Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tinka schreef:Hadden jullie misschien onweer en dat ze daar bang voor is?

Tinka schreef:Het gaat nu af en aan, maar wel iets beter gelukkig. Ze is 200 gram aangekomen, eet nog steeds af en toe een kwart zakje natvoer (zou er 4 per dag moeten). En verder alleen hondensnoepjes en af en toe stukje worst of ei oid.
Tinka schreef:Heel vaak wil ze ook niet eten helaas, hou ik haar iets voor, en draait ze haar hoofd weg. Dan probeer ik het steeds opnieuw tot ze wel iets eet. Ze krijgt nu ook standaard een vochtafdrijver erbij.
dat zijn altijd van die verdrietige dingen. En die gebeuren uiteraard op de dag die toch al niet zo geweldig is.
balance schreef:dat zijn altijd van die verdrietige dingen. En die gebeuren uiteraard op de dag die toch al niet zo geweldig is.
balance schreef:Bomen zijn hier ook in stukken gezaagd maar dak is dichtgetimmerd omdat het pas over zes weken gemaakt kan worden. Nou ja, zolang er geen wespen meer in kunnen komen vind ik het best.
Voordeel als je weet dat er pitten inzitten is dat je voorzichtiger eet.

Sintara schreef:Ik heb het mijn vriend gevraagd, en deze pen en gat verbindingen hebben ze zeker 1000 jaar gebruikt. Rond 1850 gingen ze over op spijkers, die een jaar of 50 met de hand werden gesmeed (die hebben wij in ons huis in de balken). Daarna werden langzaam maar zeker fabriek gemaakte spijkers beschikbaar.
Maar deze balken met verbindingen die jullie hebben zijn zomaar 200 jaar of ouder, best bijzonder!
Tinka schreef:

Tinka schreef:Die pen gat verbindingen zitten in het afdak van de grange en van de Tabaksdroger. Wij vermoeden dat die gebouwen een stuk ouder zijn dan het huis. De onderkant van de tabaksdroger is van kalksteen, de bovenkant van die oranje blokken, die is er denk ik later opgebouwd.