USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 07:23

Hier in NL nog nooit 15 dollar betaald voor een milkshake.
Maar je zal er vast een tijd op teren ja. haha.
Zet m ook zeker op m'n lijstje voor als ik weer naar NY ga.
MOET!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:22

Ja gewoon doen. Zoiets moet je een keer gegeten/gedronken hebben :D

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:38

Voor ons is het bijna zo ver, over 6 weken vertrekken we richting Amerika. Route is uitgestippeld. Langzaam aan nu onze garderobe klaarmaken. Onze route is San Francisco/Los Angelas (misschien nog iets verder naar beneden) Sedona/Las Vegas en weer terug naar San Francisco. Wandelschoenen gaan we een dezer weken kopen, zodat de kids voldoende tijd hebben ze in te lopen. Maar wat moeten we verder mee. Ik weet dat we redelijk verschillende temperaturen gaan hebben. Maar is het zo erg dat we en een korte broek mee moeten en een winterjas? Of is eenvoorjaar/herfst (lange mouwen,lange broeken en een dikke vest/dunne jas)garderobe goed? We reizen in een camper, dus warme nachtkleding lijkt me handig.

Edit: typo

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:45

Ik denk dat een winterjas niet nodig zal zijn. Warme kleren voor de nacht lijkt me wel raadzaam en die korte broek ook.

Heb je niet zo'n weer app op je telefoon waar je een plaats aan toe kunt voegen? Dan kun je de komende periode alvast heel simpel een beeld krijgen van de temperaturen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:22

Winterjas zou ik dan weer wel mee nemen. Vorige week koelde het in LA s nachts hard af( 3 graden) overdag 24.Wij hadden een winterjas bij en die heb ik ook wel in de avond aan gehad als we rondom de pier in santamonica waren.

Van de zomer viel het mijn in San Fransisco vies tegen. Het contrast was echt groot met LA qua warmte. Met name door de wind was het daar snel fris. Afgelopen week was het daar bijvoorbeeld overdag maar 7 graden. Terwijl ik 3 dagen terug op t strand lag te bakken bij 24 in LA

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:28

Over 6 weken heb je het over half februari. In Sedona en omgeving kan dan volop sneeuw liggen. Dus idd, zeker een winterjas mee!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:50

SF is in de zomer idd een stuk koeler Nimber. Mensen vergissen zich daar nog wel eens in.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:13

Ik ben anders gruwelijk verbrand in SF :') :') Hele reis allemaal goed gegaan, tot aan Death Valley/LV aan toe. Maar op de laatste dag van de reis, op de baai van SF... de kleur rood was gewoon indrukwekkend _O-

Ik zou ook zeker een winterjas meenemen, en voldoende warme kleren. Zorg ook dat je laagjes kan maken, als je te maken krijg met temperatuurschommelingen is dat wel prettig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:04

En anders zijn daar vast ook nog winkels :)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:06

Ik zat te denken om bijv een Softshel jas te kopen voor de kids ( manlief en ik hebben die al) en daar dan een dik vest onder te kunnen doen. Maar is misschien met sneeuw toch nog te fris. Ik heb al het weer van alle plekken gecheckt. Maar temperatuur zegt niet altijd alles, vandaar dat ik het hier even opgooide.
Idd en daar iets bijkopen is simpel gedaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:27

Keet schreef:

In SF? Nah..... :D

Ik herken het wel, van die temperatuur. Overdag, downtown (Union Square), bloedje heet. Ga een paar heuvels over richting de Bay en het wordt steeds koeler. Ga met een open dubbeldekker de brug over richting Sausalito en je bent blij dat je een windbreaker hebt meegenomen!

En downtown SF is vanaf 20:00 uur inderdaad winderig en fris (lees: koud)......

Tip: pik bij een sportzaak in de VS voor $15/20 een baseball warmup pullover op. Gewoon recht-toe-recht-aan van Rawlings of Bike. Goedkoop, winddicht en een beetje waterdicht, weegt bijna niks, makkelijk op te vouwen.

hedwig1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:25

Wij willen in de zomervakantie een camperreis maken in de VS, met het gezin, en zoveel mogelijk in de natuur. Wie heeft er tips of route suggesties? Wij hadden de national parks in het westen op het oog, maar daar schijnt het in de zomer te heet te zijn om overdag te kunnen wandelen. Maar misschien zie ik dat verkeerd en valt het wel weer mee.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:30

Je moet natuurlijk je gezond verstand gebruiken en niet om 2u 's middags uren in Death Valley gaan wandelen, maar daarbuiten is het prima te doen in de national parks, hoor :) Let gewoon op dat je altijd voldoende water mee hebt, bescherming voor je hoofd en voldoende zonnebrand.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:37

Keet schreef:

Lefty s is een hele leuke winkel :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:45

Wij zijn OshKosh verslaafd geraakt in USA voor Gups :D Zou zo graag weer terug willen en zijn 23 kilo bagage daar vullen :D

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:09

Thanks voor de tips. We gaan zeker niet te veel kleding mee nemen heb ik al door. Dat word lekker shoppen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:36

hedwig1 schreef:
Wij willen in de zomervakantie een camperreis maken in de VS, met het gezin, en zoveel mogelijk in de natuur. Wie heeft er tips of route suggesties? Wij hadden de national parks in het westen op het oog, maar daar schijnt het in de zomer te heet te zijn om overdag te kunnen wandelen. Maar misschien zie ik dat verkeerd en valt het wel weer mee.

Wij hebben ook gereisd daar in de zomer. Las Vegas en Deadt Valley waren geen pretje, onderweg de 52 graden aan getikt, dan zit je heel snel weer in je airco...

San Francisco is meestal veel koeler en ook vaak mistig/miezerig. Ook Santa Barbara, LA en San Diego zijn meestal iets aangenamer.

Zion, Bryce en Grand Canyon vond ik prima, alleen er vroeg op uit! Vooral rijden als het warm is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:01

Nog 4 weken. Wie heeft er nog een tip voor een koffer van het maximale formaat wat mee mag en een diepte van minstens 30 cm? Liefst meer. En natuurlijk niet te zwaar en te duur.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:05

Over 2 weken zitten wij nu in Miami *\o/*

Superleuk Kerstcadeau gehad van m'n vriend: we hebben een tour geboekt om met manatees (zeekoeien) te gaan zwemmen omdat ik het zo'n toffe dieren vind. Als cadeau heeft hij een manatee in mijn naam geadopteerd :D _O- Hij heet Lenny, is lui en we gaan hem in een State Park opzoeken 8-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:08

Super gaaf!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:08

Wat leuk, Yasmine!
Alvast veel plezier.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:22

germie schreef:
Nog 4 weken. Wie heeft er nog een tip voor een koffer van het maximale formaat wat mee mag en een diepte van minstens 30 cm? Liefst meer. En natuurlijk niet te zwaar en te duur.

Probeer Primark eens

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:19

Gaaf kado!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:38

Technisch gesproken wellicht (?) off topic, maar heeft iemand ervaring met treinreizen tussen de steden Toronto, Montreal, Québec en Ottawa? Ik wil die steden gaan bezoeken en treinen zou economisch slimmer kunnen zijn en beter voor het milieu......niet dat ik daar nou zo mee bezig ben.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:55

Nee sorry, alleen per auto. Prachtig gebied