Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:13

Dat is inderdaad wel belangrijk, schoon.
Oke, wij gaan twee weken erna (ongeveer).

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:29

Wij hebben er alleen geslapen.... zodra mijn hoofd het kussen raakte lag ik al in coma :))
en na het opstaan ben je weer de hele dag in het park, althans zo was het bij ons....
Ik vond in Santa Fe de badkamers niet geweldig, heb dan ook niet elke dag gedoucht. Je moest in bad douchen maar het water liep bijna niet weg en als ik iets smerig vind dan is het in mijn douchewater staan :r
Had gelukkig washandjes mee :D Maar verder maakt het me geen klap uit :n slapen en douchen is het enige wat je er doet :)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 06:49

Ik ben zelf 2 keer in Disney S. Lodge geweest en ook daar moeten wij gewoon douchen in het bad.
Wat ik zelf een minpuntje vond in Sante Fe dat er geen wc borstel aanwezig was :o

Maar ik denk altijd zo hoor als ik een Hotel ergens boek dat je er puur bent om te slapen en douchen.
Ik hoef echt geen luxe maar wel een schone kamer. :D

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:57

Evelli schreef:
In mei in het santa fe gezeten, was prima :)

Net terug van vakantie. Maandag naar het Europapark geweest. Erg grappig park. Beetje een combi van Walibi en de Efteling en dan ter grote van Disney ongeveer :)
Gave achtbanen, bijzondere rij constructies, veel gelopen en lol gehad. Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet doodgraag nog eens terug wil.
Maar als je gaat, zeker gaan eten in het Foodloop restaurant! Hilarisch! Zit in het blauwe kegelvormige gebouw in het park, naast de achtbaan om de blauwe cilinders. Echt een ervaring om niet te vergeten.

Grappig dat smaken zo verschillen.
Ik vind het zelf als pretpark freak best een belediging te horen dat EP een combi van Walibi en de Efteling genoemd word.
Zeker omdat die parken hun zaken niet op orde hebben en EP wel :)) Heb je alles trouwens kunnen zien joh op 1 dag? :=
Foodloop staat hier nog op het lijstje, maar stond ook een rij voor toen ik er was.

Heb nu ook weer een nieuwe data, 16 t/m 19 oktober zit ik weer in Europapark *\o/*

Disney dit najaar gaat waarschijnlijk (financieel) niet lukken, wie weet... Maar als ik moet kiezen, kies ik toch liever EP :o

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:42

Leuk dat jullie weer naar Europapark gaan. Ga je dan nu met je vriend?

Gisteren nog een hotelovernachting in Kyriad geboekt. Dan gaan we alvast zondag heen, blijven daar 1 nachtje slapen en dan zijn we mooi op tijd maandagochtend in het hotel en de parken. Ik heb er al erg veel zin in. Nog 5 weken.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:52

Mae schreef:
Wij boeken een nachtje via de Disneysite zelf. Niet direct de goedkoopste optie, maar voor ons wel de handigste, omdat we persé maandag&dinsdag het park inwillen en za&zo Parijs zelf.

Heeft iemand tips voor een hotel in Parijs? Zit druk rond te zoeken, maar vind het érg moeilijk, ben totaal onbekend in Parijs en dus ook geen idee welke wijken leuk zijn :)

de schilderswijk moet erg mooi zijn.
Als je ook naar dinsney wil zou ik een hotel om disney boeken
wij zaten laatst in Radisson bleu erg mooi hotel en mooi schoon
erg mooie badkamer ook

de bus reed gratis naar disney heen en terug en bij dinsey land hebben wij de trein gepakt naar parijs zelf
we hadden een dagkaart en konden daar overal gratis binnen parijs reizen op dat ticket
waren met 4 personen geloof ik 42 euro kwijt voor 2 volwassen en 2 kinderen en dus dan ook onbeperkt treinen in parijs (ook metro)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:44

dat is niet duur dan zo'n dagkaart.....waar had je die gehaald? was laatst ook geen rondzoeken naar dagkaarten en toen kwam ik veel duurder uit..

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:44

mbkaatje schreef:
Leuk dat jullie weer naar Europapark gaan. Ga je dan nu met je vriend?

Gisteren nog een hotelovernachting in Kyriad geboekt. Dan gaan we alvast zondag heen, blijven daar 1 nachtje slapen en dan zijn we mooi op tijd maandagochtend in het hotel en de parken. Ik heb er al erg veel zin in. Nog 5 weken.

Mijn vriend gaat wel mee ja, hij is er nog nooit geweest.
Daarnaast gaan er nog 7 mee, van die 7 zijn er 2 eerder geweest, + mijn vriend dus dat word rondleiden. (als ik zelf de weg nog weet daar :=)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:56

Inmiddels zijn te hotels geboekt :j
2 nachten dichtbij de peripherique, bij de meeste hotels dichter bij het centrum betaal je zóveel parkeerkosten. Dit hotel heeft goede beoordelingen en ligt echt super
http://parijs.nl/hotels/par70/Parijs-Ho ... manhattan/

En dan 1 nacht in Cheyenne, kunnen we lekker direct het park in en laten we die 2 dagen Parijs ook echt achter ons, terwijl we juist bij het 1e hotel lekker dichtbij zitten en alleen de metro hoeven pakken naar het centrum :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:21

anne_bento schreef:
dat is niet duur dan zo'n dagkaart.....waar had je die gehaald? was laatst ook geen rondzoeken naar dagkaarten en toen kwam ik veel duurder uit..

wij hebben die treinkaart gekocht bij Het treinstatoin bij de ingang van Dinsney land
Veel hotels hebben gratis bussen die reizen naar Disney land en daar zijn wij de trein in gagaan naar parijs zelf
we hebben geloof ik 30 a 40 min in de trein gezeten
en daar dan ook kunnen reizen met hetzelfde kaartje!
en nog eens retour naar disney en vanuit daar gewoon weer met de hotelbus terug :)

als je bv de bus naar Val'deurope pakt moet je betalen en daar kun je ook de trein pakken maja dan geef je gewoon weer extra geld uit

en kwa eten geef je een tip in Hippo's in Val'deurope kun je lekker en goedkoop eten.

ow jaa ik heb nog een leuke foto
Afbeelding

vooral niet duizelig worden daarboven :+ :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:44

Ja, wij hadden voldoende aan 1 dag voor het europapark :) had het toen wel gezien en alle grote dingen gehad.
En ik ben zeer zeker een pretpark liefhebber, maar het park is dusdanig onbekend dat dit wel de makkelijkste en snelste manier is om het uit te leggen. En dan is mijn uitleg op het uiterlijk en indeling van het park, niet op hun financiële status, dat boeit me weinig.

Het is een leuk park om een keer heen te gaan, en als we er ooit weer in de buurt zijn ga ik ook wel weer. Maar zal er niet zo specifiek naar toe reizen als ik bij Disney doe :)
Nogmaals, allemaal mijn eigen mening en opvatting.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:05

Financiële status trouwens ook geen idee van hoor, maar hou me wel wat bezig met wat andere dingen als de gemiddelde bezoeker. Ik zie mijn pretparkbezoekjes ook echt als hobby.. Ben er toch dagelijks mee bezig.
Het volgen van het bouwen van attracties, het omgaan met mensen, het communiceren naar de buitenwereld toe, en daaruit trek ik de conclusie dat zij hun zaakjes op orde hebben, en zo weet ik dat bijvoorbeeld de Efteling en Walibi dat niet hebben.

EP valt ook niet onder een 'groep', of is niet van een stichting o.i.d., maar van 1 familie. 9 v/d 10 attracties zijn door hunzelf ontworpen en daardoor in het park gezet. EP groeit enorm snel, juist omdat het park eigenlijk een grote showroom is.

Zo zie je inderdaad maar dat iedereen anders denkt, want in Walibi kan ik mij geen hele dag vermaken, de Efteling kom ik alleen nog om te socializen met vrienden, maar voor EP heb ik minstens 2 dagen nodig, (idem voor Disney) , want daar wil ik bij wijze van alle zitplaatsen van de achtbaantrein uitproberen :Y)

Stiekem even een filmpje voor de liefhebbers :=, van 'ons' bezoekje in mei.
http://www.youtube.com/sanderkay#p/a/u/1/RB5KlIq6z0A

Maar goed, het ging hier over Disney, toch? :+
Stiekem vind ik het wel jammer dat ik dit jaar niet meer naar Disney kan, hoogstwaarschijnlijk.. Of er moet ineens een enorme aanbieding komen.. Maarja, moeten wel keuzes gemaakt worden, aangezien we begin volgend jaar een huis willen kopen :\

'Heimwee'
Afbeelding

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:20

Blijkt maar weer dat iedereen het weer anders beleeft. Zelf ben ik nooit in Europapark geweest, maar ik zou waarschijnlijk ook niet genoeg hebben aan 1 dag. In 1 dag kan je, lijkt mij nooit alle attracties gedaan hebben én alles gezien, tenminste niet in mijn tempo.

Maar zoals gezegd, beleeft iedereen het weer anders. Op een engels disneyforum stond een verslag van een engelse familie die op vakantie is geweest naar Nederland en naar Eftling (in Bosrijk) was geweest. Zij vonden de Efteling helemaal top, het was vooral een hit bij de kinderen. Ook vonden zij Ravelijn echt prachtig, mooi verhaal e.d. Terwijl ik al best veel wat negatieve verhalen heb gelezen over Ravelijn. Het verhaal zou niet duidelijk zijn en de uitvoering wat knullig. Zo zie je maar weer.
Ravelijn heb ik zelf trouwens ook nog niet gezien, dus ik kan er nog niet over oordelen.

Het is natuurlijk wel zo dat als je heeeeel vaak ergen komt, ga je de nadelen en tekortkomingen heel snel zien. Efteling blijf ik namelijk een super leuk park vinden. Maar ik kom er gemiddeld 1 x in de twee jaar.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:15

Over Ravelijn zal ik na 5 september meer vertellen.
Ook zijn wij de tweede donderdag en vrijdag van september in Disney. Slapen weer in hetzelfde hotel (val d'europe).

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:26

ik vond disney trouwens een klein beetje tegenvallen
ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht :o

maja voor een x te gaan echt leuk vooral ook met de kinderen maar om nu
ieder jaar een vaste prik ervan te maken dus niet daar vond ik het te duur ook voor.
Ik ben nu wel niet in dat park ernaast geweest daar zou ik dan wel nog een x heen willen om te kijken :)

Afbeelding

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:31

Dat kan hoor, Disney heeft niet op iedereen dezelfde magie.
Bedoel je de Studio's, waar je nog een keertje naar toe zou willen? Dat is met Tower of Terror e.d.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:14

OOOO ik word zo blij als ik die foto's zie <3
Hoogwaarschijnlijk ga ik met Kerst, of in ieder geval met het Kerstthema :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:20

Ben er niet echt ingedoken, maar ze adverteren nu weer met kortingen tot 40%. Misschien kan je daar gebruik van maken.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:28

Hihi grappig dat Raveleijn ook weer ter sprake komt, leuke show maar echt enorm amateuristisch :D

Oei, moet er niet aan denken dat ik maar 1 dag naar Disney kon en moest kiezen tussen 1 van de 2 parken... Moeilijke keuze... Al denk ik dat ik toch voor de studios zou gaan :=

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:57

Dat zou een moeilijke keuze zijn. Het is mij denk ik om het even. Maar ik weet zeker dat mijn vriend liever naar de Studio's zou gaan.
Ik haalde Ravelijn even aan om aan te geven hoe persoonlijk het kan zijn.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:10

Ja dat klopt, zit ook op een Efteling forum waar er mensen zijn die in het weekend alle shows van Raveleijn bekijken, zo leuk vinden ze het....
Ik vind het leuk om te zien amar heb tegenwoordig toch alleen maar commentaar, zeker als het gaat om het welzijn van de paarden...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:36

Omdat? Ik had al wel het idee dat de ruiters nou niet echt heel kundig zijn, maar ik heb het dus nog niet zelf gezien.

Maar ik denk sowieso dat als je veel naar een attractiepark ga, dat je kritischer wordt. Dat zie ik ook wel op dat disneyforum. Er zijn er ook best veel die afhaken of in ieder geval een stop inlassen. In september gaan we nog een keer naar Disneyland, maar dan denk ik dat ik het de eerskomende jaren ook wel weer bekeken heb. Misschien volgend jaar maar eens wat anders. Phantasialand lijkt me ook wel eens leuk, of inderdaad Europapark.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:28

Ik heb Ravelijn gezien en wij hebben in ons broek gepiest omdat we het zo slecht vonden :')

EP wil ik nog wel heel graag zien, ben ik wel benieuwd naar :j
Walibi vind ik eigenlijk weinig aan, alleen de achtbanen zijn leuk en dat zijn er niet heel veel... als het dan rustig is ben je zo het park weer uit....

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 06:26

Ik vind het park echt leuker dan de studio´s
Maar met mijn budget kan ik ook niet elk jaar gaan als je nagaat wat het allemaal kost :+

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:07

mbkaatje schreef:
Omdat? Ik had al wel het idee dat de ruiters nou niet echt heel kundig zijn, maar ik heb het dus nog niet zelf gezien.

Ik het niet fair vind tegenover de paarden dat ze continu in de mond gerukt worden. De teugels zit een knoop in zodat de ruiters te makkelijk kunnen loslaten, maar dus zodanig strak. Paarden worden ook allemaal gereden met een kimblewick of een pelham, met of zonder riempjes. En lopen ook 9 v/d 10 keer met hun mond open door de druk die er continu op uitgeoefend word. Ook rijden bijna alle ruiters met sporen.., en tegenwoordig ook met een zweepje..
Zweepje voor vd kunsten wellicht?! }:0 , maar wat valt er te 'verfijnen' aan rondjes galopperen?
Verder over hoe ze er behandeld worden weet ik niet hoor, het zijn er mooie stallen, en achter de arena is er ook een bak, waarnaar het schijnt dat ze ook los lopen. Gras zien ze volgens mij niet van dichtbij, nu is dat bij meerdere manege's ook zo, daar niet van..
En de ruiters zijn amateurs, nu wil ik niet zeggen dat ik het beter kan hoor, maar ze pleuren regelmatig van hun paard als ze weer eens proberen een stunt uit te halen. :+ Het is gewoon van erg laag niveau voor een parkshow.

Goed, genoeg over Raveleijn denk ik... Wil het topic niet vervuilen. :o