USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:10

Amerika sla ik in 2017 denk ik over, gaan in mei naar Marokko. Voor mij tweede keer, voor mams (trouwe reisgenoot :) ) eerste keer. In 2018 heb ik Amerika weer op de planning staan. Maar wanneer, hoe en waar, dat weet ik nog niet :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 23:15

Wat is er zo bijzonder dan aan de medicijnen die jullie vanuit daar meenemen? Ik gebruik dat allemaal niet, dus heb geen idee waarom je dat hier niet koopt?

En wat bedoel je Fitzroy, om welke reden gaan jullie dan niet naar Florida?

Marokko schijnt heel mooi te zijn Berdien, leuk!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:19

Nadir schreef:
Wat is er zo bijzonder dan aan de medicijnen die jullie vanuit daar meenemen? Ik gebruik dat allemaal niet, dus heb geen idee waarom je dat hier niet koopt?

En wat bedoel je Fitzroy, om welke reden gaan jullie dan niet naar Florida?

Marokko schijnt heel mooi te zijn Berdien, leuk!

Niks, ik heb gewoon net een hele grote pot gekocht :D Maar ik heb denk ik gewoon iets teveel TV gekeken, dat ik huiverig ben om wat voor pillen dan ook mee te nemen in het vliegtuig. Ga het wel doen hoor, zal vast goed komen. Zal het trouwens uitmaken dat de pot aangebroken is?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:34

Omdat er veel betere medicijnen en ook andere medicijnen zonder recept vrij verkrijgbaar zijn. En supplementen zijn er veel voordeliger.

Volgens mij staat mijn reden er al? We willen eerst eens zien hoe Trump zich al dan niet misdraagt.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:35

Maakt niks uit Mavelle, hier gaat een hele apotheek mee, gewoon over the counter en echt flinke medicatie, alles zit gewoon in handbagage nooit problemen. Zeker vitamine niet. Als ze twijfelen hebben ze binnen een paar seconde getest dus no worries :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:36

Help! Ik zit even in de knoop en hoopte dat dit topic mij kan helpen.

Ik heb zojuist een aanvraag ingediend voor een ESTA.
Ik heb de site op NL taal gezet en daar vroegen ze naar 'voornaam'. Ik heb daar telkens mijn 3 voornamen van mijn paspoort ingevuld.

Nu krijg ik een bevestiging, in het Engels.
Daar staat: Contact First (Given) Name: MYRTHE "TWEEDE NAAM" "DERDE NAAM".

Ik had dus alleen mijn eerste naam door moeten geven? Myrthe?
Van internet wordt ik niet veel wijzer...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:37

En omdat je bepaalde medicatie die je hier zo kan kopen daar niet kan kopen.
Toen ik dus van de trap was gevallen had ik graag volraken crème op m'n schouder gesmeerd. Dat kon ik daar dus niet halen zonder recept. Dat gaat dus mooi mee in m'n koffer

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:58

in Amerika is veel medicatie die hier alleen op voorschrift is gewoon over the counter. Ik heb bv snel last van allergie/eczeem en in Amerika kan je zonder voorschrift cortisonezalf kopen terwijl dat hier niet kan. Ik koop ook altijd een voorraadje cortisonezalf, cold medicine, Bengay (heb vaak last van mijn spieren) en oogdruppels. En vitaminepillen zijn ook veel goedkoper.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 09:53

Fitzroy, maar wat heeft dat voor invloed op jouw vakantie dan?

Myrthe, volgens mij is het goed zo, alle namen zijn nu daar bekend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:27

Idd. Ik snap niet waarom mensen een land mijden alleen maar vanwege een president? Wij als toeristen zullen niet veel merken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:36

Goh, het heeft volgens mij wel invloed op de sfeer die er heerst. Je merkt wel dat de intolerantie aan het oprukken is. Ik zou persoonlijk mijn vakantie er niet voor laten, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:57

Cowboy55 schreef:
Misschien Canada. Ik heb in elk geval al het speelschema van de Toronto Blue Jays voor 2017.....

Zeker een aanrader! *\o/*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:56

Ik heb niet echt behoefte om in een land vakantie te vieren (en geld uit te geven) waar een of andere idioot aan de macht is en mogelijk hele dubieuze besluiten neemt. Maar we kijken het eerst rustig aan. Het is nog geen maart dus we hebben nog even. Mijn keuze toch? Ik ga ook niet naar Rusland of China.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:09

Wij gaan misschien weer naar de USA, Florida dan weer. Als startpunt om een cruise naar de Caribean te maken. Anders willen we naar Azië (Malediven en dan combineren met Thailand of Indonesië ofzoiets). Gaan onze reizen niet laten verpesten door Trump.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 16:15

Dat moet je idd zelf weten, ik was gewoon benieuwd naar het waarom. Zelf zou ik wel gewoon gaan, ook naar Rusland of China.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:21

Ik ben dit jaar 2 weken op vakantie in China geweest en ik moet zeggen dat ik het wel heel raar vond. Je merkt dat er zware censuur heerst. Sociale media, google, BBC, CNN kom je niet op zonder een proxy-app geïnstalleerd op je telefoon of computer. We kwamen op het Tienanmenplein en onze paspoorten werden gecontroleerd, de gids repte met geen woord over wat er daar gebeurd was en mijn nonkel die over het plein rende werd tegengehouden. Je woont er dan wel niet, maar het zorgt wel dat je in een erg rare sfeer op vakantie gaat.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:48

Wij hebben wel plannen maar nog geen idee wat het wordt. Vriend blijft maar zeuren om Orlando en ik wil naar Wyoming, Idaho en Montana... Yellowstone moet gewoon van ons lijstje af! Wordt vervolgd..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:34

Selka schreef:
Wij hebben wel plannen maar nog geen idee wat het wordt. Vriend blijft maar zeuren om Orlando en ik wil naar Wyoming, Idaho en Montana... Yellowstone moet gewoon van ons lijstje af! Wordt vervolgd..

Ik ben 12 jaar geleden, 11 jaar geleden en vorig jaar in Orlando geweest. Wat mij betreft is Orlando zwaar op zijn retour. In de afgelopen 10 jaar/door de crisis (?) is alles Corporate America geworden. Voor ons: Florida ja, maar niet meer Orlando.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:51

Cowboy55 schreef:
Selka schreef:

Ik ben 12 jaar geleden, 11 jaar geleden en vorig jaar in Orlando geweest. Wat mij betreft is Orlando zwaar op zijn retour. In de afgelopen 10 jaar/door de crisis (?) is alles Corporate America geworden. Voor ons: Florida ja, maar niet meer Orlando.

Maar Orlando is zo leuk!? (heb ervaring hiermee) :)

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:57

Ik meld me!
Ik ga in februari 2016 weken stage lopen in Amerika! Eerst 8 weken in Vermont en daarna 8 weken in Washington. Ben nu druk bezig met het regelen van een J1 visum. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:10

Wij zijn ook wel klaar met Orlando area. Buiten Disney om dan :+:

Volgende keer westkust usa en canada denk ik

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:13

Ik zou ook wel eens naar SLC willen of Seattle. Maar ik wil eerst m'n tante bezoeken voordat het niet meer kan...

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:14

Wij hebben de knop bijna doorgehakt, in 2017 gaan we via New York naar Toronto rijden in mei. Trump gaat mij in ieder geval niet tegenhouden :+ Ik ben in landen geweest met dubieuzere presidenten. Volgens mij gaat het allemaal wel meevallen.

Ik verbaas me ook over de hoeveelheden aan medicijnen die mee terug gaan :D Nu slik ik in Nederland ook maar af en toe een paracetamol, dus aan mij niet besteed. Ik neem altijd standaard lingerie mee naar huis :+ En de fruitlippenbalsem van Lipsmack. Dan kan ik weer drie jaar verder en dan is er wel weer iemand die richting USA gaat en het weer voor mij mee kan nemen.

Nu gaan inlezen en de route bepalen voor de trip, vind het noord oosten van de VS (en Lake Ontario/Toronto) wel wat lastiger. In het Zuid Westen is het wat makkelijker met de standaard hotspots.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 18:39

Leuk toch juist, om een route uit te stippelen zonder standaard toeristische attracties!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:49

In Stowe heb je de Ben and Jerry fabriek om te bezoeken.
Dat ligt tussen Boston en Montreal.

Tussen Ottowa en Toronto heb je het Algonquin State Parc en dat is echt te mooi om hard doorheen te rijden. Wij hebben toen in Huntsville geslapen.

Van daar richting Toronto en de Niagara Falls. Prachtige route.

Jan doets heeft zoiets ook op de site staan. Misschien kan je daar wat inspiratie vinden