen ben ik nog geen steek wijzer geworden hoe ik mijn rekening moet betalen, dus heb uit noodzaak maar de ambassade gebeld. Die leek het in eerste instantie ook niet te weten en de persoon waar ik naar verbonden werd nam niet op.
Ik heb de persoon waarmee ik contact gehad heb via de mail een berichtje gestuurd. Nog steeds geen reactie.
Ik word er wel een beetje moe van maar wil mijn goede wil tonen om het te betalen

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:51

Hier was dat ook een issue hoor. Ging om een redelijk bedrag, maar de verzekering keerde niks uit omdat het geen eindrekening was, maar rekening van eerste deel.
Kon het bedrag niet aan het ziekenhuis betalen omdat via een account ging en voor dat account moest je Amerikaans zijn :')
En wij gaven elke keer aan bij het ziekenhuis dat ze contact moesten opnemen met de verzekering.
Uiteindelijk niks meer van gehoord, is nu 3 jaar geleden :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:56

Mijn laatste optie is om het persoonlijk af te geven maar aan de andere kant heb ik daar ook gewoon geen zin in. Ze doen niet echt veel moeite om het te krijgen.
En ik ben bang dat er dan een melding word bijgezet bij m'n naam en dat ik dadelijk op het vliegveld word tegengehouden
En het is dan eigenlijk fraude dus voor mijzelf een onjuiste gedachte

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:23

:wave: Meld me!

Wij vertrekken met z'n 2 op 4 april aanstaande!
We hebben zo'n camper-wegbrengdeal geboekt. Vliegen op Minneapolis, busje naar Forest City (Iowa) en vanaf daar touren we naar San Fransisco.

Onze reis zal o.a. een Rodeo, Amish gebied, Dead horse point, soquoia, las vegas en grand canyon gaan bevatten. Wie o wie heeft er leuke tips? <3

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:27

even netjes wat teruggelezen:

Rockey, klinkt heerlijk!

Askim, wat een luxe dat je kunt logeren zeg.. dan kun je vaker terug. Wanneer gaan jullie?

Germie, ik ben zo jaloers <3 <3 <3

Yasmine, gefeliciteerd met je verloving!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:45

heerlijk irene!!! klinkt super, ik ben helaas die kant nog niet op geweest.

wij zitten ook al wat rond te kijken voor leuke restaurants. Ik ben er al uit dat ik zeker bij catch wil gaan eten en heb heerlijke ontbijt zaken gezien, en ik wil bij buddhakan gaan eten. en waarschijnlijk zondag brunchen bij balthazar, dat moet altijd al goed zijn, maar nu met pasen blijkbaar helemaal leuk :)

heb er echt mega zin in *\o/*

@ purny, ik heb jouw verhaal gemist denk ik, wat is er loos?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:01

Purny, heb je dan niet gewoon een telefoonnummer waar je naartoe kunt bellen? Lijkt me dat dat wel op de factuur staat.

Irene, ik neem aan dat als je naar Dead Horse gaat je ook naar Canyonlands en Arches gaat?
Echt de moeite waard :j
En verder zijn wat mij betreft Bryce en Antelope Canyon echte must sees.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:02

Degene waar ik contact mee had mailt me niet terug. Ik denk dat ze op vakantie is
@Rockey: ik ben tijdens m'n vakantie van de trap gevallen en in het ziekenhuis beland voor onderzoeken

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:55

Ik overweeg dit jaar naar San Francisco te gaan om familie te bezoeken. Weten jullie een site waar je voor een leuke prijs vliegtickets kan kopen?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:00

Houd Skyscanner in de gaten, dat werkt erg goed :) .

Ik ga volgend jaar een vriendin bezoeken in Hoboken bij New York op de campus van de universiteit (daar verblijf ik en ga tussendoor gewoon naar NY). Erg leuk om weer terug naar de USA te gaan! Dit jaar staan de Malediven en Spanje nog gepland. Geen USA helaas want moet nog even sparen voor alles wat gepland staat, willen ook nog naar de Caribean volgend jaar.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:05

ga ik doen. Dank je voor de tip.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:05

Ik gebruik sinds kort Google Flights, nog beter en gemakkelijker dan Skyscanner! Je ziet per dag de prijzen en kan gemakkelijk combineren tot je de zo goedkoopst mogelijke vluchten hebt.

Leuk, Nessie! Let wel op of ze vanuit de universiteit geen restricties heeft wat betreft huisgasten. In Canada zat ik ook in university housing en daar mochten we strikt niet langer dan 3 dagen gasten op overnachting hebben. Op sommige plekken kan je daar als huurder mee in de problemen komen, maar dat is natuurlijk meer iets wat zij moet uitzoeken en niet jij.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:58

Hoi! Ik wil hier graag wat actiever meelezen/praten. In maart vertrek ik voor de 5de keer richting de VS maar natuurlijk weer bij de mama aan de kust in Alabama. Mijn vriend en ik zijn wel van plan om te stormjagen dus we gaan wellicht in verschillende staten belanden, sowieso in Arkansas(little rock) want daar hebben we vrienden.
Ik zou eigenlijk echt eens verder willen gaan dan Alabama en al de zuidelijke staten.. maar het is zo lastig omdat het gewoon heel gemakkelijk en goedkoop is om bij mijn mama te verblijven en ik zie haar al niet veel natuurlijk.
En ik heb nog geen rijbewijs dus dat is ook alweer een minpunt :')
Het liefst van al zou ik er gewoon willen wonen en zo de VS rondreizen.. en ik heb de kans, maar als ik die keuze maak laat ik de reden achter waarvoor ik niet geëmigreerd ben. ;( keuzes maken is zo lastig.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:13

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:00

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:49

Irene2, succes met parkeren ;) Ziet er gaaf uit!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:15

xTitanic schreef:
Hoi! Ik wil hier graag wat actiever meelezen/praten. In maart vertrek ik voor de 5de keer richting de VS maar natuurlijk weer bij de mama aan de kust in Alabama. Mijn vriend en ik zijn wel van plan om te stormjagen dus we gaan wellicht in verschillende staten belanden, sowieso in Arkansas(little rock) want daar hebben we vrienden.
Ik zou eigenlijk echt eens verder willen gaan dan Alabama en al de zuidelijke staten.. maar het is zo lastig omdat het gewoon heel gemakkelijk en goedkoop is om bij mijn mama te verblijven en ik zie haar al niet veel natuurlijk.
En ik heb nog geen rijbewijs dus dat is ook alweer een minpunt :')
Het liefst van al zou ik er gewoon willen wonen en zo de VS rondreizen.. en ik heb de kans, maar als ik die keuze maak laat ik de reden achter waarvoor ik niet geëmigreerd ben. ;( keuzes maken is zo lastig.

Tof, klinkt weer als een gave trip! Ga je zelf chasen of met professionals mee? :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 11:48

Wat een straf Irene! :D

Leuk xTitanic, ik weet je dilemma nog goed. Lastig dat je er eigenlijk nog steeds niet echt uit bent. Al is de situatie nu wel iets gecompliceerder omdat je nu een relatie hebt.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:14

welke vliegtuigmaatschappijen zijn aanraders naar San Francisco?
Iemand ervaringen met SAS

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:15

Ik ben met united geweest. Had een overstap op Houston

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:19

Nou Selka zeg dat wel! :oo

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:00

Ik heb een aantal keer met united gevlogen en een aantal keer met KLM. Heb toch een duidelijke voorkeur voor KLM. Lufthansa wil ik ook nog eens proberen, die schijnen ook wel goed te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:02

Imo lijken veel maatschappijen wel enorm veel op elkaar hoor, vooral als je gewoon economy vliegt. De beenruimte scheelt hooguit 2 cm en je hebt soms wat variatie in maaltijden.. Ik vlieg eigenlijk altijd gewoon met de goedkoopste airline die ik kan vinden en dat is me tot nu toe nog nooit tegengevallen. Ofja, ik heb 1 keer met Delta gevlogen en toen hadden we geen individueel entertainment systeem. Dat was wel even flink balen.