Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:27

Zwitsal schreef:
En er komt eind 2014 inderdaad een nieuwe greek waters pilot uit :) goed ingeschat haha.

*\o/* *\o/* *\o/*

Hebbe, hebbe, hebbe :D

Alhoewel,....er zal wel niet zoveel veranderd zijn sinds de laatste editie. :D

Zwitsal

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:32

Haha ik weet niet hoe oud de laatste editie is?
The ionian is van juni 2014 geloof ik. Dus heel recent. Helaas duurt t nog een paar werkdagen voor ie bezorgt wordt :(

Heb jij ervaring met nederlandse verhuurbedrijven van boten? Er staan er zó veel op internet..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:57

Wij hebben de allereerste keer geboekt via Amorgos.

Alleen de laatste jaren huren wij direct van de eigenaar in Griekenland zelf.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:05

Ohja, amorgos vond ik een veel te chaotische site hebben mbt prijsinformatie van de boten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:30

Was voor ons in 2002 of 2003. Toen waren er nog niet zo heel veel Nederlandse verhuurders.

Je had Berend Botje, Amorgos en nog een.

Het zijn er nu echt heel veel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:08

Fitzroy schreef:
Ach, ieder het zijne. Ik zie genoeg Grieken, voer leuke gesprekjes met hen in het Grieks en aan buitenlanders en Nederlanders heb ik geen behoefte op vakantie. Niets vind ik zo erg als van die buitenlanders cq Nederlanders die 's avonds in de taverna over elkaars tafeltje hangen om de dag door te nemen en helemaal blij zijn als ze aanspraak hebben. Horror :r
De locals, dat vind ik leuk :j

Je begrijpt mij niet goed. Op Syros kom je zelden Nederlandse of andere toeristen tegen. Er zijn daar juist veel Grieken, die wonen op het vasteland (Athene), in het buitenland en naar Griekenland komen op vakantie of familiebezoek, dus je kan gewoon je gesprekje in het Grieks voeren :D . Eens een Griek, altijd een Griek. :D
De Grieken zelf willen juist van alles weten, sowieso hoe je op Syros terecht bent gekomen :D
Ik hou van gezelschap en leuke mensen ontmoeten. Ik moet er niet aan denken om in mijn uppie bij het zwembad te liggen :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 18:53

Daarom zei ik toch: ieder het zijne ;) Ik wil graag rust aan mijn hoofd, ben het hele jaar al druk op het werk. En geen gedoe om bedjes op het strand of handdoeken aan het zwembad, er is altijd plek waar ik wil :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:55

Ik heb de Ionian binnen natasja!
Van de helft van de tekst snap ik geen drol haha.
En ik mis ook een beetje structuur er in. Of nouja, die structuur zit er geloof ik wel in, maar het wordt niet echt van te voren ergens aangegeven.
Pagina na pagina met havens die beschreven worden maar als ik m ergens open sla kan ik niet gelijk zien welk eiland ed het betreft. (En ze laten heel veel close up kaarten ed van de havens zien maar bijna geen kaarten waarop je de ligging van de haven op het hele eiland kan zien, dus ik ben constant een beetje 'lost' in waar op het eiland die haven waar ze het over hebben zich bevindt)
Maar misschien komt t ook een beetje omdat er zoveel nieuwe info in staat haha, dat ik t overzicht wat kwijt ben.

Met wat voor (merk) boten hebben jullie ervaring?
De enige van ons met zeilervaring heeft het niet zo op bavaria's.. Maar dat zijn nou juist de boten die ze overal als eerste aanbieden haha.

En mensen hier tips over de kleine eilandjes in de ionische zee vs de wat grotere eilanden (kefalonia enz)?
Eigenlijk wil ik alles zien, en ook nog het vaste land haha. Maar daar is 2 weken echt te kort voor :(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:33

Ja ik ben dus volledige versie gewent. En daar zie je altijd eerst een beschrijving van het hele eiland met een kaartje met de grote havens en de anker plaatsten waar je nachts kan blijven. Daar zie je dan ook hoe het eiland heet en wat de leukste dingen zijn om te zien. Daar kan je dus zien waar de haven zich bevind waar je naar toe wil. Begin maar echt eens op bladzijde 1,...ik denk dat je dat de structuur wel ziet.

Daarna bespreekt ie kloksgewijs het eiland rond per haven of ankerplaats de kenmerken, de faciliteiten en andere belangrijke kenmerken. Of van Noord naar Zuid of West naar Oost een kustlijn.

Als je er niet uitkomt kan je wel een keer langskomen en leg ik het je graag een keer uit hoor.
Ook handig ivm de termen die hij gebruikt.

Ik raad je ook aan om Navionics op je tablet of smartphone te nemen. Is een app die 35 euro kost maar ooookhhh wat word een mens daar blij van. Je kan je hele route erop uitstippelen en je weet tijdens het varen exact waar je je bevind op deze aardkloot. Echt erg fijn.

Wij hebben ervaringen met Jeannot, Moody en nog een die ik vergeten ben. Geen ervaring met Bavaria's.
Bavaria's zijn relatief goedkoop en groot. De oude van pak hem beet 15 jaar terug waren erg goed. Maar Bavaria is ze steeds lichter gaan maken(want goedkoper) en dat gaat ten koste van de kwaliteit. Daardoor gaat de romp "twisten" en zeilkwaliteiten gaan dan dus achteruit.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:07

De boot is geboekt!
Het is een sun odyssey 43 uit 2002 geworden. Wat oudere boot dus maar wel met wat meer ruimte. Ben heel benieuwd!
Vertrek en aankomsthaven in lefkas marina :)
Kan nu al niet meer wachten haha

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:22

Leuk Zwitsal ! Wanneer ga jij ?
Mijn man gaat in september met vrienden zeilen, als hij vrij kan nemen. Dat doet hij om de 2/3 jaar. In 2012 had hij een catamaran met 12 man gehuurd.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:33

we hebben de boot van 25 juli - 8 aug :)
ben echt benieuwd hoe het ons gaat bevallen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 18:35

Mede-Griekenlandgangers: nieuw topic voor 2015 openen of de titel laten aanpassen en 2014 eruit halen?
Wie biedt ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:42

Ik stem voor de titel veranderen.

Hier een mega tegenvaller.
Onze schipper/kapitein is afgehaakt. Op het moment dat we de boot al geboekt hadden en de betaling bij het bedrijf binnen moest zijn. En aangezien wij niet kunnen zeilen en geen vaarbewijs hebben... Gaat de vakantie niet door :( :(
Balen allemaal echt ontzettend (en voelen ons nogal genaaid, dat heet dan een 'vriend') .

Weet ook nog niet wat we nu gaan doen.
Aangezien we allemaal al vrij geregeld hebben in die periode, misschien maar een weekje op een grieks strand gaan liggen. Alhoewel we daar dan misschien een week met een 'kater' liggen omdat we eigenlijk gewoon willen zeilen. Zucht.

Nu onderweg naar een grieks restaurant die vanavond live muziek heeft, was bedoeld om de vakantie alvast te vieren.. Nu gaan we ons maar gewoon vol gieten met ouzo en tzatziki.

Oh en natas.. Nog interesse in een boekje van rod heikel over de ionische havens? Ongebruikt dus ...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:05

Ik zou proberen de vakantie te redden.

Aan sluiten bij een flotilje of een schipper in huren zwitsal.

Das wel balen met windkracht 10 zeg.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:08

Fitzroy schreef:
Mede-Griekenlandgangers: nieuw topic voor 2015 openen of de titel laten aanpassen en 2014 eruit halen?
Wie biedt ;)

Maakt mij niet uit.

Aankomende kerstvakantie gaan we stammen wat we qua vakantie gaan doen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:13

Hallo, mag ik mij hier melden?
Wij willen in 2015 naar Griekenland en kunnen wel wat tips en ervaringen gebruiken. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 21:38

Zwitsal, wat jammer zeg. Idd zou ik proberen wat anders te regelen. Zou zonde zijn als jullie daardoor niet kunnen. Hopelijk was het wel een leuke avond bij de Griek.

Natasja, waartussen wordt er gestemd?

Jespri, waar willen jullie naar toe of weet je dat nog helemaal niet?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:40

Griekenland en een nog nader te bepalen locatie.

Ik heb mijn wensen reeds kenbaar gemaakt.

Binnen griekenland zou het dan of Saronische golf worden of via de Cyclades naar de dodecanese

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:48

Wij zijn nog een beetje aan het rond kijken.
Zijn nu aan het kijken naar de lonische eilanden en dan voornamelijk Zakynthos en Kefalonia.

Het gaat om een reisgezelschap van 4 volwassenen en 1 baby.
Ik zie graag wat van een land, historie, mooie plekjes, cultuur.
De andere liggen het liefst op het strand en lopen wat winkeltjes af.

Hebben jullie nog aanraders?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:14

Ik zeg topic naam veranderen!

Zwitsal, dat is wel heel erg balen.

ik zat samen met vriend alweer te kijken voor een all in vakantie op Griekenland. Net voor of na de schoolvakanties. Afgelopen zomer is Blue Lagoon op Kos zo goed bevallen. Dat wij weer all in willen en met voorkeur adults only en voldoende zwembad.

Zwitsal

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:06

Ja we hebben even nagedacht over een schipper inhuren alleen weten we niet of we t zien zitten om 2 weken met een vreemde op een boot te zitten en met diegene te eten, slapen enz. (Nja je slaapt er niet mee maar.. Hij/zij slaapt wel op de boot. Het is zo'n kleine ruimte.. En dat met een vreemde..hm..

Aansluiten bij flotielje heeft niet zoveel nut aangezien we dan alsnog wel zelf die boot moeten huren en besturen en wij dat en niet mogen en niet kunnen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:04

Mogen wel. De schipper van de flottielje is dan diegene met het vaarbewijs(hebben wij de eerste keer ook zo gedaan.)

Het kunnen kan ik uiteraard niet over oordelen.

Over het algemeen houden schippers zich redelijk afzijdig en eten niet mee met de mensen van de boot.
gaan meestal voor een skippersmeal in een van de taverna's.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:11

Hm is dat zo? Zonder vaarbewijs of enige aantoonbare ervaring mag je een boot in een flotielje huren? Hmm. Misschien nog wel het uitzoeken waard dan. Thnx :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:16

Zwitsal schreef:
Hm is dat zo? Zonder vaarbewijs of enige aantoonbare ervaring mag je een boot in een flotielje huren? Hmm. Misschien nog wel het uitzoeken waard dan. Thnx :)

Dacht het wel.