Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 10:02

Ik moest vorig jaar noodgedwongen Griekenland overslaan. Ondanks dat Fuerteventura erg leuk was ben ik toch blij dit jaar wel naar Griekenland te gaan.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 16:44

Hoi allemaal!

De tweede week van juni ga ik met twee vriendinnen een weekje naar Corfu. We zitten in Gouvia en hebben de hele week een auto. Ik heb het topic al doorgespit maar ben nog opzoek naar recente tips voor echt goede restaurants, een boottocht en alle andere tips die jullie hebben.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 17:16

Fee_ schreef:
Hoi allemaal!

De tweede week van juni ga ik met twee vriendinnen een weekje naar Corfu. We zitten in Gouvia en hebben de hele week een auto. Ik heb het topic al doorgespit maar ben nog opzoek naar recente tips voor echt goede restaurants, een boottocht en alle andere tips die jullie hebben.

Weet niet of het er nog zit, is alweer een aantal jaar geleden dat ik er ben geweest. Maar halverwege de main street zat een restaurantje met een ouder mannetje dat je naar binnen haalt.
We hebben daar een aantal keer gegeten die week. Was zo leuk en lekker. Hij had een eigen moestuin waar we vanalles uit moesten proeven. Aantal keer gratis wijn gekregen en chocolade taart van zijn vrouw (de cheffin).
Toen we op de laatste avond daar gingen eten kregen we nog een fles wijn mee, echt zo lief <3 <3

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 16:37

Mag ik hier binnenvallen :)
Ik wil met mijn 2 dochters van dan 12&13 graag voor het eerst op vliegvakantie in de paasvakantie ( tussen 28 maart en 6 april).
Ze willen graag een leuk strand, het liefste waar je al wat kunt pootjebaden, een hotel met verwarmd zwembad. Er moeten restaurantjes zijn, een leuke plaats om een keertje winkeltjes te bezoeken en e.e.a te doen in de buurt. De oudste is geen durfal, dus duiken hoeft niet, boottochtjes ook niet en misschien zelfs fietsen niet :')
Wat is er in die periode überhaupt mogelijk? En zeker waar je niet de hoofdprijs betaalt?
We hebben nog weinig vakantie ervaring samen, het wordt voor hen de eerste keer verder weg en een keertje niet op een camping :+
We wonen in Oostenrijk en vliegen daarom waarschijnlijk vanaf München, en anders Salzburg.
Ik ben heel benieuwd naar jullie tips en aanraders, alvast bedankt!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 16:47

Dat is nog wel vroeg in het seizoen.
Het beste kun je dan voor een zuidelijk eiland kiezen, in de buurt van een (toeristen)stadje, anders is het misschien te rustig.

Je zou in de buurt van Kos-stad of van Rhodos-stad kunnen kijken. Kreta is ook prima, in de. Uurt van Rethymnon of CHersonissos /Malia.
Daar heb je strand en winkeltjes en er is ook genoeg te doen als een waterpark voor je kinderen.

Sunweb en Corendon zijn minder duur dan Tui of Elisawashere.
Gewoon zoeken en goede filters aanzetten.

Wat de temperatuur van de zee betreft, ik vind het prima te doen. Maar ik zwem ook in mei in de Noordzee.
Hoe verder in het seizoen, hoe warmer de zee. En in een (kleine) baai is de zee ook wat warmer dan als je aan een grote open zee zit.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 17:37

Houd er rekening mee dat nog niet alles open is en dat het nog rustig is met vooral locals en buitenlanders die in Griekenland wonen. Veel echte toeristenplaatsen komen pas na Grieks Orthodox Pasen (dit jaar op 12 april) tot leven. Tot die tijd zijn de meeste terrasjes nog gesloten, of nog druk aan het schilderen en schoonmaken. Het zwembad is soms nog leeg.
Ik zou dat dus altijd navragen bij het hotel waar je zou willen boeken, zodat je weet wat je kunt verwachten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 18:09

Ik denk ook dat het voor Griekenland te vroeg is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 18:54

Vriendin van me is er vorig jaar in april geweest en vond het echt tegenvallen hoeveel er dicht was en hoe stil het was dus ik zou het zelf niet doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 18:57

Ja, daarom moet je voor een plaats kiezen als Rhodos-stad of Rethymnon, waar altijd wel wat te beleven is, waar de horeca en winkeltjes gewoon open zijn.
Ik ben weleens begin mei naar Rhodos geweest en dat was prima te doen en ook gewoon gezwommen in zee. Vooral de avonden waren fris.

Persoonlijk ga ik ook liever een maandje later, maar als je aan de meivakantie vast zit, heb je niet altijd keus.

Mijn dochter wil ook in de meivakantie weg, maar die gaan voor een last-minute en kijken dan waar het goed weer is. Dat is wel een risico, maar als het niet zoveel uitmaakt waar je precies heengaat, dan is dat ook een optie.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 19:02

Of Athene misschien?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 19:21

Ik zou als ze willen zwemmen etc toch kijken voor iets zuidelijker. Egypte/ Canarische eilanden etc.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 19:28

Ja Egypte leek mij nu niet zo handig, met momenteel zoveel onrust in de buurlanden.
Tenerife zaten we ook te kijken maar jeetje wat duur!

Evt begin juli Griekenland en nu wat simpeler naar Italië misschien een optie. Even kijken.
Bedankt voor jullie input!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 19:38

opisop_shop schreef:
Ja Egypte leek mij nu niet zo handig, met momenteel zoveel onrust in de buurlanden.
Tenerife zaten we ook te kijken maar jeetje wat duur!

Evt begin juli Griekenland en nu wat simpeler naar Italië misschien een optie. Even kijken.
Bedankt voor jullie input!

Ik denk dat je het in Italië ook moet treffen in die periode.
Misschien zuid Spanje?
Iknl was weleens half april of begin mei in de buurt van Malaga en prachtig strandweer. Maar ook daar kun je pech hebben in die periode.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 19:50

Ik ben weleens in februari in de Algarve geweest. Misschien is dat een optie? Ik weet de temperaturen niet rond die periode.
Maar wij hadden toen tich wel t-shirtjes weer en genoeg te doen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:07

Ik zou inderdaad ook gokken op zuid spanje, turkije, mallorca oid. Of kaapverdie?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 11:02

Kaapverdië is best lang vliegen. Dan zou ik eerder de Canarische eilanden doen.
Ik vond tickets van €400.- pp naar Gran Canaria. Dat is wel te doen.
Spanje kan heel nat zijn in april, dus dat zou ik ook mijden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 11:52

Canarische eilanden is altijd een goeie keus, al ben ik daar ooit geweest in de enige week regen per jaar geloof ik :')

Maar als je zo vroeg ergens heen gaat heb je altijd een gok. Zwemmen/pootje baden zal ik sowieso binnen europa laten varen (tenzij canarische eilanden wellicht, maar denk alsnog wel fris).

En een leuke stedentrip dan? Lissabon of valencia oid, heb je ook strand etc maar heb je wat meer uitvalmogelijkheden als het weer tegenvalt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 11:53

Earth schreef:
Kaapverdië is best lang vliegen. Dan zou ik eerder de Canarische eilanden doen.
Ik vond tickets van €400.- pp naar Gran Canaria. Dat is wel te doen.
Spanje kan heel nat zijn in april, dus dat zou ik ook mijden.

Ik vind tickets van € 400 best duur.
Ik ben laatst naar Tenerife geweest voor € 225 en in juni ga ik naar Athene ook voor € 225, incl. extra beenruimte en 20 kg bagage.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 20:23

Ik die altijd naar Griekenland ga ben laatst naar Fuerteventura geweest. Maar dat was goedkoper hoor. Hotel was goedkoper en niet die hotel belasting die je bij aankomst in Griekenland moet betalen. Auto huur was ook goedkoper.
Tanken was een stuk goedkoper.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 20:54

Ik vind Tenerife ook goedkoper dan Griekenland.
Nu gaan wij 3 x per dag buiten de deur eten en zeker in Griekenland uitgebreid, huren strandbedjes en pakken graag een terrasje.

Al zoek ik in Griekenland altijd kleinschalige accomodaties, niet speciaal luxe. Locatie en strand is voor ons het belangrijkst.
Op de kamer slapen wij alleen maar.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:08

Ik kom bij Tenerife uit op zeker €4000 voor ons drietjes voor een week?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:17

Zo duur hoeft dat niet. Ik vind met 5 minuten zoeken tickets a €381.- pp, en een leuk huis voor €802.- met z'n 3en.

Dus totaal van €1945.- :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:52

Ja onze eisen liggen denk ik te hoog :')

Welke sites zijn handig om te zoeken?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 22:02

opisop_shop schreef:
Ja onze eisen liggen denk ik te hoog :')

Welke sites zijn handig om te zoeken?

Als je niet duur wil: Sunweb en Corendon. Tui is duurder en Elisawas here ook.
Of alles los boeken.
Dus losse vliegtickets en dan een kamer of appartement zoeken.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 22:37

Wat wij zelf doen is tegenwoordig ook de vlucht zelf boeken en via cosycosy kijken naar apartement/hotel. Gaan in juni 2 weken en zijn incl vlucht nog geen €1300,- kwijt. En kijk ook eens naar Cyprus. Vorig jaar januari geweest en zelfs nog in zee gezwommen.