Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:04

Electra63 schreef:
manzano schreef:
Ik kom na 100 jaar ook weer eens in dit topic gluren :')
Ik wil in september nog een weekje weg richting de zon. Ik hoopte op Skiathos, maar daar vliegt niks rechtstreeks op en gezien de zeer korte tijd die we hebben is dat toch wel een pre.
Nu lijkt Karpathos me ook wel wat maar ik las dus iets over harde wind. Als ik ergens een bloedhekel aan heb is het wind. Wat is jullie ervaring daarmee op Karpathos?

Ik ben vorig jaar in mei 2 weken geweest. Wij hebben heerlijk weer gehad. 1 dag bewolking en af en toe wel harde wind, maar was niet vervelend. 1 x zijn wij bij het zwembad gebleven ivm de wind.
Wij zaten aan de rand van Pigadia.

Dat was wel in mei, maar ook toen werd voor de harde wind gewaarschuwd.

Dank je! Volgens mij is hoogtepunt in juli/augustus, dus misschien valt het medio september ook wel mee dan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:11

Op de Cycladen is ook de wind rond deze tijd het ergst.
Gisteren voeren verschillende ferry's niet uit naar met name de Cycladen i.v.m. de wind "de Meltemi".
Op Karpathos kun je ook gewoon naar een strand aan de andere kant van het eiland rijden, de afstanden zijn niet heel groot. Soms is daar minder wind.
Vlakbij het vliegveld is een surfstrand, dus daar veel wind.
Wij zijn een paar x naar Amoopi (ene kant is zandstrand en andere kant is kiezelstrand en kun je goed snorkelen) geweest en Apella (kiezelstrand).

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:14

Ik ben zowel in september als in mei op Karpathos geweest. In september had ik echt veel beter weer en is de wind me niet in negatieve zin opgevallen. In mei heb ik niet 1 x lekker aan het strand kunnen liggen. Veel wind en bewolking, het was echt fris.
Ik zat in september wel in Arkasa en in mei in Pigadia.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:49

Fitzroy schreef:
Omdat Transavia geen losse tickets verkoopt naar Skiathos. Maar ze er voor Sunweb wel op vliegen als charter.

Oh maar dit verklaart een hoop! En via sunweb kan je wel losse tickets krijgen voor die charter. Dat geeft mogelijkheden al is de dag niet heel gunstig voor ons. Eens zien of vriendlief zn verlof nog een dag kan verlengen.