Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:20

Ik ga zondag canada verlaten, na 2 jaar toch even genoeg ervan hihi

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:28

Dus niet zomaar op vakantie, waterstone? Ga je naar Nederland of kies je een ander land?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 01:04

@ waterstone: op welk visum ben je 2 jaar in Canada geweest?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:24

_Linda schreef:
@ waterstone: op welk visum ben je 2 jaar in Canada geweest?

Sypheron schreef:
Mag ik vragen hoe jij verhuisd bent? Had je daar al familie wonen? Of ben je via een WHP gegaan en daarna op een vast contract kunnen blijven of iets dergelijks?

waterstone schreef:
Ik ging gewoon voor een vakantie, en toen leerde ik mijn vriend kennen, aangezien ik een eigen bedrijf hebt, en geld van nederland naar canada breng (veel geld) is het goed voor de canadese economie, Dus heb zo een visum gekregen.

;)

Ik kan niet wachten om weer terug in Calgary te zijn! Helaas duurt het nog eventjes!! Tegen die tijd kan ik de Flames wel mooi aanmoedingen als ze de Stanley Cup finals in gaan :D

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:35

In ieder geval naar British Columbia, heb begrepen dat dat wel erg mooi moet zijn. Ik weet zo niet uit mijn hoofd waar de familie van mijn man precies woont. Het is nog niet zeker, we zijn druk aan het orienteren. Heb ook een kleintje van 3 maanden, die tegen die tijd ruim een jaar zal zijn en moet ook nog uitzoeken of dit een beetje te doen is!
Begrijp ik het goed uit wat voorgaande berichten dat je een visum nodig hebt?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:41

Nee hoor, als je er niet gaat werken mag je als Nederlander gewoon 6 maanden op vakantie in Canada :) Ze verwachten wel dat je dan al een retourticket ook hebt!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:42

Graag wil ik me ook even melden hier. Ga eind van de maand een weekje naar Canada, ong. Kingston. Uiteraard wil ik ook naar de watervallen, daarover een vraagje. Is het vanuit Toronto in 1 dag goed te doen om hier naar toe te gaan? Moet ik er een hele dag voor uit trekken of kan het bv ook tot midden van de middag?

Ik ga op bezoek bij familie en wil hier niet te laat aankomen 's avonds. Het schijnt vanuit Toronto ongeveer 3 uur reizen te zijn.

Alvast bedankt :)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:47

Kingston-Niagara is wel een uurtje of 4 denk ik. Ik zou vanuit Kingston eerder naar Thousand Islands gaan. Boldt Castle op Heart Island is echt een must see. Overigens is Kingston zelf ook wel leuk.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:12

Ik moet zeggen dat ik me absoluut nog niet verdiept heb in hoe, wat en waar :o Ik ga voornamelijk op familiebezoek en laat me ook een beetje door hen leiden. Maar goed dat ik het al weet, kan ik mijn wensen doorgeven :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 05:14

Thanks sypheron, dat berichtje had ik al gelezen, maar niet door dat het van waterstone zelf was. Oeps :o?

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 06:05

Enorm genoten van Wells Gray Park, 3 zwarte beren gezien.
Voor de rest: 5 wolven, Elk, White Tail Deer.. (In Jasper)
Morgen richting Golden.
Voor de mensen die een leuke B&B zoeken in Clearwater, Kicking Horse Farm echt geweldig.
Mocht gisteren mee met de trailride die de eigenaresse weekelijks maakt met vrienden, was echt geweldig...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:22

Amalda: was jij dus even met je neus in de boter gevallen! Hier bij mij in AB kun je nu met je neus in de sneeuw vallen, jawel... Vanacht is de eerste sneeuw gevallen in de Edmonton regio.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:06

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:40

Toen wij in Lake Louise waren 22 september was ook alles wit :)
We hebben daar nog wat Mountain Goats gezien.
Wat betreft restaurants was Earls erg goed en oh my wat mis ik A&W!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:48

Daar hoort een plaatje bij, amaldas.

Afbeelding

Zoiets? *D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:21

Wat fijn dat dit handige topic er is. Ik heb besloten dat ik wil gaan backpacken door Canada, ik ben me nu dus aan het oriënteren dus heb veel tips al in dit topic gelezen. +:)+

Ik heb nog geen idee wanneer ik vertrek. Volgend jaar september begin ik aan een nieuwe studie, en ik wil eigenlijk niet tijdens mijn studie een jaar onderbreking hebben, dus ik hoop het nog te kunnen regelen voor september, maar geen idee of dat te kort is om alles voor te bereiden (en vooral te sparen :D ).

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:23

Suuszels schreef:
heey
afgelopen zomer ben ik in Canada geweest
we vlogen naar Vancouver en zijn ook naar Vancouver Island geweest
dat kan ik je echt aanraden :) we hebben daar orka's gezien en zeeleeuwen en heel veel herten
het is ook een prachtige omgeving
en Vancouver is op zich een best leuke stad
ook heb je een plaatsje Jasper (dacht ik :P) daar kan je gewoon het hele jaar door skiën en er zijn daar heel veel activiteiten

ik ben bij precies dezelvde plaatsen geweest als jou! ook in Jasper haha :Y)

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:44

balance schreef:
Daar hoort een plaatje bij, amaldas.

Afbeelding

Zoiets? *D

Dat is een Big Horn Sheep geen Mountain Goat ;)
Maar die hebben we ook gezien bij Golden, we zaten daar in Beaver Foot Lodge echt leuk daar...

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:52

Afbeelding
Black Bear

Afbeelding
Moul Deer

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:55

xJasmijn schreef:
Suuszels schreef:
heey
afgelopen zomer ben ik in Canada geweest
we vlogen naar Vancouver en zijn ook naar Vancouver Island geweest
dat kan ik je echt aanraden :) we hebben daar orka's gezien en zeeleeuwen en heel veel herten
het is ook een prachtige omgeving
en Vancouver is op zich een best leuke stad
ook heb je een plaatsje Jasper (dacht ik :P) daar kan je gewoon het hele jaar door skiën en er zijn daar heel veel activiteiten

ik ben bij precies dezelvde plaatsen geweest als jou! ook in Jasper haha :Y)

Het hele jaar skieen gaat jue niet lukken hoor, er lag echt geen sneeuw toen wij er waren :D
Erg gezellig stadje en we hebben er erg goed gegeten bij Fiddle River onder andere Alaskan King Krab :P

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:03

Hoi allemaal :) Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Er was eerst sprake van dat ik 3 maanden Canada door zou trekken alleen. Via vele omwegen en gedachten heb ik nu een totaal ander plan :) Het wordt waarschijnlijk 1 maand en dan alleen Vancouver en omgeving.
Ik las op internet dat buiten het hoogseizoen veel toeristische attracties nog gesloten zijn (ik heb het nu over maart/april). Weten jullie daar meer over, want er staat niet echt duidelijk bij wat en wanneer dan precies dingen gesloten zijn.. Is het echt zo dat er niks te doen is in die maanden of valt het eigenlijk wel mee?
En de temperatuur in maart/april? Hoe is die?

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:40

http://www.theweathernetwork.com/?ref=topnav_statistics_homepage hier kun je alle statitics vinden over het weer van hondereden plaatsen in Canada.
Vooral in het voorjaar heb je weinig aan gemiddelden kan begin April natuurlijk wel ergens gemiddeld 5 graden maar dat kan wel betekenen dat het de ene dag plus 20 is en een dag later een blizzard met min 20 aan de kust is dat natuurlijk minder extreem.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:54

Hier is het eind van de week -20 zonder blizzard. Maar ik zit dan ook niet aan de kust.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 01:27

Calgary doet inmiddels ook al weer wat daagjes -18 met sneeuw. Mis het wel hoor! Vind die sneeuw heerlijk!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 01:48

Sneeuw is ook leuk. Zo vers mogelijk en met een lekker zonnetje erboven dan, als het kan.