Onze reis is alweer een stukje concreter geworden! Onze oostkustplannen toch een 'beetje' veranderd . We skippen Florida. Starten in Boston en gaan dan eerst richting Washington en vervolgens door Ohio en Indiana naar ons eindpunt Chicago. Niet extreem veel km zodat we veel tijd hebben om te genieten van de cultuur en natuur! We hebben daarvoor bijna vier weken de tijd. Tickets hebben we gisteren geboekt, alleen nog een huurauto regelen en eerste overnachting. Verder is het laissez-faire zoveel zin in!
Bedankt voor de reacties op mijn vraag Ga dan even kijken via Tripadvisor! En we wilden inderdaad ook naar de Canadese kant van de Niagara Falls, mooi dat dat dus vrij simpel is
Yasmine
Geplaatst: 24-01-17 16:53
Dankjewel allemaal! Ik ben inderdaad ook erg blij met de ring
Wij zijn net met manatees gaan zwemmen, zoooooooo vet!!! We hadden de hele vroege tour (6u15) geboekt en het was zo'n topdag. We waren in een stuk rivier waar een stuk of 100 manatees zaten en we hebben er zoveel gezien! Zeker een stuk of 30 die naar ons toe kwamen. En jeeezus wat zijn die dingen groot, sommigen wel 3-4 meter Sommigen waren ook super lief en sociaal, want eigenlijk mag je ze niet aanraken, maar ze komen vanzelf naar je toe. En ze zijn ook echt all up in your face, komen aan je gezicht snuffelen Ik had er eentje die aan m'n vingers begon te sabbelen (ze hebben geen tanden ), er was er eentje die zich heeft vastgeklampt aan de tourguide z'n been en dan nog een paar die steeds onder/rond/naast ons zwommen
Ik heb zojuist bevestiging gehad voor de andere twee weken stage in de kliniek in Lexington Kentucky dus dat worden totaal vier weken en hopelijk nog 1-2 weken reizen whoehoeee!
Leuk PreciousViva! Zijn die verschillende stageplekken niet lastig te regelen met je visa? Of gaat dit via één 'werkgever'?
Grit
Geplaatst: 24-01-17 19:45
Yasmine schreef:
Dankjewel allemaal! Ik ben inderdaad ook erg blij met de ring
Wij zijn net met manatees gaan zwemmen, zoooooooo vet!!!
om deze reden willen wij graag nog een keer terug. Wij waren er iets te laat in het seizoen, ze waren er wel, maar je moest ze zoeken. Maar ik vond het een geweldige snorkelervaring.
Ik kom weer even binnen vallen. Ik ga in februari voor 4 maanden stagelopen in Amerika bij twee bedrijven. Maar voor stages heb je een J1 visa nodig. Misschien verstandig om Stichting Uitwisseling (www.susp.nl) te benaderen, zij zijn een bemiddelingsbureau voor stages in het buitenland en kunnen jou vast helpen.
Yasmine
Geplaatst: 24-01-17 23:32
Nee Fitzroy, ze komen uit zichzelf Je mag ze niet voederen of zelf interactie met hen initiëren. De wet staat alleen toe om hen met 1 hand aan te raken wanneer ze zelf de interactie initiëren maar anders mag het dus niet. Je hebt tijdens het snorkelen ook een gids die de hele tijd bij de groep blijft en goed in de gaten houdt of alles goed verloopt. Maar ze zijn erg nieuwsgierig, vooral de jongen, en heel zachtaardig, dus ze komen vaak even kijken en snuffelen
De rivier waar de manatees overwinteren hebben ook heel veel sanctuaries, gebieden die je niet mag betreden en waar ze rustig kunnen zitten. Dus de manatees die schuw zijn of uitrusten zitten daar en het zijn echt alleen de nieuwsgierige en sociale manatees die naar je toe komen
Cowboy55
Geplaatst: 24-01-17 23:37
Ik moet het vragen: je schrijft dat een manatee zich vast klemde aan het been van de tourguide. Je tourguide heeft het overleefd/is niet verdronken?
Edit: wat meer serieus. Ik begrijp dat gators en mannatees vaak hetzelfde gebied delen maar elkaar als regel met rust laten. Nou zal een volwassen mannatee ook 'oversized' zijn voor een gator. Heb je enig idee hoe de organisaties van mannatee tours jou als snorkelaar veilig houden?
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 25-01-17 00:11, in het totaal 2 keer bewerkt
Mavelle
Geplaatst: 24-01-17 23:49
Heb je je adoptie manatee ook al gezien?
Yasmine
Geplaatst: 25-01-17 00:21
Ja, de manatee dreef gewoon lekker mee met ons toen hij hem vast had
Alligators hebben we niet gezien, in Crystal River waar wij geweest zijn zitten ze eigenlijk niet. Manatees trekken in de winter meer landinwaarts voor het warme water, en daar zijn wij geweest. Ik denk dat ze eerder het water delen met alligators wanneer het zomer is en ze weer richting zee/oceaan trekken Anders was ik ook echt niet het water in gegaan, een grote manatee was al eng genoeg in het begin Want je beseft gewoon niet hoe gróót ze zijn. Ze zwemmen graag onder je omdat ze als baby onder mama zwemmen, maar als je nog nooit een manatee hebt gezien en je gaat in het water en kijkt naar beneden en er zit plots een exemplaar van 500kg en 3m lang onder je, schrik je wel even
Mijn adoptie manatee zou in Blue Spring State Park moeten zitten, daar gaan we morgen heen
Op deze manier lijkt het me oké. Ik ben zelf niet zo van zwemmen met dolfijnen , olifantje rijden e.d. Wilde dieren horen wild te blijven en imo niet misbruikt te worden voor menselijke geneugten. Ik heb wel manatees met de boot gespot.
Dat ben ik idd met je eens Fitzroy, dat zou ik zelf ook nooit doen. Het zwemmen met de manatees vind ik geen probleem, zou het alleen zelf niet durven.
PreciousViva, als ik jou was zou ik even goed uitzoeken waar je aan begint. Werken/stage lopen op een ESTA is echt geen goed idee.
Misschien dat iemand hier dit wel weet.. Ik heb zelf geen cc dus ik neem die van mijn vader mee naar Canada zaterdag. Moet hij daarvoor bellen met het bedrijf of moet daar iets voor geregeld worden? Zou echt extreem ongunstig zijn als hij ineens geblokkeerd wordt
Selka
Geplaatst: 25-01-17 11:21
Het mag niet. Als je ID wordt gevraagd heb je een probleem. Maar het kan natuurlijk ook goed gaan.. Het is een risico.
Als je nu de bank gaat bellen ben je sowieso aan de beurt lijkt mij.