Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. We skippen Florida. Starten in Boston en gaan dan eerst richting Washington en vervolgens door Ohio en Indiana naar ons eindpunt Chicago. Niet extreem veel km zodat we veel tijd hebben om te genieten van de cultuur en natuur! We hebben daarvoor bijna vier weken de tijd. Tickets hebben we gisteren geboekt, alleen nog een huurauto regelen en eerste overnachting. Verder is het laissez-faire
zoveel zin in!
Ga dan even kijken via Tripadvisor! En we wilden inderdaad ook naar de Canadese kant van de Niagara Falls, mooi dat dat dus vrij simpel is

Sommigen waren ook super lief en sociaal, want eigenlijk mag je ze niet aanraken, maar ze komen vanzelf naar je toe. En ze zijn ook echt all up in your face, komen aan je gezicht snuffelen 
), er was er eentje die zich heeft vastgeklampt aan de tourguide z'n been en dan nog een paar die steeds onder/rond/naast ons zwommen

Yasmine schreef:Dankjewel allemaal! Ik ben inderdaad ook erg blij met de ring
Wij zijn net met manatees gaan zwemmen, zoooooooo vet!!!
om deze reden willen wij graag nog een keer terug. Wij waren er iets te laat in het seizoen, ze waren er wel, maar je moest ze zoeken. Maar ik vond het een geweldige snorkelervaring.
ben jaloers!!
Je mag ze niet voederen of zelf interactie met hen initiëren. De wet staat alleen toe om hen met 1 hand aan te raken wanneer ze zelf de interactie initiëren maar anders mag het dus niet. Je hebt tijdens het snorkelen ook een gids die de hele tijd bij de groep blijft en goed in de gaten houdt of alles goed verloopt. Maar ze zijn erg nieuwsgierig, vooral de jongen, en heel zachtaardig, dus ze komen vaak even kijken en snuffelen 

Anders was ik ook echt niet het water in gegaan, een grote manatee was al eng genoeg in het begin
Want je beseft gewoon niet hoe gróót ze zijn. Ze zwemmen graag onder je omdat ze als baby onder mama zwemmen, maar als je nog nooit een manatee hebt gezien en je gaat in het water en kijkt naar beneden en er zit plots een exemplaar van 500kg en 3m lang onder je, schrik je wel even