Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 16:40

Veel plezier, Berdien. Even uitrusten van de verhuizing.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:46

Fijne vakantie!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 17:37

Heerlijk Berdien! Ik moet nog wachten tot september, dan mag ik daar ook weer heen. Altijd een fijn eiland Kos.
Heb je nog wat meegekregen van Maria Hemelvaart?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:00

Mel hoe is het met de branden afgelopen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:14

Bedankt allemaal! Onze eerste keer Kos. Deze Mitsis is niet zooo superluxe als op Kreta maar ik denk dat we ons alsnog wel gaan vermaken. Issue met onze kamer is ook opgelost (zwembad-view ipv het geboekte zee-view) dus dat gaat mooi.

Ik bedoel… hoe lekker is dit?
Afbeelding

De man is ook blij :))
Afbeelding

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:28

raket schreef:

Gelukkig is alles geblust! Er is wel echt een heel groot stuk afgebrand. Echt verschrikkelijk om daarvan de foto's en video's te zien. Maar gelukkig is veel erger voorkomen :j

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:44

Ah heerlijk Berdien! Geniet er van! Wij gaan over 10 dagen ook voor het eerst naar Kos. :j

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:51

_Mel schreef:
raket schreef:

Gelukkig is alles geblust! Er is wel echt een heel groot stuk afgebrand. Echt verschrikkelijk om daarvan de foto's en video's te zien. Maar gelukkig is veel erger voorkomen :j

Fijn, vindt die branden altijd zo eng.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 00:20

KleinBoefje schreef:
Ah heerlijk Berdien! Geniet er van! Wij gaan over 10 dagen ook voor het eerst naar Kos. :j
Heerlijk, mocht je tips willen stuur maar een bericht.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 11:09

Zijn er hier mensen die met jonge kinderen naar Griekenland zijn geweest? Ik overweeg volgend jaar (juni denk ik) met mijn zoontje van dan 2 en mijn ouders naar Griekenland te gaan. Iemand die nog aanraders heeft? Waar, accommodatie? :)

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 11:40

Ik denk dat voor een 2-jarige een zandstrand of fijn kiezelstrand en langzaam aflopende bodem ideaal zijn. Dan is het zeewater niet zo koud en kom je een heel eind met een emmertje en een schepje en om beurten één (groot)ouder op wacht ;)

Tijdens onze roadtrip van NL naar Kreta, hebben we in Livanates (1,5 uur met de auto van Athene en ook 1,5 uur van Delphi) overnacht. Dat was een aangename verrassing.
Livanates is niet zo druk, zandstrand met superlangzaam aflopende zeebodem, gratis bedjes met parasol als je drinken of een andere consumptie bestelt. Wij verbleven daar in Hotel Akti, een kleinschalig familiehotel met een schandalig uitgebreid ontbijt Y)(^)

Andere plaatsen die ik ken met zandstrand en een langzaam aflopende zeebodem zijn op Kreta: Frangokastello en Kokkinos Pirgos.
Frangokastello zijn we al 10 jaar niet meer geweest, dus ik heb geen actuele informatie, maar heeft zandstrand en de zeebodem loopt er langzaam af.
Kokkinos Pirgos komen we heel vaak, want dat is dichtbij ons huis. In Augustus is het in Kokkinos Pirgos superdruk met Grieken, maar in Juni is het daar nog rustig, hooguit in het weekend drukker. Ook daar zijn bedjes en parasol gratis als je drinken en/of eten bestelt. Er is een lange boulevard met bars en taverna's.

Van Stoupa (Peleponnesos) weet ik het niet zeker. Daar waren wij met een 2-jarige, maar dat is meer dan 20 jaar geleden :+

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:09

Wij hebben ook eindelijk weer geboekt na 3 jaar! Dit keer Lefkas. Onze kleine van 1,5 is ook van de partij, voor het eerst Griekenland.
Hebben jullie nog leuke tips voor Lefkas?
Goede restaurantjes of leuke plekjes die niet echt te googlen zijn ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 19:30

Hier in het resort zitten heeeeeeeeeeeeel veel kinderen :)) Ook wel echt jonge kinderen. Strand is kiezels, loopt vrij steil de zee in. Maar er is een speciaal kinder-zwembad :))

De zonsondergang hier… geweldig! Drankje erbij en genieten maar. Zeker nu alle krijsjes nog aan het diner zitten, hebben we het uitzicht voor ons zelf.
Afbeelding

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 19:50

Flowq schreef:
Wij hebben ook eindelijk weer geboekt na 3 jaar! Dit keer Lefkas. Onze kleine van 1,5 is ook van de partij, voor het eerst Griekenland.

Waar zit je op Lefkas?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 22:29

Berdien schreef:
Bedankt allemaal! Onze eerste keer Kos. Deze Mitsis is niet zooo superluxe als op Kreta maar ik denk dat we ons alsnog wel gaan vermaken. Issue met onze kamer is ook opgelost (zwembad-view ipv het geboekte zee-view) dus dat gaat mooi.

Ik bedoel… hoe lekker is dit?
[ Afbeelding ]

De man is ook blij :))
[ Afbeelding ]

Bij welke Mitsis ben je? Toevallig bij Ramira?
Daar ben ik meerdere keren geweest, als puber. Ook nog een mitsis op Rhodos gehad, die was wat luxer/groter.

Je kon altijd ook gebruik maken van de mitsis hotels aan de andere kant van het eiland. Leuk voor als je een auto hebt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 06:52

Mitsis Ramira inderdaad :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:56

Flowq schreef:

Ah leuk. Wij ook. Nog even aftellen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 15:46

Ik zit op dit moment in Spanje, de vele palmbomen en de krekels geven mij een klein beetje Grieks gevoel.
Maar volgend jaar weer Griekenland in juni.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 19:49

Proost in Kos-stad {:}
Afbeelding

Vakantie = lezen :j En het uitzicht vanaf ons balkon, heerlijk!
Afbeelding

En vanavond de zonsondergang vanaf het strand gezien <3
Afbeelding

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 23:11

Wat heerlijk Berdien!! Plaats maar veel foto's. Kan bij mij de voorpret al een beetje beginnen. Moet, zucht, nog heel wat diensten draaien voor 11 september.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 23:13

Wij vliegen maandag. Komt steeds dichterbij

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 07:15

Wij zijn aan de terugreis naar NL begonnen.
We zijn vanochtend vroeg met de veerboot aangekomen in Piraeus en nu op weg naar Kastraki (Meteora gebied) om mijn schoenen op te halen, die we daar per ongeluk achtergelaten hebben :+
Ergens volgende week verwachten we weer terug te zijn in NL.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-25 07:49

Goede reis, Albertina. Kastraki komt me bekend voor. Daar hebben wij ook overnacht voor de Meteora.

Daantjuh, dat schiet al lekker op.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 08:12

Albertina71 schreef:
Wij zijn aan de terugreis naar NL begonnen.
We zijn vanochtend vroeg met de veerboot aangekomen in Piraeus en nu op weg naar Kastraki (Meteora gebied) om mijn schoenen op te halen, die we daar per ongeluk achtergelaten hebben :+
Ergens volgende week verwachten we weer terug te zijn in NL.

Wat heerlijk Albertina71. Jullie maken een rondreis door Griekenland? Mag ik vragen waarmee? Bij ons was de bedoeling om 3,5 week met de camper naar Griekenland te gaan. Maar durven het niet aan ivm met oude, dementerende schoonouders. Gaan nu 10 dagen naar Kos. Weten dan dat we binnen een dag in Nederland kunnen zijn. En met camper en hond gaat dat niet lukken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 08:39

Ik keek al bijna een jaar uit naar deze vakantie maar moet helaas gaan omboeken. Mijn schoonmoeder is na 6 bonus jaren pas overleden. En mijn vriend heeft het daar heel moeilijk mee ( lees ze hebben 53 jaar samen gewoond) hij woonde nog thuis en ik erbij in. Ze hebben veel meegemaakt samen en nu is hij alleen. Om dan over een kleine 2 weken te zeggen aju red je er mee is niet ok. Plus dat we een veulen hebben wat zeer waarschijnlijk geopereerd gaat worden in die tijd. Dus tja
Ik baal er wel enorm van maar het is niet anders. Denk dat het Fuerteventura word in dec
Vandaag maar ff achteraan