Algemeen topic over de Scandinavische landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:21

Daarvoor was het te donker en mijn vriend zat erbij :P

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:24

Varekaj schreef:
Maar jij woont er :P dat geeft blijkbaar minder reden tot controle dan andersom.

Ik heb iig zonet 2 hele aardige Lappen gezien, ik ga niet klagen over de mannelijke Noorse bevolking als ze allemaal zo zijn :o

Geen verschil, toen ik in NL woonde nam ik het juist veel vaker mee naar NL en ik heb ook gewoon NL paspoort en zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:27

Zoals ik altijd geluk heb... en ik zit in het hol van Pluto :)) zou niet eens weten waar hier een ruitershop is. Enige wat hier rondhuppelt zijn rendieren. En een eland vanmiddag.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:07

Wij zijn er met de auto bij de grens overgang Zweden/Noorwegen wel twee keer uitgepikt maar geen auto controle gehad :)

Had ik al gezegd dat ik een hele lieve man heb O:) kan morgen in Gotenburg mijn hoofdstel ophalen :oo

Boemklatsch

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:21

Hoe lief Anouk!

Wij gingen heel braaf aan de Noorse grens onze hond aangeven en die mensen keken echt alsof ze water zagen branden. :=

Wij hebben gisteren en vandaag al de nodige stress achter de rug. Hond is gisterenochtend gestopt met eten en gaan overgeven, was verder gewoon levendig dus wilden het even aan kijken. Tegen 19 u kwam de diarree mét bloed. :\ dichtstbijzijnde kliniek met spoed/weekend dienst was 2 uur rijden, dus na overleg met onze eigen dierenarts gisterenavond vanmorgen vroeg vertrokken naar die kliniek.
Hond heeft ergens een ontsteking en veel lucht in zijn lijf, tevens uitgedroogd. Infuus met alle toeters en bellen gehad en nu onderweg naar de apotheek voor een AB-kuur. :(:)
Ik ben toe aan vakantie. :+
Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 13:47

Ach gosh ! Ik hoop dat de ab snel gaat werken !!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:57

Ah bah, dat is echt mijn aller aller grootste angst -O-

Hopelijk knapt hij snel op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:53

Ah arm ding :(:) enig idee hoe het komt?

Wij hebben rustige dag gehad met wat rondhuppelen hier in Karasjok. Vriend heeft erg mooi trui gezien van Norwear en ik ben ook wel gecharmeerd door een muts en sjaal O:) jas ook maar ik heb nog een hele goede...

Gisteren rauwe Noorse zalm gegeten in sausje van aquavit. Lekker! Zit echt heerlijk restaurant pal naast het hotel, gaan er vanavond weer naartoe. Dit keer voor rendiersteak :9

Er is er stiekem eentje aan het dromen over een vakantiehuisje ook haha.
Qua hond wil hij ofwel een husky ofwel een bloodhound. Maar ik zal wel diegene zijn die er het meest mee gaat "werken".

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:23

Aquavit is zo lekker <3

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:27

Vooral de zomeraquavit , die is niet zo scherp .

Beterschap voor de hond, niet leuk als je in je vakantie de dierenarts moet opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:32

Is er een verschil in aquavit dan :wow:

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:42

Ja klopt noordje :') had eerst zomer en toen dacht ik hmmm lekker. De keer erna bij iemand anders andere versie.. moest even goed slikken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:51

We hebben net met ijslanders naar Argentinië-IJsland gekeken in de bar van het hotel. Heerlijk die WK-koorts :))

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:15

Hahaha,wij hebben het gelukkig andersom geproefd.
Je hebt heel veel soorten aquavit en wordt hier ' s winters veel gedronken bij rakfisk.

Gezellig zo voetbal kijken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:21

Ach jee, arme Mika! Hopelijk knapt hij snel weer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:01

En een best bizarre ervaring in de sauna van ons hotel. Die was gemengd (stoort me niet) maar gelijk als vrouw binnenkomen en een fluitconcert krijgen van de 2 andere aanwezige mannen... ik had 'm handdoek nog om en had gelijk geen greintje zin meer om die weg te laten.
Viel gelijk ook op dat ze beide straalbezopen waren en ze namen zelfs hun corona mee de sauna in. De ene was een oudere, gok 45 jaar en de andere ergens 20-24. Die was niet mis :P maar echt, niet leuk op die manier.
Ze waren wel beleefd maar de pret was er zo wel snel vanaf.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:04

Wel gemeld bij het hotel?

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:05

Wat een idioten.
Melden bij het hotel inderdaad.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:13

Leuk van je man A_nouk ben je lang in Gothenburg morgen? anders ff Husky meeten :D?

Dat zou ik ook melden hoor bij het hotel, is niet erg fijn.

Hopelijk is Mika snel beter :(:)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:25

Nee niet heel lang we zijn morgen op doorreis naar Malmö :) nog een nachtje Zweden en dan zijn we weer onderweg naar Nederland Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:20

De jonge knul zonet terug gezien. Blijkbaar is er in het dorp een folklorisch huwelijk, iets van 2000 genodigden.
Ik had nog niks gemeld en ga dat ook niet doen, want hij ging buiten op zijn bek, ik schoot in de slappe lach en ik heb nog nooit iemand zo snel zo tomaatrood zien worden uit schaamte _O- het was vooral de oudere die ons een ongemakkelijk gevoel gaf.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 08:26

Varekaj; geen idee hoe het komt, hij heeft naar ons idee niks geks gegeten de dagen ervoor en was juist super fit. :?
Belangrijkste is dat hij al een flink stuk opgeknapt is, drink goed, medicijnen van vanmorgen zitten er al in en zometeen een beetje proberen te eten. :)

Oh een vakantiehuisje lijkt me ook heerlijk. <3 Ik ben zoiezo in staat om jaarlijks terug te komen maar weet niet of vriendlief dat ziet zitten.

Wat raar in die sauna zeg, daar zou ik me ook niet chiller van gaan voelen... := Wel fijn dat er daarna toch iets van karma was. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:04

We zijn op weg naar Noordkaap. Ik blijf hier denk ik :')

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:48

Varekaj schreef:
We zijn op weg naar Noordkaap. Ik blijf hier denk ik :')

Haha onthou wel, zo licht het nu dag en nacht is. Zo donker is het daar dag en nacht in de winter ;)

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:07

Misschien dat een van jullie ons advies kan geven!
Mijn ouders en ik willen deze zomer misschien twee weken naar zweden gaan!Waar en wat nog geen idee.
Normaal zitten we in de zomer in zuid Frankrijk op een camping aan het strand maar nu willen we wat anders.
We zijn een tijd geleden in zweden geweest en hadden toen een alleen staand huisje in de bossen gehuurd.
Het liefst willen we met de auto gaan maar elk advies is welkom! Natuur is fijn maar wandelen oid is niet per se nodig.
Mijn moeder had het over een eiland, waar het meestal wel zonnig is, ergens in het zuiden van zweden.Enig idee welke zij bedoelt? :+
Heeft iemand tips voor een leuke verblijf plaats / plaats?