USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:56

Mavelle schreef:
Ja dat internationale rijbewijs is ik tien minuten gepiept bij de ANWB winkel. Is niks meer dan een vertaling van het rijbewijs dat je al hebt.

Niet doen. Weggegooid geld. Gewoon rijbewijs is prima. Vaker moeten laten zien, nooit discussie over gehad. Wel lol.

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:30

Dus internationaal rijbewijs is niet nodig, ook niet in New Jersey? M'n tante wil graag met me naar Washington als ik daar ben en dan vroeg ze of ik ook kon rijden

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:39

purny schreef:
Dus internationaal rijbewijs is niet nodig, ook niet in New Jersey? M'n tante wil graag met me naar Washington als ik daar ben en dan vroeg ze of ik ook kon rijden

Ik heb nooit problemen gehad met mijn gewone rijbewijs. Kan me niet voorstellen waarom dat in Jersey wel zo zou zijn. Maar als je je lekkerder voelt bij een internationaal papiertje moet je het doen. Ik begin er niet aan, maar ieder zijn ding.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 07:25

Wij hebben alleen het eerste jaar in onwetendheid zo'n ding aangeschaft. Daarna nooit meer. Pure geldklopperij van de ANWB.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:51

Geloof dat het alleen in georgia nodig is. Voor de rest zonde van je geld

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:43

Er zijn inderdaad een of twee staten waar het nodig is maar dat is met even googlen wel te vinden. Ik heb hem in ieder geval niet nodig gehad in Californië, en zou/zal hem ook niet nodig hebben in New York, Utah en Arizona

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:47

leuk topic! ik zit er over te denken om met mijn nichtje rondom de pasen naar new york te gaan, wat een geweldige stad!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:53

Ik heb ook een internationaal rijbewijs, in Australië kwam die wel van pas, maar in Amerika hebben ze er inderdaad nog nooit om gevraagd. In Amerika moet je hem alleen in Georgia kunnen voorleggen.

Wij gaan naar Universal Studios vandaag *\o/* <3

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 15:33

Leuk Yasmine, gaan jullie naar beide parken? Veel plezier!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:55

Ik zou graag ergens aan het einde van een dag gaan zwemmen met manatees, maar moet je nu werkelijk overal voor betalen? 60 dollar is me gewoon te veel. Zijn er plaatsen in een park waar je ze gewoon gratis kunt zien?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:13

Einde van de dag zou ik niet doen. Begin van de dag zijn ze het actiefst. Wij zijn om 6u 's ochtends gegaan.

Je kan ze ook vanaf het land zien, bijvoorbeeld in Blue Springs State Park zitten er veel. Let wel: in de zomer zie je amper manatees want dan zitten ze in de oceaan. Het is vooral in de winter dat je ze in het binnenland ziet.

En ja, je moet ervoor betalen. Je mag niet zomaar in het water springen en met ze zwemmen. Manatees zijn erg gevoelig en de omgang met hen is ook wettelijk bepaald. Als iedereen het zomaar zonder begeleiding zou kunnen, gaan ze heel erg gestresseerd worden. Het geld dat je betaalt gaat naar goede begeleiding van een gids die in de gaten houdt dat alles wel goed gebeurt. Voor het zwemmen krijg je bv een erg uitgebreide briefing over wat wel en niet mag (zo mag je niet te luid spreken als je in hun buurt komt). Het is dus niet zomaar even in het water springen maar echt een goed begeleide uitstap die 3-4u duurt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:36

Ik heb een erg druk programma en dus alleen aan einde van de dag tijd. Mogelijk wordt het nu wegens de overstromingen door dat rotweer in Georgia zelfs uitwijken naar Marianna en dat betekent elke dag 6 uur in de auto i.p.v. 1 uurtje. Dus om 6 uur op, 10 uur te water, 5 uur weg, en dan om 9 uur weer terug. Dan helemaal geen tijd voor manatees. 3-4 uur hebben we ook niet over, de dagen zijn primair gevuld met duiken. Dus dan houdt dat gewoon op. Primair gaan we om te duiken en de omstandigheden zijn op dit moment erg slecht. Dan wordt het dus veel in de auto zitten. Maar alternatieven zoeken en niet duiken is geen optie. Ik doe eigenlijk alleen duikvakanties en de rest zijn bijzaken die leuk zijn als het lukt en anders niet. Overnachten in Marianna is ook geen optie omdat we al een huis elders hebben, dus dan is heen en weer rijden wel te doen. Maar een rustig weekje zal het dus niet worden.
Blue springs is ook ver weg, dan moet je er een dag voor uit trekken en ik heb maar een weekje dit keer. Ik weet ook dat je ze alleen in de winter ziet, en dus is volgende week de enige kans. Maar dat zal dus niets worden.
Ik zal ook zo ongeveer moeten gaan inpakken, haha. Dit weekend nog duiken en paardrijden en dan zo een dag later hup het vliegtuig in. Meestal neem ik iets meer rust voor vertrek, maar dit keer past dat met vrije dagen niet. En langer blijven in Florida gaat ook niet helaas. :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:38

Balen zeg!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:22

Ik lees al een tijd mee hier, maar heb nu een vraag waar ik niet echt uit kom.
Een vriendin en ik willen graag naar miami beach, en hebben nu via tui een mooie aanbieding gezien.
Maar in verhouding met losse tickets is het natuurlijk veel duurder.
Nu lees ik hier veel mensen die via airbnb een verblijf boeken.. maar hoe betrouwbaar is dit? M'n vriendin durft dat namelijk niet echt aan, omdat ze bang is dat we dan in 1 of ander krot of vaag hostel komen. Maar aangezien ik hier lees dat veel van jullie hier wel al ervaring mee hebben was ik wel benieuwd naar de dingen waar je op moet Letten etc.
We zouden dan 22 mei die kan op willen vliegen, en het aantal dagen kan max 10 worden. De aanbieding die we nu "vast" hebben gezet bij het reisbureau komt uit op zo'n 900 euro pp, inclusief tickets, verblijf, extra bagage, en transferkosten voor 9 dagen.
Iemand hier misschien tips? :)
Ik ben een reis leek, dus alle tips zijn welkom! :)
Vriendin is al wel vaker die kant pp geweest, maar verbleef toen bij familie in Orlando, en dat is nu geen optie helaas.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 20:32

Dat moet idd wel goedkoper kunnen, mits je zin hebt om eea zelf uit te zoeken. Voor je ticket zul je zo'n €400-€500 kwijt zijn. Ik heb zelf geen ervaring met airnb, dus kan je daar niet bij helpen. Mochten jullie toch liever zelf een hotel boeken: je betaalt in de VS per hotelkamer ipv per persoon, dus die kosten kun je mooi delen.

Willen jullie ook een auto huren?

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:34

Oh dat wist ik niet, dat scheelt inderdaad ook al een stukje. Ik ga wel even op internet speuren of er iets in die omgeving vrij is in die periode, bedankt voor de tip! :)
Ja willen ook een auto huren, maar niet voor de hele week, waarschijnlijk 3 of 4 dagen, daar hadden we al naar gekeken wat daar de kosten enzo van zijn :).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:41

Airbnb heb ik alleen maar goede ervaringen mee.
Staan ook genoeg recensies over t algemeen bij de aanbieders.
Gewoon even doorheen lezen als je een plek ziet die je aanstaat.
Je kan voor 533 op 22 mei 9 dagen naar Miami incl. huurauto via Tui. (zonder extra koffer even)
https://www.tui.nl/verre-reizen/verenig ... -en-boeken
Dat is iig goedkoper als een losse vlucht op die datum.
Airbnb in Miami Beach heb je misschien wel voor onder de 100 euro per nacht. Voor 2 personen. (dus 50 pp)
En misschien is er via een andere aanbieder wel een goedkopere vlucht te vinden nog.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:43

Ja die had ik gezien inderdaad! Maar toen kwamen we op het stukje verblijf uit.. vandaar m'n vraag haha.
Maar die recensie die kloppen over het algemeen wel? Niet dat ze mooie praatjes neer zetten en het helemaal niet zo geweldig blijkt te zijn? (Haha sorry, geen ervaringen mee, komt misschien beetje onnozel over :+ )

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:54

Als mensen niet tevreden zijn zullen ze dat wel melden. Dat heb ik nl ook wel gezien.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:57

Ik heb nu bijvoorbeeld een hele toffe studio gevonden, ook miami beach. Staat bij 68 euro per nacht. Totaal 610 euro want gaat iets korting vanaf. Betekend dan 610 voor 2 personen? Want daar had ik op gezocht namelijk, of moet je het dan nog x2 doen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:13

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:20

UltimOo schreef:
Ik lees al een tijd mee hier, maar heb nu een vraag waar ik niet echt uit kom.
Een vriendin en ik willen graag naar miami beach, en hebben nu via tui een mooie aanbieding gezien.
Maar in verhouding met losse tickets is het natuurlijk veel duurder.
Nu lees ik hier veel mensen die via airbnb een verblijf boeken.. maar hoe betrouwbaar is dit? M'n vriendin durft dat namelijk niet echt aan, omdat ze bang is dat we dan in 1 of ander krot of vaag hostel komen. Maar aangezien ik hier lees dat veel van jullie hier wel al ervaring mee hebben was ik wel benieuwd naar de dingen waar je op moet Letten etc.
We zouden dan 22 mei die kan op willen vliegen, en het aantal dagen kan max 10 worden. De aanbieding die we nu "vast" hebben gezet bij het reisbureau komt uit op zo'n 900 euro pp, inclusief tickets, verblijf, extra bagage, en transferkosten voor 9 dagen.
Iemand hier misschien tips? :)
Ik ben een reis leek, dus alle tips zijn welkom! :)
Vriendin is al wel vaker die kant pp geweest, maar verbleef toen bij familie in Orlando, en dat is nu geen optie helaas.

Met TuiFly ben ik de afgelopen 2 weken voor €300 pp op en af naar Miami gevlogen vanuit Brussel. Dus je kan heel mooie deals vinden voor de vluchten bij hen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:25

Over AirBNB kan ik je niks vertellen, ik ben precies je vriendin :D Durf het niet (aan) hihi
Maar voor vluchten, kijk ook zeker op skyscanner of momondo (iets in die trant ;) ) kun je ook mooie deals vinden

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:25

Needje schreef:
Als jij in je zoekopdracht heb aangegeven dat je met 2 personen bent wel ja.
(Dan is het getoonde bedrag voor 2 personen)

Wel wat duurder, maar wel gratis parkeren: https://www.airbnb.nl/rooms/14384832?ch ... s=1ByIpXzX

Je moet even kijken bij bijkomende kosten. Daar staat soms een toeslag voor een tweede persoon per nacht.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:37

We willen het liefste wel met tui vliegen, in de dreamliner, wel zo fijn haha.
Ik krijg haar helaas niet om voor airbnb, dus die optie valt helaas al af.
Nu eens kijken naar hotels in die omgeving:)