Rhodos, Kos en Kreta. Maar 2 jaar geleden had ik eind september ook fantastisch weer op Zakynthos. Overdag is het over het algemeen op de zuidelijke eilanden nog heerlijk. En de zee is lekker warm.
Zeker weten Rhodos! In 2022 fantastisch weer gehad de eerste week van oktober. In 2023 in dezelfde week naar Kreta geweest, veel meer bewolking en lagere temperaturen gehad. Als ik toen op de weerapp keek naar het weer in Rhodos was het weer daar hetzelfde als het jaar ervoor.
Ach, ik ben weleens de 3e week van september naar Kos geweest: maar 3 stranddagen en verder zwaar bewolkt en ook regen. Mensen die al 20 jaar op Kos kwamen, hadden dit nog nooit meegemaakt.
Garanties heb je nergens meer. Maar Kreta en Rhodos en Kos zijn normaal gesproken prima bestemmingen in september, net als de Cycladen, daar valt ook erg weinig regen.
Kiwi_
Geplaatst: Vandaag, 13:24
Nee, het weer is inderdaad 1 grote verrassing maar ik wil proberen toch m’n best te doen voor de grootste kans op goed weer
Kreta trekt me niet zo, Kos en Rhodos wel. Dus mocht iemand daar leuke tips hebben, dan hoor ik het graag!
Wat wil je weten Kiwi? Beide eilanden meerdere keren geweest. Gaan nu ook weer in september naar Kos. Zeker vind ik Kos stad, en omgeving, aantrekkelijk. Gezellige plaats met alles in de buurt.Zowel oudheid als leuke restaurantjes. Ook prima voor fietsen.
Rhodos vind ik het wel belangrijk dat je een auto hebt. Wel ook daar mooie plekken.
Ik ben ook meerdere keren op beide eilanden geweest. Persoonlijk vind ik Rhodos leuker/mooier, maar op Kos vind ik fietsen echt heel leuk. Dat vind je nergens in Griekenland.