Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:57

girlyggirl schreef:
gohya schreef:

Mijn zoon stapte ook per ongeluk de verkeerde slaapkamer binnen.In eigen huis,stapte de slaapkamer van zijn zusje binnen.Of moest ik daar ook 'rare' dingen bij gaan denken?

@rOcky_lofz
Het hoort zeker niet,maar het kan echt gebeuren.Maar het hoort en het mág eigenlijk niet gebeuren.

dus als jij een dochter had zou jij haar gewoon lekker op "werk" vakantie hier heen sturen? met alles wat je nu gelezen hebt?

Ik neem ál mijn woorden terug,ik schaam me diep om te denken dat het allemaal miss. best wel mee viel. :o :o
Na het lezen van het verhaal van Lala en de 2 andere meisjes,zag ik alles voor me gebeuren. |(
Mijn excuses dat ik zo twijfelde,maar deze 2 verhalen nemen álle twijfel weg. ;(

Ik denk ook dat Bedouin nu niet meer zal reageren,nu de heftige verhalen er uit zijn gekomen.

Prrrr

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:58

Gezien de wending van de laatste pagina's hier even een gastslotje zodat de vaste BEU-mods tijd hebben om naar dit topic te kijken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:36

Moderatoropmerking:
Na overleg achter de schermen wordt dit topic heropend, er zijn een aantal offtopic reacties verwijderd en waar wij het nodig achtten zijn mensen aangesproken. Denk er bij het plaatsen van een reactie om hoe deze over kan komen op anderen en bedenk je dat het soms misschien beter is niet te reageren of even tot 10 te tellen. Wij willen graag platform blijven bieden aan degenen die uit de eerste hand hun ervaringen met de ranch willen delen. We vertrouwen erop dat iedereen eraan meewerkt om het hier ontopic en informatief te houden, zonder sneren over en weer.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:39

Goed besluit maar dhr wordt ook gequoot zou je die ook weg willen halen
en dan dringende boodschap voor dit (heer)schap niet meer te reageren, het is ernstig genoeg wat deze meisjes hebben meegemaakt....

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:42

Bedankt moderators!

Het is nu wachten of bedouin een antwoord kan (en wil) formuleren.

Ik weet niet of het veel zin heeft om in de tussentijd nog hele pagina's vol te typen ;)
Zelf denk ik dat de meeste dingen reeds gezegd zijn...

Indien mensen ervaringen uit eerste hand hebben, zijn postings natuurlijk altijd zinvol, en kan daar mijns inziens weer (met frisse moed) verder op worden gereageerd.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:43

Gaan jullie deze ook nog openen: [BRT] Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1
Eventueel met mededeling dat alleen nog persoonlijke ervaringen in dit topic gedeeld mogen worden, aangezien niet iedereen hier kan reageren, maar er wellicht nog meer mensen zijn die hun ervaringen willen delen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:43

Fijn dat het topic weer geopend is, ik hoop dat we er met zn allen voor kunnen zorgen dat het open blijft!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:44

Fantastisch !! Dank jullie wel....

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:46

Ik heb (inmiddels) het hele topic, en het andere topic doorgelezen en ik vind het niet normaal wat die meiden hebben meegemaakt.

Tuurlijk is het een andere cultuur, tuurlijk is het een cultuurschok voor ons als je nog nooit met die cultuur te maken hebt gehad, maar het gedrag van de man van b staat helemaal los van die cultuur, dit heeft met hem persoonlijk te maken, hoe hij is. Dit mág en kán gewoon niet gebeuren op een ranch waar (jonge) meiden naartoe gaan om een tijd met paarden te werken, betaald of onbetaald.
Je moet er op zo'n plaats van uit kunnen gaan dat het een veilige plaats is, je bent al in een vreemd land in the middle of nowhere, en als er dan dit soort dingen gebeuren is gewoon verschrikkelijk!

Ik ben blij dat het topic weer geopend is, blijkbaar zijn er veel meer meiden die (bijna) in de mooie verhalen van b trappen en nu ook kunnen lezen wat er nog meer voorvalt.
Ik vind het knap dat er verschillende meiden hun ervaringen hier neer durven te zetten om op deze manier andere meiden te kunnen helpen.

Ik hoop ook dat hiermee de ranch en hele business van b opgedoekt wordt!!
Sterkte voor alle betrokkenen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:50

Wat daar in Tunesië gebeurt heeft imo niets te maken met cultuurverschillen en aanpassing daarop. Het is in die cultuur niet normaal dat mannen zomaar vrouwen mogen masseren en betasten. Als dat zo zou zijn dan zouden de Europese mannen die als toerist te gast zijn in dat land dus ook de tunesische vrouwen mogen betasten en masseren onder het mom van "aanpassen naar de cultuur". Als dat zou gebeuren dan zou daar de hel los breken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:54

Daarbij verwacht je ten alle tijden dat het verblijf waar je naartoe gaat op vakantie veilig is zeker als het onder Nederlandse leiding is...je verwacht niet te worden betast door degeen die de accomodatie beheerd

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:13

Bandida schreef:
Ibbel schreef:
Shellyke: we zijn hier in NL. Dat betekent dat we hier een rechtssysteem hebben en mensen niet veroordeeld worden zonder rechtspraak, en onschuldig zijn tot hun schuld is bewezen. Er worden hier ervaringen gedeeld, maar het is hier geen strafhof, en er kan dus ook niet veroordeeld worden, wat jij nu wel doet.

Dat doet iedereen hier. Dit komt tot het einde der tijden uit Google gerold, en straft Bedouin met het hebben van geen inkomen. Ze zal onder die naam, die van de ranch of onder die van haar man nooit meer iets zakelijk wat via het internet loopt kunnen realiseren zo lang dit op deze manier op bokt blijft staan. Ook niet binnen vijf of tien jaar.

Ik vind persoonlijk dat het beleid daar ook eens heel goed over moet nadenken. Dat zijn verstrekkende gevolgen op basis van wat hier 'ervaringen' genoemd wordt, maar wat in de praktijk eigenlijk iemand zonder proces publiekelijk aan de schandpaal nagelen is. Dat hoort niet in een rechtstaat, en daar is ook wetgeving rond.

Verder vind ik dat een hoop reacties de grens met smaad overschrijden en dat hier veel strenger gemodereerd moet worden.

Buiten het woordje 'iedereen' ben ik het met Bandida eens. Ik ga ervan uit dat alle getuigenissen waar zijn en wens de betreffende personen sterkte met het verwerken van hun ervaringen. Het is heel erg jammer dat dingen zo gelopen zijn. Toch kan ik niet 'de andere partij' niet zonder meer als 'fout en volledig verantwoordelijk voor alles wat er gebeurd is' bestempelen. De feiten die bekend zijn, wijzen op aanranding. Aanranding is erg genoeg en mag niet voorkomen, dat ten eerste. Maar er wordt vanuit gegaan dat de intentie steeds veel erger was (verkrachting, mishandeling, moord misschien?). En dat heeft dus gewoon helemaal niet plaatsgevonden.

Daarbij zijn de bezoeksters vooraf gewaarschuwd, door de andere partij zélf en een aantal door eerdere bezoeksters. Verder was bekend dat de locatie zich búiten de toeristenzone bevond en zou het feit dat in bepaalde landen onderscheid wordt gemaakt tussen toeristenzones en niet-toeristengebieden al een duidelijk signaal moeten zijn dat je je extra bewust moet zijn van je gedrag. In geen enkel verhaal lees ik iets over de wijze waarop de bezoeksters zich kleedden, wel lees ik dat een of meer bezoeksters alcohol gebruikten in aanwezigheid van de lokale bevolking. Let op: kleding of alcohol is ook in mijn ogen nóóit een excuus om handtastelijk te worden, al huppel je inderdaad stomdronken in bikini door de woestijn. Tegelijkertijd vind ik dat je je, als je je buiten je eigen vertrouwde omgeving begeeft, zélf moet verdiepen in de lokale normen en waarden. En als je buiten de toeristengebieden wilt reizen of verblijven moet je je aanpassen. Eten met je rechterhand, nette kleding, niet met je voetzolen naar mensen toe zitten, zeker als vrouw geen alcohol drinken en een paar woorden arabisch leren. Alles om te voorkomen dat je je onbewust onbeleefd gedraagt. En niet omdat onbeleefd gedrag een vrijbrief zou zijn voor handtastelijkheden en geweld, maar omdat je te gast bent en daar respect voor de gastomgeving bij hoort.

Dat wat er gebeurd is enorme indruk heeft gemaakt en mensen graag willen voorkomen dat een nietsvermoedend volgend meisje in soortgelijke problemen komt is helemaal top, de manier waarvoor gekozen is is helaas minder fraai. Dat Bokt een platform wil blijven bieden aan ervaringen uit de eerste hand is op zichzelf begrijpelijk, maar gezien het feit dat de verhalen niet controleerbaar zijn (het betreft gebeurtenissen zonder onafhankelijke getuigen), is het topic verworden tot 'Bedouin versus de slachtoffers'. De ervaringen van Bedouin zijn net zo goed uit eerste hand, maar die worden in twijfel getrokken door de massa die al heeft gekozen. Dit topic is geen onpartijdig platform meer en kan dat ook niet meer worden. Alle betrokkenen hebben hun zegje kunnen doen, ik zou een verdere beoordeling overlaten aan de daarvoor gemachtigde partijen, te weten de betrokkenen, hun verzekeringen en hun juridisch adviseurs voor zover ze die willen inschakelen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:13

Ben blij dat het topic weer open is.

Heb me nu door alle pagina's heen geworstelt en kom er eigenlijk op uit dat ik vooral de eerste-hand ervaringen van belang vind.

zodoende had ik voor me zelf een overzicht met de namen met 1ehand-ervaring opgeschreven

- Sa_ndraaT
- Jazzit
- Maaikemuis
- Myour
- Narya
- Lalalaa
- daffieduck83
- Zitouna
- Juliailuj
- Sodeletuut
- Bedouin

(Arabesk en Suelza staan los van het verhaal)

Ik heb zelf ervaring in Egypte(!) dat mannen daar westerse vrouwen zien als sexobject (en dat wij meteen gaan liggen met de benen wijd). (heb zelf daar ook wat van me af mogen slaan, en dan nog wel in egypte)

Wat ik daar mee wil zeggen dat ik het dus best kan plaatsen dat dit soort praktijken, MAAR
Zoals al anderen hebben gezegt is de keuze voor het maken van zo'n reis afhankelijk bij de mensen waar je terecht komt. Ook voor mij zou het een doorslaggevend punt zijn dat de vrouw des huizes zelf een westerse is. Daarmee verwacht je dat de man zichzelf wat kan inhouden en om weet te gaan met westerse vrouwen. En dat de westerse vrouw bescherming zal bieden/ optijd waarschuwen aan de "buitenwereld".
En dat is dus hier niet gebeurd.
Daarnaast weet A zich heel duidelijk niet in te houden (zelfs niet binnen de grenzen buiten onze grenzen ( :+ )) Maar maakt er duidelijk misbruik van. Ik vind dit ook van geen respect getuigen voor zijn vrouw.
Zodoende zie ik alleen maar slachtoffers (sommigen met een roze brilletje op).
Ook ik ben van mening dat zo'n bedrijf bedoeld voor westerlingen niet zo door kan gaan. Je zult dan toch een stukje westen daar moeten opbouwen waar ze "veilig" kunnen verblijven. Wil je dat niet dan moet je ook geen reizen voor westerlingen aanbieden. (niet zoals het nu is gebeurd).

sterkte aan iedereen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:20

Juist omdat bedouin NL is, zorgt dat ervoor dat veel westerse mensen erheen willen, zoals al eerder genoemd is. En dat is gewoon het erge, het is (nog) niet veilig genoeg voor westerse mensen om bij hun op de ranch te komen als gast of als vrijwilliger. Eerst zullen er echt drastische dingen moeten veranderen voordat er ook maar nieuwe klanten of vrijwilligers kunnen komen. Het is een FANTASTISCH concept, absoluut. Wie wil nou niet een keer door de Sahara reizen te paard? Maar het moet wel veilig gebeuren. Een andere cultuur is geen excuus voor een onveilig gevoel :) Ja ik zou me onveilig voelen als ik in een kannibalen dorpje zou staan in Brazilië :') maar in Tunesië heb ik me niet onveilig gevoeld, wat ook niet hoort gezien Tunesië feitelijk best verwesterd is. Althans, meer als bijvoorbeeld Saudi-Arabië enzo :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:21

maura schreef:
. De ervaringen van Bedouin zijn net zo goed uit eerste hand, maar die worden in twijfel getrokken door de massa die al heeft gekozen.

Nee, de ervaringen zijn niet uit eerste hand. Behalve de ervaringen waarbij ze exclusief betrokken is, zoals bv het aanbieden van de paardenspullen. Maar alle dingen waar het nu om draait: de aanranding, opdringen van massage, woestijn invluchten, verkeerde kamer instappen...waren allemaal dingen waar ze niet zelf bij betrokken is geweest. Ze kan enkel uitgaan van de verklaring die haar man haar geeft, en die natuurlijk de onschuld zelve pleit. Bokker X kan zeggen dat ze een klap in haar gezicht heeft gehad omdat ze daar was geweest en hem gevoeld heeft. Zij kan enkel zeggen dat dit helemaal niet gebeurd is, omdat manlief dat tegen haar zegt maar niet omdat ze er zelf bij was.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:30

maura schreef:
Daarbij zijn de bezoeksters vooraf gewaarschuwd, door de andere partij zélf en een aantal door eerdere bezoeksters. Verder was bekend dat de locatie zich búiten de toeristenzone bevond en zou het feit dat in bepaalde landen onderscheid wordt gemaakt tussen toeristenzones en niet-toeristengebieden al een duidelijk signaal moeten zijn dat je je extra bewust moet zijn van je gedrag. In geen enkel verhaal lees ik iets over de wijze waarop de bezoeksters zich kleedden, wel lees ik dat een of meer bezoeksters alcohol gebruikten in aanwezigheid van de lokale bevolking. Let op: kleding of alcohol is ook in mijn ogen nóóit een excuus om handtastelijk te worden, al huppel je inderdaad stomdronken in bikini door de woestijn. Tegelijkertijd vind ik dat je je, als je je buiten je eigen vertrouwde omgeving begeeft, zélf moet verdiepen in de lokale normen en waarden. En als je buiten de toeristengebieden wilt reizen of verblijven moet je je aanpassen. Eten met je rechterhand, nette kleding, niet met je voetzolen naar mensen toe zitten, zeker als vrouw geen alcohol drinken en een paar woorden arabisch leren. Alles om te voorkomen dat je je onbewust onbeleefd gedraagt. En niet omdat onbeleefd gedrag een vrijbrief zou zijn voor handtastelijkheden en geweld, maar omdat je te gast bent en daar respect voor de gastomgeving bij hoort.

En dit stuk ben ik volledig met je eens, maar dat is juist waar bedouin op de proppen zou moeten komen. Het verschil tussen beide samenlevingen is zo groot dat bedouin als sluis had moeten spelen. Zij had de gids moeten zijn. Zij moet duidelijk en ondubbelzinnig zeggen waar het op staat, niet alleen op straat, maar ook in haar eigen huis. Zij had de meiden niet alleen mogen laten in die grote, vreemde cultuur. Zij had het doorgeefluik moeten zijn. Ik denk dat dat ook de reden is waarom meisjes hier juist bij haar boekten en niet bij een ranch die volledig gerund wordt door Tunesiërs. Ze boekten met de gedachte dat er toch een Westerse houvast zou zijn, dat ze niet meteen in het diepe gegooid zouden worden, dat ze stilletjesaan met de hulp van een "bekende" de cultuur kunnen ontdekken.
En dat mis ik in deze verhalen. Ze werden aan het lot over gelaten.
"Ze krijste en gilde Bedouins naam, maar niemand kwam." DAT mag gewoon niet, dat kan gewoon niet. Bedouin moet er zijn!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:38

Wow... gisterochtend begonnen in dit topic en ben er nu doorheen. Wát een verhalen zeg, het één nog gruwelijker dan het ander, brrrr.

Bedouin, ik zou ook geloven in jouw manier van schrijven, maar zoals Jezzit aangeeft; je zegt veel, maar vertelt niets. Je breidt een enórm verhaal, terwijl soms 'ja' of 'nee' voldoende is.
Je hebt tot noch toe getroffen dat je zulke fijne meiden bij je hebt gehad. Op een dag zit er iemand tussen die wél een riek in de borstkas van je echtgenoot steekt. En dan is het janken.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 08-08-12 10:39, in het totaal 2 keer bewerkt

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:39

Kwanyin schreef:
maura schreef:
. De ervaringen van Bedouin zijn net zo goed uit eerste hand, maar die worden in twijfel getrokken door de massa die al heeft gekozen.

Nee, de ervaringen zijn niet uit eerste hand. Behalve de ervaringen waarbij ze exclusief betrokken is, zoals bv het aanbieden van de paardenspullen. Maar alle dingen waar het nu om draait: de aanranding, opdringen van massage, woestijn invluchten, verkeerde kamer instappen...waren allemaal dingen waar ze niet zelf bij betrokken is geweest. Ze kan enkel uitgaan van de verklaring die haar man haar geeft, en die natuurlijk de onschuld zelve pleit. Bokker X kan zeggen dat ze een klap in haar gezicht heeft gehad omdat ze daar was geweest en hem gevoeld heeft. Zij kan enkel zeggen dat dit helemaal niet gebeurd is, omdat manlief dat tegen haar zegt maar niet omdat ze er zelf bij was.

Blijkbaar niet duidelijk genoeg geformuleerd:
De gebeurtenissen waar Bedouin bij was en waarover zij dus haar ervaringen beschrijft, zijn net zo goed ervaringen uit eerste hand. Voor zover ik heb gelezen beweren Bedouin noch anderen dat zij erbij was als er massages werden aangeboden of sterren bekeken in de woestijn en dat beweer ik dus ook niet. Bedouin beschrijft wel de reactie van haar man op sommige beschuldigingen. die reactie kun je geloven of niet (en de massa gelooft die dus niet), maar die beschrijving van Bedouin is wel degelijk een ervaring uit eerste hand.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:39

Ik ben het geheel met Gini eens

Ik had absoluut zo'n reis niet geboekt als er geen westerse aanwezig zou zijn, maar door de aanwezigheid van B. zou ik veel eerder die reis geboekt hebben.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:40

En wat maakt het uit dat de dame in kwestie via google te vinden is?
Het is de waarheid, zeker als er zoveel mensen zijn die er nare ervaringen hebben.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:41

lifaya schreef:
Juist omdat bedouin NL is, zorgt dat ervoor dat veel westerse mensen erheen willen, zoals al eerder genoemd is. En dat is gewoon het erge, het is (nog) niet veilig genoeg voor westerse mensen om bij hun op de ranch te komen als gast of als vrijwilliger. Eerst zullen er echt drastische dingen moeten veranderen voordat er ook maar nieuwe klanten of vrijwilligers kunnen komen. Het is een FANTASTISCH concept, absoluut. Wie wil nou niet een keer door de Sahara reizen te paard? Maar het moet wel veilig gebeuren. Een andere cultuur is geen excuus voor een onveilig gevoel :) Ja ik zou me onveilig voelen als ik in een kannibalen dorpje zou staan in Brazilië :') maar in Tunesië heb ik me niet onveilig gevoeld, wat ook niet hoort gezien Tunesië feitelijk best verwesterd is. Althans, meer als bijvoorbeeld Saudi-Arabië enzo :)

Ik heb het hele topic gelezen en kan me alleen maar hierbij aansluiten.
Juist omdat de ranch gerund wordt door een Nederlandse/westerse zullen veel mensen daarom ook meer vertrouwen op een veilige omgeving. Je zult als ondernemer ook deze veiligheid moeten bieden. Het concept is namelijk fantastisch en ik denk dat je er een hoop van kunt maken. Zitouna lijkt dit wel te lukken. Dat heeft niets te maken met een cultuurverschil en minder luxe omstandigheden dan in een 4* hotel. Ik ga er vanuit dat mensen daarover geïnformeerd worden. Maar voldoende eten en drinken om zware arbeid uit te voeren in de hitte, een goede slaapplaats, een veilige omgeving op het terrein en tijdens de ritten, een aanspreekpunt dat mensen vertrouwen, dat lijken me basisvoorzieningen nummer 1.
Ik hoop dat Bedouin de tips die gegeven worden met betrekking tot haar bedrijf met beide handen aangrijpt en er een paradijsje van kan maken. En daarbij zelf functioneert als schakel tussen de 2 culturen.

Wat betreft de persoonlijke problemen, de waarschuwingen zullen ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar ik denk niet dat dat een zaak is voor mensen op een internetforum. Dat is haar zaak, niet de onze :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:42

En als het lokalen waren, inwoners van het dorp/stad, maar de gastheer. Juist hij die je moet kunnen vertrouwen kan er niet mee om gaan. En zijn partner weet ervan en laat hem met de vrijwilligers en klanten alleen.
En dat vind ik het allerergste van alles.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:01

Wat pijnlijk ontbreekt op de website waarmee Bedouin haar 'bedrijf' profileert, is het feit dat er inderdaad een zeer groot cultuurverschil is tussen Europa en Noord-Afrika, en zelfs een cultuurverschil tussen het uiterste zuiden van dat land en het toeristische noorden. Er worden geen aanbevelingen gedaan in de zin van 'zedig' gedrag of kleding. Wel wordt vermeld dat de gidsen 'zachtaardig en beleefd zijn' en er staat zelfs een aanbeveling 'beleef de macho cultuur'.

Mogelijk dat Bedouin iemand die daar een verblijf wil boeken een waslijst van gedragsregels stuurt maar die zullen algemeen gesteld zijn. Feit blijft dat diverse gasten daar geconfronteerd werden met een spugende, handtastelijke persoon en die bleek dan ook nog eens de gastheer zelf te zijn. Ik lees immers geen verhalen over wandaden van het overige personeel. Welnu, je moet wel erg gesteld zijn op het beleven van de tunesische versie van Fawlty Towers wil je dit bedrijf nog een aanbeveling geven.

M.i. is de enige redding van het concept van Bedouin als ze alsnog westers georienteerd en enigzins geletterd personeel inzet. Dat het hier aan professionaliteit ontbreekt, heb ik al eerder aangegeven.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:06

Ik denk dat ik ook één van de mensen ben die ging geloven in de laatste posts van Bedouin, maar het verhaal van Jazzit bracht me aan het twijfelen en toen was het topic gesloten, dus kon ik dat niet rechtzetten. Zeker na het laatste verhaal van lalalaa. Gelukkig kan dat nu wel!
Uit ervaring weet ik wat het is als er dingen gebeuren die over je grens gaan, en het was absoluut niet mijn bedoeling dat mensen gingen denken dat ik de kant van B koos. Het was alleen dat ik raar tegen de reacties die echt over de privézaken in hun huwelijk gingen aankeek, omdat dat niet direct van toepassing was.
Ik sta en blijf staan achter de mensen die hun ervaringen hier gedeeld hebben. Ook ik schrok van het verhaal van lalala en zoals meerdere mensen al aangaven: wat is er dan gebeurd bij degene die anoniem wil blijven?

Zo, ik ben blij dat ik dit voor mezelf kon rechtzetten :) ik wens iedereen veel sterkte om alles te verwerken!

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:06

Op de website van Bedouin staan ook geen ervaringen en recencies van mensen, die daar een trektocht hebben gemaakt.. Zou wel zo handig zijn..