Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 13:27

raket schreef:
Flowq schreef:
Wij hebben ook eindelijk weer geboekt na 3 jaar! Dit keer Lefkas. Onze kleine van 1,5 is ook van de partij, voor het eerst Griekenland.
Hebben jullie nog leuke tips voor Lefkas?
Goede restaurantjes of leuke plekjes die niet echt te googlen zijn ;)

Waar zit je op Lefkas?

Bij Kariotes. We hebben een auto dus kunnen alle kanten op!

Leuk Manzano, heerlijk!!
Inderdaad nu al genieten van jouw foto’s Berdien

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-25 13:50

Jeetje, gecondoleerd, baudyh. Snap dat je nu niet weg wilt.
Ben je al eens op Fuerteventura geweest? Ik bestempel het altijd als het ‘grote niks’ :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 13:55

Ik vond de ferry naar Meganisi erg leuk.
Vertrekt vanaf nidri. We hebben dat meerdere keren gedaan. Je kunt daar naar het strand of via de trappen omhoog naar een dorpje. Er rijdt ook een busje, maar dat is erg beperkt. Hebben wij wel gedaan trouwens.
Lefkas stad vond ik erg leuk. Er is trouwens een lokaal likeurtje, ik weet de naam niet exact meer maar dacht iets vam Rizoli. Vonden we erg lekker en konden het niet te koop vinden in Nederland daar hebben we een paar flessen van meegenomen. We hebben nog steeds wat gelukkig. Erg lekker.

We hebben ook vooral wat rondgetourd, stoppen bij wat dorpjes, kloosters etcetera.
Heel relaxt allemaal.
Ook wat georganiseerde boottocht, mar hele dag is misschien ook lang.
Uiteraard ook de populaire stranden. Maar daar waren ook de golven soms best heftig.

Sterkte Baudyh. Fuertaventura ken ik niet.
Lanzarote vond ik wel leuk.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 13:58

De Kosgangers ook veel plezier. Kos is altijd leuk.

Hier ook zieke in de schoonfamilie en ook hier dusdanig dat de reis naar Karpathos op losse schroeven staat. Het lijkt nu wel meer kans van slagen te hebben dan 2 weken geleden, maar het blijft spannend.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:16

Nee ben nog nooit op Fuerteventura geweest maar ik moet wat. Ik moet iets in nov of dec
Dus tja
Volgend jaar maar weer Griekenland. Kan gewoon ff niet anders

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-25 15:21

Je kunt ook naar één van de andere Canarische eilanden? Tenerife vind ik zelf mooi.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:36

Goede reis Albertina.
Gecondoleerd Baudy!
Ik heb altijd begrepen dat Tenerife en Gran Canaria het meeste zon hebben.
Ik ga misschien eind oktober nog een weekje aar Tenerife met mijn zus.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:01

Weet je ik heb nu gewoon te weinig tijd om alles uit te zoeken qua hotel. En ik ben best een Piet lut met wat ik wil. Dit hotel zouden we in april 2020 heen gaan toen de corona uitbrak dus ik wist dat deze aan de maatstaven voldoet

Ik heb het omgeboekt. Parkeer garage omgeboekt en huur auto omgeboekt.
Alles weer klaar.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:11

Je hebt gelijk.
Wij hebben ook een oud covid mislukt plan alsnog uitgevoerd toen ik even geen tijd had om veel na te denken.
Het is ook maar net wat voor soort vakantie je zoekt.
Actief, of beetje in de buurt van het hotel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:19

Wij vliegen zo alweer terug… heerlijke week gehad :j Mitsis Ramira was een prima hotel. Niet supersuperluxe maar prima. Veeeeeellll kinderen, ga overprikkeld naar huis :') Locatie was wel top! Mooi op fietsafstand van Kos, strand voor de deur.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:57

Door de jaren ben ik er achter gekomen dat ik een goed hotel belangrijker vind dan de plek waar het staat. We gaan het zien. Ben blij dat alles nu rond is dat geeft weer rust

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:03

Berdien schreef:
Wij vliegen zo alweer terug… heerlijke week gehad :j Mitsis Ramira was een prima hotel. Niet supersuperluxe maar prima. Veeeeeellll kinderen, ga overprikkeld naar huis :') Locatie was wel top! Mooi op fietsafstand van Kos, strand voor de deur.

Een vriendin is daar vandaag naar toe, ook met kinderen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:07

baudyh schreef:
Door de jaren ben ik er achter gekomen dat ik een goed hotel belangrijker vind dan de plek waar het staat. We gaan het zien. Ben blij dat alles nu rond is dat geeft weer rust

Wij juist niet.

Ik zit nu in Spanje in een vreselijk mooie luxe villa, op 2 km van het strand en centrum.

In Griekenland hebben we altijd simpele hotels of appartementen, liefst met ontbijt.
Voor mij is het belangrijkste een lekker zandstrand en een leuk stadje op loopafstand.

Ik ben nooit in mijn hotel/appartement, alleen om te douchen of slapen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 20:01

Tja iedereen zijn eigen vakantie.
Voor ons is het hotel/ appartement ook alleen slaapplek, kast en douche.
Ik hou van kleinschalig, rustig, geen kleine kinderen.
En ern omgeving met veel uitvalsmogelijkheden om op pad te gaan.
Ik lees ook graag dus zwembad of strand op kruipafstand.

In het vliegtuig vroeg een keer iemand of ik wist naar welk eiland wr vlogen. Want zij was erg weg van ern all-inclusive keten. En de oorspronkelijke boeking was niet doorgegaan omdat het hotel niet af was...
Zaten wij daar weer met 2 reisgidsen en een boekje vol wandelingen hahaha.

Maar goed, uiteindelijk viert iedereen vakantie op de manier die hij wilt en dat is prima.
Als ik het maar op mijn manier mag doen...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 20:19

raket schreef:
Tja iedereen zijn eigen vakantie.
Voor ons is het hotel/ appartement ook alleen slaapplek, kast en douche.
Ik hou van kleinschalig, rustig, geen kleine kinderen.
En ern omgeving met veel uitvalsmogelijkheden om op pad te gaan.
Ik lees ook graag dus zwembad of strand op kruipafstand.

In het vliegtuig vroeg een keer iemand of ik wist naar welk eiland wr vlogen. Want zij was erg weg van ern all-inclusive keten. En de oorspronkelijke boeking was niet doorgegaan omdat het hotel niet af was...
Zaten wij daar weer met 2 reisgidsen en een boekje vol wandelingen hahaha.

Maar goed, uiteindelijk viert iedereen vakantie op de manier die hij wilt en dat is prima.
Als ik het maar op mijn manier mag doen...

Precies dit. Een hotel ga ik sowieso niet heen al was het gratis. Nu leuk huisje met eigen zwembad. Wel 5 tot 10 minuten met de auto van zee en wat dorpjes maar dat is wel te overzien.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 20:59

Bah nee een hotel in Griekenland is ook niks voor mij. Zelfde als een all-in-clusive, nooit gedaan maar het lijkt mij verschrikkelijk :+

Dit jaar waren we in Ammoudia, iedereen vroeg waar? Dat ken ik niet, juist zo wil ik het graag! Studio waar ik met niemand iets van doen heb en lekker vakantie kan vieren op mijn manier, heerlijk!

En daar waar Grieken nog Grieks praten ipv Engels, genieten <3

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 21:14

Ammoudia heb ik de beste Griekse salade ooit op.
Ik weet niet hoe, maar hij was extreem lekker.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 21:28

Mijn vriend en ik hebben net Kreta geboekt voor over 2 weken, zin in!

Dit keer wel in een grote plaats, maar de afgelopen keren Griekse eilanden waren meer in typisch griekse plaatjes.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 21:32

Bedankt voor de tips raket! Boottocht zou ik heel graag willen maar zie ik met die kleine niet zitten. De ferry is dan zeker het overwegen waard.
Sorry Baudyh ik heb over je bericht gelezen, gecondoleerd!

Voor diegene de simpel maar dicht bij het strand zoeken kan ik Appartments Sonia Votsalakia op Samos ook zeker aanraden!

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 21:54

Bonnelover schreef:
Albertina71 schreef:
Wij zijn aan de terugreis naar NL begonnen.
We zijn vanochtend vroeg met de veerboot aangekomen in Piraeus en nu op weg naar Kastraki (Meteora gebied) om mijn schoenen op te halen, die we daar per ongeluk achtergelaten hebben :+
Ergens volgende week verwachten we weer terug te zijn in NL.

Wat heerlijk Albertina71. Jullie maken een rondreis door Griekenland? Mag ik vragen waarmee? Bij ons was de bedoeling om 3,5 week met de camper naar Griekenland te gaan. Maar durven het niet aan ivm met oude, dementerende schoonouders. Gaan nu 10 dagen naar Kos. Weten dan dat we binnen een dag in Nederland kunnen zijn. En met camper en hond gaat dat niet lukken.

Wij zijn eindelijk met onze Nederlandse auto (Volvo V70) naar Kreta gereden en nu dus op de terugweg. De heenreis deden we op het gemakje in ongeveer 2 weken met alle tijd om de toerist de spelen. De terugreis doen we een stuk sneller.

We hebben allebei een moeder op leeftijd, maar ze zijn nog aardig fit. Mocht het nodig zijn, is de auto natuurlijk zo geparkeerd en een vliegticket snel geregeld, in overleg met de doorlopende annuleringsverzekering. Dat komt dan ook wel weer goed.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-25 09:41

Goede reis nog, Albertina. Hoe bevalt het met de auto op pad?

Mijn situatie is veranderd en sinds ik alleen op vakantie ga, ga ik juist wel naar AI hotels. Je hebt daar meer aanspraak dan wanneer je in je eentje in een appartement zit.
Overigens ga ik nu op Samos wel naar een appartement. Na 3 vakanties met anderen ben ik nu weer toe aan mijn eigen plan trekken :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 10:04

Met een campertje rond trekken staat ook nog op mijn lijstje. Vanuit NL rijden is ook gaaf.
Volg nu Jeroen die in 100 dagen van NL naar Sparta rent. Ook te gek als je al die beelden ziet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:06

Ik heb het net als fitzroy ik ga ook alleen en vind aanspraak ook leuk en ergens “uit” eten hoeft niet. Ik vind dat in het hotel prima. Maar hou wel van een luxe hotel. Ga eigenlijk altijd 4*. Wel luxe maar nog wel te betalen zeg maar.
Vind het erg jammer dat ik niet naar Griekenland kan maar ja in december is dat gewoon geen optie meer. Dus wijk een keertje uit naar Canarische eilanden. Beter dan nergens heen.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 19:34

Sterkte nog Baudyh!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 21:22

manzano schreef:
Met een campertje rond trekken staat ook nog op mijn lijstje. Vanuit NL rijden is ook gaaf.
Volg nu Jeroen die in 100 dagen van NL naar Sparta rent. Ook te gek als je al die beelden ziet.

Dat wilde wij dit jaar gaan doen. Camper gebouwd en helemaal naar onze wens. Alleen wegens omstandigheden, dementerende ouders, gaan we dit nu niet doen. Dus camper maar verhuurd. En zelf met vliegtuig die kant op.