USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:03

Wij gaan dit jaar voor de 4de keer op rij naar de USA.

Dit wordt ons rondje USA dit jaar:
Las Vegas - Beaver - Salt Lake City - Idaho Falls - West Yellowstone - Jackson - Saint Charles - Provo - Cedar City - Las Vegas

We gaan er 2 weken over doen met daarin 1 week Las Vegas om de kosten iets te druken.

De vlucht is geboekt en betaald, de hotels uitgezocht en die gaan we van de week boeken.
Dan nog de auto en dan is alles geregeld :j

Katja

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:04

Wanneer gaan jullie?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:07

Veel plezier, Mendy!

Qua invoeren daar kopen en naar hier meebrengen: doen wij ook ongeveer ieder jaar. De ene keer is het maar een jeansbroek, wat kledij en schoenen, maar we hebben ook al 3 iPods daar gekocht, 2 camera's en nog wat andere elektronica. Dit jaar in juli heb ik een Canon + 2 lenzen + accessoires gekocht voor meer dan $1000 en ja, dan moet je maar heel erg hopen dat je in België er niet wordt uitgepikt aan de douane. Ik heb toen wel al mijn verpakkingen in Amerika achtergelaten, enkel wat garantiebewijsjes, serienrs enzo uitgeknipt en die in m'n toilettas gestopt. Camera en al de rest ging gewoon mee als handbagage.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:09

las vegas drukt mijn kosten meestal niet hahaha

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:39

Wij gaan 26/09/2010 tot en met 12/10/2010.
In Vegas kan je voor heel weinig geld een leuk hotel hebben.

Ik moet nog ff een afspraak maken maar mijn 4de Vegas tatoo komt er dan ook :j dit keer een wolf

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:50

Shyla25 schreef:
In Vegas kan je voor heel weinig geld een leuk hotel hebben.

Maar het 'dagelijks onderhoud' in Vegas is daarentegen weer behoorlijk prijzig. :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:01

@ Katja: van Washington naar de Great Smoky Mountains zou ik bij Front Royal het Shenendoah National Park in gaan. Dan bij Luray er weer uit (je kan eventueel de beroemde Luray Caverns bezoeken).

Je rijdt parallel aan het park via de I85 richting Blacksburg, vanwaar je eventueel weer een mooi stuk Blue Ridge Parkway mee kan nemen tot Asheville.

Vraag het nog eens op het AA-forum!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:04

Zal ik doen Monique. Ik heb super veel info gelezen maar kom er gewoon niet lekker uit.

Kreeg net de kaartjes voor het Washington Monument net met de post. Nu zien dat we ze niet vergeten :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:22

De hele Blue Ridge Parkway en Skyline Drive zijn mooi, maar het duurt wel heel lang om ze helemaal te rijden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:24

We willen er 3 nachten over doen tot Gatlinburg dus de hele weg rijden lijkt me teveel worden. Dan ben je alleen aan het rijden en ik wil onderweg wel even wat anders kunnen doen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:25

Natural Bridge schijnt ook mooi te zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:26

Daar lees ik hele verschillende verhalen over. Sommige mensen vinden het prachtig en anderen vonden het zonde van het geld.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:59

Mmm, klopt. Maar wij gaan al voor jullie, misschien kan ik uitsluitsel brengen ;-)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:03

Dat zou mooi zijn :D

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:28

Hier meld zich een bokker, die stuiterend achter de computer zit.
Ik kan bijna niet wachten tot morgen, eindelijk weer naar de USA!
Na een jaar lang hebben uitgekeken naar the big apple is het weer zover <3
Ditmaal maar kort, maar ik heb zoveel op het programma staan dat het zeker weten weer ontzettend gaaf wordt!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:30

Heel veel plezier, is het al een beetje afgekoeld daar?

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:40

Heb net een vluchtwijziging gehad. Mijn aansluitende vlucht is vervroegd. Nu hebben we maar 90 minuten tussen 2 vluchten in.
Dat is te doen zeggen ze. :? Maar je moet ook je koffers opnieuw inchecken e.d. Voordat je vliegtuig bij de gate staat en je er uit bent ben je al een halfuur verder.
Meer mensen die zo krap de tijd hadden?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:43

Welke luchthaven heb je?
90 minuten is niet ruim maar in principe wel te doen. Heb je een plekje een beetje voorin het vliegtuig?

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:48

Washington Dulles. Ik d8 dat ik iets zag staan van stoel 40 a+b. Geen idee waar zich in dat vliegtuig bevind.
90 min is de minimale tijd zeggen ze en moet te doen zijn. Ik weet het zo net nog niet. Voordat ze die koffers vaak uit het vliegtuig hebben........

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:50

Lynske78 schreef:
Heb net een vluchtwijziging gehad. Mijn aansluitende vlucht is vervroegd. Nu hebben we maar 90 minuten tussen 2 vluchten in.
Dat is te doen zeggen ze. :? Maar je moet ook je koffers opnieuw inchecken e.d. Voordat je vliegtuig bij de gate staat en je er uit bent ben je al een halfuur verder.

Onze koffers werden automatisch tot aan Orlando doorgestuurd, we vlogen van Schiphol met BA en in Londen overstap met Virgin tot Orlando. Onze koffers kregen een label met 'transfer LGW' (London Gatwick) mee. Misschien kun je dat ook regelen? En bij het inchecken idd vragen of je voorrang/vooraan mag zitten?

Succes, zit er nu over te denken om een keertje NYC te doen. Als afkickreisje...hi hi!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:54

Dat gaat niet lukken. In Londen hoeven je koffers er niet uit, in Amerika moet je altijd zelf je koffers door immigration en douane brengen op de luchthaven waar je het land binnenkomt. Ze zal dus inderdaad zelf die koffers moeten halen en weer afgeven na de douane.

Washington Dulles kan laaiend druk zijn en 40 a en b is echt niet voorin het toestel. Ik vind het heel krap. Ik zou in elk geval kijken of er nog latere vluchten naar je eindbestemming zijn, dan kan je worden overgeboekt als je deze mist.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:55

Floridian schreef:
Lynske78 schreef:

Onze koffers werden automatisch tot aan Orlando doorgestuurd, we vlogen van Schiphol met BA en in Londen overstap met Virgin tot Orlando. Onze koffers kregen een label met 'transfer LGW' (London Gatwick) mee. Misschien kun je dat ook regelen? En bij het inchecken idd vragen of je voorrang/vooraan mag zitten?

Succes, zit er nu over te denken om een keertje NYC te doen. Als afkickreisje...hi hi!

Ja maar als je in amerika een 2e vlucht hebt mag je je koffers niet doorlabelen. En moet je ze opnieuw inchecken. Op de terugreis naar nl hoeft dat trouwens niet en worden ze wel doorgelabeld.

NYC is echt een aanrader. We zijn er in December geweest. Was echt heel leuk.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:59

Koffers uit het vliegtuig gaat sneller dan jullie door immigration zijn in de regel. Het is niet te vergelijken met de bagage afhandeling in NL.
Washington ken ik niet dus daar kan ik geen advies over geven.
Rij 40 is bij de meeste vliegtuigen zover naar achter als je kunt zitten, je zou kunnen vragen of ze dat voor je kunnen veranderen want dat scheelt vaak een hoop tijd.

Doorlabelen kan niet binnen de VS Floridian, je moet op de luchthaven waar je het land binnenkomt door immigratie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:00

Lynske78 schreef:
Washington Dulles. Ik d8 dat ik iets zag staan van stoel 40 a+b. Geen idee waar zich in dat vliegtuig bevind.
90 min is de minimale tijd zeggen ze en moet te doen zijn. Ik weet het zo net nog niet. Voordat ze die koffers vaak uit het vliegtuig hebben........

Op seatguru.com kan je je vluchtnr intikken en dan zie je precies welk vliegtuig je hebt en dan kan je kijken waar je stoel zich bevind

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:00

MoniqueT schreef:
Dat gaat niet lukken. In Londen hoeven je koffers er niet uit, in Amerika moet je altijd zelf je koffers door immigration en douane brengen op de luchthaven waar je het land binnenkomt. Ze zal dus inderdaad zelf die koffers moeten halen en weer afgeven na de douane.

Washington Dulles kan laaiend druk zijn en 40 a en b is echt niet voorin het toestel. Ik vind het heel krap. Ik zou in elk geval kijken of er nog latere vluchten naar je eindbestemming zijn, dan kan je worden overgeboekt als je deze mist.

Ben vandaag bij het reisbureau geweest. En united heeft een minimale overstaptijd van 90 min. Als ik de vlucht later wou nemen dan moest ik 48 euro p.p. bijbetalen. :?
Dat ga ik dus niet doen. Als ik de vlucht mis dan hopen we maar dat we met een ander vlucht meekunnen. Vind het alleen jammer dat ze ons niet meteen met die latere vlucht mee laten gaan.