USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:04

Ik heb eigenlijk het liefste gewoon KLM.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:06

Overigens (ik weet niet of ik dat hier al geroepen heb): voor de lange en/of forse en/of comfortverslaafde mensen onder ons: https://www.seatguru.com/
Als je je vlucht hebt gevonden dan weet je waarschijnlijk ook met welk vliegtuig. Via de seatguru kun je opzoeken wat de beste en wat de slechtste stoelen aan boord zijn. Mocht er een optie zijn om te reserveren dan weet je welke stoelen je moet kiezen.......

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:52

Wij willen altijd Economy Confort vliegen en dan kan het totaalplaatje er ondanks goedkope tickets ineens heel anders uitzien. Daarom geen United, BA of AA voor ons, die rekenen exorbitante prijzen voor iets meer beenruimte.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 07:51

Ik vlieg nu voor het eerst klm. Max 12 kg handbagage. Hopelijk wegen ze het niet. United heeft geen max.
Ik vlieg gecombineerd overigens, klm en dan delta airlines.
Ook dan hoef je toch niet opnieuw in te checken tussen de vluchten?

Voor mij is economy prijs belangrijk en de kosten van de 2e koffer. Helaas is elke maatschappij richting de usa belachelijk duur met een derde koffer. Air malta kost gewoon elke extra koffer van max 32 kg 30 euro enkele reis.dat mis ik nu wel.
Dus ik denk dat de bodywarmer meegaat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:19

Als je een overstap hebt in USA moet je altijd je koffers opnieuw inchecken.
KLM controleert met regelmaat het formaat en gewicht van je handbagage bij de gate en wil dan de te grote en zware dingen alsnog inchecken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:46

KLM heeft bij mij 3x gecontroleerd, 2x in Amerika en 1x in Nederland. En best streng ook hier

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:56

Ik ga ook voor het eerst klm vliegen. Ben benieuwd! Mag je bij klm bijvoorbeeld ook een kleine koffer+rugzak als handbagage?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:03

Als het maar binnen hun afmetingen past :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:57

Wat Keet zegt inderdaad. Mijn rugzak is wat groter dan die afmetingen maar als ik mijn 'bij de stoel' tasje uit het koffertje pak past de rugzak erin :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:36

Je bedoelt dat je dan je rugzak in je handbagage koffer stopt?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:39

Klopt :) in mijn rugzak zitten alle medische benodigdheden die ik ten alle tijden moet hebben en iPad dus als mijn handbagagekoffer dan door gebrek aan ruimte ingecheckt moet worden heb ik dat nog, ook neemt hij zoveel ruimte in in mijn koffer dat ik hem daar niet in wil stoppen (halve koffer vol) terwijl het mijn rugzak is die dagelijks meegaat :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:50

Mavelle schreef:
Ik ga ook voor het eerst klm vliegen. Ben benieuwd! Mag je bij klm bijvoorbeeld ook een kleine koffer+rugzak als handbagage?
ja dat mag. Ik heb een handbagagetrolley en een rugzak met mn laptop en automaten voorduiken. In de trolley gaat ccr electronica, duikcomputers, diverse batterijen, cameras, laders. Als ze moeilijk doen gaan de batterijen in de zakken. Dan is het geen bagage.

Opnieuw inchecken hoeft niet in amerika. Je moet je koffers van de band halen, langs wat honden en je zet ze weer op een band. Dat is niet opnieuw inchecken, dat zou in mijn ogen ook het labellen e.d. zijn. Maar dat hoeft dusniet met combi vluchten?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:56

Ik heb gelezen dat je je ruim bagage niet moet afsluiten, omdat ze dan met grof geweld je koffer open breken als hij gecontroleerd moet worden. Wat is jullie ervaring? Vind het een beetje eng om hem niet op slot te doen. Wie weet wie er wat instopt...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:57

Ik heb plannen voor april. :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:58

Als je hem op slot doet, gebruik dan een tsa goedgekeurd slotje. Die maken ze niet kapot.
Wij doen ze niet op slot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:02

Inderdaad een TSA goedgekeurd slotje kopen, die kunnen ze bij de douane openmaken met een apparaatje als hij gecontroleerd moet worden. Een ander slotje idd niet doen, want als ze hem willen controleren slopen ze dat slot er inderdaad gewoon vanaf. Het is verboden om te weigeren je bagage te laten onderzoeken (is ook niet zo gek, anders kan iedere malloot met een bom gewoon z'n koffer op slot doen), dus een ander slot zou ik absoluut niet gebruiken.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:05

OK. Nooit van gehoord sta gekeurd slot. Ik ga googlen. Thanks

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:06

wreckh schreef:
Ik heb gelezen dat je je ruim bagage niet moet afsluiten, omdat ze dan met grof geweld je koffer open breken als hij gecontroleerd moet worden. Wat is jullie ervaring? Vind het een beetje eng om hem niet op slot te doen. Wie weet wie er wat instopt...

Zoals de dames zeggen, TSA slotje, dan is het klinklare onzin. Gewoon slot, ja kan gebeuren als ze willen bekijken
Ze zijn een euro of 7 dus geen punt. ANWB heeft ze :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:12

Heel raar maar ik heb nooit mijn ruimbagage op slot :+ Handbagage wel maar die heb ik standaard bij me

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:58

Keet schreef:
Als je hem op slot doet, gebruik dan een tsa goedgekeurd slotje. Die maken ze niet kapot.
Wij doen ze niet op slot.

Wij ook niet. Wel een bagageriem om het koffer zodat de handel niet per ongeluk open gaat.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:16

:oo

Waarom doen jullie 'm niet op slot? Ik heb een slot erop en een kofferhoes erom. Ben veel te benauwd dat iemand iets in m'n bagage stopt (al zal dat naar de VS wel meevallen, haha). Maar ik vind het wel een goede gewoonte.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:24

Wij hebben de koffers zelf niet op slot maar wel kofferriemen erom heen met een TSA slot. Te koop bij de ANWB.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:24

Mavelle schreef:
:oo

Waarom doen jullie 'm niet op slot? Ik heb een slot erop en een kofferhoes erom. Ben veel te benauwd dat iemand iets in m'n bagage stopt (al zal dat naar de VS wel meevallen, haha). Maar ik vind het wel een goede gewoonte.

We like livin' on the edge...... :D _O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:42

Na heel veel twijfelen, veranderingen van plan, besluit toch niet te gaan dit jaar.. hebben we toch weer concrete plannen _O- we wilden eigenlijk meer noord Amerika pakken en allicht een stukje Canada, maar hebben nu toch besloten een rondreis te doen op Denver. We willen juni/juli gaan en dan Bighorn Mountains, Yellowstone, en dan onderlangs via Zion, Capitol Reef, Arches terug naar Denver. Precieze invulling moeten we nog maken. Ook even plannen of we onder of bovenlangs gaan gezien we kampeerders zijn (sneeuwtechnisch, het was afgelopen april/mei voor het mooie wat te koud :') ).

Tips voor die gebieden zijn heel welkom!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:36

Wij zijn gisteren goed aangekomen in Miami. Wat een heerlijk weer hier!

Meteen onze auto opgepikt - we hebben een cabrio gehuurd en hebben een Chevrolet Camaro gekregen, beetje een patserbak maar hij rijdt heeeeerlijk :D

Afbeelding