Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

carina

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 08:14

Hebben jullie aanraders voor een appartement/hotel in Samos? Liefst in een leuk dorpje met wat tavarnes bij zodat je savonds niet met de auto weg moet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:26

carina schreef:
Hebben jullie aanraders voor een appartement/hotel in Samos? Liefst in een leuk dorpje met wat tavarnes bij zodat je savonds niet met de auto weg moet.

Ik niet, ik heb Samos wel op mijn lijstje staan, maar nog niet geweest.

Ik heb net vakantie begin juni geboekt met mijn zus en zwager.
Laatste keer Syros waren wij met 17 pp, dus dit was een makkie om te boeken. :D
De vluchten, 1 nacht Pireaus, 13 nachten Syros en 2 nachten Athene.
Alleen nog de ferry boeken, maar dat doe ik later.

Mijn man zijn beste vriend daar heeft kanker, dus wij willen daarom graag naar hem toe op Syros.
Er zijn al niet veel familieleden over.

Voor september wil ik nog een weekje naar Griekenland, maar ik weet nog niet met wie en wanneer en naar waar. :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:53

Het word voor mij ook de eerste keer samos. Ik zou afgelopen jaar gaan in sept maar mijn schoonmoeder was net overleden en we hadden een veulen die geopereerd moest worden net in die tijd dus heb ik die vakantie verzet naar december naar Fuerteventura.
Dus nu ga ik als nog naar samos. Heb Samian mare hotel weer geboekt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:01

Wij zaten bij Pythagorion.
Omdat we vaak 2 weken gaan, zitten we vaak bij een wat grotere plaats.
Ook vaak handig voor boottochten enzo.
We zaten wel wat verder uit het centrum. Eigenlijk net iets te ver.
Dus vaak nam ik de auto mee om te gaan eten.

Ik vind Samos zó leuk!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 21:38

Hebben jullie het noodweer gezien in Griekenland ? Zo erg, al die schade (en gewonden en zelfs doden). Vooral in Glyfada, waar wij heel vaak overnacht hebben.
Maar ook beelden uit Spanje en Italië!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 22:05

carina schreef:

Wij hebben hier gezeten.
https://maps.app.goo.gl/PaYNeLhwnByyiKYG8?g_st=ic

Simpel en wat verouderd maar voor ons echt prima en de locatie vonden wij fantastisch!
Je loopt zo naar het strand en tavernes!

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 08:22

Electra63 schreef:
Hebben jullie het noodweer gezien in Griekenland ? Zo erg, al die schade (en gewonden en zelfs doden). Vooral in Glyfada, waar wij heel vaak overnacht hebben.
Maar ook beelden uit Spanje en Italië!

Nou erg hè! Wij waren in oktober in Athene en zijn toen nog weer een dagje naar Voula en Glyfada geweest. Heel bizar om die beelden nu zo te zien!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 09:16

Ook hier is weer geboekt. Gaan eind juni 2 weken naar Plakias (Kreta)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 19:29

Ik heb dit topic een beetje doorgescrold maar niet alles 452 pagina's gelezen. Ik heb jaren een zeiltocht in Griekenland gemaakt en durf niet eens meer te zeggen welke eilanden we toen gezien hebben maar het was wel heel leuk. En Griekenland staat ook op de lijst om nog meer van te zien.

In mei gaan we een ander soort vakantie doen want we willen een ruime week zon en lezen doen en zijn op Kos uitgekomen (Astir Odysseus). We willen wel wat tripjes over het eiland doen dus ik vroeg me af of er mensen zijn die nog tips hebben van dingen die we moeten zien die misschien iets minder voor de hand liggen?
We hebben nu Kos Stad, Asklepieion, Zia, het zoutmeer en iets van een wijngaard. Heeft iemand ervaring met paardrijden op Kos?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 21:59

Katja grote tip vind ik Miranda tours!! Ze is Nederlandse kan alles voor je regelen en helpen. Echt een geweldig mens. Ze heeft een website, winkel met leuke souvenirs en regelt trips. Maar kan je ook echt de mooie plekjes aanwijzen op het eiland.
Vind zelf Kos een erg fijn eiland. Kosstad heeft alles mooi dicht bij elkaar.
En vergeet ook het museum van Hippocrates niet, ligt op weg naar Asklepios. Verder de 7 kerkjes. Paardrijden, zeker als de zon ondergaat, is erg mooi bij het zoutmeer (waar vaak flamingo's zitten)
Wanneer ga je?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 22:23

Vooral fietsen op Kos, zo gemakkelijk! En ik ben geen fietser.
Een dag een Buggy huren en dan een beetje toeren, vond ik toen ook leuk. Een dagje varen en verder de al eerder genoemde dingen.

Als ik mij goed herinner kun je in de buurt van Tigaki paard rijden op het strand.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 22:27

Bonnelover schreef:
Katja grote tip vind ik Miranda tours!! Ze is Nederlandse kan alles voor je regelen en helpen. Echt een geweldig mens. Ze heeft een website, winkel met leuke souvenirs en regelt trips. Maar kan je ook echt de mooie plekjes aanwijzen op het eiland.
Vind zelf Kos een erg fijn eiland. Kosstad heeft alles mooi dicht bij elkaar.
En vergeet ook het museum van Hippocrates niet, ligt op weg naar Asklepios. Verder de 7 kerkjes. Paardrijden, zeker als de zon ondergaat, is erg mooi bij het zoutmeer (waar vaak flamingo's zitten)
Wanneer ga je?

Miranda tours had ik inderdaad ergens al langs zien komen. Ik zal daar eens naar kijken.
Museum staat op de lijst. Wat zijn de 7 kerkjes? Google hielp me niet echt daarmee.

We gaan half mei dus vroeg in het seizoen.

Heb je ervaring met rijden bij het zoutmeer? Ik ben altijd bang dat ik ergens reserveer met uitgemergelde paarden vol drukkingen.

Electra63 schreef:
Vooral fietsen op Kos, zo gemakkelijk! En ik ben geen fietser.
Een dag een Buggy huren en dan een beetje toeren, vond ik toen ook leuk. Een dagje varen en verder de al eerder genoemde dingen.

Fietsen lijkt me inderdaad ideaal. En we wilden in ieder geval een dag of twee een auto huren.
Weet je toevallig of je ook 4 persoons buggy's hebt? We gaan met vrienden. Ik had al snel gekeken maar kon alleen 2 persoons vinden.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 22:32

4 persoons buggy's heb ik wel gezien op het eiland. Huren altijd gewoon een auto. Fietsen is inderdaad leuk, maar voor de prijs van 2 fietsen heb je ook een auto.
Miranda is echt top. Ook, wat ik heb begrepen van andere mensen, als je onverwachts tijdens je verblijf een nood situatie hebt.
3 eilanden trip is ook echt leuk. Heb dit aantal jaren geleden gedaan toen ik 50 werd. En heb toen wilde dolfijnen gezien. Zo fantastisch!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 22:35

Volgens mij alleen 2 pp-buggy's.
Wij zijn paar jaar geleden nog eens met zijn vieren naar Kos gegaan en toen een auto gehuurd.

Wij hebben ook inderdaad de 3-landen-trip gedaan en die was leuk.
Wel laat in juni.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 22:44

Wij zijn afgelopen zomer naar Kos geweest. Toen hebben we wel buggy's voor 4 personen gezien. :j Wij hebben een zonsondergang rit gedaan bij Erikas Horse Farm. Wij vonden het hier toen netjes geregeld en de paarden in onze groep zagen er allemaal goed uit. Ze hadden veel van de paarden zelf gefokt en de man vertelde dat hij ook geregeld naar Nederland kwam om Friese paarden te bekijken. Ze hadden toen net een nieuwe Friese hengst gekocht.

Voor de rest hebben wij veel gefietst en twee dagen een scooter gehuurd en naar Zia en Embros Therme geweest. Het asklepieion hebben wij enkel van buiten de hekken bezichtigd en vonden wij het geld niet waard, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Voor de rest hebben we het eiland over gereden en naar verschillende stranden gereden om oa te snorkelen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 08:30

Ik vind een 3 eilandentocht en de tour naar Nissyros een aanrader. Wij hebben toen 2 nachtjes daar geslapen, vindt het er zo leuk.

Een auto huren en een beetje rondrijden vind ik ook leuk. We hebben ook een keer ern buggy gehuurd, maar die had wel moeite met bergop bij Zia.
Ik vond de Dikeos oplopen ook erg leuk trouwens. Maar dat moet je niet dien als het warm is. Het is een stevige klim.

Paardrijden doe ik niet, ik doe geen tourisme met dieren.

Ik zag wel fotos van bij het zoutmeer voorbij komen waar ze toch wel stevige hefboombitten in hadden.
En ook grote Nederlanders op pony's.
Maar ik heb me er niet in verdiept.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 08:52

Die 3-eilandentour heb ik ook veel goede verhalen over gehoord. :j Helaas ben ik zelf na 5 minuten al zeeziek, dus die hebben wij overgeslagen.

Het deel rondom Zia is inderdaad wel erg stijl en daar had onze scooter ook zo nu en dan wel moeite. Ik bedacht mij ineens dat wij ook nog naar oud pyli zijn geweest. Dat vonden wij ook heel mooi! Vooral het uitzicht van boven op de berg bij het oude kasteel!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 18:45

Oud Pyli vind ik er super mooi uitzien. Hoe lastig is het om daar te lopen? Niet iedereen in onze groep is even fit dus ik had het eigenlijk al een beetje afgeschreven. Om die reden denk ik dat Dikeos naar boven lopen ook afvalt.

Ik heb verschillende boot tours opgeschreven. Dat kunnen we ter plaatse wel zien of we dat willen doen of niet.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 18:56

Oud pili is makkelijker dan de Dikeos. Maar naar het kasteel is wel een flinke klim.
Bij Antimachi is ook een verlaten kasteel. Dat is goed te doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 19:29

Super bedankt voor alle informatie.