Electra63 schreef:manzano schreef:Ik kom na 100 jaar ook weer eens in dit topic gluren
Ik wil in september nog een weekje weg richting de zon. Ik hoopte op Skiathos, maar daar vliegt niks rechtstreeks op en gezien de zeer korte tijd die we hebben is dat toch wel een pre.
Nu lijkt Karpathos me ook wel wat maar ik las dus iets over harde wind. Als ik ergens een bloedhekel aan heb is het wind. Wat is jullie ervaring daarmee op Karpathos?
Ik ben vorig jaar in mei 2 weken geweest. Wij hebben heerlijk weer gehad. 1 dag bewolking en af en toe wel harde wind, maar was niet vervelend. 1 x zijn wij bij het zwembad gebleven ivm de wind.
Wij zaten aan de rand van Pigadia.
Dat was wel in mei, maar ook toen werd voor de harde wind gewaarschuwd.
Dank je! Volgens mij is hoogtepunt in juli/augustus, dus misschien valt het medio september ook wel mee dan.

). Heb nu maar vlucht zelf geboekt naar Manchester en dan naar Adam :’) wil hier weg en mijn vlucht stond pas gepland voor 22 uur ‘s avonds. Vriend is al weg, die moest voor werk vandaag al in Kopenhagen zijn, dus die heeft meest onmogelijke verbinding gemaakt.

Vanochtend begonnen ze meteen met het eerste daglicht weer vanuit de lucht te blussen. Leek heel goed te gaan, totdat vanmiddag de wind draaide en het enorm groot werd. Ook wij kregen opdracht om gereed te staan voor evacuatie.. Enorme dikke rook in de tuin, je kon amper wat zien van de berg en na een paar minuten buiten staan meteen last van ogen etc.. Wonder boven wonder is het de helicopters gelukt om het zo goed als onder controle te krijgen

Maar lijkt opgelost te worden. Nu eerst maar even bij komen, de wekker ging vannacht om drie uur